اسرار مراقبه عمیق
درمان سریع استرس
۱۴۰۰-۰۳-۰۱
آیا کمبود خواب باعث ریزش مو میشود؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
آیا کمبود خواب باعث ریزش مو میشود؟
۱۴۰۰-۰۳-۰۲

اسرار مراقبه عمیق

آیا تو استرس داری؟ آیا سبک زندگی پیش پا افتاده به سراغ شما می آید؟ اگر پاسخ شما مثبت است و مدتی مثبت بوده است، احتمالاً از شما خواسته شده که مراقبه کنید. اما مراقبه پیچیده و خسته کننده به نظر می رسد، درست است؟ پس چرا بسیاری از افراد انجام این کار را به شما توصیه می کنند؟در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکات مهم اسرار مراقبه عمیق تر می پردازیم.

به همین دلیل است – مراقبه یک تمرین، کار یا فعالیتی نیست که در آن ذهن خود را به کار بگیرید. این حالت استراحت است. آنقدر عمیق که می تواند عمیق تر از عمیق ترین خوابی باشد که می توانید داشته باشید. در این حالت، ذهن شما به وضوح آرام و در آرامش است – بدون نگرانی و تحریک، و این زمانی است که مراقبه اتفاق می افتد.

آسان به نظر می رسد، درست است؟ در واقع، اینطور نیست. دلیل این امر آن است که ما چنان در زندگی و نگرانی هایمان بهم ریخته ایم که ذهن خود را برای فکر مداوم آموزش داده ایم. ما در زنجیره افکار گرفتار می شویم و آرامش ذهن و ورود به آن حالت مراقبه، صبر و تمرین می خواهد.

 

چرا نمی توانیم به راحتی وارد حالت مدیتیشن عمیق شویم؟

مدیتیشن

مدیتیشن

تلاش برای رفتن به عمق وضعیت مراقبه نیاز دارد. وقتی آن را امتحان می کنید ، احتمالاً احساس خواهید کرد که مشخص نیست، یا اینکه بیشتر جلو نمی روید. این به دلیل عدم تمرکز و شدت است. شما نکته مراقبه خواب عمیق و نحوه انجام آن را درست نمی فهمید.

ذهن ما دو عملکرد دارد. اولی “دانستن” است، و مورد دوم “انجام دادن” است. مراقبه همه چیز در مورد آرام کردن “انجام” و تکمیل آرامش در حالی که حفظ “دانستن” است.

بیشتر افراد بدون اینکه خود را برای آن آماده کنند ، مراقبه را شروع می کنند. ممکن است متوجه این موضوع نشوید، اما آماده شدن برای این عمل نه تنها به شما امکان می دهد خیال خود را با خیال راحت ساکت کنید بلکه باعث می شود کل کارهای روزمره خوشایندتر شوند.

بنابراین در اینجا چند نشانگر آورده شده است که به شما کمک می کند ذهن خود را آرام کنید و به حالت مراقبه عمیق تری بروید.

 

تکنیک هایی برای کمک به شما در رسیدن به یک حالت مدیتیشن عمیق

  1. آماده سازی
  2. نفس و بدن خود را آرام کنید
  3. اطمینان حاصل کنید که ذهن شما شاد است
  4. اهداف و اظهارات خود را تنظیم کنید
  5. تمرین
  6. حواس پرتی ها را بپذیرید
  7. از تمرکز شادی کنید
  8. ادامه تمرین
  9. به آرامی از حالت مراقبه خارج شوید
  10. افکار خود را بنویسید

 

متخصصان می گویند وقتی بدن و ذهن خود را قبل از فرو رفتن در حالت استراحت کامل آماده کنید، مطمئناً جلسه عالی خواهید داشت. بنابراین این چند تکنیک مراقبه عمیق است که می توانید در صورت چرخش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: مراقبه ذن و مزایای آن

 

1. نفس و بدن خود را آرام کنید!

نفس، ذهن و بدن همه به هم پیوسته اند. وقتی بدن خود را شل می کنید و تنفس خود را آرام می کنید، ذهن شما به طور خودکار آرام می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، سیستم عصبی پاراسمپاتیک فعال می شود و بنابراین، پاسخ به استرس تنظیم می شود.

 

در یک حالت مراقبه ای بنشینید و پنج بار نفس بکشید. شما باید مطمئن شوید که از بینی نفس می کشید، و از دهان نفس می کشید. همچنین، تنفس باید عمیق و طولانی باشد. وقتی نفس می کشید، باید خود را از زمان حال آگاه کنید. وقتی نفس می کشید، تمام عضلات بدن را شل کنید و فقط رها شوید. نگرانی و درد خود را کنار بگذارید. در حین انجام این کار، توجه ویژه ای به زبان، فک، گلو و پیشانی خود داشته باشید.

روش درست

شما باید چند آسانا یوگا تمرین کنید و بدن خود را سبک کنید. 10 دقیقه وقت بگذارید و هر پست را با بیان کامل آن انجام دهید.

برخی از آساناها هستند که به آرامش ذهن شما کمک می کنند:

  • ستو باندهاسانا
  • دنوراسانا
  • بالاسانا
  • آدو موخا سانواناسانا
  • آردا ماتسیندراسانا
  • اوتاناسانا
  • Supta Matsyendrasana
  • پادماسانا
  • شاواسانا

هنگامی که این آساناها را تمرین کردید، باید برخی از تمرینات تنفسی را انجام دهید.

شما باید اطمینان حاصل کنید که مدت زمان تنفس بیشتر از تنفس است. بنابراین، اگر چهار ثانیه نفس می کشید، هشت نفس را بیرون دهید. همچنین می توانید این ترکیبات زمانی را امتحان کنید: 3-6 ، 5-10 ، 6-12 و غیره. اطمینان حاصل کنید که به آرامی نفس می کشید. مهم این است که راحت باشید، بنابراین در ادامه کار بدن خود را گوش دهید.

بیشتر بخوانید: 5 تمرین تنفس عمیق پرانایاما

 

2. اطمینان حاصل کنید که ذهن شما شاد است!

بزرگترین برنامه مغز ما جلوگیری از درد و جستجوی لذت است. بنابراین، وقتی خود را برای مراقبه آماده می کنید، سعی کنید احساس رضایت، ثبات و امنیت را ایجاد کنید. شما باید به مغز خود اطمینان دهید که همه چیز خوب است تا بی قرار نباشد.

ذهن شاد ساکت و مرتب است، بنابراین هدف شما باید خوشحال کردن ذهن شما باشد. اینگونه می توانید این کار را انجام دهید:

  • به چیزهایی فکر کنید که از آنها سپاسگزار هستید.
  • اگر تجربه مراقبه خوبی داشته اید، به آن فکر کنید.
  • به خود اطمینان دهید که در حال حاضر همه چیز خوب است.
  • از بهبودی مداوم و رو به رشد که در حال انجام است احساس خوبی داشته باشید.
  • اگر به خدا ایمان دارید می توانید قبل از مراقبه دعا کنید.

به دور از تلفن، حیوانات خانگی، بچه ها و غیره به دنبال مکانی آرام برای مراقبه باشید. وقتی مراقبه می کنید، وقت شماست. بگذارید همه اطرافیان این را بدانند.

 

3. اهداف و اظهارات خود را تنظیم کنید

قبل از اینکه در مراقبه بپردازید باید روی نیت خود تمرکز کنید. این کار برای شما معجزه خواهد کرد. هرچند شما باید یک هدف قوی داشته باشید تا با آن کار را ادامه دهید. تأیید شما می تواند در این زمینه باشد – “برای X دقیقه بعدی، من فقط به مراقبه خود می پردازم. هیچ چیز دیگری برای من نیست که بتوانم انجام دهم، و هیچ چیز دیگری نیست که در این مدت به آن فکر کنم. ذهن، لطفا مزاحم من نشوید. اکنون تمرکز خود را شروع خواهم کرد. ”

عزم راسخ، کلید مراقبه است. اگر آن را ندارید، نگران نباشید. تمرین شما را کامل می کند.

اکنون که آماده شروع جلسه مراقبه خود هستید، این مواردی است که باید بخاطر بسپارید.

بیشتر بخوانید: مراقبه بودایی چیست و چگونه انجام میشود؟

 

4. عوامل حواس پرتی را بپذیرید!

به عنوان یک مبتدی، مطمئناً هنگام مراقبه از افکار منفی منحرف می شوید. خود را تحت فشار قرار ندهید تا مثبت فکر کنید. این افکار را بدون انتقاد از خود بپذیرید. انتقاد مضر است، و مطابق با روحیه خوب عمل نیست.

با خودتان ملایم باشید. این شما هستید که به خود یاد می دهید حواس تان را پرت کند و بنابراین، باید مدتی به ذهن خود زمان دهید تا تمرکز کند. با خود مهربان و صبور باشید.

 

5. تمرکز کنید!

اگر از یک شی برای کمک به تمرکز خود استفاده کنید، زمانی فرا می رسد که ذهن شما کمی بیش از حد روی آن شی متمرکز شده است. نگرانش نباش فقط از تمرکز ذهن هنگام تمرکز روی آن شی لذت ببرید.

عملکرد اصلی ذهن جستجوی خوشبختی و از بین بردن درد و رنج است. هنگامی که به ذهن خود می آموزید چگونه تمرکز کند، آن را نیز آموزش می دهید تا با تمرکز خوشبختی پیدا کند.

بنابراین وقتی تمرکز شما هنوز در حال رشد است، از یک شی تمرکز کانونی استفاده کنید. پس از پایدار شدن، مزاحم نشوید. فقط همان جایی که هستی بمان

مراقبه با پایان یافتن به پایان نمی رسد. برای تکمیل چرخه مراقبه کامل، باید اطمینان حاصل کنید که نکات زیر را تمرین می کنید.

 

6. به آرامی از حالت مراقبه خارج شوید!

وقتی با مراقبه خود تمام کردید، مطمئن شوید که به آرامی از آن بیرون می آیید. هنگام مراقبه نمی توانید عجله داشته باشید. بگذارید ذهنتان استراحت کند. می توانید ابتدا گردن و انگشتان خود را حرکت دهید و سپس چشم های خود را به آرامی باز کنید. انتقال آرام به شما کمک می کند تا آن احساس مراقبه ای را در زندگی خود پیش ببرید و ببافید.

مراقبه

مراقبه

 

بیشتر بخوانید: 10 تمرین موثر یوگا برای رفع اضطراب, استرس

 

7. افکار خود را بنویسید!

پس از پایان کار، یادداشت برداری از روال کار کاملاً ضروری است. یکعادت را در زندگی روزمره شما ایجاد می کند، و همچنین خواهید فهمید که مدیتیشن و ذهن شما چگونه کار می کنند.

بعد از هر جلسه به این سوالات ساده پاسخ دهید تا بهتر به شما کمک کند.

  • چه مدت نشستم؟
  • بعد از مدیتیشن چه حسی دارم؟
  • وقتی در حالت مدیتیشن بودم ذهنم چه واکنشی نشان می داد؟

پاسخ به سوال سوم می تواند کاملا مبهم باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مواردی مانند آنچه افکار به ذهن شما خطور کرده اند یا احساس شما هنگام مراقبه را یادداشت کرده اید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که چند بار حواس شما پرت شده است و چه مدت می توانید تمرکز کنید.

اکنون که می دانید چگونه مراقبه عمیق انجام دهید، منتظر چه هستید؟ مراقبه هنر زیبایی است. این کار به تمرین و پشتکار نیاز دارد، اما وقتی آن را درست دریافت کنید، مطمئناً زندگی خود را کاملاً بهتر خواهید کرد. امتحان کنید!

بیشتر بخوانید: 7 تمرین عالی یوگا برای مبارزه با افسردگی

 

1 Comment

  1. سجاد گفت:

    مراقبه برای استرس خیلی جواب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *