بازدید از دریاچه و شهر کومو
12 جاذبه گردشگری برتر مودنا
12 جاذبه گردشگری برتر مودنا
۱۴۰۰-۰۶-۲۴
برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
15 جاذبه گردشگری برتر سوئیس
۱۴۰۰-۰۶-۲۴

بازدید از دریاچه و شهر کومو

 

دریاچه کومو
دریاچه کومو

 

تنها 48 کیلومتری شمال پایتخت تجاری میلان ایتالیا، کنار دریاچه های کامو و خیابان های سنگ فرش شده یک دنیا دور به نظر می رسد. ریشه های رومی آن را می توانید در شبکه منظم خیابان های مرکز تاریخی آن و بقایای دروازه رومی، پورتا پرتوریا مشاهده کنید. این امر در کومو قرون وسطایی دیوارکشی شده، نمونه ای نادر از استحکامات رومی، با پورتا توره (دروازه برج) برجسته در میدان ویتوریا مشهودتر است.

اگر سلیقه شما به چیزی مدرن تر می رسد، کومو کانون معماران عقل گرای بود که پایه و اساس مدرنیسم را پایه گذاری کردند. ساختمان پوستر کودک این جنبش Casa del Fascio کومو است که در اوایل دهه 1930 توسط جوزپه ترگانی طراحی شد.

دور زدن کامو آسان است و جاذبه های گردشگری آن در فاصله کمی از ایستگاه قطار و فرود قایق قرار دارد. کامو در اطراف گردشگاه کنار دریاچه و میدان پیازا کاوور می چرخد، از آنجا می توانید مسیر کوتاه Via Plinio را تا میدان دل دوومو دنبال کنید.

وقتی در مغازه ها قدم می زنید، نمی توانید به فراوانی ابریشم توجه کنید. Como دارای سابقه طولانی به عنوان مرکز تولید ابریشم ایتالیا است، بنابراین مکان خوبی برای خرید است. بوکن بندر باغهای زیبای ویلا اولمو در غرب و تله کابین Brunate در شرق است، دو مورد از محبوب ترین کارها در کومو.

 

 

1. Duomo (کلیسای جامع)

بازدید از دریاچه و شهر کومو

Duomo (کلیسای جامع)

 

The 14th-century façade of Como’s cathedral, which nearly fills one side of Piazza Duomo, is pure Gothic, a marble face highlighted by detailed stone carving and statues around a rose window, edged with delicate carved pinnacles. (Oddly, instead of the expected saints, the statues at either side of the main door are of Pliny the Elder and Younger, Roman residents of the lake who were far from friendly to early Christians.)

It isn’t until you enter that you’ll see why this church is hailed as Italy’s finest example of the 14th-century transition from Gothic to Renaissance styles. Polychrome painting and gilding on the side altars “update” the older look of the rose window and deeply carved main altar, but the mix is harmonious. If you’re energetic, climb to the 18th-century dome.

آدرس: Piazza Duomo 6 ، Como

 

 

2. Museo Civico

بازدید از دریاچه و شهر کومو

 

در نزدیکی کلیسای جامع، دو کاخ مجاور موزه های باستان شناسی و تاریخ را در خود جای داده است. Museo Archaeologico مملو از مجموعه ای استثنایی از آثار نوسنگی و رومی است که در حفاری های محلی به دست آمده است و تصاویری از زندگی نخستین ساکنان بشر و رومیان که بعداً در اینجا ساکن شده اند را ارائه می دهد.

Museo Storico Giuseppe Garibaldi نشان دهنده نبرد سرنوشت ساز Risorgiamento (هنگامی که ایتالیا از اتریش آزاد شد) بود که در تپه های مشرف به کومو رخ داد. کاخ سابق شامل اتاق های مبله دوره ای و نمایشگاه هایی است که سنت ها و تاریخ محلی را نشان می دهد. مجموعه ای از توری های دست ساز به ویژه زیبا و به خوبی نمایش داده می شود.

آدرس: Piazza Medaglie d’Oro 1 ، Como

 

 

3. Basilica di Sant’Abbondio

بازدید از دریاچه و شهر کومو

کلیسای دی سنت آبوندیو

 

دیدن این نمونه استثنایی از یک کلیسای اولیه قرن یازدهم که به سبک رومانسک لومبارد ساخته شده است، ارزش پیاده روی از مرکز را دارد. فضای داخلی باریک و بلند بیشتر شبیه قدیمی ترین باسیلیکاهای مسیحی است و در چرخه نقاشی های دیواری گوتیک قرن سیزدهم تزئین شده است، در شرایط کاملاً خوبی.

کلیسا کار از 11 است هفتم سنگ کاران استاد قرن در سراسر اروپا در قرون وسطی به عنوان M احترام aestri Comacini یعنی کومو کارشناسی ارشد. شما می توانید اکثر سنگ تراشی های پیچیده آنها را از نمای بیرونی Sant’Abbondio در Museo Civico مشاهده کنید، جایی که برای محافظت از آن در برابر آب و هوا و آسیب های محیطی گرفته شده است.

آدرس: از طریق Regina 35 ، Como

 

 

4. برونیت

بازدید از دریاچه و شهر کومو

یک تله کابین از انتهای شرقی ساحل دریاچه، صعود تند را به سمت تراس شهرک برونات، تقریباً مستقیماً بالای کومو ، نجات می دهد. چشم اندازها شامل شهر و دریاچه جنوبی است که توسط کوه ها پشتیبانی می شود. برای رسیدن به تراس (با یک کافه مناسب) که به سمت شمال، در سراسر چشم اندازی متفاوت از چشم انداز دریاچه و کوه، قرار گرفته است، بالاتر بروید.

بنای یادبود دیگری برای پسر بومی الساندرو ولتا، فانوس دریایی ولتا، در بالای تپه ای قرار دارد و وقتی باز شد می توانید برای چشم اندازهای وسیع تر به قله صعود کنید. صعود دو ساعته از برونیت شما را به قله مونت بولتو می رساند.

 

 

5. Tempio Voltiano (موزه الساندرو ولتا)

بازدید از دریاچه و شهر کومو

موزه ولتا

 

ساختمان برجسته و سفید نئوکلاسیک روی دریاچه Tempio Voltiano است، موزه ای برای بزرگداشت الساندرو ولتا، ساکن محلی که نامش به ولتاژ الکتریکی داده شده است. اختراع باتری الکتریکی در سال 1800 اولین منبع جریان الکتریکی مداوم را ایجاد کرد. این موزه که در سال 1927 برای گرامیداشت صدمین سال مرگ ولتا ساخته شد، دارای تجهیزات مورد استفاده در تحقیقات وی است.

نزدیک معبد، بنای زیبا و تکان دهنده یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم و جنبش مقاومت قرار دارد. این سنگ توسط مجسمه ساز میلانی جیانی کلمبو ساخته شده است و شامل سنگ های اردوگاه های کار اجباری نازی ها و کتیبه هایی از نقل قولهایی از قربانیان نازی ها است.

 

دریاچه کومو

بازدید از دریاچه و شهر کومو

دریاچه باریک و فیورد مانند کومو (به زبان ایتالیایی Lago di Como) 50 کیلومتر طول دارد و شبیه Y معکوس است. اما در بازوی جنوب شرقی علاقه چندانی وجود ندارد و یک کشتی به راحتی اتومبیل ها را از ساحل شرقی به بللاجیو منتقل می کند.  زیباترین شهر دریاچه، در نقطه ای از شبه جزیره جایی که بازوها به هم نزدیک می شوند، نشسته است.

کومو برای گردشگران غریبه نیست، زیرا مورد علاقه رومیان پوسته فوقانی بوده که ویلاهای آنها قبل از خانه های سلطنتی بوده است و ستاره های هالیوود که اخیراً از آن استقبال کرده اند. دریاچه بین سواحل شیب دار و جنگلی آن به اندازه کافی زیبا است، اما در هر دو طرف کوه ها و در شمال کوه های آلپ بالا می روند و چشم اندازها را حتی بهتر می کند.

می توانید در یک روز گردشگری برای مناظر، با یک یا دو توقف در شهرها، از دریاچه دیدن کنید. یا اگر کمی بیشتر وقت دارید، می توانید با پرش و سوار شدن بر قایق ها و کشتی های مکرر، جاذبه های اصلی اطراف دریاچه را مشاهده کنید. برای گردش در اوقات فراغت و طبق برنامه شخصی خود، دو یا سه روز طول بکشید و در محیط 249 کیلومتری رانندگی کنید و از کشتی بین وارنا و بلاجیو عبور کنید.

 

سفر با قایق

بازدید از دریاچه و شهر کومو

کشتی در دریاچه کومو

 

خدمات قایق معمولی بیشتر شهرها را از اوایل بهار تا پاییز به هم متصل می کند، اما همه مسیرها در شهرهای کوچکتر متوقف نمی شود. کشتی مکرر (ماشین و مسافر) از طریق دریاچه باعث می شود که از Menaggio یا Tremezzo، در ساحل غربی، به بلاجیو و وارنا بروید. اینها یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در دریاچه کومو هستند.

قبل از حرکت با قایق، برنامه های روز را با دقت بررسی کنید، تا بدانید آخرین ساعت چه زمانی برمی گردد و از کدام شهر است. سرویس تابستانی هیدروفویل سریع است، اما انتظار نداشته باشید در مسیر چیزی مشاهده کنید.

 

سرنوبیو

بازدید از دریاچه و شهر کومو

سرنوبیو

 

Palatial Villa d’Este، که برای ملکه انگلیسی ساخته شده و در حال حاضر هتلی لوکس است، استانداردهای بالایی را برای ویلاهای دریاچه ای تعیین می کند، با باغ های تراس دار که از تپه شیب دار پشت آن بالا می روند. بقیه شهر چندان عالی نیست، اما دارای هوای خوب تعطیلات، مغازه های شیک (مخصوص ابریشم های کامو) و چندین ویلای برجسته آرت نوو است.

Cernobbio نقطه شروع جاده ای باریک و پرپیچ و خم است که از مونت بیسبینو به طول 1310 متر به سمت کلیسای زیارتی و مناظر پانوراما می رود.

 

ویلا بالبیانلو

بازدید از دریاچه و شهر کومو

ویلا بالبیانلو

 

در ساحل دریاچه در زیر شیب تند Monte Crocione ، Lenno بیشتر به خاطر ویلا و باغهایی که Punta di Balbianello را پوشش می دهند، شبه جزیره ای طولانی که به دریاچه خم می شود، مشهور است. ویلای باروک ، ساخته شده برای کاردینال قرن 18، توسط باغ های تراس دار احاطه شده است، جایی که نمای دریاچه با ستون ها و نرده ها قاب بندی شده است.

بهترین راه برای رسیدن به آنجا قایق از Lenno است، یا در روزهای خاصی، می توانید مسیر پیاده روی را تا ویلا طی کنید. شما می توانید فضای داخلی را ببینید، اما فقط در تورهای یک ساعته هدایت شده، که به سرعت در فصول شلوغ گردشگری پر می شوند. با این حال، برجسته باغ است، بنابراین اگر یک تور خانه را از دست دادید، خیلی ناامید نشوید.

آدرس: از طریق Comoedia 5 ، Lenno

 

 

ویلا کارلوتا

بازدید از دریاچه و شهر کومو

در معتدل ترین نقطه دریاچه کومو، Tremezzina Riviera ، شاخ و برگ در تمام زمستان سبز می ماند، بنابراین جای تعجب نیست که یکی از مشهورترین باغ های ایتالیا اینجا باشد. اگرچه کاخ قرن هجدهمی ویلا کارلوتا مملو از مجسمه و نقاشی است ، اما بیشتر گردشگران به دیدن تپه های شگفت انگیز باغ ها می آیند. در بهترین حالت خود در ماه مه، هنگامی که شترها و ساحل 12 متری رودودندرونهای انبوه شکوفا شده اند، باغها در طول فصل پر از گلهای رنگارنگ است.

هتل مجلل Grand Tremezzo که در باغهای زیبای خود قرار دارد و از کنار نخلستانهای درختان کمیاب به سمت کوهستانی زیبا می روید، چشم اندازهای بی نظیری از دریاچه و کوه دارد.

آدرس: از طریق Regina 2 ، Tremezzo ، Como

وب سایت رسمی: www.villacarlotta.it

 

دی پیونا (ابی پیونا)

آببازی دی پیونا (ابی پیونا)

 

صومعه کلونیاک قرن سیزدهمی پیونا، کلیسای قرن یازدهمی سان نیکولا و صومعه زیبای رومانسک آن را احاطه کرده است. این محوطه کوچک با ستون های ظریف و برازنده ای احاطه شده است که هر کدام دارای یک سنگ متفاوت با نقش هایی هستند که شامل گیاهان و حیوانات است.

دیوارهای صومعه با نقاشی های دیواری مربوط به قرن 14 و 15 پوشانده شده است. در یک مغازه در نزدیکی دروازه، راهبان سیسترسیایی لوسیون های گیاهی ، عسل و آب نبات های تهیه شده از محصولات باغ های ابی را می فروشند.

آدرس: Via Abbazia di Piona 57 ، Colico

 

 

ویلا موناسترو

بازدید از دریاچه و شهر کومو

ویلا موناسترو

 

یک پرواز طولانی از پله های سنگی به سمت باغ های پلکانی ویلا ماناسترو منتهی می شود. تختخوابهای رسمی گیاهان بومی و عجیب و غریب که در امتداد ساحل کشیده شده اند، سهم خود را از مجسمه ها، ستونها و معابد مینیاتوری تشکیل می دهند، اما دارای هوای آرام و بی سر و صدا هستند.

ویلا در حال حاضر یک مرکز کنفرانس است، در صورت عدم استفاده برای تورها باز است. باغ ها در پیاده روی کوتاهی در جنوب شهر (در صورت رانندگی باید در آنجا پارک کنید)، مجموعه ای جذاب از خانه های پاستلی در امتداد خیابان های شیب دار. به دنبال کلیسای محله باشید، با نقاشی دیواری غول پیکر سنت کریستوفر در نمای آن.

آدرس: Viale Giovanni Polvani ، Varenna

وب سایت رسمی: www.villamonastero.eu

 

 

بلاجیو

هیچ شکی وجود ندارد که بلاجیو می داند که این زیباترین شهر دریاچه است و موقعیت آن در نقطه ای طولانی است که سه بازوی دریاچه به هم می رسند. صرف نظر از این که به کدام سو نگاه کنید، چشم اندازهای فوق العاده ای دارند و معمولاً توسط باغ ها یا ساختمانهای با دقت نگهداری می شوند.

مغازه های گران قیمت در چند خیابان آن واقع شده اند، یکی از آنها پله های سنگی طولانی است که قسمت بالای شهر را با فرود قایق متصل می کند. دو باغ، یکی در امتداد دریاچه و دیگری در بالای شهر، جاذبه های اصلی گردشگری هستند-به غیر از خود شهر کامل و زیبا.

زیبا و ظریف هتل بزرگ ویلا Serbelloni نشسته در نوک شبه جزیره، مشرف به دریاچه و کوه ها.

 

ویلا سربلونی

بازدید از دریاچه و شهر کومو

در بالای شهر، باغهای تراس دار در اطراف ویلا تاریخی سربلونی پهن شده اند، که به وضوح ساخته شده است تا چشم اندازهای دریاچه کومو و کوههای آلپ را به حداکثر برساند. برجسته ترین باغها، که با دقت در سبک ایتالیایی قرن 19 طراحی شده اند، باغهای رز هستند که در حصارهای شمشاد قرار گرفته اند.

آدرس: Piazza della Chiesa 14 ، بلاجیو

 

 

ویلا ملزی

بازدید از دریاچه و شهر کومو

 

با نزدیک شدن بخار آب دریاچه به بلاجیو ، سبز زیادی را در کنار ساحل خواهید دید. اینها باغهای ویلا ملزی د اریل هستند و مکان مورد علاقه برای قدم زدن است. تراس ها و باغ های کاملاً منظره ای که اطراف ویلا را احاطه کرده اند، همگی با طراحی اولیه اوایل دهه 1800 طراحی شده اند تا چشم انداز دریاچه را با سرو و مجسمه قاب کنند.

باغ آب، غرفه نئومورها و Orangerie از نکات برجسته آن است. اگرچه ویلای نئوکلاسیک برای عموم آزاد نیست، غالباً نمایشگاه های هنری متغیری در Orangerie وجود دارد.

آدرس: لونگو لاریو مانزونی ، بلاجیو

سایت رسمی: http://www.giardinidivillamelzi.it/GIARDINI_DI_VILLA_MELZI/HOME_PAGE_ENG.html

 

 

 

در کومو برای گشت و گذار بمانید!

Como با اکثر جاذبه های آن نزدیک به ساحل که قایق ها برای سفر به دریاچه حرکت می کنند، جمع و جور است و بازدید از آن آسان است. هتل ها در هر رده قیمتی در چند دقیقه پیاده روی تا دریاچه ، هر دو ایستگاه قطار و جاذبه های گردشگری قرار دارند. در اینجا تعدادی از هتل های دارای رتبه بالا در کومو آمده است:

  • هتل های مجلل : رو به دریاچه در میدان پیازا کاور و احاطه شده با غذا و خرید، هتل Barchetta Excelsior دارای اتاقهای بزرگ با منظره دریاچه است و شامل صبحانه می شود. اتاقهای تازه بازسازی شده در هتل پالاس مشرف به دریاچه در نزدیکی قایق و ایستگاه قطار میلان هستند. صبحانه گنجانده شده است هتل Albergo Terminus همچنین در مجاورت ایستگاه میلانو و فرود بخار ، دارای ظرافت قدیمی در مناطق عمومی خود و اتاقهای مدرن و به روز مهمانان است، برخی از آنها دارای بالکن مشرف به دریاچه و کوهها هستند.
  • اواسط محدوده هتل ها: پیاده روی دو دقیقه از ایستگاه قطار اصلی و نزدیک به دریاچه، بورگو حمراء هتل ارائه می دهد یک صبحانه قاره رایگان و اتاق های مدرن را با اطلاعات متفکر. بالکن در هوشمند، اتاق های مدرن در پستا طراحی هتل یک مربع شلوغ در قلب شهر را نادیده می گیرند، در نزدیکی دریاچه و کلیسای جامع، اما اتاق در طبقه پایین تر می تواند پر سر و صدا. درست در کنار دریاچ ، در نزدیکی بندر برونیت ، هتل Quarcino دارای پارکینگ رایگان ، نزدیک رستوران ها و پیاده روی آسان تا Duomo است. برخی از اتاق ها دارای بالکن با چشم انداز کوه هستند.
  • هتلهای مقرون به صرفه : حدود 10 دقیقه تا اسکله قایق اما پنج دقیقه پیاده تا ایستگاه اصلی، هتل Engadina تحت مدیریت خانواده دارای اتاقهای اصلی با پارکینگ رایگان و صبحانه قاره ای است. در یک ساختمان تازه بازسازی شده در نزدیکی ایستگاه قطار و چند دقیقه پیاده روی تا دریاچه و مرکز تاریخی، هتل بورگوویکو دارای 13 اتاق راحت است که برخی از آنها دارای تیرهای نمایان و دیوارهای سنگی است. در Riva al Lago Bed & Breakfast، درست در کنار دریاچه ، نزدیک فرود بخار دریاچه، اتاقهای یک نفره، دو نفره و خانوادگی وجود دارد که برخی از آنها حمام مشترک دارند.

 

نکات و تورها: چگونه از بازدید خود از دریاچه کومو بیشترین استفاده را ببرید

شهر کومو ، در انتهای جنوبی دریاچه کومو، یک ساعت با میلان فاصله دارد. می توانید با قطار به اینجا برسید، سپس سوار یکی از قایق های معمولی شوید که در شهرهای اطراف دریاچه متوقف می شوند. یک راه راحت برای دیدن شهر و دریاچه از میلان، گشت و گذار با راهنمای حرفه ای است که می تواند نکات برجسته را مشخص کند.

  • کامل روزه تور به Como دریاچه از میلان: سفر Como دریاچه روز از میلان شامل حمل و نقل به کومو توسط مربی مطبوع، تور قایق از دریاچه کومو، وقت آزاد برای خرید در کومو، و بازدید از برجسته شهر. از آوریل تا اکتبر ، تورها شامل زمان کاوش در بلاغیوی زیبا می شود، در حالی که تورهای از نوامبر تا مارس شامل پیاده روی تا روستای برونیته برای تماشای دریاچه و کوههای اطراف است.
  • بازدید از دریاچه کومو به تنهایی: دو خط مختلف قطار از میلان به مقصد کومو حرکت می کنند و به ایستگاه های مختلف می رسند، هر دو در فاصله پیاده روی قایق برای کشتی های دریاچه قرار دارند. این قایق ها مسیرهای متفاوتی دارند، برخی از آنها در شهرهای بیشتری متوقف می شوند ، اما همه آنها چشم انداز بی نظیری از دریاچه ، شهرها و ویلا های کنار دریاچه و کوه ها را ارائه می دهند. شما می توانید تمام مسیر را سوار شوید یا برای جست و خیز پیاده شوید یا شب را در شهرهای کنار دریاچه بمانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *