اگر اضطراب یا افسردگی دارید این غذاها را نخورید!
سلامت مغزتان را با این 5 ماده غذایی تضمین کنید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
9 مزایای آلوئه ورا برای صورت و پوست!
۱۴۰۰-۰۲-۲۱

اگر اضطراب یا افسردگی دارید این غذاها را نخورید!

وقتی احساس کمبود یا خوشبختی می کنیم، غذاهای خاصی را انتخاب می کنیم. روحیه ما بر آنچه می خوریم تأثیر می گذارد. به همین ترتیب ، آنچه می خوریم قدرت ایجاد تغییر در خلق و خوی ما را دارد. این تأثیر در کسانی که از اضطراب یا افسردگی رنج می برند بیشتر مشهود است زیرا بیشتر در معرض تغییرات خلقی قرار دارند. همچنین به این معنی است که انتخاب غذای مناسب می تواند روحیه ما را به نفع ما تغییر دهد. در این مقاله برخی از غذاها برای جلوگیری از اضطراب یا افسردگی آورده شده است. این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با غذاهایی که برای اضطراب و افسردگی بداست بیشتر آشنا شوید.

 

قند

این یکی بی فکر است. قند سطح گلوکز را در خون افزایش می دهد و منجر به یک احساس خوب و خوشبختی می شود. اما همانطور که به زودی سطح گلوکز کاهش می یابد، در نهایت فرد احساس کمبود و تحریک پذیری می کند. همچنین، قند با تأثیر منفی بر سلول های عصبی و سیناپس های مغز ارتباط دارد.

شیرین کننده های مصنوعی

آسپارتام یکی از ترکیبات مهم تمام شیرین کننده های مصنوعی است. همچنین بخشی از کولا و نوشابه های رژیمی است. آسپارتام مسئول سردرد، تغییرات خلقی، اختلالات خواب و حتی افسردگی است. بهتر است از آنها دور باشید تا از افزایش افسردگی و اضطراب جلوگیری کنید.

آب میوه ها

نوشیدن آب میوه به این معنا نیست که از مزایای مثبت میوه استفاده کرده اید. آب میوه ها فاقد فیبر هستند و انرژی زیادی در بدن ایجاد می کنند و بدنبال آن افت می کنند. این باعث می شود که شما احساس خستگی و ضعف کرده باشید، جدا از اینکه باعث افزایش تغییرات خلقی می شود.

غذای فرآوری شده و فاقد چربی

غذای فرآوری شده نه تنها سرشار از چربی های ترانس است و به طور کلی برای قلب و سلامتی شما مضر است، بلکه اضطراب و علائم افسردگی را نیز افزایش می دهد. غذای فرآوری شده و فاقد چربی نیز مقدار زیادی سدیم دارد که باعث ایجاد اختلال در سیستم عصبی می شود. بنابراین غذاهایی را بخورید که با خستگی مقابله می کنند.

الکل

الکل یک افسردگی شناخته شده است. این باعث تقویت احساسات منفی می شود و احساس مثبت بودن و سلامتی را سرکوب می کند. همچنین، این امر به افزایش وزن و کاهش قدرت دفاعی مربوط می شود و در نتیجه منجر به کاهش عزت نفس می شود.

روغن تصفیه شده

روغن تصفیه شده هیدروژنه می شود تا به محصول پایدارتری تبدیل شود و بیشتر سرخ کردنی هایی که در همه جا انجام می شود در روغن تصفیه شده است. وقتی روغن هیدروژنه تا دمای بالا گرم شود ، منجر به تشکیل چربی های ترانس می شود و چربی ها به شدت به افسردگی کمک می کنند. همچنین باعث سرکوب جریان خون در مغز و در نتیجه افزایش اضطراب و افسردگی می شود.

کافئین

کسانی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند ممکن است بخواهند کوپای معمولی خود را لکه دار کنند. کافئین محرکی است که چرخه خواب را مختل می کند و باعث افزایش انرژی می شود. همچنین باعث کاهش جذب ویتامین های مهم متعادل کننده خلق و خو می شود. کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا معادل حدود 10 قوطی نوشابه است بنابراین ممکن است بخواهید از آن نیز خودداری کنید.

بهترین کار این است که غذاهایی را که باعث افسردگی و اضطراب می شوند یا این دو مورد را برای شما افزایش می دهد، شناسایی کنید. به هر قیمتی از آنها بپرهیزید تا در زندگی خود احساس بهتری داشته باشید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *