استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟
چطور بدون بوتاکس جوان و شاداب به نظر برسیم؟
چطور بدون بوتاکس جوان و شاداب به نظر برسیم؟
۱۳۹۹-۰۹-۱۶
چطور به طور طبیعی از جوش و جای آن خلاص شویم؟
چطور به طور طبیعی از جوش و جای آن خلاص شویم؟
۱۳۹۹-۰۹-۱۶
استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

برای حل مشکلات زندگی شما ممکن است راه حل های سریع وجود داشته باشد یا نداشته باشد ، اما یک مورد برای مقابله با آکنه وجود دارد – یک قطعه یخ!!! اگر شما استفاده از یخ برای درمان آکنه یا جوش را شنیده اید، به مقاله درستی مراجعه کردید! در این مقاله تاثیر یخ روی جوش و آکنه بررسی میکنیم.

ااستفاه از یخ ساده ترین درمان آکنه و جوش است که می توانید در خانه امتحان کنید. در تسکین قرمزی و کاهش التهاب بدون هیچ گونه عوارض جانبی مثر است. نه ، باعث از بین رفتن جوش و جوش شما به طور جادویی نمی شود، اما می تواند بهبودی را تسهیل کند. به پایین بروید تا یاد بگیرید چگونه قرار دادن یک مکعب یخ روی یک جوش می تواند کمک کند.

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

استفاده از درمان سرماخوردگی برای بهبود آکنه چیز جدیدی نیست. این ایده در سال 1925 توسط ژیرودو ابداع شد. وی پیشنهاد کرد از استون ، دی اکسید کربن برف و گوگرد برای درمان آکنه استفاده شود (1). یک پزشک انگلیسی ، جیمز آرنوت ، طرفدار استفاده از درمان سرماخوردگی برای تسکین آکنه است (2). یخ درمانی فواید خارق العاده ای برای آکنه دارد – و در زیر به آنها اشاره می شود:

1. تورم و التهاب را کاهش می دهد:

امیدوار کننده به نظر می رسد قرمزی و تورم می تواند یک کابوس مطلق باشد هنگامی که با آکنه کیستیک روبرو هستید. وقتی روی آکنه یا جوش یخ می گذارید ، رگ های خونی را منقبض می کند و التهاب را کاهش می دهد (3). یخ اثر بی حسی بر روی پوست شما دارد و سرعت جریان خون را کاهش می دهد. این به شما آرامش فوری می دهد.

2. به کوچک شدن منافذ کمک می کند:

یکی از دلایل اصلی آکنه مسدود شدن منافذ پوست به دلیل تجمع آلودگی و سلولهای مرده پوست است. تهاجم بیشتر باکتریایی باعث ایجاد آکنه در این مناطق می شود. بسته های یخ به سفت شدن منافذ پوست کمک می کند به طوری که باکتری ها و سایر مواد تحریک کننده نمی توانند آنها را مسدود کنند.

قرار دادن یخ روی آکنه تنها در صورت بروز آکنه های التهابی می تواند کمک کند. این بدان معناست که اگر یخ را روی پاپول ها ، کیست ها ، ندول ها و جوش ها قرار دهید ، راحت خواهید شد.

یخ روی آکنه های غیرالتهابی کار نمی کند. به عبارت دیگر ، بر روی جوش های سر سیاه و سفید و سفید کار نخواهد کرد.

قبل از قرار دادن یخ روی صورت ، یادگیری نحوه استفاده از آن بسیار مهم است – زیرا اگر آن را به روش صحیح اعمال نکنید ، یخ می تواند پوست شما را بسوزاند و تحریک آن را افزایش دهد.

از قرار دادن یخ به طور مستقیم روی صورت خودداری کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید برای استفاده ایمن از آنها استفاده کنید:

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

1. یک پک یخی درست کنید!

تکه های یخ را در یک حوله بپیچید یا داخل کیسه ساندویچ قرار دهید (در صورت وجود). برای بسته بندی یک مکعب نیز می توانید از پارچه نخی استفاده کنید. حدود 10 دقیقه آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. 3-4 دقیقه استراحت کنید و دوباره درخواست دهید. اطمینان حاصل کنید که هرگز بیش از 20 دقیقه روی پوست خود از یخ استفاده نکنید.

2. یخ یا آب سرد را در رژیم مراقبت از پوست خود قرار دهید

اگر آکنه شما خفیف است ، ممکن است از مکعب یخ صرف نظر کنید. استفاده از آب سرد روی صورت می تواند اثرات مشابهی داشته باشد. صبح و عصر آب سرد را به صورت خود بپاشید. یک پاک کننده ملایم برای تمیز نگه داشتن پوست شما کافی است.

با این حال ، همیشه می توانید از بسته های یخ برای آکنه خفیف استفاده کنید. کمپرس سرد را به مدت 5 دقیقه قبل از خواب روی پوست خود قرار دهید.

3. تزریق کنید

می توانید آب ، چند قطره آب لیمو و چند قطره آب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و سپس منجمد کنید. مکعب یخ را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

همچنین می توانید مقداری چای دم کنید (از چای های سبز یا بابونه استفاده کنید) و سپس آن را فریز کنید. مکعب های چای یخ زده را روی صورت خود بمالید.

4. صورت خود را به آب یخ آغشته کنید

در یک کاسه آب سرد بگیرید. تکه های یخ را به آن اضافه کنید. حتی می توانید تکه های لیمو و خیار را به آب اضافه کنید. صورت خود را برای چند ثانیه در آب فرو کنید. این کار را به مدت 2 یا 3 دقیقه تکرار کنید.

نکاتی که باید قبل از استفاده از یخ روی آکنه یا جوش ها بدانید!

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

استفاده از یخ برای جوش و آکنه موثر است؟

وقتی روی آکنه یخ می زنید ، ممکن است باعث حرکت چرک به سطح شود. اگرچه ممکن است کشیدن آن وسوسه انگیز باشد ، اما از انجام این کار خودداری کنید زیرا آکنه یا جوش می تواند التهاب را بدتر کرده و حتی باعث ایجاد زخم شود.
مراقب یخ باشید. اگر آن را بیش از حد روی پوست خود نگه دارید ، ممکن است باعث سرمازدگی شما شود. از این رو ، آن را در فواصل کوتاه استفاده کنید.
در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی مانند قرمزی و بی حسی در ناحیه آسیب دیده ، با پزشک مشورت کنید.
هنگام مالیدن یخ ، نرم باشید. هرگونه اصطکاک یا تحریک می تواند باعث تشدید آکنه شود.
اگر از کمپرس گرم (برای باز کردن منافذ پوست) استفاده می کنید ، همیشه قبل از استفاده از یخ روی صورت خود از آن استفاده کنید. پس از استفاده از یخ هرگز از کمپرس گرم استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب بیشتر به پوست شود.

آکنه دردسر ساز است – و به همین دلیل است که شما باید صبور باشید. به پوست خود کمی فرصت دهید تا بهبود یابد. در حالی که درمان یخ می تواند تسکین فوری یا موقتی شما را فراهم کند ، اما تنها چیزی نیست که باید برای درمان آکنه خود به آن اعتماد کنید. عادت های زندگی خود را بررسی کنید ، با پزشک خود صحبت کنید و طبق آن رفتار کنید.

اکنون که می دانید چگونه از یخ برای آکنه خود استفاده کنید ، آن را امتحان کنید. فراموش نکنید که تجربه خود را با ما در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

منبع

Comments are closed.