بعد از زنده ماندن در حمله قلبی چه باید کرد؟
میراث خیره کننده برلین ثبت شده یونسکو که باید حداقل یکبار ببینید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
میراث خیره کننده برلین ثبت شده یونسکو که باید حداقل یکبار ببینید!
۱۴۰۰-۰۵-۲۶
علائم هشدار دهنده حمله قلبی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
علائم هشدار دهنده حمله قلبی
۱۴۰۰-۰۵-۲۶

بعد از زنده ماندن از حمله قلبی چه باید کرد؟

هرچند سکته قلبی خطرناک است. اما امروزه کمتر کسی بر اثر سکته قلبی میمیرد. در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به این سوال پاسخ میدهیم که بعد از زنده ماندن از حمله قلبی چه باید کرد؟

چه مدت طول می کشد تا از حمله قلبی بهبود یابد؟

حمله قلبی یک بیماری پزشکی تهدیدکننده زندگی است که در آن خون جریان یافته به قلب به دلیل انسداد شریان کرونر به طور ناگهانی متوقف می شود. آسیب به بافت های اطراف بلافاصله اتفاق می افتد.

بهبودی از حمله قلبی در نهایت به شدت بیماری و همچنین سرعت درمان بستگی دارد. بلافاصله پس از سکته، انتظار داشته باشید که 3 تا 5 روز در بیمارستان بمانید، یا تا زمانی که وضعیت شما ثابت شود.

به طور کلی، بهبودی از حمله قلبی چند هفته طول می کشد. و احتمالاً تا چند ماه نیز طول می کشد. بهبودی فردی شما به موارد زیر بستگی دارد:

  • شرایط کلی شما
  • عوامل خطر
  • پایبندی به برنامه درمانی شما

 

بهبودی بیوه ساز

همانطور که از نامش پیداست ، “بیوه ساز” به نوع شدید حمله قلبی اشاره دارد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که 100 درصد شریان نزولی قدامی چپ (LAD) مسدود شود.

این نوع خاص از حمله قلبی می تواند کشنده باشد به دلیل نقش قابل توجه شریان LAD در تأمین خون به قلب شما. علائم یک بیوه ساز مانند علائم حمله قلبی از شریان مسدود شده دیگر است. این شامل:

  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس
  • تعریق
  • حالت تهوع
  • خستگی

علیرغم نام آن، حمله قلبی بیوه ساز می تواند بر زنان نیز تأثیر بگذارد.

با این نوع حمله قلبی، ممکن است چند روز اضافی در بیمارستان باشید، به خصوص اگر برای باز کردن شریان LAD نیاز به عمل جراحی دارید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

 

رژیم غذایی

ثابت شده است که رژیم کم چربی و کم کالری می تواند به جلوگیری از خطر حمله قلبی کمک کند. با این حال، اگر قبلاً دچار حمله قلبی شده اید، درست غذا خوردن برای جلوگیری از وقایع آینده ضروری است.

یک برنامه غذایی مفید، رویکردهای رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا یا DASH نام دارد.

هدف کلی این رژیم غذایی محدود کردن سدیم ، گوشت قرمز و چربی های اشباع شده در حالی که تمرکز بر منابع غنی از پتاسیم از میوه ها و سبزیجات، همراه با گوشت بدون چربی ، ماهی و روغن های گیاهی است.

رژیم غذایی مدیترانه ای از آنجا که هر دو بر غذاهای گیاهی تأکید دارند ، شبیه DASH است.

تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی گیاهی ممکن است باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو شود که به نارسایی قلبی کمک می کند. چنین رژیم هایی ممکن است شدت بیماری قلبی را کاهش دهند.

به طور کلی ، هدف:

تا حد امکان از مصرف چربی های ترانس و چربی های اشباع شده خودداری کنید. این چربی ها مستقیماً به تشکیل پلاک در رگ ها کمک می کنند. وقتی عروق شما مسدود شود ، خون دیگر نمی تواند به قلب سرازیر شود و در نتیجه حمله قلبی ایجاد شود. در عوض ، چربی هایی که از منابع گیاهی مانند روغن زیتون یا آجیل می آیند را بخورید.

کالری کمتری بخورید. خوردن بیش از حد کالری و اضافه وزن نیز می تواند قلب شما را خسته کند. کنترل وزن و مصرف تعادل غذاهای گیاهی، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چربی می تواند به شما کمک کند.

سدیم را محدود کنید. کاهش مصرف سدیم روزانه به کمتر از 2300 میلی گرم منبع معتبر در روز می تواند فشار خون و فشار کلی قلب شما را کاهش دهد. این نیز یکی از عناصر اصلی رژیم DASH است.

روی خوردن میوه ها سبزیجات تمرکز کنید. میوه ها و سبزیجات کامل ، تازه باید از مواد اصلی غذایی شما باشند. وقتی محصول تازه در دسترس نیست، در نظر بگیرید جایگزین آن را با نسخه های کنسرو شده یخ زده یا بدون نمک بدون قند اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: چیزهای عجیبی که به قلب آسیب میزند!!!

 

عوارض جانبی بعد از حمله قلبی چیست؟

بعد از حمله قلبی، احساس خستگی بسیار طبیعی است. ممکن است احساس ضعف و خستگی ذهنی کنید. همچنین ممکن است اشتها کاهش یابد. خوردن وعده های غذایی کمتر می تواند فشار کمتری بر قلب شما وارد کند.

عوارض جانبی سلامت روان پس از حمله قلبی معمول است. این مدت زمان می تواند بین 2 تا 6 ماه باشد. برخی از علائم مربوط به سلامت روان شامل موارد زیر است:

  • عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • ترس
  • بی خوابی و خستگی روزانه
  • غمگینی
  • احساس گناه و ناامیدی
  • از دست دادن علاقه به سرگرمی ها

حملات قلبی در بزرگسالان مسن تر

خطر ابتلا به حمله قلبی و بیماری های قلبی عروقی پس از 65 سالگی افزایش می یابد. این به دلیل تغییرات مربوط به سن است که می تواند در قلب ایجاد شود ، از جمله فشار خون بالا (فشار خون بالا) و تصلب شرایین (تصلب شرایین).

حمله قلبی در بزرگسالی نیز با ملاحظات ویژه ای همراه است.

رژیم های غذایی و تمرینات ورزشی برای پیشگیری از حمله قلبی در آینده بسیار مهم است، اما بهبود آن ممکن است بیشتر طول بکشد. بزرگسالان مسن نیز ممکن است در معرض خطر بیشتری برای مسائل شناختی و کاهش حرکات عملکردی باشند.

برای کاهش اثرات طولانی مدت حمله قلبی، توصیه می شود افراد مسن نسبت به افزایش فعالیت بدنی در مواردی که توانایی دارند، هوشیار باشند. اینکار به تقویت عضله قلب و محافظت از آن در برابر آسیب های بعدی کمک می کند.

نکته دیگر تلاش برای کاهش فشار خون، در صورت لزوم است. فشار خون بالا شایعترین بیماری مربوط به قلب در بزرگسالان بالای 75 سال است.

بیشتر بخوانید: غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!

 

حمله قلبی با استنت

از استنت استفاده می شود تا احتمال hea کاهش یابد

حمله rt. این لوله مش سیم در یک شریان مسدود شده قرار می گیرد تا به افزایش جریان خون در قلب شما کمک کند. استنت برای بهبود وضعیت شما به طور دائمی در جای خود باقی مانده است.

با انجام آنژیوپلاستی کرونر ، قرار دادن استنت در رگ های شما باز می شود و جریان خون در عضله قلب را افزایش می دهد. استنت ها خطر کلی شما را برای تجربه باریک شدن همان شریان کاهش می دهد.

با این حال، هنوز هم ممکن است در آینده از یک شریان مسدود شده دیگر، حمله قلبی داشته باشید. به همین دلیل است که اتخاذ عادات سبک زندگی سالم در قلب بسیار ناچیز است. انجام این تغییرات می تواند نقش مهمی در جلوگیری از حمله در آینده داشته باشد.

به عنوان یک قاعده سرانگشتی، اگر درد قفسه سینه را احساس کردید – بلافاصله باید به پزشک مراجعه کنید – حتی پس از قرار دادن استنت. در موارد نادر که یک استنت بسته می شود، برای باز کردن دوباره شریان نیاز به جراحی دارید. همچنین ممکن است پس از دریافت استنت لخته خون ایجاد شود، که می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

پزشک شما احتمالاً مصرف آسپرین و همچنین داروهای تجویز کننده ضد لخته مانند تجویز ticagrelor (Brilinta) یا کلوپیدوگرل (Plavix) را برای جلوگیری از لخته شدن خون توصیه می کند.

 

تغییر سبک زندگی

یک سبک زندگی سالم برای قلب می تواند مکمل یک برنامه درمانی پزشکی برای بیماری های قلبی باشد. عادات زندگی فعلی خود را در نظر بگیرید و به دنبال راه هایی برای بهبود آنها باشید.

بیشتر بخوانید: عادات مضر برای قلبتان که نمیدانستید!

 

ورزش

تا زمانی که پزشک به شما اجازه می دهد، پس از بهبودی از حمله قلبی ممکن است یک برنامه ورزشی را شروع کنید. ورزش منظم مطمئناً برای حفظ وزن مهم است، اما همچنین بر روی عضلات تأثیر می گذارد – مهمترین عضله قلب شماست.

هر نوع ورزشی که باعث پمپاژ خون شما شود مفید است. اگرچه نوبت به سلامت قلب می رسد، ورزش هوازی بهترین است. مثالها عبارتند از:

  • شنا کردن
  • دوچرخه سواری
  • آهسته دویدن یا دویدن
  • با سرعت متوسط ​​تا سریع راه بروید

این اشکال ورزش به افزایش میزان اکسیژن در بدن شما کمک می کند و همچنین توانایی قلب را در پمپاژ آن از طریق جریان خون به بقیه بدن تقویت می کند.

به عنوان یک جایزه اضافی، ورزش منظم هوازی همچنین به کاهش موارد زیر کمک می کند:

  • فشار خون بالا
  • فشار
  • کلسترول

اگر هنگام ورزش علائم غیرمعمولی مانند تنگی نفس طولانی مدت، ضعف اندام ها یا درد قفسه سینه را مشاهده کردید، بلافاصله متوقف شده و با شماره 115 تماس بگیرید یا به فوریت مراجعه کنید.

 

ترک سیگار

اگر سیگار می کشید، ممکن است در گذشته ترک سیگار را در نظر داشته باشید، اما انجام این کار پس از حمله قلبی حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. سیگار کشیدن یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است زیرا با کاهش سلول های اکسیژن در جریان خون فشار خون و خطر لخته شدن شما را افزایش می دهد.

این بدان معنی است که قلب شما برای پمپاژ خون بیشتر کار می کند و سلولهای اکسیژن سالم کمتری برای حفظ عملکرد مطلوب دارد.

ترک اکنون می تواند به طور قابل توجهی سلامت کلی شما را بهبود بخشد و همچنین به کاهش وقوع حملات قلبی در آینده کمک کند. حتماً از دود سیگار نیز خودداری کنید، زیرا از نظر سلامت قلب خطرات مشابهی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای ترک سیگار!

 

 

سایر عوامل خطر را مدیریت کنید!

بیماری قلبی می تواند در خانواده ها وجود داشته باشد، اما عمده حملات قلبی ممکن است به دلیل انتخاب سبک زندگی باشد. جدا از رژیم غذایی، ورزش و عادت های سیگار کشیدن، مهم است که سایر عوامل خطر را که ممکن است در حملات قلبی در آینده نقش داشته باشند، مدیریت کنید.

با پزشک خود در مورد:

  • فشار خون
  • کلسترول بالا
  • دیابت
  • بیماری تیرویید
  • مقادیر غیرمعمول استرس
  • نگرانی های بهداشت روان ، مانند اضطراب و افسردگی
  • مصرف الکل

 

توانبخشی

همچنین باید وارد برنامه توانبخشی قلب شوید. پزشکان و سایر متخصصان پزشکی این برنامه ها را اجرا می کنند. آنها برای نظارت بر وضعیت و روند بهبودی شما پس از حمله قلبی طراحی شده اند.

همراه با آموزش در مورد تغییر سبک زندگی، عوامل خطرزای قلبی شما برای اطمینان از بهبودی سالم کنترل می شود. پزشک شما احتمالاً در مورد راه هایی که می توانید فاکتورهای خطر قلبی خود را نیز کنترل کنید با شما صحبت خواهد کرد.

اعداد احتمالی اهداف برای عوامل خطر شما عبارتند از:

  • فشار خون کمتر از 130/80 میلی متر جیوه (میلی متر جیوه)
  • دور کمر برای زنان کمتر از 35 اینچ و برای مردان کمتر از 40 اینچ
  • شاخص توده بدن (BMI) بین 18.5 تا 24.9
  • کلسترول خون زیر 180 میلی گرم در دسی لیتر (میلی گرم در دسی لیتر)
  • گلوکز خون زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر (در زمان ناشتایی طبیعی)

در طول توانبخشی قلبی ، مرتباً از این معیارها بازخوانی خواهید کرد. با این حال، کمک می کند تا فراتر از توانبخشی از این اعداد آگاه باشید.

بیشتر بخوانید: با این نکات قلبتان را سالم نگهدارید!

 

 

امید به زندگی پس از حمله قلبی

خطر کلی حمله قلبی با افزایش سن به ویژه در مردان بالای 45 سال و زنان بالای 55 سال افزایش می یابد.

زود تشخیص دادن

یون و درمان می توانند امید به زندگی شما را بعد از حمله قلبی افزایش دهند. هنوز هم تخمین زده می شود که 20 درصد بزرگسالان 45 سال به بالا در طی 5 سال حمله قلبی دوم را تجربه کنند.

برخی تخمین ها وجود دارد که حداکثر 42 درصد از زنان در طی یک سال پس از حمله قلبی می میرند، در حالی که همین سناریو در 24 درصد از مردان رخ می دهد. این اختلاف درصد ممکن است به این دلیل باشد که زنان در هنگام حمله قلبی علائم متفاوتی نسبت به مردان دارند و بنابراین در مراحل اولیه سکته قلبی را تشخیص نمی دهند.

مهم است که بدانید بسیاری از افراد بعد از حمله قلبی زندگی طولانی را ادامه می دهند. هیچ آماری کلی وجود ندارد که امید به زندگی را پس از حمله قلبی بیان کند. مهم است که روی عوامل خطر انفرادی خود کار کنید تا از وقایع بعدی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای حمله قلبی + عکس

 

 

چه کاری نباید بعد از حمله قلبی انجام دهید؟

به قلب خود فرصت دهید تا پس از حمله قلبی بهبود یابد. این بدان معناست که ممکن است لازم باشد برنامه عادی خود را اصلاح کرده و برای چند هفته در برخی فعالیت ها تجدید نظر کنید.

به تدریج به کارهای روزمره خود برگردید تا خطر عود مجدد را نداشته باشید. در صورت استرس آور بودن ممکن است مجبور شوید فعالیت های روزمره خود را اصلاح کنید. ممکن است 3 ماه طول بکشد تا پزشک شما تأیید کند تا دوباره به کار خود برگردید.

بسته به میزان استرس شغلی، ممکن است لازم باشد بار کاری خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید یا به صورت پاره وقت به راحتی از پس کار برآیید.

بعد از حمله قلبی حداقل یک هفته نمی توانید رانندگی کنید. در صورت بروز عوارض ممکن است این محدودیت بیشتر باشد.

هر ایالت قوانین مختلفی دارد، اما قانون کلی این است که شرایط شما باید حداقل 3 هفته پایدار باشد قبل از اینکه دوباره اجازه رانندگی بگیرید، منبع معتبر است.

پزشک احتمالاً به شما توصیه می کند که حداقل 2 تا 3 هفته پس از حمله قلبی، رابطه جنسی و سایر فعالیت های بدنی را کنار بگذارید.

 

بدانید چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید!

پس از بهبود از اولین حمله، در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی قرار دارید. بسیار مهم است که شما با بدن خود هماهنگ باشید و هرگونه علائم را بلافاصله به پزشک خود گزارش دهید، حتی اگر فقط خفیف به نظر برسد.

اگر تجربه کردید با 115 تماس بگیرید یا به فوریت های پزشکی مراجعه کنید:

  • خستگی ناگهانی و شدید
  • درد قفسه سینه ، و دردی که به یک یا هر دو بازو منتقل می شود
  • ضربان قلب سریع
  • تعریق (بدون ورزش)
  • سرگیجه یا ضعف
  • تورم پا
  • تنگی نفس

 

جمع بندی

بهبود سلامت قلب شما پس از حمله قلبی بستگی به میزان پایبندی شما به برنامه درمانی پزشک دارد. همچنین به توانایی شما در شناسایی مشکلات احتمالی بستگی دارد. همچنین باید از تفاوت نتایج درمانی بین زن و مرد پس از حمله قلبی آگاه باشید.

محققان دریافتند که 42 درصد از زنان در طی 1 سال از حمله قلبی می میرند، در حالی که 24 درصد از مردان. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زنند که 805،000 نفر منبع معتمد هر ساله در ایالات متحده دچار حمله قلبی می شوند و 200،000 منبع معتبر این افراد افرادی هستند که قبلاً حمله قلبی داشته اند.

دانستن عوامل خطر و ایجاد تغییر در سبک زندگی می تواند به شما کمک کند تا زنده بمانید و از زندگی خود لذت ببرید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *