ارتباط افسردگی، اضطراب و تعریق زیاد (هایپرهیدروز)
علائم افسردگی در طول قرنطینه کرونا 3 برابر شده است!
علائم افسردگی در طول قرنطینه کرونا 3 برابر شده است!
۱۴۰۰-۰۷-۲۶
علت درد معده شبانه
علت درد معده شبانه
۱۴۰۰-۰۷-۲۶

ارتباط افسردگی، اضطراب و تعریق زیاد (هایپرهیدروز)

تعریق یک واکنش ضروری برای افزایش دما است. این به شما کمک می کند تا وقتی بیرون گرم است یا در حال تمرین هستید خنک شوید. اما تعریق بیش از حد – صرف نظر از دما یا ورزش – می تواند نشانه ای از هایپرهیدروز باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا در مورد نحوه ارتباط آنها بیشتر بدانید.

گاهی اوقات افسردگی، اضطراب و تعریق زیاد می تواند همزمان رخ دهد. انواع خاصی از اضطراب ممکن است باعث هایپرهیدروز شود. همچنین اگر تعریق بیش از حد در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند، ممکن است احساس اضطراب یا افسردگی داشته باشید.

اختلال اضطراب اجتماعی به عنوان علت هایپرهیدروز

هایپرهیدروز گاهی اوقات علامت ثانویه اختلال اضطراب اجتماعی است. در حقیقت، بر اساس گزارش انجمن بین المللی هایپر هیدروز، تا 32 درصد از افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی دچار هایپرهیدروز می شوند.

هنگامی که اضطراب اجتماعی دارید، ممکن است وقتی در کنار دیگران هستید دچار استرس شدید شوید. وقتی مجبور می شوید جلوی دیگران صحبت کنید یا اگر با افراد جدیدی ملاقات می کنید، احساسات اغلب بدتر می شوند. همچنین، ممکن است از جلب توجه به خود اجتناب کنید.

تعریق زیاد تنها یکی از علائم اختلال اضطراب اجتماعی است. همچنین ممکن است:

  • سرخ شدن
  • احساس گرما، به ویژه در اطراف صورت خود
  • احساس سبکی سر
  • دچار سردرد شوید
  • لرزش
  • وقتی صحبت می کنید لکنت زبان دارید
  • دستهای کثیفی داشته باشید

نگرانی از تعریق زیاد

وقتی نگران تعریق زیاد هستید، این می تواند به اضطراب تبدیل شود. شما ممکن است برخی از علائم اضطراب اجتماعی را نیز داشته باشید. اختلال اضطراب فراگیر (GAD) بیشتر به عنوان علامت ثانویه هایپرهیدروز ایجاد می شود.

GAD معمولاً علت هایپرهیدروز نیست. اما زمانی که نگران تعریق زیاد هستید می تواند به مرور زمان ایجاد شود. ممکن است نگران تعریق دائمی باشید، حتی در روزهایی که عرق نمی کنید. نگرانی ها ممکن است شما را شب ها بیدار نگه دارند. آنها همچنین ممکن است تمرکز شما را در محل کار یا مدرسه مختل کنند. در خانه، ممکن است در استراحت یا لذت بردن از وقت با خانواده و دوستان مشکل داشته باشید.

وقتی افسردگی رخ می دهد!

تعریق زیاد می تواند منجر به کناره گیری اجتماعی شود. اگر در طول فعالیت های روزانه خود نگران عرق کردن هستید، این می تواند باعث تسلیم شدن و ماندن در خانه شود. ممکن است علاقه ای به فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید از دست بدهید. بعلاوه، ممکن است از اجتناب از آنها احساس گناه کنید. علاوه بر این، می توانید احساس ناامیدی کنید.

اگر هر یک از این احساسات را برای مدت طولانی داشته باشید، ممکن است در رابطه با هایپرهیدروز دچار افسردگی شوید. مهم است که تعریق زیاد را درمان کرده و درمان کنید تا بتوانید به افراد و فعالیتهایی که دوست دارید بازگردید.

راه حل ها

هایپرهیدروز اولیه (که ناشی از اضطراب یا هر وضعیت دیگری نیست) باید توسط پزشک تشخیص داده شود. ممکن است پزشک به شما کرم های تجویزی و ضد عرق بدهد تا به کنترل غدد عرق کمک کند. از آنجا که تعریق بیش از حد در طول زمان مدیریت می شود، احساس اضطراب و افسردگی شما نیز کاهش می یابد.

اگر اضطراب و افسردگی با وجود درمان هایپر هیدروز از بین نرود، ممکن است برای این شرایط نیز به کمک نیاز داشته باشید. هر دو اضطراب و افسردگی ممکن است با درمان یا داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی خفیف درمان شوند. به نوبه خود، این درمان ها همچنین می توانند استرس را کاهش دهند که می تواند تعریق شما را بدتر کند. فعال بودن و اجتماعی بودن در میان دوستان و خانواده نیز می تواند روحیه شما را افزایش دهد.

اگر نگران تعریق ناشی از اضطراب اجتماعی هستید، باید علت زمینه ای را درمان کنید. رفتار درمانی و داروها می توانند کمک کننده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *