بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس
علل و انواع آب مروارید
علل و انواع آب مروارید
۱۴۰۰-۰۷-۰۴
بهترین رستوران های هنگ کنگ
بهترین رستوران های هنگ کنگ
۱۴۰۰-۰۷-۰۴

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

سوئیس، خانه کوه های آلپ، پل ها و کلبه های چوبی زیبا، کوه های پوشیده از برف و عمیق ترین دریاچه های آبی، بهشت ​​کوهنوردان است. مسیرهای حماسی سراسر کشور را طی می کند – از مسیرهای آسان برای مسافران و خانواده های انفرادی گرفته تا مسیرهای سختی که شما را به قله کوه ها برای بهترین چشم اندازهای آلپ می رساند.

از پیاده روی های کوتاه تا پیاده روی های تمام روز، در اینجا برخی از بهترین مسیرهای پیاده روی در سوئیس آمده است.

 

 

1. دنباله پانوراما کوه ریگی

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

نمایی از دریاچه لوسرن از مسیر پانورامای کوه ریگی

مسیر Rigi Panorama Trail که یک پیاده روی آسان و عمدتاً مسطح (به استثنای برخی قسمتهای کوتاه شیب دار) هفت کیلومتری است ، بهترین چشم اندازهایی را که هنگام پیاده روی در سوئیس پیدا خواهید کرد ، ارائه می دهد. بیشتر مسیر از خاک و شن تشکیل شده است، اما مسیر به خوبی نگهداری می شود تا مانور آن در هر زمان از سال آسان شود.

این مسیر از بالا، در بالای ریگی کلم ، درست در خط ایستگاه قطار کوهستان شروع می شود. چشم اندازهای اینجا در حال حاضر خیره کننده هستند و بر روی دره ها و ابرهای سبز و آبی باز می شوند. یک نیمکت پیدا کنید ، یک قهوه بخورید یا فقط عکس بگیرید تا زمانی که برای شروع آماده باشید.

با دنبال کردن علائم اشاره به ریگی شروع کنید. مدتی در نزدیکی ریل های قطار قدم می زنید، تا زمانی که مسیر شکافته می شود – در آن زمان، مسیر چپ را در پیش بگیرید و راه بروید. انتخاب بهترین چشم انداز در طول راه دشوار است – دره های گلدار سبز، کوه گلداو در پس زمینه یا قله های آبی در فاصله. هنگامی که به راه رفتن ادامه می دهید، مسیرهای کوچکتری را مشاهده خواهید کرد که به دو طرف تقسیم می شوند. اکثر این موارد کوتاه هستند، بنابراین می توانید از مسیر اصلی خارج شده، کمی کاوش کنید و سپس به مسیر اصلی بازگردید.

علائم را تا ریگی شایدگ دنبال کنید و ببینید آیا وقتی به منطقه Felsenweg رسیدید می توانید نیمکت خالی پیدا کنید – منظره درست روی آب و قله های دور چشم نواز است و مکانی مناسب برای یک ناهار سریع یا فقط یک استراحت است.

هنگامی که به شایدگ نزدیک می شوید، خواهید دید که مسیر به دو قسمت تقسیم می شود – یکی کمی ناهموارتر و تندتر از دیگری. هر دو مسیر در نهایت به یک مکان منتهی می شوند، بنابراین اگر می توانید یکی را با ارتفاع بالاتر انتخاب کنید – دیدها در آن یکی واضح تر و بازتر است.

مسیر درست قبل از تله کابین Rigi Scheidegg به پایان می رسد. شما می توانید مدتی را در ایستگاه برای بازدید از رستوران صرف کنید تا قبل از سوار شدن به تله کابین به دره بروید، جایی که می توانید با قطار به هر کجا که می خواهید بروید بروید.

 

 

2. دره انگلبرگ

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

مسیر کوهستانی نزدیک انگلبرگ

دره انگلبرگ مسیرهای زیادی دارد ، می توانید هفته ها در آن قدم بزنید و هنوز گوشه هایی برای کاوش باقی مانده است. Brunni نوین یک مسیر پانوراما و یک راه بسیار خوبی برای کمک به کشف اصول اولیه این دره و مراتع گل احاطه شده توسط قله های بلند است. این پیاده روی هفت کیلومتری دارای ارتفاع کمی است (در مجموع کمتر از 300 متر) و انجام آن بیش از دو ساعت و نیم طول نمی کشد.

ساده ترین پیاده روی برای پیاده روی در این مسیر این است که تله کابین Brunni را به ایستگاه Ristis برسانید. هنگامی که از ایستگاه خارج می شوید، نشانه هایی برای مسیر Brunni Trail مشاهده می کنید – سوار شوید و در جهت Rigidalalp شروع به قدم زدن کنید. این یک مسیر آموزشی است، بنابراین پانل هایی با اطلاعات مربوط به گونه های گیاهی اطراف که علفزارها را پوشش می دهند، خواهید یافت.

مسیر را ادامه دهید تا به پناهگاه Brunnihütte برسید. این مکان عالی برای استراحت است، زیرا چشم انداز کوه تیتلیس و دریاچه هورزلی از اینجا خیره کننده است. این پناهگاه همچنین محل رستوران کوچکی است که غذاهای سوئیسی از جمله شیرینی ها و پنیرهای محلی ارائه می دهد.

برای تجربه ای سرگرم کننده، مسیر BrunniTickle را امتحان کنید ، مسیری ویژه که کل دریاچه را احاطه کرده است، که بدون استفاده از کفش تجربه می شود. مسیر از تعدادی بافت تشکیل شده است: ماسه به دنبال ماسه و سپس تراشه های چوب. زمینی نرم وجود دارد که به دنبال آن زمین پوشیده از آب و سپس زمین خاردار وجود دارد.

از همان راهی که بالا آمدید به سمت ریستیس بروید ، سپس با تله کابین به روستا برگردید.

 

3. ماترهورن

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

پیاده روی زوج در مقابل ماترهورن

ماترهورن یکی از بلندترین قله های کوه های آلپ است. برای کوهنوردانی که می خواهند خود را آزمایش کنند، سخت تر از این نیست که قسمتی از 4،478 متر کوهی را که درست در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار دارد، بپیمایید.

از نظر فنی یک پیاده روی متوسط​​، بلند شدن از ماترهورن بسته به تناسب اندام، توقف ها و چند تغییر در مسیر در طول مسیر هشت تا 12 ساعت طول خواهد کشید.

شهر زرمات بهترین نقطه شروع برای پیاده روی های ماترهورن است. اگر می خواهید این مسیر را برای یک روز پیاده روی نگه دارید، به محض طلوع آفتاب حرکت کنید، خط تله کابین را پیدا کنید و به دنبال آن پیاده روی را شروع کنید. پس از سه ساعت یک مسیر بسیار شیب دار و مستقیم با چشم اندازهای خیره کننده بر فراز کوههای آبی ، به Schwarzsee Paradise، هتل/رستوران خواهید رسید که در آنجا می توانید قبل از ادامه مسیر برای یک لقمه توقف کنید. شما از نظر فنی هنوز در ماترهورن نیستید ، اما این سریع ترین راه برای رسیدن به ارتفاع کافی برای اتصال به مسیر زیر است.

از اینجا، این یک پیاده روی شگفت آور مسطح و یک ساعته در امتداد ماترهورن است. آب و هوا در این ارتفاع شروع به تغییر می کند اما این آخرین قسمت پیاده روی “آسان” است، بنابراین زمان خوبی برای لذت بردن از محیط است. پس از حدود یک ساعت (در صورت استراحت نکردن)، زمین دوباره دشوار می شود – انتظار سنگهای لغزنده زیاد، سنگهای بسیار شیب دار که نیاز به مانور دارند و تعادل خوب زیادی را انتظار داشته باشید.

پس از 90 دقیقه این کار، به کلبه هورنلی (Hörnli Hut) می رسید، کلبه ای که در اردوگاه اصلی در ماترهورن قرار دارد – این جایی است که کوهنوردان چند روزه قبل از ادامه شب، شب خود را در آنجا سپری می کنند. در اینجا استراحت کنید تا قله های پوشیده از ابر و ماترهورن را از نزدیک تحسین کنید – در روزهای روشن، احساس می کنید تقریباً می توانید قله را لمس کنید.

از اینجا ، مسیر در واقع برای یک استراحت خوب به سمت پایین حرکت می کند تا به مسیر یخچال برسید، جایی که یک نمای مستقیم و باز از ماترهورن برفی و دیگر کوههای اطراف آن دارید. این مسیر صخره ای و لغزنده اما مسطح است – با سرعت ثابت، دو ساعت طول می کشد تا به انتهای آن بروید، جایی که ایستگاه تله کابین را پیدا خواهید کرد.

مگر اینکه بخواهید یک شبه بر روی کوه بنشینید، پیاده روی را در اینجا به پایان برسانید و روی تله کابین بپرید تا به زرمات برگردید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید: حتی در تابستان، هوا در ماترهورن سرد می شود. با یک پیاده روی طولانی، شما باید یک ژاکت و احتمالاً لایه هایی را همراه داشته باشید تا در کل راه راحت باشید.

 

 

 

4. دره یخچالی Lauterbrunnental

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

مسیر پیاده روی در Lauterbrunnental

Lauterbrunnental به عنوان دره ای با 12 آبشار شناخته می شود ، بنابراین پیاده روی در اینجا بدون توجه به مسیری که پیش رو دارید مناظر خیره کننده ای را برای شما به ارمغان می آورد. این یک مقصد عالی برای پیاده روی سریع و آسان است، زیرا دره به آرامی شیب دارد، و مراتع سبز کشش خوبی را ارائه می دهند و زمین را برای سفر راحت می کنند.

پیاده روی خود را در ایستگاه قطار در Lauterbrunnental شروع کنید. نشانه هایی را مشاهده خواهید کرد که به مسیرها اشاره می کند – فقط در مسیر سیمانی قرار گرفته و قدم زدن به سمت جنوب را شروع کنید. بعد از حدود 15 دقیقه، جاده آسفالته تمام می شود و شما در جاده ای شنی و تقریباً بدون ارتفاع قدم می زنید. 45 دقیقه بعدی پر از آبشارهایی است که از صخره های شیب دار پوشیده از برف، رودخانه ها و آبراهه ها سرازیر می شوند و گاوهای زیادی در فاصله دور می چرند.

هنگامی که شکافی را در جاده مشاهده کردید (حدود یک ساعت پس از خروج از ایستگاه قطار) با علامتی که به سمت شهر Stechelberg اشاره می کند، آن را نادیده بگیرید و راه دوم را در پیش بگیرید. این شما را در مسیری کمی تندتر در جهت گیمل والد سوق می دهد. قسمت اول این پیاده روی عمدتاً از طریق جنگل های سایه دار و رودخانه های گذشته انجام می شود، قبل از اینکه روی چمنزارهای گلدار احاطه شده توسط کوه ها و برخی از آن آبشارهای خیره کننده که دره معروف است، باز شود.

علائم را که به Gimmelwald اشاره می کند، یک تا دو ساعت دورتر، بسته به اینکه چند بار برای گرفتن عکس یا انگشتان پا در رودخانه متوقف می شوید، دنبال کنید. سرانجام روستای کوهستانی کوچک گیمل والد را مشاهده خواهید کرد که در میان قله های پوشیده از برف ظاهر می شود – چند رستوران، خوابگاه و چند مکان سایه دار برای استراحت دوباره در اینجا وجود دارد.

 

 

5. چمنزارهای کوهنوردی هوهبالمن

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

نمایی از ماترهورن از چمنزارهای کوهستانی ههبالمن

تنها چند دقیقه خارج از زرمات – یکی از مشهورترین شهرهای تفریحی کوهستانی در جنوب سوئیس – چمنزار هوهبالمن آلپ، یک بالکن پوشیده از گل وحشی با چشم انداز مستقیم بر روی آلپ والس است. پیاده روی Höhbalmen -Höhenweg، که شما را از قسمت شمالی ماترهورن قوی عبور می دهد، شاید یکی از زیباترین پیاده روی های منطقه باشد – اگر برای چالش آماده هستید.

یک پیاده روی سخت 18 کیلومتری که از ارتفاع 1605 متری شروع می شود و در یک نقطه تا 2740 متر می رسد، این مسیر شما را از جنگل های پراکنده، چمنزارهایی که گوسفندان در آنجا می چرند، آب انبار، و چشم اندازی رو به زرمات می گذراند.

این مسیر از دره ها و تپه ها عبور می کند، قبل از شروع فرود به سوی شوارتزلگر، عبور از کنار آبشار خروشان قبل از اینکه به سمت رستوران بروید، جایی که می توانید برای نهار یا شام زود استراحت کنید و 45 دقیقه دیگر به زرمات ادامه دهید.

 

 

6. کوه تیتلیس

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

نمایی از دریاچه تروبسی از کوه تیتلیس

اگر ایده پیاده روی در ماترهورن بسیار دلهره آور به نظر می رسد ، کوه تیتلیس در کوه های آلپ اوری گزینه بسیار نزدیک تری است. حتی بهتر از این، کوه چندین مسیر پیاده روی را ارائه می دهد که از پیاده روی های ساده یک ساعته تا پیاده روی های سطح پیشرفته ای که می تواند شما را به بالای کوه 3000 متری برساند-در کنار مناظر خیره کننده از گلهای آلپ و مراتع شیب دار و سبز.

برای پیاده روی آسان بدون قربانی کردن چشم اندازها ، می توانید مسیر یک ساعته Trubsee Circular Trail را امتحان کنید که تکمیل آن کمتر از یک ساعت طول می کشد و چندین گودال آتش را در طول مسیر ارائه می دهد (پیک نیک بیاورید) و محل استراحت کنار دریاچه.

پیاده روی آسان دیگر (اما بسیار طولانی تر) مسیر مارموت ( Marmot Trail ) است که از ایستگاه کوهستانی Trübsee شروع می شود و برای رسیدن به ابتدای مسیر نیاز به بلند شدن صندلی از بالای تپه دارد – این پیاده روی که حدود پنج ساعت طول می کشد، نمای مستقیم از آن را به شما نشان می دهد. آبهای آبی عمیق دریاچه Engstlensee

مسیر دریاچه تراب در انتهای کوه تیتلیس یک گزینه عالی برای پیاده روی زمستانی است. این شامل یک حلقه سه کیلومتری در اطراف دریاچه Trübsee در مسیرهایی است که به خوبی مرتب شده اند، حتی زمانی که برف پوشیده شده است. این یک پیاده روی آسان و آرام با زمینه کوه های ناهموار و تپه های شیب دار نرم است.

 

 

7. Parc Ela

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

 

مسیر کنار دریاچه ای در Parc Ela

Parc Ela بخش وسیعی از طبیعت دست نخورده در قلب کانتون Graubünden ، شرقی ترین منطقه سوئیس است. اگرچه پیاده روی های زیادی در اینجا وجود دارد ، اما مسیر Hängebrücke Val Meltger مکانی عالی برای شروع است. این پیاده روی در مسیری هشت کیلومتری و عمدتاً سنگریزه با ارتفاع تقریبی 400 متر ، چشم اندازهای باز رو به بالای دره اوبرهالبشتاین را ارائه می دهد.

این مسیر از روستای Lantsch شروع می شود، از آنجا به شدت از طریق جنگل های ضخیم و زیبا بالا می رود. با دنبال کردن مسیر، در نهایت شما را به پل آویزان Val Meltger می رساند، که برای جایگزینی پل قبلی تخریب شده توسط بهمن ساخته شده است. از روی پل عبور کنید و راه خود را ادامه دهید و در نهایت به یک کلبه واحد آلپ برخورد کنید – این مکان عکاسی مورد علاقه است، با چشم اندازهای بی نقص از منطقه دره Engadin Alpine و گذر Julier ، یک گذرگاه کوهستانی که به دلیل جاده مارپیان خود مشهور است.

از اینجا، می توانید نزول خود را از طریق جنگل های سبز سرسبز ، عبور از چشمه ها و دریاچه کوچک زیبا در طول مسیر آغاز کنید. در نهایت به روستای لانتچ باز خواهید گشت، نه چندان دور از جایی که پیاده روی را شروع کرده اید.

 

 

8. پیاده روی Oeschinensee Panorama

پیاده روی پانوراما Oeschinensee

پیاده روی پانوراما Oeschinensee یک حلقه 8.5 کیلومتری است که شما را به آبهای فیروزه ای عمیق دریاچه Oeschinensee می رساند.

اگرچه مسیر پیاده روی تند شروع می شود ، اما بعداً مسطح تر می شود. شما هنوز هم باید روی سنگلاخی مسیر حرکت کنید و اغلب در گوشه های باریک و لغزنده مانور دهید. تناسب اندام خوب برای تکمیل این پیاده روی ضروری است، اما نقاط زیبایی کافی برای توقف در طول مسیر در صورت لزوم وجود دارد.

این مسیر در شهر Kandersteg  2.5 ساعت از زوریخ شروع می شود. برای حرکت، تله کابین Kandersteg را پیدا کرده و آن را از کوه بالا ببرید – هنگامی که به اینجا رسیدید ، علائم مربوط به مسیر را در جهت Ober Berli پیدا خواهید کرد. این شیب دارترین قسمت مسیر است، در قسمتهای خاصی از آن پیچیدگی وجود دارد -اما با تماشای آبشارهای خروشان و خروشان، صخره های برفی، و علفزارهای گلدار، حواس پرتی کافی را برای پیاده روی بیش از حد قابل کنترل ایجاد می کند.

انتظار می رود تعداد زیادی گاو شایان ستایش با زنگوله هایی که در این راه به آرامی در دره تغذیه می کنند. مسیر به خوبی مشخص شده است، بنابراین هیچ خطری برای گم شدن یا پایان یافتن در مسیرهای مختلف وجود ندارد. هنگامی که از کلبه کوهی Ober Bärgli عبور کردید، نصف مسیر پیاده روی خود را طی خواهید کرد. از اینجا، مسیر به سمت سرازیری منتهی می شود تا به ساحل دریا برسید.

منطقه شلوغ خواهد بود، با رستوران ها، مکان هایی برای بازی بچه ها و مغازه های سوغات فروشی، بنابراین قبل از رسیدن، آخرین فرصت های آرام عکس را آرام کنید. در تابستان می توانید برای شنای سرد در دریاچه بپرید. پس از استراحت، به تله کابین برگردید و از کوه پایین بروید.

 

 

9. از طریق Engiadina

بهترین مسیرهای پیاده روی سوئیس

نمایی از دریاچه و روستای سیلواپلانا در امتداد Via Engiadina

انجام تمام مسیر Via Engiadina کمی طولانی است – این پیاده روی از مالوجا تا سامدان امتداد دارد و 35 کیلومتر مسیری را طی می کند که از مراتع کوهستانی عبور می کند، جنگل های ضخیم کاج سوئیس و روستاهای کوچکی که به نظر می رسد زمان دست نخورده است.

برای آشنایی با آنچه مسیر ارائه می دهد، می توانید مرحله 1 پیاده روی را طی کنید، یک پیاده روی نسبتاً دشوار، 11 کیلومتری که شما را از مالوجا به سیلواپلانا می رساند. این پیاده روی درست از مرکز روستای کوچک مالوجا شروع می شود و مسیری را طی می کند که به سمت دره انگادین، ​​کلبه های روستایی روستایی و چمنزارهای گل آلپ می روید.

مسیر را ادامه دهید و به روستای گرواسالواس می رسید ، جایی که برای کتاب Johanna Spyri ، Heidi، تنظیم شده است. این مسیر را احاطه یخچال ها و چشم اندازهای رو به روی دریاچه Engadine فوقانی ادامه می دهد تا به کلیسای قرون وسطایی Sils-Baselgia برسد، سپس دوباره بالا می رود تا به Silvaplana برسید. از اینجا می توانید با قطار به مالوجا برگردید.

 

 

10. مسیر پیاده روی وال تروپچون ، پارک ملی سوئیس

چشم انداز در Val Trupchun

بخشی از ذخیره زیست کره یونسکو، پارک ملی سوئیس از نظر فنی تنها پارک ملی در این کشور است – بقیه مناطق حفاظت شده در سوئیس مناطق حفاظت شده یا پارک های طبیعی هستند.

مسیر Val Trupchun این پارک یکی از محبوب ترین مسیرها در سوئیس است. وال تروپچون یک پیاده روی 14 کیلومتری است، اما اجازه ندهید که شما را بترساند-با زمین معتدل و صعود کمی بیش از 600 متر در مدت چهار ساعت و 20 دقیقه، این یک پیاده روی بسیار امکان پذیر با خیره کننده است. چشم اندازها و فرصتی برای برخورد با گوزن قرمز، بزکوهی و شاید حتی کرکس ریش دار نادر سوئیسی.

برای شروع پیاده روی، خود را به پارکینگ Prasüras برسانید – برای رسیدن به اینجا نیازی به ماشین ندارید، زیرا اتوبوس های محلی و توریستی از آن به عنوان ایستگاه استفاده می کنند. برای ورود به داخل خود پارک، باید مسیر سمت راست را که از اینجا شروع می شود، طی کرده و آن را دنبال کنید تا از پل Punt da Scrins عبور کنید. به زودی وارد پارک خواهید شد. از اینجا، دره پیش رو را خواهید دید، بنابراین قدم زدن در آن را ادامه دهید – این بهترین منطقه برای تشخیص حیات وحش است، بنابراین چشم خود را باز نگه دارید.

مسیر را به سمت اووا دا تروپچون دنبال کنید. هنگامی که از یک پل چوبی عبور می کنید، به خود مسیر باز می گردید و باید نشانگرهای مسیر را ببینید تا به شما در ادامه راه کمک کند. دو مسیر استراحت در مسیر پیدا خواهید کرد – به راحتی با نیمکت ها می توانید آنها را شناسایی کنید، با بهترین چشم اندازهای باز دره و مناطقی که حیوانات وحشی در آن تجمع می کنند. پس از این، مسیر شروع به چرخاندن به سمت پارک ماشین Prasüras می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *