برترین جاذبه های گردشگری پرو

برترین جاذبه های گردشگری پرو

پرو کشوری با تاریخ، فرهنگ، زیبایی و ماجراجویی است که دارای طیف کاملی از امکانات برای مسافران است. شهر باستانی اینکاها در ماچو پیچو یکی از نقاط برجسته هر سفر به آمریکای جنوبی است، اما چیزهای بیشتری برای کشف در سراسر پرو وجود دارد.

می‌توانید در مرتفع‌ترین دریاچه قابل کشتیرانی جهان سفری با قایق داشته باشید، به یکی از عمیق‌ترین دره‌های جهان نگاه کنید، شانس خود را در تپه‌های شنی سوار بر سندبورد سواری کنید، در کوه‌های آند پیاده‌روی کنید یا برای پیرانا در آمازون ماهیگیری کنید. سایر کارهایی که در پرو باید انجام دهید عبارتند از کاوش در اسرار خطوط نازکا، قدم زدن در میان خرابه های باستانی در دره مقدس، یا تجربه پرو مدرن در حین سرگردانی در خیابان های لیما.

تنوع چشم انداز، مردم و تجربیات اینجا، پرو را به یکی از منحصر به فرد ترین مقاصد این قاره تبدیل کرده است. با فهرست برترین جاذبه های توریستی پرو، بهترین مکان ها را برای بازدید پیدا کنید.

1. ماچو پیچو

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

ماچو پیچو

شهر باشکوه ماچو پیچو بر فراز یک خط الراس، 300 متر بالاتر از رودخانه اوروبامبا، یکی از چشمگیرترین مکان‌های شهری ویران‌شده در سراسر جهان است. تقریباً به اندازه خود ویرانه‌ها، پس‌زمینه تماشایی کوه‌های شیب‌دار، سرسبز و اغلب پوشیده از ابر است.

وقتی نزدیک کلبه سرایدار ایستاده‌اید و به ماچو پیچو، کوه‌های پوشیده از جنگل و رودخانه بسیار پایین‌تر نگاه می‌کنید، می‌توانید تصور کنید که چرا اینکاها این مکان را برای ساختن شهر خود انتخاب کردند.

هیرام بینگهام در سال 1911 با ماچو پیچو برخورد کرد و تا زمان مرگش معتقد بود که این شهر “شهر گمشده اینکاها” است که اولین بار توسط سربازان اسپانیایی در دهه 1500 ثبت شد. با این حال، مورخان بر این باورند که شهر گمشده واقعی اینکاها در اسپریتو پامپا بود، خرابه‌ای که بینگهام آن را می‌شناخت اما آن را ناچیز می‌دانست.

این سفر همچنین بخشی از تجربه بازدید از ماچو پیچو است، چه با پیاده روی در مسیر اینکاها یا دیدن مسیر با قطار. در هر صورت، غیرممکن است که از مناظر الهام نگیرید. قطارها از کوسکو ، اولانتایتامبو یا اوروبامبا به سمت آگواس کالینتس حرکت می کنند.

از آگواس کالینتس، شهر زیر ماچو پیچو، یک اتوبوس شما را به ماچوپیچو می‌برد، که حدود 20 دقیقه با ماشین در امتداد جاده‌ای دلخراش تغییر مسیر می‌رود. می توان از این جاده به سمت سایت پیاده روی کرد، اما این یک صعود طولانی و سربالایی است و توصیه نمی شود.

از ژانویه 2020، قوانین جدید پذیرش برای ماچو پیچو وضع شده است. شما باید با یک راهنما به گشت و گذار بپردازید، باید مسیر مشخصی از تور را دنبال کنید و باید در زمان تعیین شده وارد پارک شوید.

فصل اوج از ژوئن تا آگوست است، اما دو ماه در دو طرف این منطقه نیز آب و هوای مناسبی دارد و می‌تواند زمان خوبی برای بازدید با جمعیت کمتر باشد.

2. مسیر اینکاها

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

مسیر اینکاها

مسیر معروف اینکاها یک پیاده‌روی چهار روزه است که در ماچو پیچو خاتمه می‌یابد و بسیاری آن را نقطه برجسته سفر خود به پرو می‌دانند. این مسیر خوش منظره اغلب بیشتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم انتظار دارند، اما در عین حال پربارتر است.

چند نقطه شروع متفاوت برای مسیر اینکا وجود دارد، اما پیاده‌روی سنتی چهار روزه از کیلومتر 82 خط راه‌آهن کوسکوآگواس کالینتس آغاز می‌شود. از این نقطه، مسیر از بیش از 30 خرابه اینکا عبور می کند و از مناظر دیدنی عبور می کند. سخت ترین قسمت مسیر، روز دوم پیاده روی است، با صعود 1200 متری در ارتفاع و دو گردنه مرتفع.

پیاده‌روی باید با آژانس انجام شود، و رزرو باید از قبل رزرو شود، به‌ویژه در فصل شلوغی ژوئن تا آگوست.

برخی از آژانس‌ها نسخه کوتاه‌تری از پیاده‌روی را ارائه می‌دهند که شامل دو روز آخر یا فقط آخرین روز پیاده‌روی است. اردوگاه هایی در فواصل مسیر و یکی در پایه ماچو پیچو وجود دارد.

بسته به نوع تور، کوهنوردان می توانند کوله پشتی خود را حمل کنند یا برایشان حمل کنند. تعداد روزانه کوهنوردان و باربران در مسیر به شدت اعمال می شود.

3. گنجینه های معماری کوسکو

برترین جاذبه های گردشگری پرو

 

گنجینه های معماری کوسکو

قدم زدن در خیابان های کوسکو مانند پرسه زدن در یک موزه است که تاریخ آن بر اساس تاریخ در این سایت میراث جهانی یونسکو ساخته شده است. ویرانه‌های اینکاها در پایه‌های بسیاری از ساختمان‌های استعماری دوست‌داشتنی که در کنار جاده‌های باریک قرار گرفته‌اند، استفاده شده است و تاریخ طولانی شهر را به نمایش می‌گذارد.

میدان اصلی، Plaza de Armas ، در مرکز شهر، خانه کلیسای جامع و La Compania ، دو سازه به همان اندازه چشمگیر است. این میدان همچنین مکانی عالی برای شروع یک تور پیاده روی، صرف غذا یا تماشای مردم در طول روز است.

و در حالی که ساختمان‌ها و موزه‌های بی‌شماری وجود دارد که ارزش بازدید دارند، کلیسای سانتو دومینگو که بر روی خرابه‌های سایت اینکاها در کوریکانچا قرار دارد، یکی از جاذبه‌های دیدنی کوسکو است.

4. دریاچه تیتیکاکا

 

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

ایسلا امانتانی

آب آبی درخشان دریاچه تیتیکاکا توسط تپه های غلتان و دهکده های کوچک سنتی احاطه شده است. منطقه دریاچه ترکیبی از مناظر زیبا و فرهنگ است که آن را از سایر مناطق کشور متمایز می کند. دریاچه تیتیکاکا که در ارتفاع 3820 متری از سطح دریا قرار دارد، به عنوان مرتفع ترین دریاچه قابل کشتیرانی در جهان شناخته می شود.

سفر با قایق به جزایر و روستاهای اطراف بهترین راه برای قدردانی از دریاچه است. یکی از جاذبه های گردشگری اصلی جزایر شناور اوروس (Islas Flotantes) است که جوامع کوچکی از سرخپوستان اوروس را نگه می دارد. این جزایر ساخته دست بشر هستند که از نی ساخته شده اند و از زمان اینکاها شیوه زندگی سنتی را حفظ کرده اند.

آنچه در تورهای این جزایر می بینید برای گردشگری طراحی شده است، اما نگاهی اجمالی به شیوه زندگی سنتی دارد. جزایر شناور تنها بخش بسیار کوچکی از جاذبه های دریاچه تیتیکاکا هستند، با جذابیت واقعی در دهکده های کوچک در تپه های کنار سواحل تیتیکاکا و در جزایر اصلی Isla Taquile و Isla Amantani .

دروازه اصلی دریاچه تیتیکاکا شهر پونو است که در آن هتل ها، رستوران ها و آژانس های مسافرتی خواهید یافت. قطار و اتوبوس به پونو و پروازهای داخل و خارج از شهر جولیاکا وجود دارد.

5. دره کولکا (Cañon del Colca)

برترین جاذبه های گردشگری پرو

 

دره کولکا (Cañon del Colca)

اگرچه زمانی تصور می شد که این دره عمیق ترین دره جهان است، اما کولکا کانیون (Cañon del Colca) که دو برابر عمق گرند کانیون است، پس از دره کوتاهواسی در نزدیکی آن، دومین عمیق ترین دره است. عمق این دره به 3400 متر می رسد و نتیجه یک گسل لرزه ای بین دو آتشفشان است. در پایه بسیار پایین یک رودخانه پیچ در پیچ است.

منطقه Colca Canyon برای هزاران سال مسکونی بوده است و محل زندگی مردمان Collagua، Cabana و در نهایت اینکاها بوده است. تراس‌های سنگی در امتداد دیواره‌های دره به سال ۸۰۰ پس از میلاد برمی‌گردد و هنوز هم استفاده می‌شود.

این دره حدود چهار ساعت با ماشین از Arequipa فاصله دارد. سفرهای یک روزه به دره از Arequipa در دسترس است، اما دو روز یا بیشتر با در نظر گرفتن زمان رانندگی برای دسترسی به دره توصیه می شود. علاوه بر خیره شدن به دره، چشمه های آب گرم، کلیساها، روستاها و خرابه های اینکاها نیز برای کاوش وجود دارد. کندورها همچنین یک جاذبه بزرگ در دره کولکا هستند زیرا از کنار دیواره های صخره اوج می گیرند.

6. خطوط نازکا

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

خطوط نازکا

خطوط اسرارآمیز نازکا منظره ای غیرعادی است که شما را با یک حس هیبت به جا می گذارد. این تصاویر عظیم در کف صحرا نسبتاً کشف نشده بودند تا اینکه هواپیماهایی که در دهه 1920 بر فراز آن منطقه پرواز می کردند خطوط را از هوا دیدند و متوجه شدند که آنها الگوها و تصاویر متمایز را تشکیل می دهند.

تا آن زمان برخی از نقاشی های دامنه تپه در نزدیکی نازکا و پاراکاس، که از سطح زمین قابل مشاهده است، وجود داشت. با این حال، نقاشی های عظیم در کف صاف بیابان به قدری بزرگ است که برای درک آن نیاز به یک نمای هوایی دارد.

از هوا می توان 70 طرح مختلف گیاهی و جانوری و همچنین صدها خط و اشکال هندسی دیگر را مشاهده کرد. طول برخی از این خطوط به 10 کیلومتر می رسد و در صدها کیلومتر مربع گسترده شده اند. برجسته ترین در میان این پیکره ها، مارمولکی به طول 180 متر، کندور با طول بال های 130 متری و چندین مورد دیگر است که شامل میمون، مرغ مگس خوار، نهنگ قاتل و عنکبوت می شود.

اگرچه دقیقاً مشخص نیست که چه کسی یا چگونه و چرا این خطوط را ایجاد کرده است، نظریه ها بر این باورند که این خطوط محصول فرهنگ پاراکاس و نازکا در زمانی بین 900 سال قبل از میلاد تا 600 پس از میلاد بوده است. چرایی ایجاد آنها موضوع بحث های زیادی است. برخی از تئوری‌های ارائه شده نشان می‌دهند که این خطوط نوعی تقویم نجومی برای کشاورزی، سکوی فرود بیگانگان، مسیر دویدن، پیاده‌روهایی که به مکان‌های تشریفاتی می‌پیوندند، یا بخشی از فرقه آب بوده‌اند.

خطوط با برداشتن لایه سطحی تیره سنگ ها و انباشتن آنها در کناره های خطوط، ایجاد کنتراست بین سنگ های تیره و خاک روشن تر زیر آنها ایجاد شد. پروازها را می‌توان از قبل رزرو کرد یا به‌صورت پیاده‌روی، اولویت اول را دریافت کرد.

تقریباً چهار کیلومتر خارج از نازکا قنات های Cantalloc قرار دارند. قنات‌هایی که حدود سال‌های 300 تا 600 پس از میلاد ساخته شده‌اند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که منبع آب در تمام طول سال برای این منطقه فراهم کنند. آنها آب را از چشمه های کوهستانی با استفاده از کانال های زیرزمینی به سمت نازکا هدایت می کنند. برخی از قنات های Cantalloc هنوز توسط کشاورزان این منطقه استفاده می شود.

همچنین گورستان Chauchilla که شامل بقایای نازکا و مومیایی ها است ، در این منطقه مورد توجه است .

7. دره مقدس

 

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

دره مقدس

کمتر از یک ساعت رانندگی به سمت شمال کوسکو، دره زیبای مقدس و شهرهای Pisac، Urubamba و Ollantaytambo قرار دارد. این دره حاصلخیز دارای ویرانه‌های بسیاری از اینکاها است که ارزش کاوش را دارد، اما همچنین منطقه‌ای آرام برای گذراندن مدتی در بازارها یا تماشای فرهنگ محلی است.

برجسته‌ترین نقاط دره، خرابه‌های پیزاک، یکشنبه بازار در پیزاک (روزهای بازار کوچک‌تر در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود)، و خرابه‌ها و قلعه در شهر کوچک زیبای اولانتایتامبو . کمی دورتر از مسیر، اما ارزش سفر را دارد، شهر موری با تراس های دایره ای است که به عنوان منطقه آزمایش کشاورزی توسط اینکاها استفاده می شود، و معادن نمک در سالیناس، که از زمان اینکاها مورد استفاده قرار گرفته اند.

8. مرکز شهر تاریخی آرکیپا

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

مرکز شهر تاریخی آرکیپا

آرکیپا با بیش از 2300 متر ارتفاع، اغلب به عنوان زیباترین شهر پرو در نظر گرفته می شود. مرکز شهر با پس‌زمینه‌ای از کوه‌های پوشیده از برف، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ادعای اصلی آرکیپا برای شهرت، معماری قدیمی است که از سنگ سیلار ساخته شده است، یک سنگ آتشفشانی که رنگ روشنی را در نور خورشید تابش می کند. بیشتر ساختمان‌های استعماری در مرکز شهر تاریخی از این سنگ ساخته شده‌اند که باعث ایجاد لقب «شهر سفید» شده است.

Arequipa همچنین اغلب یک نقطه توقف برای کسانی است که به دنبال بازدید از Colca Canyon (Cañon del Colca) هستند که حدوداً چهار ساعت با ماشین از شهر فاصله دارد.

9. پورتو مالدونادو و آمازون

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

رودخانه آمازون در پورتو مالدونادو

تنها با نیم ساعت پرواز از کوسکو، پورتو مالدونادو یک نقطه پرش کلیدی برای تورهای آمازون است. این یک تجربه کاملاً متفاوت با آنچه در سایر نقاط پرو خواهید یافت، با جنگل مرطوب گرم و فرصتی برای دیدن انواع حیات وحش منحصر به فرد است. کایمان‌ها، کاپیبارا، میمون‌ها، طوطی‌ها، لاک‌پشت‌ها و پیراناها چیزهایی هستند که می‌توانید در این بخش از کشور پیدا کنید.

Reserva Nacional Tambopata و Parque Nacional Bahuaja Sonene دو جاذبه اصلی هستند و توسط تعدادی اقامتگاه جنگلی به خوبی خدمات رسانی می شوند . اقامتگاه‌های جنگلی Reserva Nacional Tambopata تقریباً یک ساعت با قایق از Puerto Maldonado فاصله دارند. Parque Nacional Bahuaja Sonene بر روی رودخانه پارک Nacional Madidi در بولیوی قرار دارد و حدود چهار ساعت طول می کشد تا با قایق به آن برسید. تورها معمولاً از چند روز تا ماجراجویی های یک هفته ای متغیر هستند.

10. مرکز تاریخی لیما

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

مرکز تاریخی لیما

مرکز تاریخی لیما در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر در دهه 1500 تأسیس شد و اگرچه بسیاری از سازه های اصلی ویران شدند، اما هنوز هم ارزش تاریخی قابل توجهی دارد و مکانی زیبا برای سرگردانی است.

یکی از دلپذیرترین مکان‌ها برای بازدید در لیما، میدان اصلی، Plaza de Armas (پلازا مایور)، در قلب منطقه تاریخی شهر است. اکثر سازه ها پس از زلزله ویرانگر سال 1746 بازسازی شدند. نقاط برجسته اطراف پلازا د آرماس، کلیسای جامع در سمت شرق و کاخ دولتی (Palacio del Gobierno) در سمت شمالی است. همچنین کاخ اسقف اعظم و کازا دل اویدور قابل توجه هستند.

منتهی به میدان، خیابان عابر پیاده، Jiron de la Union ، با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، و Iglesia de La Merced تاریخی است.

11. ایکا و تپه های شنی در Huacachina

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

ایکا و تپه های شنی در Huacachina

برای ورزشکارانی که به دنبال امتحان کردن چیزهای متفاوت هستند، استراحتگاه واحه Huacachina در حومه ایکا فقط جواب را دارد. این شهر تفریحی با حاشیه‌های نخل، درست در غرب ایکا، در اطراف مردابی قرار دارد که توسط تپه‌های ماسه‌ای عظیم احاطه شده است که ارتفاع برخی از آنها به 1000 متر می‌رسد.

مردم به اینجا می آیند تا ورزش سندبرد را امتحان کنند. همانند اسنوبورد، ساندبرد شامل گشت و گذار در تپه های شنی بر روی تخته های شنی مخصوص ساخته شده است که می توان آنها را در منطقه اجاره کرد. برای افرادی که کمتر هماهنگ هستند، اجاره کالسکه های تپه ای راه عالی دیگری برای بیرون رفتن و لذت بردن از مناظر است.

ایکا کمی بالاتر از اقیانوس قرار دارد و در نتیجه مانند سایر شهرهای این امتداد تحت تأثیر غبار معمولی ساحلی قرار نمی گیرد. این شهر دارای آب و هوای آفتابی و خشک در تمام طول سال است که آن را به مکانی مناسب برای بازدید در هر زمان تبدیل می کند.

12. پیسکو و جزایر بالستاس (Islas Ballestas)

 

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

پنگوئن ها در جزایر Ballestas

دلیل اصلی آمدن به پیسکو، در حدود 200 کیلومتری جنوب لیما، دیدن جزیره‌های Ballestas نزدیک و Reserva Nacional de Paracas در شبه جزیره پاراکاس است . تقریباً مستقیماً در غرب پیسکو، جزیره‌های بالستا که گاهی اوقات به آنها « گالاپاگوس فقیر » نیز گفته می‌شود، خانه صدها هزار پرنده، مستعمرات بزرگ شیرهای دریایی، پلیکان، پنگوئن‌ها و دلفین‌ها است.

تورهای قایق از پاراکاس و پیسکو که روزانه از جزایر بازدید می کنند، صبح حرکت می کنند. تور کامل شما را از کنار «Candelabra»، یک ژئوگلیف در دامنه تپه که از ساحل دیده می‌شود، می‌گذراند و سپس زمان قابل‌توجهی را صرف قایق‌سواری در اطراف جزایر به تماشای حیات وحش می‌کند. این تور به طور کلی یک سفر نیم روزه است و در حوالی ظهر برمی گردد.

شبه‌جزیره پاراکاس که در جنوب پیسکو به اقیانوس آرام بیرون می‌آید، محل نگهداری Reserva Nacional Paracas و بزرگترین بخش خط ساحلی محافظت‌شده در پرو است. خط ساحلی شبه جزیره پاراکاس دارای تنوع عظیمی از حیات وحش است که تقریباً 200 گونه از پرندگان دریایی، دو نوع شیر دریایی، نوعی سمور دریایی نادر و پنگوئن هامبولت در معرض خطر انقراض است.

13. سیلوستانی

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

سیلوستانی

سیلوستانی، خارج از شهر پونو و نه چندان دور از دریاچه تیتیکاکا ، محل برخی از چشمگیرترین برج های تدفین منطقه (چولپا) است. این سازه‌ها با ارتفاع 12 متر توسط مردم کولا در حدود سال 600 پس از میلاد ساخته شد تا اشراف خود را دفن کنند. خانواده های کامل همراه با غذا و اموال شخصی در این استوانه ها دفن شدند.

بیشتر برج ها در یک منطقه دیدنی در امتداد ساحل دریاچه اومایو قرار دارند، فقط کافی است از یک تپه از پارکینگ به سمت فلات بالا بروید. برج ها در انتهای میدان با دریاچه پشت سر قرار دارند. در زیر پارکینگ یک دریاچه باتلاقی کوچک وجود دارد که در آن مردم محلی را می‌توان دید که با قایق‌هایشان در حال درو کردن نی هستند.

14. بارانکو

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

بارانکو

منطقه زیبای بارانکو در دامنه تپه، درست در جنوب مرکزی لیما و میرافلورس، منطقه ای جذاب در فاصله رفت و آمد آسان از مرکز شهر لیما است. با معماری رنگارنگ استعماری که خیابان‌های باریک و چشم‌اندازهای اقیانوس دامنه تپه را پوشانده است، این منطقه سرعت بسیار آرام‌تری نسبت به شهر دارد.

این منطقه مدت‌هاست که در بین هنرمندان و شاعران محبوب بوده و حسی بوهمیایی به آن بخشیده است. این مکان عالی برای سرگردانی در بعد از ظهر یا لذت بردن از یک وعده غذایی است، به خصوص در غروب آفتاب، در یکی از رستوران های مشرف به اقیانوس. علاوه بر جو، یکی از جاذبه های گردشگری اصلی در Barranco، Puente de Los Suspiros (پل آه ها) است.

15. کوردیلا بلانکا

 

برترین جاذبه های گردشگری پرو

کوردیلا بلانکا

Cordillera Blanca، منطقه ای خیره کننده از کوه ها و دره ها، کوهنوردان، کوهنوردان و علاقه مندان به فضای باز را از سراسر جهان به خود جذب می کند. Cordillera Blanca خانه بلندترین قله پرو، Huascaran است. همچنین شانزده کوه دیگر به ارتفاع بیش از 6000 متر در همان منطقه آند واقع شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *