بهترین زمان برای ورزش چه زمانیست؟
معرفی 10 غذایی که خوابتان را بهتر میکند!
معرفی 10 غذایی که خوابتان را بهتر میکند!
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
سیر
10 مزیت سیر برای سلامتی
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
بهترین زمان برای ورزش چه زمانیست؟

بهترین زمان برای ورزش چه زمانیست؟

بهترین زمان برای ورزش چه زمانیست؟

بنابراین شما هر روز مذهبی به ورزشگاه می روید. روزی ممکن است صبح زود قبل از شروع روز به باشگاه بروید. به همین ترتیب، در روزهای دیگر ، فقط می توانید برای تمرینات عصر وقت بگذارید. منطقی که در اینجا وجود دارد، از آنجایی که شما مدت زمان یکسانی را تمرین می کنید – صبح یا عصر، جلسه تمرین شما همان مزایا را خواهد داشت. اما آیا می دانید زمان روز در تأثیر ورزش تأثیر دارد؟ این مقاله ا ز بخش ورزش مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با بهترین زمان ورزش بیشتر آشنا شوید.


چرا زمان روز مهم است؟

زمان روز مهم است زیرا بدن شما در طول روز تغییر می کند. بدن شما دارای ریتم منحصر به فرد خود است که «ریتم شبانه روزی» نامیده می شود. به همین ترتیب، تاثیری که ورزش روی شما می گذارد همیشه تحت تأثیر ریتم طبیعی بدن شما است. صبح یا عصر ورزش هر دو فواید خاص خود را دارد. آنچه برای دیگران مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. بنابراین با کمی آزمایش و خطا، باید بفهمید که بهترین زمان برای تمرین شما چیست.

بیشتر بخوانید:  7 ورزش عالی برای کاهش وزن در خانه

 

صبح زود تمرین کردن:

شما در طول شب روزه گرفته اید و بدن شما گرسنه از چربی است. عضلات شما قند بسیار کمی دارند. به همین دلیل بدن شما مجبور به استفاده از ذخایر چربی خود خواهد شد. به همین دلیل است که اگر صبح قبل از صبحانه صبحانه تمرین کنید، چربی های بیشتری می سوزانید.

بنابراین اگر هدف شما کاهش وزن است، چربی ها را کاهش دهید، سپس صبح تمرین کنید تا چربی را به حداکثر برسانید.

همچنین متابولیسم شما را شروع می کند، که در طول روز بالا می ماند. این بدان معناست که نه تنها در طول روز چربی می سوزانید، بلکه لازم نیست نگران مشکلات گوارشی باشید.

اما، اگر شما در حال تلاش برای بهبود استقامت یا تقویت قدرت خود و یا ساختن عضلات هستید، بنابراین شما نباید صبح ورزش کنید. این تمرینات به انرژی زیادی احتیاج دارند که بدن شما صبح اولین چیز را ندارد.

اگر مبتلا به دیابت هستید یا سطح قند خون شما مرتباً در نوسان است، هرگز با معده خالی تمرین نکنید. صبح می توانید ورزش کنید اما یادتان باشد که قبل از شروع یک میان وعده کوچک اما سالم بخورید.

چندین مطالعه تحقیقاتی نشان می دهد که از نظر انجام یک تمرین منظم برای تمرین، افرادی که صبح ورزش می کنند تمایل به انجام کارهای بهتر دارند. طبق تحقیقی که در مجله فیزیولوژی منتشر شده است، انجام تمرین صبح زود، از ساعت 7 صبح، ممکن است ساعت بدن را زودتر تغییر دهد. این بدان معناست که شما صبح احساس انرژی و هوشیاری بیشتری خواهید کرد اما زود خسته می شوید و قبل از پایان روز خسته می شوید و به طور بالقوه می توانید به اندازه کافی استراحت کنید تا از خواب بیدار شوید و روز بعد همان روال را دنبال کنید. ورزش در صبح نیز منجر به بهره وری بهتر و بهبود سلامت روان می شود، زیرا باعث کاهش استرس می شود.

 

تمرین در بعد از ظهر اواخر:

در طول روز، یک وعده غذایی و میان وعده خورده اید. این بدان معناست که شما انرژی لازم را برای پس انداز دارید و بدن شما از کورتیزول و آدرنالین بالایی برخوردار است. بدن شما قادر به انجام حرکات دقیق ترین تمرینات خواهد بود. بنابراین اگر در حال تمرین قدرتی هستید، خود را برای یک ماراتن یا پیاده روی آماده می کنید، این زمان ایده آل برای ورزش است.

علاوه بر این، یک تمرین شبانه به شما در پریشانی کمک می کند. هنگامی که ورزش می کنید، ترشح هورمون های شادی مانند اندورفین و سروتونین را تحریک می کند که استرس را تسکین می دهند و یک عامل خوب را تحریک می کنند.

بیشتر بخوانید: مزایای ورزش در خانه

 

بعد از شام ورزش کنید!

این ممکن است ناخوشایند به نظر برسد زیرا بعد از یک روز خسته کننده تمرین کردن آخرین نکته در ذهن شما خواهد بود. اما تمرین بعد از شام باعث آرامش تمام عضلات دردناک شما خواهد شد. این به شما کمک می کند تمام انرژی اضافی را تخلیه کنید. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود خواب راحتی داشته باشید. علاوه بر این، مزایای معمول کاهش وزن و تناسب اندام نیز وجود دارد.

بدن خود – نیازها و الگوهای آن را درک کنید. بر اساس آن و همچنین راحتی، آیا باید تصمیم بگیرید که چه زمانی بهترین زمان برای ورزش است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *