بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!
6 راه برای تسکین درد مزمن لگن
6 راه برای تسکین درد مزمن لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۳
10 جاذبه گردشگری برتر راگوسا
10 جاذبه گردشگری برتر راگوسا
۱۴۰۰-۰۶-۰۳

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

اولین ساکنان شناخته شده روم قرن ها قبل از آنکه حاکمان و اشراف روم کاخ های بزرگ خود را در اینجا بسازند، در این تپه بالای تیبر زندگی می کردند. آن قصرها ، معابد و ساختمانهای عمومی در دوران سلطنت دومیسیان به اوج شکوه خود رسیدند و بیشتر آنچه امروز هنگام بازدید از تپه پالنتین مشاهده می کنید مربوط به آن دوران است. اما هر نسلی تغییر کرده و بازسازی شده است، بنابراین جداسازی دوره های مختلف ساخت و ساز دشوار است. در این این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرف ته پالاتین رم این شکوه باستانی میپردازیم.

 

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

ورزشگاه دومیسیان در تپه پالاتین

در قرون وسطی، شکوه و عظمت پالاتین ویران شد، زیرا صومعه ها و کلیساها-خطبه قیصر، سانتا آناستازیا، سانتا لوسیا، سان سباستینو-بر روی بقایای بناهای قدیمی ساخته شد و خانواده نجیب فرنگیپانی از آنها استفاده کردند. با کولوسئوم و طاق کنستانتین، برای ایجاد یک دژ مستحکم.

بعدها، یک کاردینال قرن شانزدهم، تپه را به باغ فارنیز (Farnese Gardens) تبدیل کرد و ویرانه ها را به پارک سایه دار درختان از تراس ها، چمنزارها، تخت گل ها ، آلاچیق ها و چشمه ها برای مناسبت های اجتماعی تبدیل کرد.

ترکیب جذاب برخی از برجسته ترین بقایای رم، با درختان، با چشم اندازهایی نسبت به کولوسئوم ، سیرک ماکسیموس و دیگر بناهای دیدنی رومی، این مکان را به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل کرده است، به ویژه برای کسانی که از جمعیت زیر خسته شده اند. هنگامی که از میان ویرانه های هنوز چشمگیر این کاخ ها، معابد و ساختمانهای عمومی ساخته شده توسط آگوستوس و جانشینان وی عبور می کنید، در تاریخ امپراتوری روم قدم می زنید.

همچنین ببینید: محل اقامت در نزدیکی تپه پالاتین

توجه: برخی از مشاغل ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی جهانی به طور موقت بسته شوند.

 

 

خانه لیویا

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!خانه لیویا

همسر خانه آگوستوس ، لیویا ، بخشی از کاخ آگوستوس بود و به دلیل کتیبه “لیویا آگوستا” که روی لوله سربی در یکی از اتاقها یافت شد، متعلق به او است. اما ممکن است خود آگوستوس در این آپارتمان ها زندگی کرده باشد.

ساختمانهای بیرونی هر چند ساده ، مطابق بی تکلفی اولین امپراتور، سبک زندگی راحت رومیان را در زمان مسیح نشان می دهد. دهلیز و چهار اتاق نشان می دهد که حرارت مرکزی از طریق لوله های سرامیکی در دیوارها عبور می کند و اتاقها با نقاشی های زیبا به سبک پومپی، از حدود 25 قبل از میلاد تزئین شده اند. این نقاشی ها به یک اتاق اختصاصی در موزه ملی رم در پالازو ماسیمو منتقل شده اند.

 

کریپتوپورتیکوس

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

در شمال خانه لیویا بقایای کریپتوپورتیکوس، یک راهرو نیمه زیرزمینی ، طاقدار با بشکه به طول 130 متر وجود دارد که کاخ های مختلف امپراتوری، از جمله کاخ های تیبریوس، لیویا و فلاویان را به هم متصل می کند.

چنین راهروهای سرپوشیده ای شبیه خیابان های طاقدار شهرهای ایتالیا مانند بولونیا، مشخصه شهرهای روم باستان است. طبق روایات، امپراتور کالیگولا توسط توطئه گران در این راهرو در سال 41 بعد از میلاد کشته شد.

 

 

دوموس فلاویا

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

دوموس فلاویا

 

کاخ فلاویان در اواخر قرن اول برای امپراتور دومیتیان ساخته شد و برای ایجاد شکوه و جلوه ای بیشتر که امپراتوران روم در حال حاضر تقاضا می کردند، طراحی شد.

در اطراف حیاط بزرگ و ستون دار آن (پریستایل) اتاق ناهار خوری وسیع (تریکلینیوم) قرار دارد. اتاق تاج و تخت (aula regia)؛ یک تالار مستطیل شکل، به طول 30 متر و یک انتهای آن در قسمت انتهایی. حرم خدایان داخلی (لاراریوم)؛ و یک کلیسای جامع، که احتمالاً به عنوان یک دادگاه حقوقی عمل می کرد.

 

 

دوموس آگوستانا

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

دوموس آگوستانا

 

خانه آگوستوس در ابتدا محل سکونت امپراتورهای پی در پی بود اما بعداً، و در دوران بیزانس ، هم محل اقامت و هم مقام مقامات بلندپایه امپراتوری بود. حفاری ها در ساختمان سه طبقه، ساخته شده در زمان امپراتور دومتیان و در میان چشمگیرترین مناظر پالاتین ادامه دارد.

موزاییک های کف در حیاط و چندین اتاق کشف شده است و تلاش های حفاظتی نقاشی های دیواری گسترده ای را زنده می کند. در اینجا ، بیش از هر مکان دیگری در پالاتین، احساس خواهید کرد که زندگی این رومیان ممتاز چگونه بوده است.

 

 

ورزشگاه دومیتیان

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

ورزشگاه دومیتیان

از جمله ساختمانهای اصلی ساخته شده توسط دومیسیان بر روی پالاتین بین سالهای 81 تا 96 میلادی، ورزشگاه وی بود، پیست دویدن 160 متر طول و 47 متر عرض. معلوم نیست که آیا مردم مسابقات و نمایش ها را در اینجا مشاهده کرده اند یا اینکه برای سرگرمی امپراتور و مهمانان شخصی او اختصاص داده شده است. در واقع، حتی مطمئن نیست که از آن برای مسابقات ورزشی استفاده شود.

ممکن است به سادگی باغی باشد که به شکل استادیوم طراحی شده است. طبق سنت، سنت سباستین در اینجا به دستور امپراتور دیوکلتیان، که در ارتش وی خدمت می کرد ، به شهادت رسید.

 

 

حمام های سپتیمیوس سوروس

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

حمام های سپتیمیوس سوروس

بقایای این حمام ها تأثیرگذارترین ویرانه ها بر پالاتین هستند، اسکله ها و طاق های آنها بر روی زیرسازی های عظیم، که در طول قرن ها باقی مانده است، پشتیبانی می شود. هنوز می توانید بقایای سیستم گرمایش مرکزی را در برخی از اتاق ها و راهروها مشاهده کنید.

از تراس مجاور مناظر زیبایی وجود دارد، به ویژه هنگام غروب خورشید در سراسر کولوسئوم و حمام های کاراکالا. در طبقه پایین زیر آن Circus Maximus، یک سازه عظیم وجود دارد که می تواند 300000 تماشاگر را در خود جای دهد.

برخی از کاخهای بعدی با تراسهایی از امتداد تپه بر روی پستها ساخته شد تا امپراتورها و مهمانان آنها بتوانند مسابقات و بازیهای زیر را در Circus Maximus تماشا کنند.

 

موزه پالاتین

 

موزه پالاتین
موزه پالاتین | کارول راداتو / عکس اصلاح شد

 

در موزه می توانید مجسمه ها و نقش برجسته های مرمری شامل مجسمه ها ، سرستون ها، سنگ های سنگی و جزئیات معماری کاخ های شاهنشاهی را به همراه دیگر یافته های این منطقه مشاهده کنید. اینها در حفاری هایی که در دهه 1800 آغاز شد، کشف شد و شامل قطعات سفالی کوچک و لامپ ها تا مجسمه های کلاسیک بزرگتر از زندگی است.

همچنین نقاشی های دیواری و تزئینات دیگری از کاخ ها و معابد وجود دارد و قطعه ای معروف از نقاشی های دیواری ضد مسیحی باستانی که صلیبی را با سر الاغ نشان می دهد. نمایشگاه ها به خوبی به انگلیسی و ایتالیایی برچسب گذاری شده اند. با کشف آثار بیشتر در حفاری های مداوم، آنها تغییر می کنند.

 

محل اقامت در نزدیکی تپه پالاتین برای گشت و گذار

ما این هتل های با رتبه بالا را در فاصله کمی از Palatine Hill توصیه می کنیم:

  • با چشم انداز Palatine Hill و Forum The Inn At The Roman Forum اتاقهای پنج ستاره لوکس و شیک را در یک بوتیک با باغ دوست داشتنی و تراس پشت بام ارائه می دهد.
  • دورتر از رستوران ها و مرکز خرید محله مونتی، اما هنوز پیاده روی آسان به انجمن ، هتل The Fifteen Keys یک هتل چهار ستاره بوتیک است که صبحانه و چای عصرانه را سرو می کند.
  • هتل ارزان قیمت فوری ایمپریالی کاوالیری در شمال کولوسئوم، در حاشیه محله مونتی قرار دارد.
  • همچنین در حاشیه محله مونتی ، نزدیک فروم و تپه پالاتین، Domus Real Cardello در یک ساختمان تاریخی زیبا قرار دارد. صبحانه گنجانده شده است
  • دورتر ، اما هنوز پیاده روی آسان تا مکانهای باستانی، هتل مقرون به صرفه de de Monti در یک ساختمان تاریخی با پله قرار دارد.

 

نکات و تاکتیک ها: چگونه از بازدید خود از تپه پالاتین بیشترین استفاده را ببرید

  • گشت و گذار در تپه پالاتین : از آنجا که چیزهای زیادی برای دیدن و تاریخ طولانی برای جذب وجود دارد ، یک سفر با راهنمایی مانند Skip the Line: تور نیم روزه پیاده روی روم و کولوسئوم می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده و بازدید شما را بسیار معنادار کند. به با داشتن گروهی بیش از 25 نفر، مجهز به هدست ، بنابراین می توانید راهنما را به وضوح بشنوید، از ورود سریع در Colosseum ، Forum و Palatine Hill لذت خواهید برد و نکات برجسته را می بینید و حقایقی را که روم باستان را به ارمغان می آورد یاد می گیرید. به زندگی
  • بلیط: Palatine Hill با Colosseum و Forum تحت یک بلیط دو روزه گروه بندی می شود. شما نمی توانید هیچ یک از این موارد را با یک بلیط دوباره وارد کنید ، و متأسفانه Forum و Palatine یکی محسوب می شوند، بنابراین باید بدون خروج از محوطه مستقیماً بین آنها بروید. دسترسی به خانه آگوستوس و خانه لیویا نیاز به هزینه اضافی دارد.
  • چه بپوشیم: کفش مناسب پیاده روی بپوشید. تپه و باغهای Farnese منطقه وسیعی را با سنگها و مسیرهای ناهموار پوشش می دهند. حتماً مقدار زیادی نوشیدنی همراه داشته باشید. می توانید در اینجا، زیر درختان سایه دار، با چشم اندازی رو به رم پیک نیک کنید.
  • رسیدن به تپه پالاتین: مترو خط Linea B ، خط آبی، در Colosseum توقف می کند و تعدادی خط اتوبوس از سراسر رم در Piazza Venezia توقف می کنند. همه اتوبوس های دیدنی hop-on-hop-off نیز در اینجا متوقف می شوند.
  • آدرس : Piazza di Santa Maria Nova

 

جاذبه های نزدیک

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

بازار ترایان

تپه پالاتین در قلب روم باستان قرار دارد و مستقیماً به انجمن رومی و در کنار کولوسئوم متصل است. از آنجا که هر سه در یک بلیط دو روزه گنجانده شده است، می خواهید آنها را با هم ببینید.

Nero’s Domus Aurea (خانه طلایی) چند بلوک در شمال شرقی کولوسئوم است، و همچنین کلیسای سن پیترو در وینکولی. در انتهای مقابل Via dei Fori Imperiali از Colosseum، بازار Trajan’s، مجموعه بزرگی از ویرانه های یک مرکز خرید رومی قرار دارد.

 

رستوران ها و کافه های نزدیک

ورودی اصلی تپه پالاتین در مقابل پارک مقابل محله سیلیو ، پشت کولوسئوم قرار دارد ، در آنجا تعدادی رستوران از جمله کافه رویال آرت با تراس پشت بام پیدا خواهید کرد.

در گوشه خیابان Via Capo d’Africa ، Osteria Angelino جوی، یک موسسه محله ای از سال 1899 است.

در شمال کولوسئوم، با ورود به قلب محله مونتی، رستوران های بیشتری وجود دارد. اگر قصد دارید از Domus Aurea دیدن کنید، در مقابل آن Hostaria da Nerone را می بینید که غذاهای سنتی رومی به سبک خانه سرو می کند.

 

خرید در همین نزدیکی

بازدید تپه پالاتین رم را از دست ندهید!

سوغات روم

در حالی که در محله سلیا هستید، برای سوغاتی، در پیازا دل کولوسئو نزدیک کافه رویال آرت به دنبال I Love Roma باشید . در گوشه خیابان Via di S. Giovanni در لاترانو، Souvenir Colosseo را خواهید دید و در این محله بوتیک ها، مغازه ها و گالری های هنری و همچنین یک سوپر مارکت Carrefours وجود دارد.

با رفتن به شمال در محله مونتی، مغازه های زیادی پیدا خواهید کرد که لباس های معمولی، طراح و قدیمی، و لوازم جانبی، سوغات، غذاها و چرم دست ساز می فروشند. برای رفع شکلات، در شکلات خام Grezzo در Via Urbana توقف کنید. خیابانهای تجاری اصلی مونتی Via Cavour و Via Nazionale هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *