بهترین و بدترین سوشیها برای سلامتی شما
انبه,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
میوه هایی که بیشترین قند را دارند!
۱۴۰۰-۰۷-۰۶
کولونوسکوپی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
کولونوسکوپی
۱۴۰۰-۰۷-۰۷

بهترین و بدترین سوشیها برای سلامتی شما

در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون به معرفی بهترین و بدترین سوشیها برای سلامتی شما می پردازیم.

 

سوشی خود را بشناسید!

این استاندارد ژاپنی، در وسیع ترین تعریف، برنج سرکه ای است که به اشکال مختلف با تنوع زیاد ارائه می شود. اغلب حاوی ماهی خام است. این پتانسیل برای برخی از غذاهای سالم واقعی وجود دارد – اگر شما آن را درست انجام دهید.

 

برنج تازه شروع کار است

برنج بازیکن اصلی اینجاست. از نظر تغذیه ای، قهوه ای بهتر از سفید است (فیبر بیشتری دارد). اما سوشی، در واقع، در مورد سایر مواد تشکیل دهنده است. ساشیمی معمولاً به ماهی های خرد شده و خام – مارماهی، هشت پا، ماهی تن، ماهی قزل آلا، ماهی شمشیر – اشاره می کنید. اگر ماهی به خودی خود باشد، از نظر فنی ساشیمی است. اما آن را با برنج سرکه شده قرار دهید و سوشی دارید.

 

خوب: ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی از غذاهایی است که دارای اسیدهای چرب امگا 3 بالایی است، علاوه بر کمی برنج فشرده شده دستی (سوشی نیگری)، به صورت رول (سوشی ماکی) یا بسیاری از روش های دیگر. با این حال، شما باید سس ها و چیزهای دیگر را تماشا کنید. آنها می توانند چربی و کالری خود را افزایش دهند.

 

خوب: ماهی تن

یکی دیگر از منابع خوب امگا 3، ماهی تن یک انتخاب محبوب برای سوشی است، داخل رول یا در بالا سرو می شود. شما باید مراقب ماهی تن باشید – به عنوان مثال، چشم بزرگ ممکن است حاوی مقدار زیادی جیوه باشد – اما یک وعده در هفته حتی برای زنان باردار و کودکان خردسال خوب است. رول ماهی تند؟ مراقب باش. به یاد داشته باشید، افزودنی هایی مانند سس می توانند چربی و کالری اضافه کنند.

خوب: آووکادو

بسیاری از رول های سوشی محبوب شامل آووکادو هستند، اغلب با ماهی و سبزیجات، اما گاهی اوقات به تنهایی با برنج (و نوری، بسته جلبک دریایی سوشی). آووکادو سرشار از چربی ها و فیبرهای مفید برای قلب است و سرشار از مواد مغذی دیگر است. این می تواند به عملکرد بهتر کلیه ها، قلب و اعصاب شما کمک کند.

 

خوب: گیاهخوار/Veggie Roll

سوشی نیازی به ماهی ندارد. برای غذاهای دریایی یا گیاهخواران، رول سبزیجات (با چیزهایی مانند آووکادو، خیار، هویج، قارچ، پیاز، مارچوبه و توفو) سالم است و به راحتی در سوپر مارکت ها و رستوران های سوشی موجود است. به هر حال، زنجبیل ترشی یک چاشنی معمولی است که با سوشی سرو می شود. این به معنای پاک کردن کام بین نیش ها است.

 

خوب: کالیفرنیا رول

بهترین و بدترین سوشیها برای سلامتی شما

رول کالیفرنیا که در سوشی کلاسیک است، شامل برنج، نوری، آووکادو ، خیار و “خرچنگ” است (معمولاً سوریمی، یا خرچنگ تقلیدی، ساخته شده از پولیک، سفیده تخم مرغ، شکر و سایر مواد). گاهی اوقات به عنوان اوراماکی (با برنج در خارج و نوری و مواد داخل آن) سرو می شود. اگر از غذاهای پر کالری، چرب و شبیه سس مایونز و سس ها خودداری کنید، رول کالیفرنیا به طور کلی خوب است.

 

خوب: رول رنگین کمان

این قله اورست سوشی است، ترکیبی که می تواند شامل خرچنگ (معمولاً تقلیدی)، ماهی قزل آلا، میگو، حداقل یک نوع ماهی تن و گاهی ماهی های دیگر باشد. اغلب یک رول کالیفرنیایی است که روی آن همه ماهی قرار دارد. این پروتئین سنگین است و با همه آن ماهی و آووکادو، چرب است، اما دارای چربی های سالم است. با این حال، آنها را در حد اعتدال بخورید.

 

خوب نیست: فیلادلفیا رول

رول فیلی یکی از اختراعات سوشی است که ممکن است شما را فریب دهد و فکر کنید سالم است. این نیست. یک ماده اصلی پنیر خامه ای است که دارای چربی اشباع و کلسترول بالا و مواد مغذی کمی است. حتی با وجود غذاهای سالم موجود در بسیاری از رولهای فیلی، مانند ماهی قزل آلا یا آووکادو ، مگر اینکه با پنیر خامه ای کم چرب تهیه شود، احتمالاً بهتر است آن را حذف کنید.

 

خوب نیست: میگو تمپورا

میگو تقریباً ارزش غذایی مثلاً ماهی قزل آلا (از نظر ویتامین ها و مواد معدنی کمتر، سدیم بیشتر) ندارد، اما می تواند منبع پروتئین باشد و برای بسیاری از مردم، خوشمزه است. با این حال، از تمپورا دوری کنید. این یک روش پخت و سرخ کردن میگو است. (این کار با سبزیجات نیز انجام می شود.) می تواند کالری و چربی اضافه کند.

 

خوب نیست: شمشیر ماهی

گوشت سفت و گوشتی شمشیر ماهی (mekajiki در ژاپن) یک غذای لذیذ با سوشی محسوب می شود. متأسفانه ، ماهی شمشیر در لیست ماهی FDA قرار دارد که کودکان کوچک و زنانی که باردار هستند ، ممکن است باردار شوند یا در حال شیردهی هستند ، به دلیل بالقوه بالا بودن سطح جیوه ، باید از آن اجتناب کنند.

 

خوب نیست: کوسه

همان مشکلی که ماهی شمشیر با جیوه دارد در مورد کوسه صادق است. و مارلین و شاه ماهی خال مخالی نیز. یک وعده زیاد روی شما تاثیر نمی گذارد. با این وجود، کودکان و بسیاری از زنان بایداز آن پرهیز کنند.

 

ایفی: ماهی خال مخالی

ماهی خال مخالی که در ژاپن به نام صبا شناخته می شود ، ماهی سالم دیگری است که سرشار از پروتئین، امگا 3 و سایر مواد مغذی است. این یک انتخاب عالی برای سوشی است. اما مراقب باشید: در حالی که ماهی خال مخالی آتلانتیک در لیست بهترین گزینه های FDA قرار دارد ، ماهی خال مخالی در لیست ماهیانی قرار دارد که به دلیل بالقوه بالای جیوه، باید از خوردن آنها خودداری کنید. بدانید چه چیزی به دست می آورید.

 

خوب نیست: مارلین

در ژاپن، نایراگی یک غذای لذیذ برای ساشیمی ، سوشی و یک غذای ماهی خام شناخته شده به نام پوک محسوب می شود. با این حال، نگرانی هایی در مورد سطح جیوه وجود دارد. FDA مارلین را در لیست ماهی های خود قرار داده است که برای زنان باردار و شیرده و همچنین کودکان خردسال باید از آنها اجتناب شود. دیگران می توانند آن را بخورند، اما این کار را صرفاً برای حفظ امنیت انجام دهید.

 

 

خوب نیست: رول اژدها

بهترین و بدترین سوشیها برای سلامتی شما

سوشی زیادی وجود دارد و با کمی تمرین می توانید شاهکارهای سالم خود را نیز بسازید. رول اژدها احتمالاً نباید در ترکیب باشد. حاوی unagi یا مارماهی است که سرشار از پروتئین، امگا 3 و ویتامین A ،B12 و D. است، اما رول اژدها اغلب با سس کالری بالا همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *