بهترین سواحل نزدیک رم

بهترین سواحل نزدیک رم

با همه جاذبه های تاریخی و هنری، اکثر گردشگران برای سواحل به رم نمی روند. اما پس از چند روز گشت و گذار در گرمای خنک کننده تابستان شهر، خوب است بدانید که مکانهای مفیدی در این نزدیکی وجود دارد که می توانید در دریا شادابی کنید.

در فاصله یک ساعت از شهر چندین انتخاب وجود دارد و فقط کمی دورتر شما را به برخی از زیباترین شهرهای ساحلی در ساحل لاتزیو می رساند. از آنجا که این شهرها به آسانی به شهر دسترسی دارند، رومیان در تابستان از سواحل خود به ویژه در تعطیلات آخر هفته و در ماه تعطیلات سنتی اوت استفاده خوبی می کنند، بنابراین انتظار داشته باشید جمعیت دیگری را برای رقابت با یک تکه ماسه رقابت کنید.

اکثر سواحل ایتالیا رایگان نیستند. بخشهای بزرگی از ماسه – و در برخی موارد کل ساحل – با صندلیهای تختخوابی و کابینهای stabil stencimento balneare یا lido، یک باشگاه ساحلی که در آن شما فضایی اجاره می کنید و به سرویس های بهداشتی و دوش دسترسی دارید ، پوشیده شده است. هزینه اینها بطور قابل ملاحظه ای متفاوت است، اما سایه، امکانات و دسترسی به غذاهای پذیرایی که به اتاق نشیمن شما تحویل داده می شود، آنها را نسبت به مناطق رایگان اغلب در حومه ترجیح می دهد.

در حالی که سواحل اطراف رم ممکن است دارای آبهای سرسبز ساردینیا یا سیسیل نباشند، اما مکانهای دلپذیر و سرزنده ای هستند که می توانید برای یک روز از شهر دور شوید. گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد، بنابراین برای یافتن مکان مناسب خود در شن و ماسه، از این لیست بهترین سواحل نزدیک رم استفاده کنید.

 

 

1. اسپرلونگا

 

بهترین سواحل نزدیک رم

 

شاید نزدیکترین ساحل به رم نباشد، اما به سختی می توانید یک شهر تعطیلات زیباتر بخواهید، با خانه های سفید رنگی که در امتداد خطوط باریک بالای یک جفت ساحل هلالی فرود می آیند. یک ساحل کوچک بین سواحل قرار دارد، که در سطحی طولانی و عمیق به دریایی می رود که آنقدر صاف و تمیز است که نام پرچم آبی را به خود اختصاص داده است.

ساحل پوننته مستقیماً در زیر شهر قرار دارد و هتل ها و رستوران ها از آن حمایت می کنند، در حالی که ساحل لوانته دارای محیط طبیعی تری در زیر تپه های درختچه های کم ارتفاع مدیترانه ای است. ماسه ها و تپه های شنی تا کیلومترها به سمت شمال ادامه می یابند، با برخی از سواحل کوچکتر که تنها با پای پیاده قابل دسترسی هستند. قسمت اعظم Ponente در سالن های اجاره ای پوشانده شده است، اما Levante دارای فضای عمومی رایگان به همراه لیدو آن است.

هر دو ساحل برای کودکان ایده آل هستند، با آب کم عمق گرم و شن و ماسه خوب، و اگر از ترک شگفتی های رم احساس گناه می کنید، اولین نفر نیستید. تیبریوس یک ویلای شاهنشاهی در اینجا ساخت و شما می توانید برخی از مجسمه های باستانی را که در موزه در Grotto of Tiberius یافت شده مشاهده کنید.

اسپرلونگا حدود 90 دقیقه در جنوب رم قرار دارد. با قطار از ایستگاه Termini در جنوب به Fondi-Sperlonga بروید و با اتوبوس به سواحل و شهر بروید.

 

 

2. سانتا مارینلا

 

نزدیکتر به رم و دسترسی به آن کمتر پیچیده است – با یک قطار که شما را در فاصله 5 دقیقه پیاده روی از ساحل قرار می دهد، کمتر از یک ساعت راه دارید – سانتا مارینلا کمتر زیبا است، اما دارای یک ساحل ماسه ای خوب است که توسط موج شکن محافظت می شود. ورود تدریجی به آب زلال، آن را برای خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند مورد علاقه قرار می دهد. ساحل رایگان بسیار کمی وجود دارد، اما از سایه ارائه شده توسط lido استقبال خواهید کرد.

این ساحل به طور مستقیم توسط شهر پشتیبانی می شود، که به غیر از برخی رستوران های غذاهای دریایی خوب، به نظر می رسد بسیار کم تحت تأثیر گردشگری است، زیرا بیشتر ساحل نشینان در سفرهای یک روزه از رم می آیند. سانتا مارینلا یک مکان حمام محبوب برای رومیان باستان نیز بود.

 

 

3. آنزیو

 

 

یک ساعت در جنوب رم و دسترسی آسان با قطار، ساحل طولانی ماسه طلایی آنزیو توسط موج شکن محافظت می شود که آب فیروزه ای شفاف را کم عمق و شفاف نگه می دارد. این و وضعیت پرچم آبی ساحل ، آن را به گزینه ای محبوب برای خانواده هایی با فرزندان کوچک تبدیل می کند که می توانند با خیال راحت در موج ملایم بازی کنند.

این ساحل در تمام طول شهر اجرا می شود و بخش رایگان آن با آثار باقی مانده از ویلای امپریال ساحلی امپراتور نرو پشتیبانی می شود . او در آنزیو متولد شد و اغلب به اینجا می آمد. برای تاریخ جدیدتر در روز خروج از رم، می توانید از موزه Anzio BeachHead دیدن کنید ، و یادآور فرود قاطع متفقین در سال 1944 در اینجا برای آزادسازی رم از اشغال نازی ها در جنگ جهانی دوم باشید.

بندر آنزیو ، همراه با اطمینان از اینکه برخی از بهترین غذاهای دریایی لاتزیو در رستوران های شهر سرو می شود ، نقطه شروع قایق ها به سمت جزایر پونتین است. درست در پایین جاده، و توقف بعدی در قطار از رم ، سواحل طولانی Nettuno هستند که همچنین به دلیل آب تمیز و ماسه هایشان پرچم آبی دریافت کرده اند. هر دو ساحل از خدمات خوبی برخوردار هستند.

برای رسیدن به سواحل هر یک از شهرها، از قطار Termini رم استفاده کنید. سواحل حدود 10 دقیقه پیاده تا ایستگاه های مربوطه فاصله دارند.

 

 

4. فرگن

 

ساحل Fregene هنگام غروب آفتاب

در غرب رم و نزدیک به فرودگاه Fumicino ، Fregene ساحل مورد علاقه جوانان رومی پر جنب و جوش است، که از اواخر بعد از ظهر شروع به جمع آوری می کنند و شب را در کلوب ها و رستوران های کنار ساحل می مانند. لحن تثبیت کننده ها کاملاً شیک است و ست باشگاه شیک آنها را فرا می گیرد، اما در طول روز، ساحل در بین خانواده ها محبوب است و شلوغی کمتری نسبت به اوستیا دارد.

کسانی که برای این مراسم نیامده اند و به دنبال استراحت سریع از شهر هستند، کیفیت آب متوسط ​​تا خوب و ماسه های طولانی را خواهند دید که بخش خوبی از آن برای عموم رایگان است. برای رسیدن به Fregene ، از قطار رم به ایستگاه Maccarese-Fregene و اتوبوس محلی به ساحل بروید.

ساحل شنی از شمال به مککرس ادامه می یابد و از همان ایستگاه قابل دسترسی است، کمتر شیک و شلوغ تر از فرگن و اوستیا در همین نزدیکی است. افتتاح رستوران های ساحلی در فضای باز در ماه آوریل شروع می شود، زمانی که آب هنوز برای شنا کمی سرد است، اما آفتاب بعد از ظهر گرم است و باشگاه های ساحلی هنوز ماسه را تسخیر نکرده اند.

 

 

5. سانتا سورا

 

بهترین سواحل نزدیک رم

قلعه قرون وسطایی در ساحل سانتا سورا

تنها 40 دقیقه با قطار از ایستگاه سن پیترو در رم، ساحل شنی وسیع سانتا سِورا بیشتر از آفتاب و ماسه به دنبال آن است. یک قلعه متعلق به قرن 14، که پایه های آن تا آب ادامه دارد، ساحل طولانی را نشان می دهد، که بخش بزرگی از آن برای عموم آزاد است.

کسانی که از یک حرکت موج کوچک خوششان می آید آن را در اینجا پیدا خواهند کرد (برخلاف بیشتر خط ساحلی لزیپ)، اگرچه آبها در تابستان به اندازه کافی آرام هستند تا ساحل را به عنوان خانواده مورد علاقه خانواده ها تبدیل کنند. برای کسانی که می خواهند صندلی راحتی را اجاره کنند و رستورانهای زیادی برای انتخاب وجود دارد، امکانات ثابتی وجود دارد.

راه رفتن در اطراف بورگو دیواره (روستا) در زیر قلعه به فهرست در مغازه ها صنعتگران و دیدن نمایشگاه در قلعه، که ریشه حداقل به تاریخ قرن 11. قبل از آن، سانتا سِورا یک شهرک رومی در امتداد گذرگاه اورلیا بود و شما هنوز می توانید سنگ های عظیم بنیاد رومی را مشاهده کنید.

 

 

6. سابودیا

 

بهترین سواحل نزدیک رم

نمایی از ساحل و تالاب Sabaudia از کوه سیرسئو

در زیر دامنه های جنگلی کوه سیرسئو، ساحلی از شن های نرم طلایی به مدت 15 کیلومتر ادامه دارد که توسط تپه های شنی و تالاب Sabaudi پشتیبانی می شود. بیشتر ساحل رایگان است – در امتداد این ساحل بسیار غیر معمول است – و چون دسترسی به آن کمی سخت تر از سایر سواحل لاتزیو است، بدون جمعیت. آب به رنگ آبی فیروزه ای شفاف و ساحل بکر است و به آن پرچم آبی می بخشد.

پارک ملی سیرسئو ساحل را احاطه کرده است، که توسط تعدادی پیاده روی قابل دسترسی است، بنابراین توسعه تجاری کمی وجود دارد، به جز چند تسهیلات که در آن می توانید صندلی و چتر اجاره کنید. اندازه و موقعیت آن در پارک، ساحل را طبیعی تر از همسایگان توسعه یافته خود نگه می دارد.

برای رسیدن به سواحل از رم، با اتوبوس از ایستگاه مترو لاورنتینا به میدان Oberdan در Sabaudia بروید و با اتوبوس شاتل از اینجا به سواحل بروید. شهر Sabaudia ممکن است شما را با معماری منطقی فراوان شگفت زده کند. این بنا در کمتر از یک سال پس از دستور موسولینی برای تخلیه باتلاق های ساحلی ساخته شد.

 

 

7. لیدو دی اوستیا

 

بهترین سواحل نزدیک رم

لیدو دی اوستیا

Ostia تقریباً به طور محکم توسط stabimenti پوشیده شده است، هر کدام با رنگ چترهای خاص خود مشخص شده اند، جایی نیست که به دنبال ماسه آرام باشید. مناطق رایگان تعداد کمی است و شما خوش شانس هستید که حتی در روزهای هفته فضای حوله پیدا کنید. اما موقعیت مکانی آن، نیم ساعت رانندگی با قطار از رم، و حال و هوای کلاسیک ایتالیایی ساحل، هزینه و کم آب بودن آن را جبران می کند (اگرچه برای شنا بی خطر است).

اگر می خواهید از فرهنگ ساحلی سنتی استفاده کنید و مشکلی برای پرداخت هزینه آن ندارید، این مکان است. صحنه پر جنب و جوش، پر هیاهو است و بیشتر به زندگی اجتماعی مربوط می شود تا شنا. از آنجا که این شهر تنها نیم ساعت فاصله دارد، این انتخاب سریع فرار برای رومی ها است، بنابراین بیشتر بعد از ظهر و عصر شلوغ است.

با قطار از ایستگاه Porta San Paolo رم به سمت Lido Centro برای ساحل Ostia بروید، یا برای محیط های آرام تر، تا آخرین ایستگاه در قطار بمانید و با اتوبوس 07 MARE به Cancelli بروید. در اینجا، مجموعه ای از سواحل عمومی رایگان با سرویس های بهداشتی پیدا خواهید کرد، و تپه های شنی احساس طبیعی تری نسبت به ردیف باشگاه های ساحلی Ostia که به شدت محافظت می شوند، می دهد. تعداد کوسل ها شماره گذاری شده است و از بین آنها، 8 حالت طبیعی تری دارند که توسط تپه های شنی پشتیبانی می شوند.

 

 

8. تراسینا

 

بهترین سواحل نزدیک رم

ساحل در Terracina

در نزدیکی سواحل Gaeta و Sperlonga ، Terracina یک شهر کوچکتر با مرکز تاریخی جذاب از خطوط باریک و خانه های رنگارنگ است. ساحل شنی طولانی با ردیفی از نخل ها پشتیبانی می شود که آن را از ردیف رستوران های غذاهای دریایی در منطقه تجاری پشت آن جدا می کند. یک سر ساحل با دامنه های تند سنگی کوه سان آنجلو مشخص شده و در بالای آن معبد ویران شده قرن اول مشتری آنکسور قرار دارد.

ساحل تا حد زیادی توسط stabilimenti اشغال شده است، اما مناطق آزاد وجود دارد. مسافران پرانرژی می توانند برای تماشای ساحل و کوههایی که در روزهای روشن شامل کوه وزوویوس است، به معبد صعود کنند. بقایای بیشتر رومی ها در شهر زیبا منتظر هستند ، از جمله بخشی از راه اپین رومی. کشتی ها به سمت جزایر پونتین از بندر Terracina حرکت می کنند.

 

 

9. گائتا

 

بهترین سواحل نزدیک رم

گائتا

محیط Gaeta به تنهایی می تواند یکی از زیباترین شهرهای ساحلی لاتزیو – یا ایتالیا – باشد. رومیان باستان نیز چنین تصور می کردند و آن را به یکی از پیچ و مهره های مورد علاقه خود در کنار دریا تبدیل کردند. از آنجا که وقت خود را یک شهر زیبا است بالاتر از سواحل رشد کرده است، با یک غول پیکر قلعه آراگونی از 6 هفتم قرن، کلیساهای قرون وسطی، و کوچه های تنگ.

سواحل متعددی برای انتخاب وجود دارد، یا Gaeta به اندازه کافی به Sperlonga و Terracina نزدیک است که می توانید تعطیلات را به راحتی بین سواحل از هر کدام از آنها تقسیم کنید. اتوبوس ها به Gaeta از ایستگاه قطار در نزدیکی Formia حرکت می کنند و مستقیماً به ایستگاه Termini رم متصل می شوند.

ماسه های طلایی نرم گائتا تقریبا توسط خط ساحلی توسط باشگاه های ساحلی مشخص می شوند و شن و ماسه رایگان کمی باقی می ماند، اما این امر در مورد اکثر سواحل ایتالیا صادق است و شهر جذاب و جاذبه های گردشگری گائتا را انتخاب خوبی می کند.

 

 

10. کاستل پورزیانو

 

بهترین سواحل نزدیک رم

تپه های شنی در نزدیکی Castel Porziano

یک پدیده نادر در سرزمین اصلی ایتالیا، ساحل Castel Porziano (که به آن Castelporziano نیز گفته می شود) وحشی و در حالت طبیعی است، بدون باشگاه ساحلی گران قیمت یا ردیفی از چترها و صندلی های تطبیق پذیر. باور اینکه این منطقه وحشی و توسعه نیافته از شن و ماسه و دریا بسیار نزدیک به رم باشد، حتی سخت تر است.

این ساحل که توسط منطقه حفاظت شده طبیعی ساحلی روم، منطقه ای سبز از تپه های بادی و زمین های وحشی در پشت آن محافظت می شود، کمی پیاده روی – حدود دو کیلومتر – تا آخرین ایستگاه اتوبوس 061 ، که از ایستگاه Cristoforo Colombo حرکت می کند، فاصله دارد. همچنین آخرین، در خط قطار روما-لیدو.

بدون stabilimenti به معنی نداشتن رستوران و امکانات اندک است، اگرچه اتاق های استراحت وجود دارد و معمولاً افرادی آنجا چتر اجاره می کنند، و شاید یک یا دو غرفه تفریحی. برای ایمن بودن، سایه و چیزی برای نوشیدن بیاورید. رسیدن به اینجا هرچقدر هم که دشوار باشد، هنوز به شهر نزدیک هستید، بنابراین در آخر هفته گرم تابستان حتی این ساحل را برای خود نخواهید داشت.

 

 

11. Civitavecchia

 

بهترین سواحل نزدیک رم

یک روز شلوغ در ساحل در Civitavecchia

ساحل Civitavecchia جایی نیست که برای دیدن مجموعه هوشمند رم بروید، و آخر هفته ها می تواند صحنه ای پر هرج و مرج باشد که کودکان و خورشیدنظرها روی شن های آن شلوغ کرده و پیاده روی شلوغی انجام دهند. اما تعداد کمی از سواحل دیگر می توانند دو آس خود را ارائه دهند: رایگان است و تنها پنج دقیقه پیاده تا ایستگاه قطار، در خط مستقیم از رم فاصله دارد.

ساحل شنی است و آب، اگرچه در بسیاری از سواحل دیگر لاتزیو رنگ آبی روشن نیست، اما نسبتاً شفاف است. شما می توانید یک چتر اجاره کنید، و پیاده روی با مکان های غذاخوری ، غرفه های پیتزا و ژلاتو، بچه سواری و کیوسک هایی که لوازم ساحلی را که فراموش کرده اید می فروشند.

این یک برش متفاوت از زندگی رومیان است که در سواحل شیک مانند Fregene پیدا خواهید کرد، اما یک ساحل پر جنب و جوش و دوستانه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *