اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره

اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره

آیا به نظر شما موهای شما کسل کننده و بی روح به نظر می رسند زمانی که قبلاً ظاهری شاداب و پرتحرک داشته اند؟ آیا می توانید رطوبت را به آرامی از تارهای خود بیرون بیاورید؟ خوب ، پس این احتمال وجود دارد که شما شروع به تقسیم بندی کنید. انتهای شکاف نه تنها درخشش موهای شما را از بین می برد ، بلکه مانع رشد موهای شما می شود. قبل از صحبت در مورد اهمیت پیرایش اسپلیت ، بیایید در ابتدا بدانیم که چه چیزی باعث به پایان رسیدن تقسیم می شود. این چیزی است که شما باید بدانید!

 

چه عواملی باعث موخوره  می شود؟

اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره
اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره

قبل از اینکه بدانیم چه عواملی باعث بروز آنها می شود ، بیایید به یک سوال مهمتر پاسخ دهیم –

موخوره چیست؟ رشته های موی شما هنگامی که کوتیکول مو (غلاف محافظ بیرونی) آسیب می بیند و از بین می رود ، شکاف های شکاف شما شروع می شود. این امر باعث می شود لایه داخلی ظریف موهای شما در معرض دید قرار گرفته و ضعیف یا کم آب شود ، که به نوبه خود باعث شکاف انتهای آن می شود.

متأسفانه ، عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در بروز بیماری های مختلف منجر شود. در حالی که می توانید مقداری از آن را ناشی از محیط خشن و سختی بدانید که موهای خود را در معرض خطر قرار دادن هر بار بیرون آمدن از خانه قرار می دهید ، اما باید نگاهی سخت و سخت به نحوه رفتار خود (یا بهتر بگوییم بدرفتاری) با موهای خود داشته باشید. . بنابراین ، در اینجا چند مورد از رایج ترین عواملی وجود دارد که منجر به موخوره می شود …

  • در هنگام خشکی موهای خود را به حالت تهاجمی از بین ببرید.
  • وقتی موهایتان خیس است ، آن را شانه میکنید
  • آسیب ناشی از آفتاب ناشی از بیرون رفتن از زیر آفتاب بدون پوشاندن موهای شما
  • استفاده از ابزارهای گرمایشی مانند اتوهای صاف ، میله های فر ، و خشک کن های بیش از حد
  • مرتباً موهای خود را کوتاه نکنید
  • به طور منظم موهای خود را نرم کننده و مواد شیمیایی قوی نزنید
  • شستن روزانه موهای خود
  • تحت درمان های شیمیایی مانند رنگ مو ، شل کننده ها ، و پرم
  • استفاده از بیش از حد بسیاری از محصولات یک ظاهر طراحی شده مانند ژل ، موس ، موم ، اسپری مو و غیره
  • استفاده از برس مصنوعی ، شانه و سایر ابزارهای مو و محصولات مو با کیفیت ارزان
  • خوابیدن روی روبالشتی های خشن یا با کیفیت ارزان
  • رژیم غذایی ناسالم و عدم دریافت کافی پروتئین ، مواد معدنی و ویتامین ها

به جای تعجب از اینکه چگونه می توانید انتهای شکاف را قطع کنید ، با مراحل کودک شروع کنید: اصلاح انتهای تقسیم خود.

چرا شما باید موخوره را کوتاه کنید؟

اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره
اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره

علاوه بر این که موهای شما کسل کننده ، آسیب دیده و بی روح به نظر می رسد ، دلایل زیادی وجود دارد که اجازه می دهد انتهای شکاف شما ادامه پیدا کند و آنها را درمان نکنید فکر بدی است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

انتهای اسپلیت به خودی خود از بین نمی روند: وقتی شروع به حالت دادن یا مراقبت از موهای خود می کنید ، سرهای اسپلیت فقط به طور جادویی بهم نمی پیوندند. در حقیقت ، هرچه مرتب کردن آنها را به تعویق بیندازید ، هر انتهای بیشتری به 2 یا 3 “پر” تقسیم می شود. این ، به نوبه خود ، به طور جدی مانع رشد موهای شما می شود.

رنگدانه ناهموار: رنگ انتهای شکاف معمولاً کمی از رنگ موی طبیعی شما سبک تر است. این می تواند رنگ کلی موهای شما را بی رنگ و ناهموار نشان دهد.

درخشش موهای شما را از بین می برد: قسمت های شکسته درخشش سرزنده موهای شما را از بین می برد و آن را شکننده ، کسل کننده و بی روح نشان می دهد. هیچ مقدار از حالت دهنده ها ، ماسک های مو و درمان های آبگرم نمی توانند درخشش را در موهای شما برقرار کنند ، مگر اینکه قسمت های شکاف را برش دهید.

 

نحوه کوتاه کردن موخوره

راحت ترین ، سریع ترین و راحت ترین راه خلاص شدن از شر قسمت های تقسیم شده ، کوتاه کردن آنها است. حالا ، یک لحظه صبر کنید! قبل از اینکه برای تنظیم قرار ملاقات با آرایشگاه خود عجله کنید ، صدای من را بشنوید. شما می توانید به راحتی در آسایش خانه خود قسمتهای خرد شده را مرتب کنید! تمام آنچه شما نیاز دارید یک قیچی قیچی مو است و شما خوب می توانید آن را انجام دهید! 3 روش مختلف وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید تا از انتهای تقسیم خلاص شوید. بیایید مرحله به مرحله به هر یک از آنها نگاه کنیم.

I. روش پیچاندن مو

پیچاندن مو یک روش سنتی در اصلاح موهای شکاف دار است و در واقع روشی است که حتی آرایشگران حرفه ای از آن استفاده می کنند!
آنچه شما نیاز دارید

قیچی اصلاح مو

چه باید کرد

با موهای خشک شروع کنید.
یک قسمت از موهای 1 اینچی را بردارید و آنها را به صورت عقربه های ساعت از ریشه تا نوک محکم بپیچانید. این قسمت پیچ خورده موها را در انتهای آن محکم نگه دارید.
اگر موها را به اندازه کافی محکم پیچانده اید ، قسمت های شکاف خورده را از قسمت پیچ خورده بیرون می بینید.
با شروع از بالای قسمت و کار کردن به سمت پایین ، این انتهای تقسیم شده را که بیرون زده اند برش دهید.
اکنون ، این قسمت را دوباره در جهت خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید و انتهای شکاف را به همان روش برش دهید.
این روند را در تمام موهای خود تکرار کنید.

دوم روش کشویی مو

کشیدن مو روشی غیرمتعارف تر است که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند. این احتمالاً به این دلیل است که کمی بیشتر تلاش می کند زیرا شما باید موهای خود را صاف کنید قبل از اینکه انتهای شکاف را برید.
آنچه شما نیاز دارید

محافظ گرما
آهن صاف
شانه دندانه دار پهن
قیچی اصلاح مو

چه باید کرد

یک محافظ گرما بزنید و موهای خود را صاف کنید. (بدیهی است که اگر از قبل موهای صاف دارید می توانید از این مرحله صرف نظر کنید).
با استفاده از یک شانه دندانه پهن تمام گره ها و گره های مو را از بین ببرید.
یک قسمت موی 1 اینچی بردارید.
با شروع از ریشه ، این قسمت از موهای خود را زیر انگشت اشاره ، روی انگشت میانی و زیر انگشت حلقه ببافید. بنابراین ، موهای خود را فقط بالای انگشت میانی می بینید.
با تشکر از این عمل بافندگی ، می توانید انتهای شکاف را که از بالای انگشت میانی شما بیرون زده است مشاهده کنید.
این انتهای تقسیم شده را با قیچی اصلاح مو از بین ببرید.
در حالی که موها هنوز از طریق انگشتان خود بافته شده اند ، انگشتان خود را به آرامی به قسمت موی پایین بکشید و انتهای شکاف را به همان روش برش دهید.
این حرکت کشویی و برش را تا رسیدن به انتهای قسمت ادامه دهید. سپس ، فقط همین روش را در سرتاسر موهای خود دنبال کنید.

III پیرایش پایین مو

اگر وقت (یا حوصله!) لازم برای دنبال کردن روش های پیچ و تاب را ندارید ، می توانید انتهای موهای خود را کوتاه کنید تا از تقسیم شدن موها خلاص شوید.
آنچه شما نیاز دارید

برس مو / شانه دندانه پهن
قیچی اصلاح مو

چه باید کرد

با موهای مرطوب شروع کنید. این کار را می توانید بلافاصله پس از بیرون آمدن از دوش یا مرطوب کردن موهای خود با کمک بطری اسپری انجام دهید.
تمام گره ها و گره های مو را از بین ببرید.
یک قسمت موی 1 اینچی بردارید. می توانید بقیه موهایتان را ببندید تا مانع از آن شود.
این قسمت از موها را درست بین ریشه ها بین انگشت اشاره و انگشت میانی قرار دهید.
در حالی که موهای شما بین انگشتان شما محکم است ، انگشتان خود را به سمت پایین بلغزانید تا یک سانتی متر از انتهای آن فاصله داشته باشید. این قسمت را از این طریق مقابل خود نگه دارید.
قیچی را عمود بر مو نگه دارید ، 1-2 سانتی متر از مو را با دقت برش دهید.
طبق همین روش انتهای موهای خود را کوتاه کنید.

اگرچه جدا کردن انتهای شکاف شما بسیار آسان است ، شما باید بدانید که اینها نشانگر سلامت ضعیف موهای شما است. بنابراین ، بهتر است مراقبت از موهای خود را شروع کرده و سلامت آن را بازیابی کنید تا از ایجاد شکاف در آینده جلوگیری کند.

 

راه های جلوگیری از  موخوره

اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره
اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره

بله ، انتهای شکاف می تواند سلامت و ظاهر موهای شما را خراب کند. اما ، برای شما خوش شانس است ، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از شکل گیری آنها در وهله اول انجام دهید. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

مرتباً موهای خود را مرتب کنید: موهای شما هر بار که شسته و شانه می شوید دچار فرسایش می شود – این باعث شکافتن انتها می شود. بنابراین ، چند بار باید موهای خود را مرتب کنید؟ بهتر است هر 2-3 ماه موهای خود را مرتب کنید.

موهایتان را قبل از شستشو چرب کنید: همه ما می دانیم که چربی زدن موها می تواند آنها را از درون تغذیه و مرطوب کند. اما راه دیگری که این به موهای شما کمک می کند تشکیل غلاف محافظ در اطراف آن برای کاهش آسیب های هنگام شستشو و شامپو است.

استفاده از ابزارهای حالت دهی گرما را کاهش دهید: به طور منظم با استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرما مانند سشوار ، اتوی صاف و چوب های مو ، رطوبت موهای شما را می گیرد و خشک ، شکننده و حساس به انتهای شکاف می شود. بنابراین ، تا جایی که می توانید از استفاده از آنها خودداری کنید ، و هنگامی که از آنها استفاده می کنید ، مطمئن شوید که ابتدا یک محافظ حرارت بر روی موهای خود قرار داده اید.

موهای خود را هر روز شستشو ندهید و از استفاده از آب گرم خودداری کنید: انجام هر یک از این کارها یا هردو این کارها باعث می شود که روغن های طبیعی موهای شما گرفته شود و کم آبی بدن و ضعیف شود.

موهای خود را به آرامی خشک کنید: مالش شدید موهای مرطوب با حوله باعث آسیب شدید و شکاف انتهای آن می شود. در عوض ، موهای خود را در حوله میکروفیبر بپیچید تا وقتی که آب اضافی آن را جذب کند ، بقیه راه را بگذارید تا در هوا خشک شود.

یک نرم کننده مرطوب استفاده کنید: نرم کننده های مرطوب باعث می شوند که موهای شما قابل کنترل و راحت تر شود ، بنابراین خطر شکاف انتهای آن کاهش می یابد. بنابراین ، پس از بیرون آمدن از دوش ، یک نرم کننده مرخصی (یا کمی روغن طبیعی) استفاده کنید.

از شانه دندانه پهن استفاده کنید: از شانه دندانه پهن استفاده کنید و از انتها به سمت پوست سر بالا بروید تا از گره زدن بیشتر ، شکستن و شکاف انتهای آن جلوگیری کنید.

هنگام بیرون آمدن از کلاه و روسری استفاده کنید: گذاشتن موهایتان در معرض آفتاب گرم یا بادهای سرد می تواند موها را شکننده و مستعد شکافتن انتها کند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که در حالی که بیانیه مد و خنک ارائه می دهید ، برای محافظت از موهای خود ، کلاه بر سر خود قرار داده یا روسری به دور سر خود می پیچید.

وضعیت عمیق به طور منظم: مهم است که هر 2 هفته یک بار موهای خود را به حالت عمیق درآورید تا رطوبت موجود در موهای شما بازگردد و از داخل تغذیه شود.

از محصولاتی استفاده کنید که حاوی PEC هستند: PEC یا Polyelectrolyte Complex جز component جدیدی است که با نفوذ به ساقه مو و مهر و موم کردن آن از داخل ، ترمیم تقسیم شده است. بنابراین ، اگر می خواهید انتهای تقسیم شده را درست کنید و همچنین از تشکیل آنها جلوگیری کنید ، یک تهویه مطبوع حاوی PEC را انتخاب کنید.

از بندهای نرم مو استفاده کنید: بندهای لاستیکی یا موهایی که در وسط آنها یک قلاب فلزی دارند تمایل دارند موهای شما را بشکنند و در نهایت به شکافهای انتهایی منجر شوند. بنابراین ، از بندهای نرم مو که لطیف به موهای شما هستند استفاده کنید.

قبل از شنا موهای خود را چرب کنید: شنا منظم در آب خیس که با کلر تزریق شده می تواند آسیب ناگفته ای به موهای شما وارد کند. بنابراین ، یک لایه محافظ از روغن نارگیل را روی تمام موهای خود بمالید و قبل از اینکه به استخر بپرید ، کلاه شنا بر روی آن قرار دهید.

یک رژیم متعادل بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید: داشتن یک رژیم متعادل و پر از پروتئین ، ویتامین و مواد معدنی و مرطوب نگه داشتن بدن برای حفظ سلامت مو ضروری است.

به پایان می رسد تقسیم می تواند بسیار ناخوشایند به نظر می رسد. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از شر آنها خلاص شوید. تقسیم بندی خود را با کمک دستورالعمل هایی که به شما داده ایم کوتاه کنید و در زیر نظر دهید تا به ما بگویید چگونه برای شما کار کرده است!

پاسخ های خبره برای سوالات خوانندگان در زمینه موخوره

اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره
اهمیت کوتاهی مو در درمان موخوره

اگر تقسیم بندی خود را قطع نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر شاخه های شکاف خود را برش ندهید ، موهای شما کدر و خشک به نظر می رسد و رشد موها نیز ممکن است کند شود.

آیا موهایتان خشک است یا خشک تر؟

بهتر است موهای صاف و موهای خشک و موهای خشک آنها را خشک کنید.

آیا موخوره رشد مو را کند می کند؟

بله ، انتهای شکاف رشد مو را کند می کند.

منبع