بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

حتی زمانی که آریزو یک پاسگاه نظامی رومی بود، این شهر به عنوان مرکز شاعران شناخته می شد و در قرون وسطی و تا دوران رنسانس، محلی برای شکوفایی هنرها باقی ماند. جاذبه های گردشگری آن شامل مکان هایی از همه این سنین است و در موزه عالی باستان شناسی آن، آثار باستانی را می بینید که قدمت آنها به دوران اتروسک می رسد.

شما همچنین آثاری را با برخی از اسامی بزرگ خواهید یافت: معمار/هنرمند واساری در اینجا زندگی می کرد. Cimabue در اینجا کار می کرد. و شاعر بزرگ پترارک، پدر اومانیسم، در آریزو متولد شد. آثار دیگران-Andrea della Robbia ،Piero della Francesca  Nicola Pisano، و استاد شیشه های رنگ آمیزی فرانسوی Guillaume de Marcillat-کلیساهای آن را پر می کنند.

آریزو به اندازه ای به فلورانس نزدیک است که فقط 80 کیلومتر دورتر است و به راحتی می توان به برنامه سفر ایتالیا اضافه کرد. با لیست ما از جاذبه های برتر در آریزو، بیشتر در مورد این شهر و اطراف بدانید.

 

 

1. پیازا گرانده

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

پیازا گرانده

اگر پیازا گرانده شیب دار به نظر می رسد، به این دلیل است که به عنوان فضایی برای فیلم روبرتو بنیینی، زندگی زیبا است. خود میدان بسیار زیبا است و توسط کاخ های زیبا احاطه شده است. کل ضلع شمالی توسط ستون باشکوه وازاری در Palazzo delle Logge تشکیل شده است، و انتهای گرد سانتا ماریا دلا پیوه در گوشه غربی در کنار Palazzo della Faternitaå dei Laici قرن 14 امتداد می یابد.

نمای قابل توجه آن به سبک گوتیک توسط Baldino di Cino در سال 1375 آغاز شد، به سبک رنسانس توسط برناردو روسلینو در 1433 ادامه یافت و در 1460 تکمیل شد. برج ناقوس توسط جورجیو واساری در قرن 16 اضافه شد و در آن یکی از برج های ایتالیا است. قدیمی ترین ساعت های کار، مربوط به سال 1552 است. میدان گراند صحنه Giostra del Saracino است، یک شوخی قرون وسطایی که در اولین یکشنبه ماه سپتامبر اجرا شد و یک نمایشگاه عتیقه در اولین آخر هفته کامل هر ماه.

 

 

2. Duomo (کلیسای جامع)

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

Duomo (کلیسای جامع)

تقریباً 700 صد سال پیش، کلیسای جامع آریزو بیشتر به دلیل شیشه های رنگ آمیزی توسط Fra Guillaume de Marcillat و آرامگاه پاپ گرگوری X شناخته می شد. این کلیسا در سال 1277 آغاز شد، در 1313 و 1510 ادامه یافت، اما تا آغاز قرن 20 تکمیل نشد. اردوگاه در سالهای 1857-60 ساخته شد و نما، با سه در و پنجره گل رز بزرگ، بین سالهای 1900 تا 1914 اضافه شد.

هنرمند شیشه ای ویترای گیوم د مارسیلات تقریباً منحصراً در ایتالیا کار می کرد و چهار پنجره او در راهرو سمت راست قرار دارد، جایی که آرامگاه پاپ گرگوری X قرن 14 را نیز خواهید دید. در محراب بلند قرار دارد. مقبره گوتیک متاخر و یادگارهای سنت دوناتوس، اسقف آریزو، که در زمان دیوکلتیان به شهادت رسید. آرامگاه دارای نقش برجسته های مرمر از صحنه های زندگی سنت است.

در کلیسای کوچک سمت چپ پیشخوان یک پنجره شیشه ای رنگ آمیزی دیگر توسط مارسیلات وجود دارد و در کلیسای مقدس نقاشی های دیواری زیبا و تراکتوها وجود دارد. در راهرو سمت چپ، نقاشی دیواری مگدالن اثر پیرو دلا فرانچسکا (1459) و مقبره اسقف قرن 14th Guido Tarlati، با 16 نقش برجسته زیبا وجود دارد.

گالری ارگان توسط جورجیو واساری در سال 1535 تکمیل شد. از این راهرو، می توانید از قرون 18 تا 19 به بخش تعمید و کلیسای Madonna del Conforto برسید، بخشی به سبک نئوگوتیک و بخشی به سبک کلاسیک.

کلیسای مقدس سابق اکنون یک موزه کلیسای جامع است، با نقاشی های بی ارزش محراب، آثار طلا، و یک صلیب رومی در اوایل قرن 11. قابل توجه ترین قطعه متعلق به قرن پانزدهم Flemish Pace di Siena است که از طلا، مینا، مروارید و سنگهای قیمتی ساخته شده است.

آدرس: Via Ricasoli ، Arezzo

 

 

3. سانتا ماریا دلا پیوه

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

سانتا ماریا دلا پیوه

کلیسای کلیسای سنت مری، که فقط به عنوان پیوه شناخته می شود، قدیمی ترین کلیسای بازمانده در شهر و مهمترین ساختمان رومانسک آن است. کلیسای قرن دوازدهم تخریب شد و سپس در قرن سیزدهم بازسازی شد و متعاقباً در قرنهای 15، 16 و 17 و دوباره در سال 1863 بازسازی، تغییر و بازسازی شد. اما این به عنوان بهترین نمونه رومانسک پیزانی در شرق باقی مانده است. توسکانی

نمای چهار طبقه در Corso d’Italia در جلوی نمای قبلی در قرن 13 قرار دارد. گالری های بالای درها دارای 12 ستون در سطح دوم، 24 ستون در سطح سوم و 32 ستون در طبقه چهارم است که جلوه ای از یک ساختار مخروطی را ایجاد می کند. در سمت راست نما اردوگاه رومانسک به ارتفاع 60 متر با پنج ردیف پنجره دوبل قرار دارد.

در بالای در ورودی مرکزی دو شخصیت قرن نوزدهم باکره وجود دارد و درب سمت راست تعمید مسیح را نشان می دهد. ستونها و سرستونهای برجسته آنها در تزئینات متفاوت هستند. یک گنبد چوبی فضای داخلی تقریباً شدید را پوشانده است، و در زیر پیشخوان برجسته – قدیمی ترین قسمت کلیسا – سرداب وجود دارد.

نمازخانه تعمیدگاه دارای قلم زیبا با سه نقش برجسته آگوستینو دی جیووانی از صحنه هایی از زندگی جان تعمید دهنده است که قبل از سال 1345 مجسمه سازی شده است.

آدرس: Corso Italia ، Arezzo

 

 

4. باسیلیکا دی سان فرانچسکو

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

باسیلیکا سان فرانچسکو

در مرکز آریزو، کلیسای سان فرانچسکو در سال 1290 آغاز شد، اما بازسازی ها و توسعه های مختلف تا قرن 20 ادامه یافت. کلیساهای کوچک در سمت چپ کلیسا در قرن پانزدهم اضافه شد. در بالای درب پنجره ای دایره ای شکل توسط گیوم د مارسیلات، پاپ هونوریوس سوم با تصویب قانون سنت فرانسیس قرار دارد.

این کلیسا به دلیل نقاشی های دیواری مشهور خود، که در اوایل قرن بیستم دوباره به معرض نمایش گذاشته شد، برجسته است. برجسته ترین آنها در کلیسای اصلی گروه کر قرار دارد، چرخه ای که داستان صلیب را که توسط استاد برجسته رنسانس اولیه ایتالیا، پیرو دلا فرانچسکا نقاشی شده است، بیان می کند.

آنها با کلاهبرداری از مناظر، گلها و آپارتمانهای مجلل در ترکیبات فوق العاده ای که تقریباً در به تصویر کشیدن شخصیت و رویدادها تقریباً درخشان هستند، در میان بیانگرترین آثار در کل نقاشی ایتالیایی رتبه بندی می شوند. صلیب نقاشی اواخر قرن سیزدهم، که قبلاً در این نمازخانه آویزان شده بود، اکنون در یک کلیسای جانبی در سمت چپ قرار دارد.

آدرس: میدان سان فرانچسکو، آریزو

 

 

5. سن دومنیکو

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

سن دومنیکو

این کلیسای بدون راهرو در شمال کلیسای جامع، با نمای ساده خود ، یکی از چشمگیرترین کلیساهای قرن 13 در سفارشات مندیکانت است. در سال 1275 تأسیس شد و تصور می شود که توسط نیکولا پیسانو طراحی شده است.

اردوی اصلی شامل دو زنگ متعلق به قرن 14 است. در داخل نقاشی های دیواری عالی قرن 14 و 15، The Virgin with Saints John ، Dominic و Nicholas نوشته Parri di Spinello و مقدسین فیلیپ و James توسط Spinello Aretino وجود دارد.

در سمت راست شبستان یک خیمه گوتیک وجود دارد که به Altare Dragondelli معروف است و در حدود 1350 توسط Giovanni di Francesco انجام شده است. در محراب بلند Cimabue Crucifix بین 1260 تا 1270 نقاشی شده است.

آدرس: میدان سان دومینیکو ، آریزو

 

 

6. Casa del Vasari (خانه Vasari)

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

کازا دل واساری

اگر آثار معمار/هنرمند جورجیو واساری را در Palazzo Vecchio و جاهای دیگر فلورانس دیده اید، می توانید تصور کنید که خانه خود او چگونه می تواند باشد، جایی که او می تواند تمام هوس ها و استعدادهای هنری خود را برآورده کند.

او این خانه دو طبقه را در سال 1540 به دست آورد و بین آن سال و 1548، آن را با مجموعه ای از نقاشی های دیواری باشکوه تزئین کرد. کسانی که در Cámera d’Apollo هستند به ویژه برجسته هستند. رنگها شدیدتر از اکثر خانه های نقاشی دیواری هستند و بر درام ایجاد شده توسط سقف های عمیق قهوه ای می افزایند.

آدرس: Via XX Settembre 55 ، Arezzo

 

 

7. موزه ملی باستان شناسی و آمفی تئاتر رومی

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

آمفی تئاتر رومی در موزه ملی باستان شناسی

موزه ملی باستان شناسی Gaius Cilnius Maecenas ، صومعه سابق سنت برنارد متعلق به قرن 14 را اشغال کرده است که بر روی بقایای آمفی تئاتر رومی قرن دوم میلادی ساخته شده است. مجموعه ای فوق العاده از ظروف مهر و موم شده آریزو، که بیش از 20 گالری آن را برجسته می کند ، نوعی سفالینه متعلق به دوران رومی است که در حفاری ها کشف شده است.

همچنین جواهرات بدست آمده از گورستان Poggio del Sole Etruscan در مجاورت و یک تخته سنگی چند رنگ بزرگ از صحنه های نبرد، از قسمت بالای یک معبد ، قابل مشاهده است. مصنوعات رومی شامل موزاییک و نمونه ای استثنایی از آثار طلا روی شیشه است.

ویرانه های آمفی تئاتر رومی، که در قرن دوم (احتمالاً در زمان امپراتور هادریان) ساخته شده است، در مجاورت موزه باستان شناسی قرار دارد. می بینید که صومعه سابق سنت برنارد منحنی دیوارهای بیرونی آن را دنبال می کند.

سطح زمین فقط کمی کوچکتر از سطح کولوسئوم در رم بود ، اما ارتفاع آن تقریباً به اندازه 22 متر نبود – و تنها 13000 تماشاگر را در خود جای داد، کمی بیشتر از یک چهارم ظرفیت کولوسئوم.

آدرس: از طریق Margaritone 10 ، Arezzo

 

 

8. خرید عتیقه جات

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

عتیقه جات در آریزو

اولین آخر هفته کامل هر ماه ، میدان گرانده مملو از فروشندگان عتیقه جات است ، نمایشگرهای آنها در تمام خیابانهای اطراف سرازیر می شود. آثار هنری از دیوارهای ساختمانها کنار خیابانهای باریک آویزان شده است، اجناس روی میزها نمایش داده شده و روی فرشهای خیابان پخش می شوند.

عتیقه ها از نقره زیبا ایتالیایی و مبلمان قرن نوزدهم گرفته تا لامپ های آرت دکو را شامل می شود. شما هرگز نمی دانید که اینجا چه اتفاقی می افتد چانه زنی مورد انتظار است، اما همیشه منجر به تخفیف نمی شود.

علاوه بر نمایشگاه، و بین تعطیلات آخر هفته نمایشگاه و همچنین در طول نمایش ها، بیش از 20 مغازه عتیقه فروشی وجود دارد. بیشتر مواردی که در اینجا پیدا خواهید کرد ایتالیایی هستند، اما آثار دیگر نقاط نیز وجود دارد. ایوان بروسچی، فروشنده و کلکسیونر عتیقه جات قرن بیستم، این نمایش را در سال 1968 تأسیس کرد و از آن زمان به بعد مشهورترین آن در ایتالیا شد.

نمایشگاه ماهانه عتیقه جات و تعداد مغازه هایی که در خیابان های باریک آن قرار دارند، خرید عتیقه جات را به یکی از محبوب ترین کارهایی که در آریزو انجام می شود تبدیل می کند. همچنین برای جواهرات طلا و نقره خود شناخته شده است.

 

 

9. قلعه مدیچی

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

نمایی از قلعه مدیچی

این قلعه در سال 1538 به منظور هدایت Cosimo I de Medici ساخته شد تا سیستم دفاعی دارایی های Medici را تقویت کند ، بر روی ساختمانهایی که از قرن سوم تا دوم قبل از میلاد ساخته شده اند ساخته شده است. این ستاره به شکل یک ستاره پنج پر است که نقشه ای محبوب در آن زمان بود.

در سال 1800 توسط فرانسوی ها خلع سلاح و تا حد زیادی برچیده شد ، در دهه 1860 مرمت شد و در پایان آن قرن به شهر داده شد تا از آن به عنوان یک فضای عمومی استفاده شود. در حال خرابی ، ارگ سالها بسته بود تا اینکه حفاری شد و مجدداً برای افتتاح در سال 2016 بازسازی شد. بسیاری از آن ، از جمله قسمتهای پایینی دیوارها ، در خاک و زیر آوار مدفون شده بود ، بنابراین این اولین نگاه عمومی بود از آنچه در داخل قرار داشت برخوردار بود

آثار باستان شناسی همچنین بقایای یک خانه رومی متعلق به اواخر قرن اول قبل از میلاد یا اوایل میلاد مسیح و کلیسای قرن یازدهم سن دوناتو در کرمونا با سردابی فوق العاده خوب را کشف کرده بود. باروها بازسازی شده اند و می توانید از دیوارها برای مشاهده شهر و آن طرف دره عبور کنید. زیر دیوارها یک پارک عمومی وجود دارد. ورود رایگان است و گالری داخل آن برای هنر و سایر نمایشگاه ها استفاده می شود.

 

 

10. موزه هنرهای قرون وسطایی و مدرن

مجموعه ای برجسته در Museo Nazionale d’Arte Medievale e Moderna نمایانگر تاریخ هنر در توسکانی است، از مجسمه های باستانی و سفال های اتروسکی گرفته تا هنرمندان رنسانس تا آثار معاصر. آثار برجسته آریزو، معمار/هنرمند جورجیو واساری و آثار سرامیکی زیبا توسط دلا روبیا برجسته هستند. همچنین آثاری از لوکا سیگنورلی وجود دارد که بیشتر به خاطر نقاشی های دیواری باشکوهش در کلیسای جامع Orvieto شناخته می شود.

آثار هنری و مصنوعات به خوبی در سه داستان از کاخ ظریف رنسانس خانواده برونی نمایش داده شده است. گالری ها حیاطی را احاطه کرده اند که دارای یک ستون بازی است و یک باغ رنسانس وجود دارد. ورود به موزه رایگان است.

آدرس: Via San Lorentino 8 ، Arezzo، ایتالیا

 

 

11. خانه و موزه ایوان بروسچی

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

خانه و موزه ایوان بروسچی

ایوان بروسچی، فروشنده عتیقه قرن بیستم، مانند بسیاری از کسانی که زندگی خود را در خرید و فروش عتیقه تأمین می کنند، یک مجموعه دار تبعیض آمیز بود. در طول حرفه طولانی او، مجموعه های او خانه او را در آریزو پر کردند و در هنگام مرگ، هم خانه و هم محتویات آن به عنوان موزه باقی ماند.

این خانه خود کاخ قرون وسطایی Palazzo del Capitano del Popolo است و مجموعه های Bruschi آن را همانطور که او در آن زندگی می کرد ارائه می دهند. چیزی که خانه یک کلکسیونر پرشور را از یک موزه خانه تاریخی متمایز می کند این است که یک کلکسیونر هر قطعه را جداگانه انتخاب کرده است، در این مورد از عمر خرید و فروش املاک و مجموعه ها. قطعاتی از سراسر جهان از مبلمان، هنر و وسایل تزئینی گرفته تا آثار باستانی و مجموعه سرامیک های برجسته را شامل می شود.

آدرس: Corso Italia 14 ، Arezzo

 

 

12. Palazzo delle Logge و Palazzo Pretorio

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

Palazzo delle Logge

Palazzo delle Logge تمام قسمت شمال شرقی Piazza Grande را پر می کند و حاشیه ای زیبا برای میدان ایجاد می کند. این بنا بین سالهای 1573 و 1581 به طراحی جورجیو واساری ساخته شده است و نام خود را از لجهای وسیع طاق های بدون تزئین که به میدان باز می شوند، گرفته است. جلوی پالازو نسخه ای از داروخانه قرار دارد که در آن کسانی که مرتکب جنایت شده بودند به تمسخر عمومی نشان داده می شد.

در انتهای Logge ، در Via dei Pileati ،Palazzo Pretorio چشمگیر در اصل در سال 1322 ساخته شد، اما در قرن 17 به طور قابل توجهی تغییر کرد. نما، با دو مرتبه پنجره، با تعدادی نشان بر روی نقش برجسته سنگی تزئین شده است.

اینها نمادهای podestà (نمایندگان محلی) و کمیساری (فرمانداران فلورانس) هستند که از قرن پانزدهم به بعد بر آریزو حکومت می کردند. از 1404 تا 1926، پالازو همچنین به عنوان یک زندان خدمت می کرد. در حال حاضر یک کتابخانه شهرداری در آن قرار دارد.

آدرس: Piazza Grande ،Arezzo

 

 

13. سفر یک روزه به کامالدولی

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

کامالدولی

ابی Camáldoli، که هنوز مرکز نظم Camaldolese است، در تپه های پر درختان شمال شرقی توسکانی، در 50 کیلومتری شمال آریزو قرار دارد، همانطور که از زمان تأسیس آن در 1012 بوده است. این کلیسا در آغاز قرن 16 بازسازی شد. و شکل باروک فعلی و نقاشی دیواری سقف بزرگ در اواخر قرن 18 به آن داده شد.

در قرن شانزدهم، جورجیو واساری تعدادی عکس برای کلیسا ترسیم کرد، از جمله نزول از صلیب، ویرجین و کودک با مقدسین، و قدیس دوناتوس و هیلاریانوس. صومعه جذاب در سال 1543 ساخته شد، همانطور که داروخانه ورودی صومعه ساخته شد، که هنوز کابینت اصلی آن را در خود دارد.

 

 

14. سفر یک روزه به مونت سان ساوینو

 

بهترین های گردشگری آریزو را بشناسید!

مونت سان ساوینو

شهر مونته سان ساوینو که یک مرکز مهم فرهنگی در قرون وسطی است، در بالای تپه ای قرار دارد و توسط روستاهای ماهواره ای در بالای تپه احاطه شده است. صومعه سنت آگوستینو در اوایل قرن 14 و صومعه متاخر آن در اوایل قرن 16 توسط آندریا سانسوینو، بومی مونت سان ساوینو که یکی از معماران برجسته رنسانس شد، بازسازی شد.

در کلیسا، به دنبال نقاشی جورجیو واساری، The Assumption باشید. همچنین در Monte San Savino ستون های Logge dei Mercanti و Palazzo di Monte، با دهلیز باز قرار دارند.

 

 

محل اقامت در آریزو برای گشت و گذار

ما این هتل های جذاب در آریزو را با دسترسی آسان به شهر قدیمی و محبوب ترین مکان های دیدنی در آریزو توصیه می کنیم:

  • لوکس بلا دی سیسیلیانو یک ویلا متعلق به قرن هفدهم است که بر فراز تپه ای در میان باغهای بزرگ قرار گرفته است. اتاقها دارای تیرهای روشن هستند و مهمانان می توانند از جکوزی لذت ببرند.
  • اواسط محدوده هتل Continentale در نزدیک محل بزرگ به جاذبه، با تراس پشت بام و وان آب داغ است.
  • هتل مقرون به صرفه Minerva در نزدیکی شهر قدیمی است و دارای دکوراسیون مدرن در اتاقهای مهمان با تهویه مطبوع است. پرسنل بسیار مفید هستند و پارکینگ رایگان است.
  • در شهر قدیم، Bed & Breakfast Antiche Mura با قیمت مقرون به صرفه ساختمان قرن سیزدهم را اشغال کرده است، اما دارای اتاقهای جذاب با دکوراسیون مدرن است. برخی از اندازه خانواده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *