برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
بهترین دریاچه های اروپارا بشناسید!
۱۴۰۰-۰۶-۲۳
,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
حقایقی درباره اعتیاد به شکر
۱۴۰۰-۰۶-۲۴

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

برای تماشای چشم اندازهای کوهستانی و روستاهای عجیب و غریب که جذابیت کتاب داستان را به همراه دارد، شکست دادن سوئیس دشوار است. قله های سر به فلک کشیده برف کوه های آلپ، دریاچه های درخشان آبی، دره های زمرد، یخچال ها و روستاهای زیبا در کنار دریاچه، این کشور محصور در خشکی را با زیبایی افسانه ای آغشته می کند. در میان دره های کوهستانی و دریاچه ها استراحتگاههای بین المللی در سطح جهانی و لیست طولانی از کارها، از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، پاراگلایدر، اسکی، و کشیدن سلاح کشیده شده است.

 

مسافران برای تماشای مناظر زیبا به اینجا می آیند، اما جاذبه های فرهنگی متعدد آنها را مجذوب خود می کند. غرق در تاریخ، شهرهایی مانند زوریخ، ژنو و لوزان موزه ها و گالری های عالی، بناهای تاریخی و جشنواره های موسیقی معروف را ارائه می دهند. پایتخت برن است با یک شهر قدیمی خیره کننده قرون وسطایی که شیار رودخانه را در آغوش گرفته است. آلمان، ایتالیا، اتریش و فرانسه با سوئیس هم مرز هستند و زبانها و آداب و رسوم آنها این کشور را با پیچیدگی چند فرهنگی تزریق می کند.

از معماری ایتالیایی تیچینو با نخل گرفته تا گویش های رومانش سوئیسی-آلمانی و مشتق از لاتین، سوئیس گاهی اوقات می تواند مانند چندین کشور در یک کشور باشد-در عین حال همه آنها با بسته بندی صاف و دقیق که در آن شهرت دارد.

با لیست ما از جاذبه های گردشگری برتر سوئیس، سفر خود را برنامه ریزی کرده و بهترین مکان ها را کاوش کنید.

 

 

1. ماترهورن

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

ماترهورن

قله نمادین ماترهورن سوئیس یکی از بلندترین کوه های آلپ است. این قله افسانه ای در مرز با ایتالیا به 4،478 متر می رسد و چهار چهره شیب دار آن در جهت نقاط قطب نما قرار دارد. اولین قله در 1865 هنگامی که چهار کوهنورد هنگام فرود سقوط کردند، به طرز غم انگیزی به پایان رسید. امروزه هزاران کوهنورد باتجربه هر تابستان به اینجا می آیند.

در پای این قله قدرتمند، روستای جذاب زرمات واقع شده است، یک تفریحگاه بین المللی برتر با اسب سواری، کلبه های عجیب و رستوران ها و هتل های درجه یک. برای حفظ کیفیت هوا و محیط آرام ، وسایل نقلیه موتوری در روستا ممنوع است.

در زمستان، اسکی بازان می توانند بیش از 300 کیلومتر از دامنه ها را بررسی کنند. در تابستان ، شنا و تنیس از جمله مشاغل محبوب و پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی در کوه های اطراف هستند. اسکی یخچالی تابستانی نیز در دسترس است.

 

 

2. Jungfraujoch: بالای اروپا

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

Jungfraujoch: قله اروپا

یکی از محبوب ترین کارهایی که می توانید در اوبرلند زیبای برنز انجام دهید ، سفر با قطار به یونگفراوخ ، “قله اروپا” است ، با تراس مشاهده و رصدخانه علمی در ارتفاع 3،454 متری. طولانی ترین یخچال های طبیعی در اروپا، Aletsch بزرگ یخچال در یونگفراویوخ آغاز می شود، و یک میراث جهانی یونسکو است. مسیر معروف ایگر از ایستگاه یخچال طبیعی ایگر تا آلپیگلن به صخره های پای نمای شمالی چسبیده است.

دیگر پیاده روی های محبوب عبارتند از راه پانوراما به سراغ شیب آفتابی و رو به جنوب First؛ Gletscherschlucht (دره یخچال) ؛ و Öpfelchüechliwäg ، مسیر بلند ارتفاع از Holenstein تا Brandegg از طریق مزارع گل، مراتع آلپ و جنگل ها. افراد کم تحرک می توانند با تله کابین و تله کابین به نقاط دیدنی بر فراز دره لاوتربرونن سوار شوند .

زیبا گریندل یک روستای یخچال های طبیعی در منطقه Jungfrau، که باعث می شود یک پایگاه عالی برای ماجراهای به کوه های اطراف است. این کوه در پایه کوههای پوشیده از برف قرار دارد و یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین استراحتگاههای سوئیس است. در بالای این دره آلپی، وترهورن به شکل تیارا و نمای شمالی آیر، یکی از چشمگیرترین و دشوارترین صعودهای این سیاره، قرار دارد. بین کوهها دو یخچال درخشان گریندلوالد قرار دارد. برای بهترین چشم اندازها، فاول هورن با ارتفاع 2681 متری ، چشم اندازهای خیره کننده ای از قله های غول پیکر را ارائه می دهد.

 

 

 

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

 

نقشه Jungfruajoch (تاریخی)

 

 

3. interlaken

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

اینترلاکن

Interlaken بین دریاچه Thun در غرب و دریاچه Brienz در شرق واقع شده است ، یکی از محبوب ترین اقامتگاههای تعطیلات تابستانی سوئیس است. در مرکز شهر ، Höhematte یک شگفتی از برنامه ریزی شهری با 35 هکتار فضای باز است. باغهای گل ، هتلها و کافه ها اطراف Höheweg ، بلوار اصلی این منطقه با چشم اندازهای خیره کننده کوهها را احاطه کرده اند . قله های قدرتمند برج ایگر ، مونچ و یونگفراو در بالای شهر فرصت های عالی برای ماجراجویی های کوهستانی را فراهم می کند. پیاده روی ، کوهنوردی ، قایقرانی و قایقرانی از مهمترین مشاغل هستند.

بیش از 45 راه آهن کوهستانی ، تله کابین ، بالابرهای اسکی و آسانسورهای اسکی بازدیدکنندگان را به حومه منتقل می کنند و فرصت های زیادی را برای گشت و گذار از بالا فراهم می کنند. در زمستان ، اسکی بازان و اسنوبرد سواران می توانند انتخاب خود را از استراحتگاه های اطراف و اسکی کراس کانتری در امتداد شبکه گسترده پیاده روی انجام دهند. در تابستان ، پاراگلایدرها از Beatenberg-Niederhorn پرتاب می شوند. برای تحسین مناظر از ارتفاعات پایین تر ، سوار یک کشتی بخار دست و پا بزنید تا در اطراف دریاچه ها سفر کنید.

 

 

4. لوسرن

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

لوسرن

تصور کنید یک دریاچه آبی درخشان احاطه شده توسط کوه ها ، یک شهر قدیمی قرون وسطایی بدون ماشین ، پل های پوشیده ، گردشگاه های کنار آب، ساختمانهای تاریخی با نقاشی دیواری ، و میدان های آفتاب گیر با چشمه های جوشان. جای تعجب نیست که لوسرن (به آلمانی ، Luzern) نقطه ای برتر برای گردشگران است. این شهر مهم سوئیسی که به خاطر کنسرت های موسیقی مشهور است ، سولیست ها ، رهبران و ارکسترهای مشهور را به جشنواره بین المللی موسیقی سالانه خود جذب می کند . مرکز فرهنگ و کنوانسیون یکی از برجسته ترین سالن های کنسرت جهان است.

یکی از مشهورترین نقاط دیدنی شهر پل چاپل است که در قرن 14 ساخته شده است. در یک پارک کوچک ، بنای معروف شیر قرار دارد ، مجسمه ای تکان دهنده از یک شیر در حال مرگ ، که به افتخار مرگ قهرمانانه گارد سوئیس در حمله به Tuileries در انقلاب فرانسه است. علاقه مندان به تاریخ از موزه حمل و نقل سوئیس با نمایشگاه های گسترده ای در مورد همه نوع حمل و نقل ، از جمله سفرهای هوایی و فضایی ، لوکوموتیوهای راه آهن و پلانتریوم لذت خواهند برد.

برای تماشای چشم اندازهای زیبا از لوسرن ، کوه های آلپ و دریاچه ، سوار بر تله کابین به دیتسکیبرگ در ضلع شمالی دریاچه لوسرن بروید. قایق سواری در کوه پیلاتوس روی تله کابین ؛ یا به ریگی ، یک نقطه مراقبت معروف بروید.

 

 

5. دریاچه ژنو

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو، بزرگترین دریاچه آلپ اروپا، در مرز سوئیس/فرانسه واقع شده و در سواحل برخی از شهرهای محبوب سوئیس قرار دارد. شهر ژنو (به فرانسوی Genève ؛ به آلمانی Genf) بین قله های پوشیده از برف بسیار زیبا در نقطه ای که رودخانه به دریاچه ژنو سرازیر می شود ، قرار دارد.

این “پایتخت صلح” فرانسوی زبان، مقر اروپایی سازمان ملل متحد است و ترکیبی دلپذیر از شادی فرانسوی و ساختار سوئیس را نشان می دهد. گردشگاه ها، پارک ها و باغ ها اطراف دریاچه را احاطه کرده اند و شهر قدیمی مکانی دوست داشتنی برای قدم زدن در میان بناهای تاریخی است. جت d’eau را، یک فواره در دریاچه ژنو تیراندازی آب 150 متر به هوا، یک نقطه عطفی معروف است. از جاذبه های فرهنگی می توان به خانه اپرا و تئاتر بزرگ اشاره کرد که صحنه های بین المللی را به نمایش می گذارد.

همچنین در دریاچه، در حدود 62 کیلومتری ژنو، لوزان دارای چشم اندازهای دوست داشتنی بر منطقه اطراف و دریاچه است، و کوه های آلپ در فاصله ای بلند قرار دارند. در شهر قدیمی قرون وسطایی با کافه ها و بوتیک های زیبا و کلیسای جامع گوتیک خیره کننده قدم بزنید. در انتهای کوه های آلپ ، در دریاچه ژنو، مونترو در ژوئن/ژوئیه میزبان جشنواره جاز مونترو با شهرت جهانی است.

 

 

 

6. Chateau de Chillon ، Montreux

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

Chateau de Chillon ، Montreux

در ساحل دریاچه ژنو، در نزدیکی مونترو، Chateau de Chillon (قلعه Chillon) قرن ها از هنرمندان و نویسندگان الهام گرفته است. لرد بایرون ، ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو از جمله افرادی هستند که درباره این گنجینه معماری نوشته اند.

این مجتمع که از قرن دوازده دژ مستحکم کنت ها و دوک های ساووی بود ، شامل 25 ساختمان است که در اطراف سه حیاط جمع شده اند. نکات برجسته شامل تالارهای بزرگ، با چشم اندازهای باشکوه از دریاچه ژنو است. اتاق های زیر زمینی گوتیک؛ چپل، آراسته با نقاشی 14 قرن؛ و Camera Domini، یک اتاق خواب توسط دوک ساووی که با نقاشی های دیواری قرون وسطایی تزئین شده بود.

 

 

 

7. سنت موریتز

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

سنت موریتز

دریاچه های آینه مانند، یخچال های طبیعی، قله های دندانه دار ، جنگل های آلپ و نورهای آفتابی ، سنت موریتز را به یکی از برترین مقاصد کوهستانی جهان تبدیل کرده و در لیست کارهایی که باید در سوئیس انجام دهید ضروری است. هتل های مجلل و رستوران های گران قیمت در این شهر تفریحی شیک، که میزبان دو المپیک زمستانی بوده است، مناسب است.

این شهر که در دره آلپی 1800 متر از سطح دریا نشسته است به دو قسمت تقسیم شده است: سنت موریتز دورف در تراس آفتابی مشرف به دریاچه سنت موریتز قرار دارد. قسمت دیگر شهر، کنار دریاچه سنت موریتز باد در کف دره ، یک تفرجگاه بهداشتی است و اقامتگاه کمتری دارد. ورزش های زمستانی از اسکی، اسنوبورد، اسکیت، و بوتس لودینگ گرفته تا سلاح های کششی در Cresta Run معروف به طول 1.2 کیلومتر اجرا می شود .

در تابستان پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزشهای آبی فراوان است. اسکی روی یخچال نیز در تابستان در دسترس است. سنت موریتز علاوه بر همه این مناظر کوهستانی دیدنی، یک چهار راه فرهنگی است. زبانهای رومانش ، آلمانی ، ایتالیایی ، فرانسوی و انگلیسی همه در مناطق اطراف صحبت می شوند-ناگفته نماند که زبانهای مختلف بسیاری از بازدیدکنندگان و مهاجران بین المللی با پاشنه بلند وجود دارد.

 

 

 

8. برن

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

برن

پایتخت سوئیس برن در مکانی شگفت انگیز ، واقع در شبه جزیره رودخانه Aare، جلوه ای از دنیای قدیمی دارد و شهر قدیمی قرون وسطایی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گردشگران با قدم زدن در خیابان های سنگ فرش شده می توانند بلندترین کلیسای جامع سوئیس را با چشم اندازهای پانوراما از برج آن کاوش کنند. فواره های قرن شانزدهم؛ Zytglogge برج ساعت در حال حرکت قرون وسطی با عروسک. و شش کیلومتر محوطه خرید، که توسط مردم محلی ” Lauben ” نامیده می شود. باغ رز (در Rosengarten) ارائه می دهد نمایش زیبا از مرکز شهر قدیمی است.

برن دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که در انتظار کشف هستند، از جمله موزه های بسیار عالی. دوستداران هنر از گالری های چشمگیر، از جمله Zentrum Paul Klee ، بزرگترین مجموعه آثار جهان از این هنرمند مشهور، و موزه هنر برن (Kunstmuseum) قدردانی خواهند کرد. بازارهایی را که در بوندس پلاتز (میدان پارلمان) با نمایی از ساختمان مجلسی زیبا به سبک رنسانس (بوندشهاوس) برگزار می شود از دست ندهید. خانواده ها همچنین از دیدن پارک خرس لذت خواهند برد.

 

 

9. دریاچه لوگانو و تیچینو

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

دریاچه لوگانو و تیچینو

دریاچه لوگانو در مرز سوئیس/ایتالیا در تیچینو، تنها کانتون رسمی ایتالیایی زبان سوئیس قرار دارد و طعم خیره کننده ای از مدیترانه را ارائه می دهد. مرکبات، انجیر، نخل ها و انارها در آب و هوای معتدل اینجا شکوفا می شوند-حتی در حالی که قله های پوشیده از برف در فاصله ای دور اشاره می کنند. در شهرهای اطراف دریاچه لوگانو و دریاچه مگیوره در غرب، احساس ایتالیا در معماری، پیازها و علاقه به غذای خوب ، که از مرزهای ایتالیا از جنوب، شرق و غرب سرازیر می شود، غیرقابل انکار است.

بازدیدکنندگان می توانند با گشت و گذار در دریاچه روی یکی از بخارهای سفید یا اجاره یک قایق، منطقه را کاوش کنند. مونت سن سالواتوره برای نمای کلی، یکی از دیدنی ترین چشم اندازهای حومه، دریاچه و قله های پوشیده از برف را ارائه می دهد.

لوگانو، یک مرکز مالی و بزرگترین و مهمترین شهر در تیچینو، یک اقامتگاه تابستانی محبوب است. در شمال غربی لوگانو ، در لوکارنو آفتاب گیر در دریاچه مگیوره، زندگی در کنار دریاچه سوییس با روزهای گرم، باغهای شکوفه دار و املاک مملو از نخل، جلوه ای نیمه گرمسیری به خود می گیرد. در بلینزونا ، پایتخت کانتون، سه قلعه باشکوه میراث جهانی یونسکو هستند.

 

 

10. زوریخ

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

زوریخ

زوریخ بزرگترین شهر سوئیس، قطب اصلی حمل و نقل و نقطه شروع برتر برای مسافران است. این شهر در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ و در کنار رودخانه لیمت قرار دارد. فراتر از نمای دکمه دار، این سرمایه بانکی مرفه دارای مجموعه ای غنی از گنجینه های فرهنگی است.

یک مکان عالی برای شروع یک تور پیاده روی، خیابان های سنگفرش شده شهر قدیمی با مغازه ها، کافه ها و گالری های عجیب و غریب است. Mah- Bahnhofstrasse، یکی از بهترین مراکز خرید اروپا، دارای فروشگاه های طراح فروش مد، ساعت و جواهرات است.

با دور شدن از بوتیک ها، بازدیدکنندگان بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری و همچنین بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر را خواهند دید. موزه هنرهای زیبا Kunsthaus Zürich، با مجموعه هنری چشمگیر از قرون وسطی تا به امروز، یکی از بهترین انتخاب ها است. یکی دیگر از موارد مورد علاقه موزه ریتبرگ است که بر روی آثار غیر اروپایی با آثار زیادی از چین، هند و آفریقا تمرکز دارد.

یک پیاده روی کوتاه از ایستگاه اصلی زوریخ، موزه ملی سوئیس، در یک قصر گوتیک، تاریخ فرهنگ سوئیس را برجسته می کند. خانواده ها باغ وحش زوریخ را با پارک فیل، رژه پنگوئن ها و غرفه ماداگاسکار دوست خواهند داشت. از شهر، با قطار به کوه اوتلیبرگ بروید تا مناظر پانوراما از شهر و حومه را مشاهده کنید.

 

 

 

11. آبشار راین

 

آبشار راین

آبشار راین (Rheinfall) در شافهاوزن با وسعت 150 متر بزرگترین آبشار در اروپای مرکزی است. بهترین زمان برای بازدید در ماه های ژوئن و ژوئیه است که برف کوه ها آب می شوند و حجم آبشارها متورم می شود و بر فراز 21 متری سنگ آهک ژوراسیک می ریزد.

قایق سواری از رودخانه راین مناظر فوق العاده ای از آبشارها را ارائه می دهد، همچنین سکوهای مشاهده در دو طرف رودخانه.

 

 

 

12. پارک ملی سوئیس

 

مسیر پیاده روی در پارک ملی سوئیس

پارک ملی سوئیس در دره Engadine که در سال 1914 تأسیس شد ، قدیمی ترین ذخیره در کوه های آلپ است. این پارک درست در مرز با ایتالیا واقع شده است و بیش از 170 کیلومتر مربع گودال خال خالی از گل ، رودخانه های سریع السیر و سنگ های آهکی را در بر می گیرد. این مناظر به ویژه در زمستان بسیار چشمگیر است، زمانی که کوه های جنگلی پوشیده از برف هستند و چشم انداز مسیرهای پیاده روی اسکی بین راهی خیره کننده است.

دوستداران طبیعت می توانند در شبکه وسیعی از مسیرهای پیاده روی ، منطقه را کاوش کنند، اگرچه خروج از این مسیرها در تلاش برای حفظ اکوسیستم های طبیعی ممنوع است. بیش از 5000 گونه حیات وحش این پارک را خانه خود می نامند، از جمله مارموت، گوزن قرمز، گوزن، یوز، روباه و بیش از 100 گونه پرنده.

 

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

نقشه پارک ملی سوئیس (تاریخی)

 

 

13. خط راه آهن آلبولا/برنینا

 

خط راه آهن برنینا

یکی از معدود خطوط راه آهن در جهان که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است، خط Albula/Bernina در راه آهن Rheatian، سواری باشکوهی را ارائه می دهد که نباید از دست داد. این مسیر در سراسر مناظر آلبولا و برنینا گسترش می یابد و 122 کیلومتر را در بر می گیرد و تقریباً 200 پل، کوه های گرابوندن، و تعدادی تونل و گذرگاه را در طول مسیر طی می کند.

سوار شدن بر این قطار به معنای صندلی های پانوراما است که چشم اندازهای کوهستانی دست نخورده از جمله Piz Bernina، بلندترین کوه در کوه های آلپ شرقی با کمی بیش از 4000 متر ارتفاع را مشاهده می کند. قطار در تمام طول سال کار می کند و چشم اندازها در تابستان به همان اندازه در زمستان جادویی هستند.

 

 

14. قلعه اوبرهوفن

 

قلعه اوبرهوفن

درست در ساحل دریاچه تون و احاطه شده توسط یک پارک 2.5 هکتار، این قلعه متعلق به قرن سیزدهم یکی از نفس گیرترین سوئیس است. از آنجا که قلعه اوبرهوفن در طول قرن ها بارها دست به دست شده است و صاحبان جدید اتاق به آن اضافه می کنند ، نتیجه ترکیبی جادویی از بسیاری از سبک ها است: ساختمانهای سبک باروک برنزی، نماهای سبک رمانتیک و مناطق جدید عجیب و غریب الهام گرفته از پروس (از جمله کتابخانه و اتاق سیگار کشیدن).

این قلعه همچنین دارای یک موزه زنده است که زمان و زندگی جوامع فئودالی را نشان می دهد که از قرن 16 تا 19 قلعه (و اطراف آن) را خانه خود می نامیدند.

 

 

15. سوئیس گرند کنیون

 

برترین جاذبه های گردشگری سوئیس

نمایی از Ruinaulta (Grand Canyon سوئیس)

Ruinaulta (همچنین به عنوان “Grand Canyon سوئیس” شناخته می شود) یک تنگه عمیق است که توسط علفزارهای وسیع و صخره های جنگلی احاطه شده است. واقع در سوئیس شرقی ، بیش از 10 هزار سال پیش ایجاد شد – هنگامی که یخچال راین عصر یخبندان عقب نشینی کرد، منجر به زنجیره ای از رویدادها شد که منجر به لغزش سنگی عظیم در دره راین شد. با عبور رودخانه راین از دیوارهای صخره ای، تنگه پر از آب شد.

امروزه گراند کنیون سوئیس نه تنها یکی از زیباترین مناطق سوئیس است، بلکه مقصدی ترجیحی برای کوهنوردان، پرندگان، و دوستداران طبیعت است. این امکان وجود دارد که در بین ماه های مه و اکتبر از تپه ها قایقرانی کنید، یا یک قایق رانی یا کایاک را برای یک مسیر ملایم تر با چشم اندازهای خیره کننده از صخره های شیب دار در اطراف اجاره کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *