بهترین زمان برای بازدید از هند
دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند
دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند
۱۴۰۰-۱۱-۱۸
جاذبه های گردشگری دهلی نو
جاذبه های گردشگری دهلی نو
۱۴۰۰-۱۱-۱۹

بهترین زمان برای بازدید از هند

هند کشوری فریبنده است که میلیون ها مسافر از سراسر جهان را مسحور خود می کند. اما با وجود چیزهای زیادی برای دیدن در تمام طول سال، بسیاری از گردشگران در مورد بهترین زمان برای بازدید از هند فکر می کنند.

اینکه چه زمانی باید به هند سفر کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. آیا قصد دارید از مکان های فرهنگی در شمال هند بازدید کنید، در اطراف سواحل در جنوب هند استراحت کنید، یا شاید سعی کنید هر دو را انجام دهید؟ آیا می‌خواهید سفری مملو از فعالیت‌های خارج از منزل داشته باشید، مانند قایق سواری در رودخانه گنگ در ریشیکش، یا تمرکز بیشتر بر جاذبه‌های گردشگری داخلی، مانند معابد در بنارس یا موزه ملی در دهلی نو؟

و سپس تقویم گسترده ای از تعطیلات هند وجود دارد که باید در نظر گرفته شود که توسط جشنواره رنگ هولی در بهار و جشن دیوالی در پاییز برگزار می شود.

با این اوصاف، هند چند ماه و فصل برجسته برای مسافران دارد. اجازه دهید راهنمای ما در مورد بهترین زمان برای بازدید از هند به شما کمک کند تا سفری به یاد ماندنی به این مقصد داشته باشید.

بهترین زمان از سال برای بازدید از هند

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

تاج محل در غروب آفتاب

بهترین زمان برای سفر به هند بین نوامبر و مارس است. این زمانی است که بیشتر نقاط کشور دماهای خنک‌تر و باران کمتری را تجربه می‌کنند. بیشتر گردشگران در ماه های نوامبر و دسامبر از آن بازدید می کنند. در دهلی نو، می توانید انتظار داشته باشید که دمای هوا از هفت درجه سانتیگراد خنک در عصرها تا 30 درجه سانتیگراد در اوج روز در اواخر فصل متغیر باشد. دمای کوه‌های شمال هند در این زمان می‌تواند کاملاً سرد باشد ، بنابراین لباس‌هایی بپوشید که شما را گرم نگه دارند و اگر قصد دارید در هیمالیا پیاده‌گردی کنید، از برف عبور کنید.

جنوب هند در این زمان کمی گرمتر است ، اما برای گشت و گذار غیر قابل تحمل نیست. در بمبئی در ماه دسامبر، گردشگران می توانند دمای روزانه 32 درجه سانتیگراد و دمای شبانه به طور متوسط ​​18 درجه سانتیگراد را انتظار داشته باشند. تامیل نادو، کرالا و گوا همگی مقاصد بسیار خوبی هستند که می‌توانید در برنامه سفر خود قرار دهید، اگر بین نوامبر و مارس به هند می‌روید.

آب و هوای خوب، نوامبر تا مارس را به شلوغ ترین زمان سال برای سفر به هند تبدیل می کند. اگر می‌خواهید از شلوغی دور بمانید، در ماه‌های آخر سال از رفتن به هند خودداری کنید. این کشور به طور معمول هر ماه در ماه های نوامبر و دسامبر بیش از یک میلیون گردشگر خارجی را می بیند.

گردشگری از ژانویه تا مارس اندکی کاهش می‌یابد، و این ماه‌ها زمان بهتری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری محبوب در هند (مانند تاج محل ) و اجتناب از قیمت‌های بالای اقامتی است. به علاوه، هوا در شمال هند هنوز گرم نشده است.

 

 

 

بهترین مکان ها برای بازدید در زمستان در هند

 

بهترین زمان برای بازدید از هند

برف قله های هیمالیا در اوتاراکند هند را پوشانده است

هر فصل تجربه متفاوتی را در هند ارائه می دهد. زمستان، به ویژه، به دلیل آب و هوای فوق‌العاده، گردشگران را در انتخاب مکان‌هایی که باید از آن بازدید کنند، غافلگیر می‌کند. سخت ترین قسمت این است که فهرست مقصدهای زمستانی عالی در هند را به اندازه ای قابل کنترل محدود کنید.

اگر به دنبال برف هستید، به سمت شمال به سمت اوتاراکند بروید. این ایالت خانه بخش خیره کننده ای از کوه های هیمالیا است. با ارتفاع بیش از 2500 متر، Auli هر زمستان از گردشگران با شرایط اسکی بی عیب و نقص پذیرایی می کند . می‌توانید در تعدادی از پیست‌های اسکی اقامت کنید، خودتان را به پیاده‌روی زمستانی به چالش بکشید و یکی از طولانی‌ترین تله‌کابین آسیا را سوار کنید. انتظار داشته باشید که کل مقصد در تمام طول زمستان با پودر سفید زیبا پوشانده شود.

شیملا ، یک ایستگاه تپه ای در هیماچال پرادش ، همچنین در فهرست بهترین مکان ها برای بازدید در زمستان در هند در رتبه بالایی قرار دارد . این به ویژه در ماه‌های سردتر، زمانی که گردشگران در اطراف زمین اسکیت روی یخ در فضای باز سر می‌زنند، دوست‌داشتنی است و برف منطقه مرکز شهر را به صحنه‌ای افسانه‌ای تبدیل می‌کند.

نه به هوای سرد؟ سپس تعطیلات زمستانی خود را در هند به سمت جنوب به گوا ببرید . سواحل آفتاب‌گرفته در زمستان پرجنب‌وجوش هستند و همچنین بهترین زمان از سال برای دیدن دلفین‌ها است. دوستداران جشنواره، توجه داشته باشید: گوا در زمستان رویدادهای سرگرم کننده زیادی دارد. کارناوال گوا را در فوریه یا مارس بررسی کنید.

در نهایت، فرصت دیدن گنجینه های راجستان را در زمستان از دست ندهید ، زمانی که هوا به طور قابل توجهی کمتر از سایر زمان های سال گرم است. می توانید از کاخ شهر، جانتار مانتار، هاوا محل نمادین، و تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری دیگر در جیپور بازدید کنید.

جودپور، «شهر آبی» هند، همچنین دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های شگفت‌انگیز است، از جمله قلعه مهرانگار، جاسوانت تادا، و چاه استپ تورجی. از آب و هوای مطبوع تا پایان آن لذت ببرید – راجستان از اواخر ماه مارس به بعد بسیار گرم می شود. بالاخره کویر است.

بهترین مکان ها برای بازدید در ماه دسامبر در هند

 

بهترین زمان برای بازدید از هند

خانه های ییلاقی رنگارنگ در ساحل پالولم، گوا

دسامبر شلوغ ترین ماه سال برای گردشگری هند است. خود را برای شلوغی، صف های طولانی و قیمت های بالا آماده کنید. با وجود نکات منفی، آخرین ماه سال دارای جشنواره ها و جشن های منحصر به فردی است که ارزش دیدن آنها را در سفر به هند دارد.

وقتی صحبت از بهترین مکان‌ها برای بازدید در هند در ماه دسامبر می‌شود، ایستگاه‌های تپه همیشه لذت بخش هستند. Shimla و Auli هر دو دارای برف فراوان و مناظر رویایی هستند که گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. ممکن است به کاوش در Mussoorie، یکی دیگر از ایستگاه های تپه عالی در شمال، فکر کنید. در یک کلبه با شومینه بچرخید تا احساس راحتی بیشتری کنید. یا، کوه ابو ، یکی از معدود ایستگاه های تپه راجستان را بررسی کنید. جشنواره زمستانی سالانه خود را در سه روز آخر دسامبر هر سال در کوه ابو برگزار می کند. منتظر جشنی پر از رقص سنتی، اجرای موسیقی، و آتش بازی باشید که آسمان شب را روشن می کند.

به دنبال بهترین مکان برای جشن گرفتن تعطیلات در سفر به هند در ماه دسامبر هستید؟ با گوا شروع کنید. مسیحیان بخش عظیمی از جمعیت این ایالت ساحلی را تشکیل می دهند و جشن کریسمس باشکوهی را برگزار می کنند. گردشگران می توانند نماز نیمه شب را در کلیساهای تاریخی و درختان کریسمس با تزئینات جشن تجربه کنند. اگر با مقداری برف تقلبی نیز مواجه شدید، تعجب نکنید. فضای شاد از طریق جشنواره های سال نو گوا منتقل می شود .

جزیره دیو در جنوب گجرات نیز در ماه دسامبر می درخشد . آب و هوای زمستانی فضای مناسبی را برای آتش سوزی در ساحل یا پیاده روی طولانی در امتداد خط ساحلی این مقصد خیره کننده ایجاد می کند.

و درست مانند بقیه راجستان در طول زمستان، اودایپور به ویژه در ماه دسامبر فوق العاده است. دریاچه‌های شهر بادهای سردی را که از تپه‌ها می‌وزد گرم می‌کند و در نتیجه فضایی دلپذیر برای گشت و گذار ایجاد می‌کند.

بهترین مکان ها برای بازدید در تابستان در هند

 

بهترین زمان برای بازدید از هند

صومعه لامایورو در لاداخ در غروب آفتاب

تابستان دماهای بسیار بالا و بارش باران را از باران های موسمی به بیشتر مناطق هند می آورد. میانگین دما در دهلی نو در ماه مه حدود 33 درجه سانتیگراد است، اما به 39 یا 40 درجه سانتیگراد می رسد. با گذشت ماه‌ها اوضاع کمی خنک می‌شود و تا آگوست به طور میانگین به 30 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. لباس های سبک و قابل تنفس برای خنک نگه داشتن شما و همچنین یک چتر محکم برای باران های شدید بسته بندی کنید.

با وجود آب و هوای سخت، تابستان در هند یک مزیت بزرگ برای گردشگران دارد: ازدحام کمتر. در اینجا ایده هایی از مکان هایی برای سفر در ماه در طول بهار و تابستان در هند آورده شده است:

مکان‌های دیدنی در ماه آوریل در هند: ازدحام جمعیت کم است و آب و هوا هنوز در دهلی نو در ماه آوریل گرم نشده است، که آن را به یک زمان ایده‌آل از سال برای کاوش در پایتخت پر جنب و جوش هند تبدیل می‌کند. آوریل همچنین جشن برداشت محصول بهاره در پنجاب است. در جشن ها غوطه ور شوید و از جاذبه های گردشگری آمریتسار لذت ببرید که معبد طلایی نیز در آن واقع شده است.

مکان های دیدنی در ماه مه در هند: می گرم ترین ماه برای اکثر مکان های هند است. برای فرار به مناطق خنک‌تر، مانند دارجلینگ ، گرما را مهار کنید. همچنین می‌توانید درست قبل از آمدن باران موسمی در اواخر ماه مه به جزایر آندامان و نیکوبار ضربه بزنید. آب و هوا برای استراحت در ساحل عالی است و سواحل دلخواه جزایر را برای خود خواهید داشت. آب و هوا در اواخر ماه مه در اوتی شروع به نم نم باران می کند – باران به اندازه ای نیست که تجهیزات ضدآب زیادی را تضمین کند، اما بارش به اندازه ای است که به املاک چای شهر تفریحی تامیل نادو فضایی خوش خلق بدهد.

مکان های دیدنی در ماه ژوئن در هند: آسمان صاف و دمای راحت، لاداخ (و صومعه های متعدد آن) را در صدر فهرست مکان های دیدنی هند در ماه ژوئن قرار می دهد، درست پس از ذوب شدن برف و باز شدن گذرگاه های کوهستانی آن. دارمسالا، ایستگاه تپه‌ای در مک‌لئود گنج، یکی دیگر از مکان‌های عالی برای استراحت در تابستان هند است. ژوئن همچنین آخرین ماه فصل رفتینگ با آب سفید در Dandeli است، و در این زمان از سال آب و هوای خوبی برای آب و هوا در اطراف رودخانه کالی ارائه می دهد.

مکان های دیدنی در ماه جولای در هند: هیچ مکانی بهتر از دره گل ها در اوتاراکند برای بازدید در ماه جولای در هند وجود ندارد. گل‌های این دره تماشایی تا ماه جولای باران‌های موسمی به حدی رسیده‌اند که به‌صورت پتویی از شکوفه‌های دیدنی منفجر می‌شوند. بادهای موسمی بسیاری از گردشگران را از بازدید از کرالا در این زمان از سال می ترساند، اما این فصل نیز این منطقه را به بهشت ​​سرسبز تبدیل می کند که اگر از بارش اندکی باران ناراحت نباشید، عاشق آن خواهید شد. در ماه ژوئیه به اینجا بروید تا از سفرهای دریایی بدون جمعیت در پس‌آب لذت ببرید.

مکان های دیدنی در ماه اوت در هند: اگر در اواخر تابستان به هند سفر می کنید، باید از Coorg دیدن کنید. مزارع قهوه و چای این ایستگاه تپه که با نام «اسکاتلند هند» نیز شناخته می‌شود، در اثر باران‌های موسمی به اوج زیبایی خود می‌رسند – عکس‌های شما عدالت را رعایت نمی‌کنند. Athirappilly در کرالا مکان دیگری است که در ماه اوت در هند باید از آن بازدید کنید . آبشارهای باشکوه آن با آب اضافی ناشی از بادهای موسمی فوران می کنند.

بهترین مکان های دیدنی در مونسون در هند

بهترین زمان برای بازدید از هند

آبشار نوکالیکای، مگالایا

فصل باران های موسمی باران های حیرت انگیزی را در بیشتر مناطق هند به ارمغان می آورد، اما این بدان معنا نیست که در طول سفر خود در خانه بمانید. برخی از مقاصد خاص وجود دارند که در فصل بارانی حتی بهتر می شوند.

دره گل ها در بیشتر فصل باران های موسمی ماورایی است و شکوفه های آن در ماه های جولای و آگوست به اوج خود می رسد. با این حال، باران شدید می تواند باعث رانش زمین شود که دسترسی به منطقه را دشوار می کند. ملاقات خود را با یک مجری تور محلی که زمین را به خوبی می شناسد ترتیب دهید و برای هر موردی برنامه B را تهیه کنید.

مگالایا در شمال شرقی هند در حال حاضر مرطوب ترین مکان روی زمین است، بنابراین جای تعجب نیست که چرا یکی از محبوب ترین مقاصد در طول فصل باران های موسمی این کشور است . پل‌های ریشه‌ای بی‌نظیر آن را ببینید و برخی از بیش از 1000 غار را کاوش کنید.

یکی دیگر از مکان های منحصر به فرد برای بازدید در طول فصل باران های موسمی هند، کانیاکوماری، تامیل نادو است. جنوبی ترین نقطه کشور، کانیاکوماری اولین جایی است که بادهای موسمی به خشکی می رسند. در ابتدای فصل در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن از آن بازدید کنید تا شاهد منظره حماسی ابرهای طوفانی باشید که از دریا به داخل می‌چرخند.

بهترین زمان برای بازدید از شمال شرقی هند

بهترین زمان برای بازدید از هند

کرگدن هندی در پارک ملی کازیرانگا، شمال شرقی هند

بهترین زمان برای بازدید از شمال شرقی هند در ماه های خشک، از اکتبر تا مه است. در طول این مدت همچنان مقداری بارندگی در منطقه نیمه گرمسیری خواهید داشت، اما شدت آن بسیار کمتر از بارندگی های فصل باران های موسمی خواهد بود.

شمال شرقی هند دارای جغرافیای بسیار متنوعی است، با دره های غوطه ور، قله های مرتفع و دشت های وسیع. بسته به جایی که سفر شما را در منطقه می برد، دما می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد . آسام معمولاً در تمام طول سال بین 22 تا 24 درجه سانتیگراد است. در کوه های آروناچال پرادش و ناگالند، گردشگران می توانند انتظار داشته باشند که دمای هوا بین زیر صفر تا حدود 14 درجه سانتیگراد در نوسان باشد. دشت‌ها بسیار گرم‌تر می‌شوند، مخصوصاً در تابستان، زمانی که دمای هوا تا 33 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر به دنبال برف هستید، باید به مناطق بلندتر در سیکیم و آروناچال پرادش بروید.

شمال شرق هند گردشگران بسیار کمتری نسبت به سایر نقاط این کشور دارد. این می تواند مکانی عالی برای دور شدن از جمعیت باشد، به خصوص در فصل شلوغ تعطیلات . گردشگرانی که این سفر را انجام می‌دهند، مناظر بکر مناظر طبیعی خیره‌کننده، مانند دریاچه سونگمو، پارک ملی کازیرانگا، آبشار NohKaLikai و دریاچه گورودونگمار را خواهند دید. لایه‌های زیادی از جمله لباس‌های ضد آب ببندید، بنابراین بدون توجه به آب و هوای این منطقه شگفت‌انگیز، راحت خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *