بازدید از کولوسئوم

بازدید از کولوسئوم

 

کولوسئوم در رم
کولوسئوم در رم

 

آمفی تئاتر فلاویان ، که در جهان به عنوان کولوسئوم شناخته می شود ، شناخته شده ترین نماد در رم است. شما می توانید این جاذبه گردشگری محبوب را به تنهایی کاوش کنید یا برای اطلاعات بیشتر و فرصتی برای پرسیدن سوالات در ادامه مسیر ، از یک تور راهنمایی استفاده کنید.

علیرغم آسیب های ناشی از آتش سوزی ، زلزله و بی توجهی و همچنین تبدیل آن به قلعه ای از خانواده فرنگیپانی ، غارت سنگ آن برای ساخت کاخ ها و آلودگی مداوم ترافیک مدرن در اطراف آن ، کولوسئوم هنوز هم تأثیر قدرتمندی ایجاد می کند. از شکل اصلی آن

بزرگترین بنای بازمانده از روم باستان ، کولوسئوم توسط وسپاسیان در سال 72 بعد از میلاد ساخته شد و هشت سال بعد توسط پسرش ، تیتوس ، بزرگ شد و داستان چهارم را اضافه کرد. نام کولوسئوم برگرفته از مجسمه عظیم نرون است که به نام کولوسوس پس از کولوس رودس نامیده می شود- که در نزدیکی آن قرار داشت. کل منطقه در اصل در Domus Aurea Nero ، مجموعه کاخ وی در مرکز روم باستان بود.

دیوار بیرونی کولوسئوم

 

دیوار بیرونی کولوسئوم

کولوسئوم 186 متر طول و 156 متر عرض داشت ، اما به شکل بیضی شکل بود ، اگرچه به نظر می رسد تقریباً دایره ای شکل است. دیوار بیرونی ، 57 متر ارتفاع و ساخته شده از سنگ مرمر تراورتن که توسط گیره های آهنی به جای ملات در کنار هم نگه داشته شده بود ، در اثر چندین زمین لرزه آسیب دید و در زلزله سال 1349 تمام ضلع جنوبی آن فرو ریخت.

سنگ سقوط شده برای ساخت بناها در سرتاسر رم استفاده می شد ، اما می توانید لایه های اصلی ستون ها و طاق ها را در قسمت شمالی باقی مانده مشاهده کنید. کسانی که در طبقه همکف هستند دوریک هستند. وسط ، یونی ؛ و بالا ، Corinthian. آنچه ظاهراً دیوار بیرونی بقیه کولوسئوم است ، دیوار داخلی اولیه آن است. از چهار ورودی اصلی ، تنها تکه هایی از نقش برجسته های اولیه آنها از گچ بری باقی مانده است.

داخلی کولوسئوم

 

داخلی کولوسئوم

هدف کولوسئوم و دلیل ساختن امپراتورهای فلاویو جلب رضایت عموم مردم برای بازی و نمایش بود. اما امپراطوران و اشراف نیز حضور داشتند ، هر یک از سطحی که بر اساس درجه تعیین می شد ، نظاره می کردند. امپراتور و باکره های وستال بهترین منظره را از جعبه های انتهای شمالی و جنوبی عرصه داشتند و هنوز می توانید اسامی سناتورهایی را ببینید که در سنگ منطقه بین آنها حک شده است ، که برای آنها محفوظ بود.

خانواده های نجیب در دوره دوم و عموم مردم در سطوح سوم و چهارم نشستند. ردیف صندلی ها و معابر داخلی و راه پله ها با دقت چیده شده بود ، بنابراین 50،000 تماشاگر می توانند در عرض چند دقیقه به محل خود برسند یا آنجا را ترک کنند.

در سطح بالا ، در اصل 240 دکل در اطراف دیوارها وجود داشت که از سایبان بر روی تماشاگران پشتیبانی می کردند. کل فضای داخلی تزئین شده بود ، اما تنها چند تکه از آن باقی مانده است تا نشان دهد که ظاهراً در قرون اول چگونه بوده است.

یک صلیب برنزی در یک سر عرصه یاد شهدای مسیحی است که تصور می شد در دوره امپراتوری روم در اینجا مرده اند. در واقع ، شواهد کمی وجود دارد که از این میدان برای این کار استفاده شده است ، و اولین ذکر آن به عنوان محل شهادت مسیحیان تا قرن شانزدهم نبود.

هیپوژئوم

 

هیپوژئوم

کف سالن 83 در 48 متر بود، از چوب ساخته شده بود و با ماسه پوشانده شده بود. مدتهاست که تخریب شده است ، بنابراین اکنون می توانید دیواره هایپوپئوم را ببینید، هزارتوی زیر زمینی دو طبقه وسیع از تونل ها که اتاق های آموزش گلادیاتورها، قفس حیوانات وحشی عجیب و غرفه ها و زیر انبارهایی را که در زیر زمین پنهان شده بودند، مشاهده می کنید.

ماشین های پیچیده مناظر را بالا می بردند و حیوانات را به قفس می بردند و طبق گزارشات آن دوره، گاهی اوقات این میدان برای نبردهای ساختگی دریایی پر از آب می شد.

طاق کنستانتین

 

طاق کنستانتین

طاق کنستانتین که در کنار کولوسئوم ایستاده است، طاق پیروزی است که پس از پیروزی وی در نبرد پل میلویان در سال 312 ، امپراتور کنستانتین را به عنوان “رهایی بخش شهر و صلح آور” تجلیل می کند.

با وجود 21 متر ارتفاع ، بزرگترین و بهترین حفظ طاق پیروزی رومی است ، علیرغم اینکه برای قرن ها (همراه با کولوسئوم) در قلعه خانواده Frangipani گنجانده شده است. طاق مزین به نقش برجسته هایی است که از بناهای قبلی گرفته شده است، بنابراین برخی از صحنه ها ارتباط چندانی با کنستانتین و پیروزی ندارند و شامل شکار گراز و قربانی به آپولو می شود.

نکات و تورها: چگونه از بازدید خود از کولوسئوم بیشترین استفاده را ببرید

گردشگری که از کولوسئوم عکس می گیرد

 

بازدید از کولوسئوم یکی از محبوب ترین کارهایی است که می توانید در رم انجام دهید ، بنابراین مگر اینکه با یک تور از قبل رزرو شده به آنجا برسید، انتظار داشته باشید که در صف منتظر بمانید. تورهای راهنما همچنین می توانند شما را به مناطقی ببرند که برای عموم آزاد نیست. بهترین زمان برای رسیدن صبح زود و حوالی ظهر است که گروه های اتوبوس گردی به ناهار می روند.

  • تور از کولوسئوم: بهترین راه برای جلوگیری از یک انتظار این است که یک پرش به خط: رم باستان و کولوسئوم نیم روز پیاده روی تور، که از مزیت اضافه شده از راهنمای متخصص به این نکته اشاره جزئیات شما ممکن است در غیر این صورت از دست. رد شدن از خط طولانی به معنای زمان بیشتری برای درک شگفتی های این سازه قابل توجه و شنیدن داستانهای گذشته پرآشوب آن است.
  • تور Hypogeum و سطوح فوقانی: برای تجربه عمیق تر و دسترسی به مناطق کولوسئوم که اکثر بازدیدکنندگان آن را نمی بینند، به تور روم باستان و کولوسئوم بپیوندید: اتاق های زیرزمینی، آرنا و سطح بالایی. شما در واقع در جایی که گلادیاتورها جنگیدند ایستاده اید، در تونل های زیر زمینی قدم می زنید ، محوطه هایی را که شیرها در آن نگهداری می شدند، مشاهده می کنید و از نمای پانوراما از سطح بالا لذت خواهید برد. پس از تجربه کامل کولوسئوم، این تورها همچنین از تالار روم و تپه پالاتین برای تجربه کاملتر روم باستان دیدن می کنند.
  • بازدید از کولوسئوم به تنهایی: کولوسئوم با Forum و Palatine Hill زیر یک بلیط دو روزه گروه بندی شده است. با تهیه بلیط خود در ورودی پالاتین هیل ، جایی که خطوط کمیاب هستند ، می توانید از خطوط اجتناب ناپذیر در Colosseum جلوگیری کنید.

رسیدن به کولوسئوم

  • با خط Linea B ، خط آبی، از مترو رم به ایستگاه Colosseum بروید ، دو ایستگاه از ایستگاه قطار Termini.

جاذبه های نزدیک

ویرانه های انجمن رومی

 

کولوسئوم توسط برخی از مهمترین اماکن روم باستان احاطه شده است: تالار روم، تپه پالاتین و Domus Aurea (خانه طلایی) که اخیراً توسط Nero حفاری شده است. کلیساهای سن پیترو در وینکولی و کلیسای سن کلمنته هر کدام در فاصله کوتاهی از آن قرار دارند.

رستوران ها و کافه های نزدیک

لذت بردن از صبحانه با منظره ای شگفت انگیز از کولوسئوم

 

درست روبروی ورودی کولوسئوم، درست در ایستگاه مترو، با نام مناسب Colosseo Metro Caffe ، قهوه، پیتزا و بشقاب های آنتی پاستو در محیطی روشن و شاد سرو می شود. در تراس بالا، در Via Nicola Salvi  La Biga Ristorante Caffe دارای میزهای پیاده رو سایه دار است. کافه رویال آرت رو به روی کولوسئوم در طرف دیگر، یک رستوران شیک با تراس پشت بام است. در گوشه خیابان Via Capo d’Africa  Osteria Angelino از سال 1899 غذاهای سنتی رومی را سرو می کند.

بهترین ژلاتو در Gelateria Da Costanza در طرف مقابل همان محله در Via di San Giovanni در Laterano 40 است.

کجا در این نزدیکی بمانیم؟

چمدان جلوی کولوسئوم

 

رو به روی ضلع جنوبی کولوسئوم، در طرف مقابل تالار گفتمان، محله سیلیو قرار دارد، یک چهار ضلعی کوچک از خیابان ها بین کولوسئوم و کلیسای سن کلمانته. برای خیابان هایی که اینقدر محصور در جاذبه های گردشگری برتر هستند، Celio دارای حس محله ای شگفت انگیز محلی است و شما چندین گزینه مناسب برای اقامت در اینجا پیدا خواهید کرد. دو هتل لوکس، هتل هوشمند و شیک Capo d’Africa و Palazzo Manfredi – Relais & Chateaux، رو به روی پارک Oppio ، دارای تراس های روی پشت بام هستند که می توانید صبحانه را با چشم انداز کولوسئوم از آن لذت ببرید.

همچنین در سلیو ، B&B لوکس جدید Bellezza al Colosseo دارای مبلمان ایتالیایی سفارشی و دستگاه های اسپرسو در اتاق است. در همان رده متوسط ​​، هتل فوری ایمپریالی کاوالیری در شمال کولوسئوم ، در حاشیه محله مونتی قرار دارد.

 

خرید در همین نزدیکی

خرید در نزدیکی کولوسئوم

 

برای سوغاتی، I Love Roma رو به میدان Piazza del Colosseo در نزدیکی Royal Art Café قرار دارد، و Souvenir Colosseo در گوشه ای در Via di S. Giovanni در Laterano 14. در این خیابانها مغازه های جواهرات، بوتیک ها و گالری های هنری و همچنین داروخانه و سوپر مارکت را خواهید یافت. برای خرید متمرکزتر ، به شمال به محله مونتی بروید، جایی که همه چیز را از لباس های قدیمی تا شکلات خوب پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *