انواع افتادگی اندام های لگن
درمان بیماری التهاب لگن
درمان بیماری التهاب لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۲
سوالات رایج درباره درد مزمن لگن
سوالات رایج درباره درد مزمن لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۲

انواع افتادگی اندام های لگن

چند نوع مختلف افتادگی اندام لگن (POP) وجود دارد. نام آنها به این دلیل است که کجا در بدن شما اتفاق می افتد و چه اندامی درگیر هستند. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی درمان های خانگی مثانه پر کار میپردازیم.

افتادگی دیواره واژن قدامی

“قدامی” به معنی جلو است. این که آیا رحم را خارج کرده اید یا خیر ( هیسترکتومی ) ممکن است افتادگی قدامی رخ دهد . دو نوع پرولاپس وجود دارد که می تواند در قسمت جلویی واژن رخ دهد، و آنها شایع ترین انواع افتادگی اندام های لگن هستند. آن ها هستند:

  • مثانه . این نیز “سیستوسل” نامیده می شود. زمانی اتفاق می افتد که مثانه شما به داخل واژن شما بیفتد. بسته به میزان افتادگی مثانه ، سیستوسل می تواند خفیف ، متوسط ​​یا شدید باشد.
  • مجرای ادرار وقتی مثانه شما افتادگی می کند ، لوله ای که از بدن شما ادرار می کند (مجرای ادرار) نیز ممکن است دچار افتادگی شود. پزشک شما ممکن است این را “پیشابراه” نامید. اگر هم مثانه و هم مجرای ادراری شما افتاده باشند، به آن “سیستورو تروسل” می گویند.

با بدتر شدن این افتادگی ها، ممکن است احساس کنید – و ببینید – از واژن شما بیرون زده است.

افتادگی دیوار خلفی

“خلفی” به معنی عقب است. این افتادگی ها زمانی اتفاق می افتد که بافت بین واژن و راست روده (انتهای روده بزرگ) ضعیف می شود. دو نوع افتادگی دیوار خلفی وجود دارد:

  • رکتوسل پزشکان همچنین این را “افتادگی دیواره راست روده” می نامند. این اتفاق زمانی می افتد که راست روده شما به سمت پایین و پایین می افتد و سپس به دیواره پشت واژن شما برآمده می شود.
  • افتادگی راستروده. این تفاوت با پروکتس رکتوسل یا دیواره رکتال دارد. با پرولاپس راست روده، قسمتی از راست روده شما به داخل برمی گردد و از طریق مقعد بیرون می زند. در ابتدا، ممکن است فکر کنید که یک بواسیر بزرگ است.

افتادگی اپیکال

“آپیکال” به معنی نزدیک راس یا بالای آن است. سه نوع پرولاپس آپیکال وجود دارد:

  • Enterocele. اگر این را دارید، این بدان معناست که روده کوچک شما پایین آمده و در قسمت بالای دیواره پشت واژن شما برآمده است. این نیز می تواند در بالای واژن شما اتفاق بیفتد، جایی که روده در بالا نشسته و در آن فرو می رود.
  • رحم این زمانی است که رحم (رحم) شما به داخل واژن شما می افتد. افتادگی رحم دومین نوع شایع پرولاپس است. با افزایش سن خطر شما افزایش می یابد.
  • طاق واژن. اگر رحم خود را خارج کرده اید ( هیسترکتومی )، در معرض خطر بیشتری قرار دارید که واژن شما به سمت دهانه بین پاهای شما پایین بیفتد. این به این دلیل است که رحم از قسمت بالای واژن پشتیبانی می کند. اگر در حین عمل جراحی برداشته شود، هیچ چیزی برای مهار واژن وجود ندارد. در موارد شدید، واژن شما می تواند به داخل برگردد و از طریق دهانه واژن بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *