بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی
راه های طبیعی برای ایجاد تعادل هورمونها,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
راه های طبیعی برای ایجاد تعادل هورمونها
۱۴۰۰-۰۷-۱۹
نمک, وبگردون, مجله اینترنتی وبگردون
مزایا و معایب نمک خوراکی
۱۴۰۰-۰۷-۱۹

15 بهترین ساحل در ساحل آمالفی

ساحل آمالفی تنها 40 کیلومتر از Positano در غرب تا Vietri sul Mare در شرق فاصله دارد. این فاصله، که تقریباً همه آن زمین عمودی و صخره های عمیق است، فضای کمی برای سواحل طولانی و وسیع باقی می گذارد. اما همین توپوگرافی به آمالفی تعدادی از دیدنی ترین و دیدنی ترین – هرچند کوچک – سواحل سراسر ایتالیا می دهد.

در زیر آن صخره های سر به فلک کشیده، خلیج هایی وجود دارد که در آن سنگریزه ها جمع شده اند و سواحل خلوت را تشکیل داده اند که برخی از آنها را فقط با قایق می توان به برخی از آنها رفت و پله های شیب دار یا مسیرهای باریک زیر صخره ها را مشاهده کرد. سواحل شنی کمی خواهید یافت. بیشتر آنها از سنگریزه های کوچک پوشیده از دریا تشکیل شده اند که باعث می شود صندلی اجاره ای ( letino ) اجاره ای جذاب تر از کشیدن روی حوله در سواحل رایگان باشد.

این صندلی های رنگی روشن با چترهای متعلق به باشگاه های ساحلی خصوصی ( stabilimento balneare ) است، همچنین چادر، دوش و سرویس بهداشتی برای استفاده مهمانان در نظر گرفته شده است که از 10 یورو در روز (در سواحل شرقی) تا 20 هزینه می کنند. در Positano یا Amalfi. اگر برای یک روز در ساحل برنامه ریزی کرده اید (به یاد داشته باشید که خورشید فقط صبح ها به اکثر سواحل آمالفی برخورد می کند )، اینها بسیار منطقی هستند. اما تقریباً هر ساحل دارای یک منطقه رایگان در یک طرف است، جایی که می توانید حوله ای را در هر نقطه خالی بیندازید تا بدون پرداخت هزینه، آفتاب بگیرید و شنا کنید.

رتبه بندی سواحل زیر صخره های باشکوه و شهرهای پرتجربه ساحل آمالفی تقریباً غیرممکن است. از 10 نفری که ساحل را به خوبی می شناسند بپرسید، و اگر سواحل یکسانی داشته باشید، لیست ها به ترتیب متفاوت خواهد بود. دلیل آن فراوانی ثروت است.

افرادی که عاشق سواحل کوچک خلیج هستند می توانند به راحتی 10 مورد علاقه خود را نام ببرند. کسانی که مسیرهای طولانی ساحل را ترجیح می دهند، 10 مورد دیگر را شن و ماسه یا سنگریزه می نامند، چه ساعتی از روز، ایمنی برای کودکان، سهولت دسترسی – همه اینها ملاحظاتی هستند. بنابراین اگر بیشتر به توصیفات توجه کنید تا به رتبه بندی، مطمئناً با این لیست از بهترین سواحل ساحل آمالفی، بهترین مکان خود را در زیر نور آفتاب خواهید یافت.

توجه: برخی از مشاغل ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی جهانی به طور موقت بسته شوند.

 

 

1. مارینا گرانده ، پوزیتانو

 

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

مارینا گرانده ، پوزیتانو

اگر می خواهید مقدار زیادی گلم ساحل آمالفی بپاشید و شاید یک یا دو جشن را پشت عینک آفتابی مشاهده کنید ، در یک ساحل در ساحل “in” ساحل بپاشید. شلوغ (حتی در ماه آگوست به آن فکر نکنید)، اغلب آشفته، و قطعاً محل کار، مارینا گرانده (نباید با مارینا گرانده در شهر آمالفی اشتباه گرفته شود) نیز یکی از بزرگترین سواحل است، حدود 300 متر طول

این رستوران و یک دیسکو با نام Music on the Rocks احاطه شده است، همانطور که در بین مردم محلی محبوب است، همانطور که در گلیتراتهای بازدید کننده مشهور است. این مکان مناسبی برای سوار شدن به قایق های شاتل به برخی از سواحل با دسترسی کمتر است و یک ساحل رایگان برای کسانی که نیازی به حضور در مرکز صحنه های اجتماعی ندارند وجود دارد. حتی اگر این را برای یک روز استراحت در زیر نور آفتاب انتخاب نمی کنید، برای قدم زدن یا ناهار برای تجربه آمالفی و تماشای برخی افراد توقف کنید.

برای ساحل کوچکتر و آرامتر در پوزیتانو، از پله های مقابل هتل پنج ستاره Il San Pietro di Positano (در حدود یک کیلومتری غرب مارینا گرانده) تا ساحل Laurito بروید. بخشی از ساحل رایگان و بخشی دیگر ثبات است. چند رستوران معمولی نیز در اینجا وجود دارد.

 

 

2. ساحل آرینزو ، پوزیتانو

 

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

ساحل آرینزو

اگر با پایین آمدن از 300 پله برای رسیدن به آنجا مشکلی ندارید، آریانزو یکی از معدود سواحل پوزیتانو است که بعد از ظهر آفتاب دارد ، بسیار طولانی تر از هر ساحل دیگر در شهر. آب اینجا نیز از Marina Grande واضح تر است، بنابراین برای شنا بهتر است. یک منطقه رایگان و یک باشگاه ساحلی با رستوران و صندلی های آفتابگیر وجود دارد.

پله های سنگی، اگرچه دلهره آور است ، اما چشم اندازهای خیره کننده و فرصتی برای دیدن برخی از ویلاها و باغهای آنها که به این ساحل سرسبز چسبیده اند، ارائه می دهد. برای مشاهده مناظر در مسیر پایین بدون صعود سخت به آمالفی درایو، با اتوبوس سیتا از مارینا گرانده (اتوبوس در راه پله ها توقف می کند) بروید، سپس با یکی از شاتل های قایق برگردید.

 

 

3. ساحل مایوری

 

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

ساحل مایوری

ساحل مایوری چیزهای زیادی برای دوست داشتن دارد. این بزرگترین در ساحل آمالفی با طول کمتر از یک کیلومتر و عرض 40 متر است و یکی از معدودی است که شنی است. علاوه بر این، خورشید بعد از ظهر توسط صخره ها مسدود نمی شود و در تابستان، تا عصر روی ماسه های خود می درخشد.

کیوسک ها و کافه ها در مسیر پیاده روی آن قرار گرفته اند و به همراه ردیف های تختخواب برای اجاره، دو منطقه ساحلی رایگان است. برای بازدید از غارهای دریایی نزدیک می توانید قایق اجاره کنید. با تمام این اوصاف، جای تعجب نیست که مایوری یک ساحل محبوب است، به ویژه با خانواده، اما همانطور که در انتهای شرقی ساحل آمالفی است، بندرت شلوغ است.

به ساحل کوچکتر (حدود 40 متر طول) سالیچرچی با مجموعه ای طولانی از پله ها می رسید ، هرچند که تقریباً نصف آریانزو. آب در اینجا عمیق، فوق العاده شفاف و رنگ سبز زمردی است. ساحل در دو طرف از صخره ها محصور شده است و اگرچه تا حد زیادی توسط یک خط صندلی های نشیمن اشغال شده است ، اما یک قسمت کوچک رایگان وجود دارد.

 

 

4. ساحل ارچی

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

ساحل ارچی

اگر به دنبال دریایی زیبا و ماسه ای هستید ، Erchie ساحل شما است. کلیدوسکوپی از چترهای رنگی و رنگهای زیاد قایق های ماهیگیری کوچک، ساحل اصلی 200 متری را که در پای دهکده ماهیگیری پاستل قرار دارد، رنگ آمیزی می کند. در کنار تفرجگاه کوچک چند رستوران و غرفه ژلاتو قرار دارد.

یک برج قرون وسطایی یک سر ساحل را نشانه گذاری می کند، و فراتر از آن، که توسط برج دیگری نشان داده می شود ، Spiaggia di Cauco قرار دارد. این ساحل که توسط صخره های شیب دار احاطه شده است، تنها با قایق قابل دسترسی است. این دو برج، توره دل Tummolo و تره Cerniola، در 16 ساخته شده بودند هفتم قرن به حفاظت از روستا از دزدان دریایی.

 

 

5. ساحل گاویتلا ، پرایانو

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

ساحل گاویتلا

پاداش سفر از پله ها به ساحل گاویتلا یک چشم انداز خیره کننده از زمین و دریا است که شامل شهر تپه ای پوزیتانو و جزایر لی گالی و کاپری است. هنگام غروب آفتاب آن را ببینید (این یکی از معدود سواحل اینجاست که می توانید در طول روز از آفتاب لذت ببرید)، و هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. ساحل بزرگ نیست ، در یک خلیج تنها 30 متری قرار گرفته است و از سنگریزه تشکیل شده است، اما آبها به رنگ آبی زمرد عمیق هستند.

گسترش ساحل سکویی ( piattaforma ) در امتداد قاعده صخره است که در صورت عدم اجاره فضایی از باشگاه ساحلی Cala della Gavitella ، می توانید حوله ای را برای آفتاب گرفتن و شنا روی آن پهن کنید. اگر در باشگاه ساحلی غذا می خورید (بسیار خوب است) یک شاتل رایگان شما را از مارینا دی پریا یا مارینا گرانده در پوزیتانو به مقصد و رفت و آمد می کند و از صعود طولانی خودداری می کنید.

 

 

6. سواحل Duoglio و Santa Croce ، آمالفی

 

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

ساحل سانتا کروچه

یکی از سواحل محرمانه تنها یک کیلومتر با شهر آمالفی فاصله دارد، اما به نظر می رسد که دنیا دورتر است. این تا حدودی به دلیل 400 پله پایین صخره برای رسیدن به آنجا است. یا می توانید با قایق از آمالفی بروید که در صورت رزرو ناهار در یکی از دو رستوران رایگان است. فراتر از باشگاه های ساحل، یک ساحل بزرگ رایگان وجود دارد. ساحل سنگریزه 170 متری به طرز شگفت انگیزی حتی در فصل های بالا شلوغ نیست.

آب برخی از شفاف ترین در ساحل است، و در ساحل محبوب با ورزش های آبی علاقه مندان، که لوله تنفس در آب روشن، و همچنین WINDSURF و قایق پارویی اسکیموها. از ماه ژوئن تا سپتامبر، کایاک دریایی ساحلی آمالفی در ساحل Duoglio مستقر است و تورهای کایاک هدایت شده را در ساحل هدایت می کند.

درست قبل از Duoglio، سانتا کروچه دارای محیطی مشابه در یک خلیج بین صخره ها و همان آب فیروزه ای آبی تقریبا درخشان است. اما سانتا کروچه از راه زمینی دسترسی ندارد، بنابراین باید از آمالفی با یک کشتی که توسط یکی از دو رستوران کنار ساحل اداره می شود ، سوار شوید.

 

 

7. مارینا گرانده ، آمالفی

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

مارینا گرانده ، آمالفی

یکی از شناخته شده ترین و بزرگترین ساحل، ساحل اصلی آمالفی، در مرکز شهر روبروی میدان دوئومو است. به نظر می رسد که این شهر از تپه به سمت ساحل سرازیر می شود – و متأسفانه، مردم نیز در تعداد زیادی چنین می کنند. در حالی که دارای هوای دنیوی مشابه با پوزیتانو است، هرج و مرج تر به نظر می رسد و احتمالاً حتی شلوغ تر است. تماشای افراد هنوز سرگرم کننده است، اما شانس کمتری برای تشخیص چهره معروف وجود دارد.

ساحل سنگریزه فقط کمتر از 200 متر طول و حدود 40 عرض دارد، بنابراین اتاق زیادی وجود دارد، و فراتر از ردیف تخت های رنگارنگ آفتابگیر، در هر دو طرف یک ساحل رایگان پیدا خواهید کرد. در تابستان، خیلی زود آنجا باشید تا فضایی به اندازه کافی برای حوله ساحل خود پیدا کنید.

با قدم زدن در امتداد ساحل، به ساحل کوچک رایگان به نام پورتو خواهید رسید، درست در نزدیکی تپه دریایی، مکانی محبوب برای خانواده ها، با آب کم عمق و آرام. درست در خارج از بندر، حدود 10 دقیقه پیاده روی از مارینا گراند، Lido delle Sirene، بدون ساحل رایگان، اما فضایی آرامتر است.

Marina Grande جایی است که شما قایق ها را به سواحل کوچکتر خلیج مخفی، و همچنین گردش در مجاورت Grotta dello Smeraldo (غار زمرد) می رسانید. تابش نور خورشید در آب باعث می شود که از درون غار با درخشندگی سبز زمردی روشن شود.

 

 

8. مارینا دی ویتری ، ویتری سول ماره

 

بهترین نقاط خط ساحلی آمالفی

مارینا دی ویتری

یکی از سواحل شنی کمیاب در ساحل آمالفی، Marina di Vietri نیز یکی از سواحل طولانی تر است ، بنابراین اگرچه به خصوص زیبا نیست، اما ویژگی های بسیار دیگری نیز دارد. دسترسی به آن حتی با قطار آسان است (این شهر در خط ناپل-سالرنو قرار دارد) ، و از صخره ها محصور نشده است، بنابراین آفتاب بعد از ظهر را بیشتر از سایرین می طلبد.

شن و ماسه آن را برای خانواده ها مورد علاقه قرار می دهد، با این وجود، Marina di Vietri به ندرت به اندازه سواحل بزرگ غرب شلوغ است. این انتهای شرقی گرایش کمتری به گردشگران دارد، اگرچه شهر جالب است، با گنبدهای سرامیکی و مغازه های سفالگری.

از مارینا گراند ، قایق به برخی از سواحل دیگر Vietri sul Mare بروید، که برخی از آنها فقط از دریا قابل دسترسی هستند. لا بایا حتی بزرگتر است، 400 متر و همچنین نور طولانی روز خورشید را دریافت می کند. La La Crespella که معمولاً آرام است، زیر برج قرن شانزدهم قرار دارد و مشرف به پشته های دریای Due Fratelli است.

جایزه زیباترین ساحل Vietri sul Mare به مارینا دی آلبوری، در پای یک روستای کوچک که اغلب در بین زیباترین ساحل ایتالیا فهرست شده است، تعلق می گیرد. تا اواخر بعد از ظهر خورشید در ساحل خود می تابد.

 

 

9. ساحل توردیگلیانو ، پوزیتانو

 

توردیگلیانو

علی رغم اینکه یکی از بزرگترین سواحل ساحل آمالفی است، با 350 متر نمای ، Tordigliano به دلیل فرود شیب دار بسیار مخفی مانده است، همراه با این واقعیت که تنها راه دیگر استخدام یک قایق برای رساندن شما به آنجا است. در هر صورت، پاداش ارزش تلاش را دارد.

اگرچه نزدیک به پوزیتانو، توردیگلیانو دنیایی به نظر می رسد که با یک بیابان شیب دار کاج احاطه شده است و ساختمانی در چشم نیست. ساحل بدون هیچ نشانه ای از توسعه گردشگری، علاوه بر مجموعه ای کوچک از تختخواب و چترهای اجاره ای، در حالت طبیعی خود قرار دارد و تنها چیزی که می توانید ببینید آب و کوه ها و جنگل در بالا است. پس از شلوغی شلوغ شهرهای تعطیل، Tordigliano مکانی آرام برای کمی ارتباط با طبیعت است.

 

 

10. ساحل فورنیلو ، پوزیتانو

 

ساحل فورنیلو

برخلاف بسیاری از سواحل ساحلی که در خلیج کوچکی بین صخره ها قرار گرفته اند، دسترسی به ساحل طولانی Fornillo دشوار نیست. به جای مقیاس پذیری یک صخره شیب دار، مسیری که از بندر پوزیتانو در آنجا وجود دارد، مسیری جذاب در امتداد ساحل است، از یک طرف دریا و از طرف دیگر صخره ها.

اگرچه در اوج تابستان می تواند شلوغ باشد، اما به دلیل اندازه آن آرام تر است. سه باشگاه ساحلی صندلی و چتر اجاره می کنند، اما در یک طرف آن ساحل رایگان نیز وجود دارد. برج های سنگی T wo ، Torre del Fornillo و Torre Trasita، ساحل سنگریزه را قاب می کنند.

 

 

11. مارینا دی ستارا

 

مارینا دی ستارا

سواحل از کارت پستال بسیار بهتر از Cetara برخوردار نیستند: قایق های ماهیگیری رنگارنگ که پشت ساحل کشیده شده اند ، نخل هایی در امتداد تفرجگاه ، و شهری از کلبه های پاستلی که در دامنه تپه بالا بالا می روند. قلعه ای در یک سر ساحل و گنبد کلیسایی که از کاشی های رنگ روشن پوشانده شده است، کامل شده است.

یکی از صندلی های نشیمن را انتخاب کنید یا یک حوله را در انتهای دیگر روی ماسه رایگان بیندازید – نمای یکسان است، و ماسه نیز همینطور ، و منطقه آزاد به اندازه تثبیت کننده است. گردشگران کمتری به این انتهای شرقی ساحل راه پیدا می کنند، بنابراین ساحل را با خانواده های محلی تقسیم می کنید. به دلیل موقعیت خود، خورشید در اینجا تا اواخر بعد از ظهر می درخشد و آب فوق العاده شفاف است.

مسیری از برج در امتداد ساحل به ساحل لانیو، با ماسه ریز و آب کریستالی آبی، در خلیج درست بیرون شهر منتهی می شود.

 

 

12. فیورد

مجموعه ای از خانه های گچ بری صخره را در آغوش گرفته و در زیر قایق های ماهیگیری ماسه ای در پشت ساحل کوچک پنهان در اعماق یک آبدر قرار دارد. در بالای سر، یک پل قوسی بلند، درایو Amalfi را در بالای قله فیورد حمل می کند. نمای ساحل از روی پل و نمای پل از ساحل به همان اندازه چشمگیر است.

ساحل کوچکی که در دهانه فیورد قرار دارد، خورشید را به طور مختصر می پوشاند، زیرا در شکاف باریک بین صخره ها پنهان شده است. با قایق یا پله های سنگی منتهی به آبدر از آمالفی درایو به آنجا برسید. اگر خطرات ناشی از ریزش سنگ ها وجود داشته باشد، ممکن است مراحل را مسدود کنید، در این صورت، شما فقط باید از روی پل ساحل را تحسین کنید. یکی از نقاط عکاسی شده در ساحل است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *