بهترین جاذبه های دست نخورده تهران
بازار بزرگ تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
بهترین بازارهای تهران را بشناسید!
۱۴۰۰-۰۵-۱۱
معرفی زیباترین باغ ها و پارک های ایران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
معرفی زیباترین باغ ها و پارک های ایران
۱۴۰۰-۰۵-۱۱

بهترین جاذبه های دست نخورده تهران

کلان شهر بزرگی که پایتخت ایران است اغلب توسط اهالی محلی کم اهمیت و توسط گردشگران در حاشیه قرار گرفته است. بتنی، آلوده و شلوغ، برای بسیاری فاقد حس ملموس تاریخ است که در سایر نقاط کشور یافت می شود. با این حال، در زیر سطح، گنجینه های پنهان تهران نمی تواند خیره کننده، لذت بخش، فریبنده و غافلگیر کننده باشد – اگر می دانید کجا را نگاه کنید. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون ما برخی از بهترین اسرار شهر را نشان می دهیم.

 

جمعه بازار

بهترین مراکز خرید تهران برای گردش و خرید,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

بازار جمعه (جمعه) هر روز صبح جمعه برگزار می شود و در تمام سطوح یک پارکینگ چند طبقه خالی در خیابان جمهوری گسترده شده است. معامله گران از سراسر کشور برای فروش اجناس دست ساز، صنایع دستی ، آلات و لباس می آیند و تنوع فرهنگی غنی بسیاری از مناطق ایران را به نمایش می گذارند. عتیقه جات نیز به فروش می رسند – یادگاری های قبل از انقلاب، مانند اسکناس و مجلات قدیمی، بسیار رایج است – و همچنین معجون های خلاقانه هنرمندان تهرانی. بازار عظیمی از کک و مک با جواهرات زیادی کشف شده است، برای بهترین معاملات و اجتناب از ازدحام جمعیت زود به راه می افتد.

آدرس: خیابان جمهوری (سمت غرب از ایستگاه متروی سعدی)، تهران

بازار-تجریش

چایخانه بازار تجریش

در کوچه فرعی بازار تجریش ، که یکی از لذت بخش ترین و بی تکلف ترین چایخانه های سنتی در پایتخت است، در انتظار کشف قرار گرفته است. ساختمان در حال فروپاشی است اما بسیار دوست داشتنی است. در طبقه بالا می توانید روی سکوهای چوبی فرش شده بخوابید ، چای میل کنید یا از غذاهای ساده لذت ببرید (املت فوق العاده است). دیوارهای کافه با نقاشی های سنتی تزئین شده است که صحنه های نبرد از تاریخ شیعه را به تصویر می کشد – هر چند وقت یکبار هنرمند برای کار بر روی یک افزودنی جدید وارد می شود. طبقه پایین متأسفانه فقط برای مردان است و مخصوص سیگار کشیدن شیشه است. کوچه سوم را در سمت چپ اصلی بازار بچرخانید ، چایخانه در سمت چپ شما قرار دارد، یا از “چایخانه خانگی سوناتی” بخواهید.

آدرس: بازار تجریش، میدان تجریش، تهران.

 

کوه توچال

توچال

کوه توچال، مکانی عالی برای فرار از هیاهو و آلودگی شهر در زیر، مجموعه ای غیر منتظره از فعالیتهای خارج از خانه را ارائه می دهد – از پیاده روی گرفته تا اسکی. مسیرهای مختلف کوهنوردی در سراسر چشم انداز ناهموار وجود دارد که سطوح مختلف توانایی (و اشتیاق) را پوشش می دهد. در غیر این صورت، یک سواری طولانی با تله کابین شما را در ایستگاه های مختلف رها می کند، که در بالاترین آنها یک پیست اسکی کوچک اما خوب نگهداری می شود. چند شهر دیگر خاورمیانه می توانند پیست اسکی در فضای باز داشته باشند که تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد؟

آدرس: توچال ، دسترسی از درکه یا دربند، تهران

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *