آنچه باید در مورد افسردگی و اضطراب در دوران شیردهی بدانید!
9 کاری که نباید بعد از زایمان انجام دهید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
9 کاری که نباید بعد از زایمان انجام دهید!
۱۴۰۰-۰۷-۱۱
بهترین نقاط گرمسیری جهان
بهترین نقاط گرمسیری جهان
۱۴۰۰-۰۷-۱۲

آنچه باید در مورد افسردگی و اضطراب در دوران شیردهی بدانید!

تغذیه با شیر مادر (یا تغذیه با شیر مادر) اغلب به عنوان یک تجربه گرم ، شاد و رضایت بخش توصیف می شود – اما همه آن را به این شکل نمی یابند. این مقاله از بخش مادرانه  مجله اینترنتی وبگردون  به این موضوع می پردازد.

در حقیقت، برای برخی از والدین، شیردهی آنها را با احساسات منفی شدید همراه است. هنگامی که این احساسات منفی را با شیردهی شما همراه است؛ ممکن است حسی به نام ملال رفلکس تخلیه شیر، یا به طور خلاصه D-MER تجربه کنید.

والدینی که دارای رفلکس دفع شیرخوار هستند، معمولاً احساسات منفی و افسرده کننده ای را درست قبل از اینکه شیرشان از بین برود احساس می کنند. اغلب، والدین نمی دانند چه اتفاقی می افتد، سریع خود را برای احساس چنین احساساتی سرزنش می کنند و ممکن است احساس کنند که آنها تنها کسانی هستند که این مشکل را تجربه می کنند.

اگر علائم رفلکس تخلیه شیرخشک را دارید، قبل از هر چیز این را بدانید: شما تنها نیستید.

اگرچه تحقیقات هنوز در حال پیشرفت است، یک مطالعه نشان داد که تا 9 درصد از زنان شیرده با تخلیه شیر دچار D-MER می شوند. علاوه بر این، محققان هنوز در حال مطالعه این موضوع هستند که چرا برخی از والدین با تخلیه شیر نارسایی مواجه هستند و چگونه می توان آن را درمان کرد.

D-MER چیست؟

رفلکس تخلیه دیسفوریک به عنوان سیل احساسات منفی در دوران شیردهی توصیف می شود که به طور خاص با کاهش شیر (خروج شیر) مطابقت دارد. تصور می شود که D-MER یک واکنش فیزیولوژیکی است نه یک واکنش روانی. به عبارت دیگر، همه چیز در ذهن شما نیست. این یک وضعیت پزشکی واقعی است و والدین پرستاری که این بیماری را دارند هیچ اقدامی برای ایجاد آن انجام ندادند.

علائم D-MER

D-MER معمولاً شامل احساس افسردگی، عصبانیت و اضطراب است. هر کس آن را کمی متفاوت تجربه می کند، اما ویژگی های اصلی آن احساسات منفی و ناخواسته است.

برخی دیگر از احساسات توسط والدین شیرده توصیف می شود عبارتند ازمنبع معتبر :

  • ناامیدی
  • احساس دلتنگی یا هوس
  • احساس وحشت یا پارانویا
  • نفرت از خود
  • احساس ترس یا احساس عذاب قریب الوقوع
  • عصبانیت یا تحریک پذیری
  • افکار خودکشی

علائم رفلکس بیرون ریختن شیر نارسایی می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. آنها معمولاً در عرض چند دقیقه از شیردهی شروع می شوند و می توانند تا 10 دقیقه طول بکشد.

برخی از والدین شیرده قادر به کنترل احساسات هستند، به ویژه هنگامی که درک کنند چه اتفاقی می افتد. با این حال، برای برخی از والدین ، ​​احساسات آنقدر شدید و غیرقابل کنترل هستند که چاره ای جز از شیر گرفتن احساس نمی کنند.

D-MER بسیاری از علائم مشابه افسردگی پس از زایمان و اضطراب پس از زایمان را دارد. با این حال، علائم D-MER محدود به عمل شیردهی است. هنگامی که شیر از بین می رود و شیردهی برای چند دقیقه در حال انجام است، علائم معمولاً ناپدید می شوند.

از سوی دیگر، والدینی که دچار اختلال خلقی پس از زایمان می شوند، اغلب این احساسات را دارند و متوجه می شوند که حالت عاطفی آنها در توانایی آنها در عملکرد روزانه و یا مراقبت صحیح از نوزادشان اختلال ایجاد می کند.

اگرچه D-MER می تواند بسیار شدید باشد ، اما این احساسات پس از تغذیه از بین می روند.

اما در اینجا یک حقیقت سخت وجود دارد: ممکن است همزمان با یک اختلال خلقی بعد از زایمان و رفلکس تخلیه شیرخوار دچار مشکل شوید.

والدینی که هردو را مبتلا می کنند ممکن است در درک آنچه اتفاق می افتد مشکل داشته باشند و تشخیص علائم متمایز رفلکس تخلیه شیرخواری مشکل باشد.

اگر علائم اختلال خلقی پس از زایمان را دارید – که با 2 هفته یا بیشتر تغییرات شدید خلقی، ناتوانی در تمرکز یا انجام کارهای روزانه و احساس گناه و ناامیدی مشخص می شود – در تماس با ما دریغ نکنید. پزشک یا مامای شما

چرا شیردهی باعث افسردگی من می شود؟

همانطور که از نامش پیداست، بیرون راندن شیر به عنوان یک “رفلکس” در نظر گرفته می شود – یک واکنش فیزیولوژیکی و هورمونی به عمل شیردهی می باشد. در حال حاضر علل مورد توافق وجود ندارد، اما محبوب ترین نظریهمنبع معتبر این است که D-MER به دلیل کاهش دوپامین اتفاق می افتد که در طول فرسودگی اتفاق می افتد.

چگونه تشخیص داده می شود؟

رفلکس تخلیه دیسفوریک در حال حاضر تشخیص رسمی نیست و اختلال خلقی پس از زایمان محسوب نمی شود. هیچ آزمایش تشخیصی برای تعیین وجود آن وجود ندارد. معمولاً علائم و وقوع علائم به شما می گوید که آیا آن را تجربه کرده اید یا خیر.

اگر فکر می کنید ممکن است D-MER داشته باشید، با پزشک یا مامای خود صحبت کنید. همچنین می توانید با یک مشاور شیردهی صحبت کنید، که ممکن است تجربه بیشتری در درمان سندرم داشته باشد.

درمان های D-MER

در حال حاضر هیچ داروی تأیید شده ای برای درمان رفلکس خروج شیر نارسایی وجود ندارد، اما برخی از تکنیک های مقابله ای وجود دارد که بسیاری از والدین برای آنها مفید هستند. اغلب ، فقط یادگیری اینکه شما D-MER را تجربه می کنید، راحت تر می توانید آنچه را که اتفاق می افتد در چشم انداز داشته باشید و با تجربه کنار بیایید.

پزشکانی که معتقدند استرس و ضربه باعث افزایش رفلکس خروج شیر از گلو می شوند، تکنیک های ضد استرس را برای کمک به مدیریت سندرم توصیه می کنند. معمولاً این کارها هنگام تغذیه کودک شما انجام می شود.

تکنیک ها عبارتند از:

  • بودن پوست به پوست با کودک خود
  • گرفتن ماساژ
  • گوش دادن به موسیقی آرامش بخش
  • قرار دادن یک بسته گرم در اطراف شانه های خود
  • خیساندن پاها در آب گرم
  • تمرین تکنیک های ذهن آگاهی و مدیتیشن برای کاهش افکار منفی
  • استفاده از تکنیک های تنفس برای آرامش بدن و ذهن
  • خود را با یاران مهربان و حامی احاطه کنید

برخی از والدین هنگام مصرف Wellbutrin (بوپروپیون) بهبود یافته اند. اما برای درمان D-MER تأیید نشده است. اگر به این امر به عنوان یک درمان احتمالی علاقه دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

D-MER چقدر طول می کشد؟

رفلکس تخلیه دیسفوریک شیر معمولاً بیشتر در هفته های اولیه شیردهی مشهود است. بسیاری از والدین متوجه می شوند که موارد آن با بزرگ شدن نوزاد کاهش می یابد. برای برخی، کاهش در علامت 3 ماه وجود دارد. برخی دیگر تنها زمانی که نوزادشان بزرگتر می شود و میزان شیر آنها کاهش می یابد، تسکین می یابند.

با این حال، برخی از والدین گزارش می دهند که از شیر گرفتن تنها راهی است که علائم آنها از بین می رود.

کجا باید پشتیبانی پیدا کرد؟

هنگام برخورد با D-MER، پشتیبانی بسیار مهم است و برخی از محققان معتقدند که دریافت حمایت مناسب می تواند علائم را شدیدتر کند.

جمع بندی

اگر هنگام شیردهی احساس غم، افسردگی، اضطراب یا عصبانیت دارید، تنها شما نیستید. و شما مطلقا هیچ اشتباهی نکرده اید. رفلکس تخلیه دیسفوریک ناشی از والدین بد، چیزی که می خورید یا چیزی که در بدن شماست ایجاد نمی شود.

D-MER فقط یک واکنش فیزیولوژیکی است که برخی از والدین هنگام پرستاری تجربه می کنند. بیشتر افراد با بزرگ شدن نوزادان خود کمی آرام می شوند. در عین حال، برخی از تکنیک ها وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش شدت تجربه استفاده کنید.

اگر برای درک یا مدیریت علائم خود به کمک احتیاج دارید – و به ویژه اگر احساسات شدید هستند یا باعث می شوند احساس کنید از کنترل خارج شده اید – با پزشک، ماما یا مشاور شیردهی خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *