بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن
5 تمرین تنفس عمیق پرانایاما,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
5 تمرین تنفس عمیق پرانایاما
۱۴۰۰-۰۲-۳۰
بهترین تمرینات TRX برای مبتدیان,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
بهترین تمرینات TRX برای مبتدیان
۱۴۰۰-۰۲-۳۰

بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن

خوب خوابیدن آسان نیست. وضعیت بد بدن، یک تختخواب ناراحت کننده و ذهن وز وز می تواند شما را تمام شب بیدار نگه دارد و آرزو می کنید کاش می توانستید در این زمینه کاری انجام دهید. اینکه چقدر خوب می خوابید به چگونگی گذراندن روز و نحوه آمادگی شما برای خواب بستگی دارد. از همه مهمتر، موقعیتی که در آن می خوابید بسیار مهم است. برای اینکه بیشتر در مورد موقعیت های خواب و مزایا و معایب مختلف آنها بدانید، این مقاله از مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید.

قبل از آن، بیایید در مورد اهمیت خواب اطلاعاتی کسب کنیم.

 

چرا خواب خوب مهم است؟

خواب آرام هر روز به مدت 6 تا 8 ساعت برای جسم و روان سالم لازم است. خواب آرام به مغز شما این امکان را می دهد تا برای روز بعد آماده شود و شما را برای یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات جدید آماده کند. خواب کافی به بدن شما فرصتی برای بهبود و ترمیم قلب و رگ های خونی می دهد و از شما در برابر بیماری های قلبی و فشار خون بالا محافظت می کند.

یک خواب خوب به بدن شما استراحت می دهد و به او کمک می کند تا یک سیستم ایمنی سالم ایجاد کند. و به طور کلی ، نوع خوابی که دارید تصمیم می گیرد روحیه شما روز بعد باشد. همچنین بر نحوه تفکر و واکنش شما تأثیر دارد. بنابراین، فردی که خوب می خوابد توجه بیشتری دارد، تصمیمات بهتری می گیرد و خلاقیت و سلامتی بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:7 تمرین یوگا برای خواب راحت

حال، بیایید موقعیت های مختلفی را که در آن می خوابیم و بهترین گزینه برای سلامتی شما است، بیابیم.

انواع موقعیت خواب:

 

1. خوابیدن روی معده

بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن

روزهایی وجود دارد که پس از یک روز طولانی کار، تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که صاف روی تخت بیفتید و چرت بزنید. خوب، فرو بردن صورت در بالش ممکن است آرامش بخش باشد، اما در طولانی مدت، چندان به درد شما نمی خورد.

جوانب مثبت: تنها نکته خوب خوابیدن روی شکم این است که خروپف را راحت می کند.

منفی ها: خوابیدن روی شکم منجر به بیدار شدن از صبح با درد و ناراحتی می شود. گردن شما را خسته می کند ، سر شما را در یک زاویه ناراحت کننده قرار می دهد و شکم شما را به سمت پایین می کشد. منحنی طبیعی ستون فقرات را صاف می کند و منجر به کمردرد می شود. خوابیدن روی شکم در دوران بارداری توصیه نمی شود.

نکته: خوابیدن روی شکم بدترین حالت خوابیدن محسوب می شود و کارشناسان توصیه می کنند به کمک بالش به تدریج به خوابیدن روی پهلو بروید.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 غذایی که خوابتان را بهتر میکند!

 

2. خوابیدن به پهلو

مطالعات ثابت می کند که اکثر افراد ترجیح می دهند به پهلو بخوابند. یا می تواند در حالت جنینی پیچیده شود یا از زاویه نسبتاً صاف تری برخوردار باشد. پهلو که می خوابید نیز تفاوت ایجاد می کند. خوابیدن در سمت راست مانند خوابیدن در سمت چپ تأثیر ندارد. هر کدام مزایا و عوارض جانبی منحصر به فردی دارند در زیر بررسی کنید.

سمت راست

بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن

جوانب مثبت: خوابیدن در سمت راست باعث می شود تا ستون فقرات در منحنی طبیعی خود آرام شود.

منفی ها: اگر به پهلوی راست خود بخوابید، تمام سیستم قلبی عروقی خود را منقبض می کنید زیرا در سمت راست بدن قرار دارد. این وضعیت خواب ریه ها را خسته کرده و قفسه دنده را فشرده می کند. این گردش خون را مختل می کند و باعث می شود هنگام خواب حرکت کنید تا توزیع متعادل شود. اگر می توانید از این حالت خودداری کنید و خوابیدن به پهلوی چپ را انتخاب کنید.

سمت چپ

بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن

جوانب مثبت: خوابیدن در سمت چپ ریفلاکس اسید و سوزش معده را تسکین می دهد. با این حال، می تواند فشار زیادی به معده وارد کند. در دوران بارداری توصیه می شود که در سمت چپ بخوابید زیرا فشار کمتری بر ورید اجوف تحتانی وجود دارد.

منفی ها: اگر بیش از حد فر کنید، تنفس عمیق را محدود می کند.

نکته: برای بهتر شدن وضعیت خوابیدن به پهلو، بالش ها را بین زانوها قرار دهید تا بدن شما به درستی بین لگن و مفاصل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: غذاهایی که دشمن قلبتان هستند!

 

3. خوابیدن با پاهای بالا

بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن

هنگام خواب پاهای شما تمایل به بالا و پایین رفتن دارند. اغلب اوقات، شما بیدار می شوید که می بینید پاهایتان به سمت سینه بلند می شوند. این می تواند یک پا بالاتر از پای دیگر باشد یا هر دو به سمت بالا کشیده شود.

جوانب مثبت: خوابیدن با هر دو پا بالا، وزن را از ناحیه لگن برداشته و برای کسانی که از کمردرد رنج می برند مفید است.

موارد منفی: خوابیدن با یک پا به بالا باعث ناهمواری در بدن می شود و به لگن آسیب می رساند. منجر به کمردرد می شود.

نکته: برای جلوگیری از دوچرخه سواری پاها هنگام خواب، یک بالش کرکی ضخیم به اندازه متوسط ​​بین پاها قرار دهید. بالش حرکت بالا و پایین پاهای شما را دشوار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!

 

4. خوابیدن به پشت

بهترین و بدترین مدلهای خوابیدن

خوابیدن به پشت بهترین راه برای خوابیدن است. در این حالت صورت شما رو به راست است و پشت سرتان روی بالش قرار گرفته است. بالش سر شما را کمی بالا می آورد، معده خود را زیر لوله غذا قرار می دهد. این وضعیت خواب برای سلامتی شما بهترین عملکرد را دارد.

جوانب مثبت: خوابیدن به پشت وزن بدن را به طور مساوی بر روی ستون فقرات توزیع می کند و از صورت شما در برابر چین و چروک هایی که در نتیجه حفر صورت شما در بالش است محافظت می کند. هرگونه احتمال ریفلاکس اسید را از بین می برد.
یا غذا از دستگاه گوارش برمی گردد. بدون درد و راحت است.

منفی ها: این وضعیت خواب برای کسانی که خرخر می کنند خوب نیست. گلو و معده توسط نیروی جاذبه به پایین کشیده می شود، که تنفس را دشوار می کند.

نکته: بالشهای نرم و راحت را به تخت خود اضافه کنید. یکی دو تا زیر سر خود را نگه دارید تا بدن به درستی تراز شود.

بیشتر بخوانید: سلامت مغزتان را با این 5 ماده غذایی تضمین کنید!

حال که دانستیم بهترین وضعیت خواب چیست، بیایید به سوالات متداول در مورد خواب انسان برویم.

 

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

یک فرد متوسط ​​چقدر به خواب نیاز دارد؟

تعداد ساعات خواب در افراد مختلف متفاوت است. اما، به طور متوسط ​​، 6-8 ساعت خواب شبانه برای بسیاری از افراد خوب است.

افرادی که شب کار می کنند باید چه کار کنند تا در طول روز بهتر بخوابند؟

اگر برای جبران شب در روز می خوابید، اطمینان حاصل کنید که در اتاق خود محیطی شبیه به شب ایجاد کرده اید. اتاق خود را تاریک و خنک کنید. دمای مناسب 18 درجه سانتیگراد است. روی تشک راحتی بخوابید و از سکوت اطمینان حاصل کنید.

آیا ورزش به خواب بهتر کمک می کند؟

بله ، ورزش به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. افرادی که چند بار در هفته ورزش می کنند تمایل دارند خواب راحت تری نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند داشته باشند.

از کجا بفهمیم که اختلال خواب داریم؟

اگر حتی پس از خواب مناسب شبانه و بدون هیچ گونه اختلالی احساس خواب آلودگی می کنید، با پزشک مشورت کنید تا آیا از اختلال خواب رنج می برید.

چرت زدن برای من خوب است؟

چرت زدن کوتاه در طول روز می تواند طراوت بخش باشد، اما اگر تمایل دارید همیشه چرت بزنید، ممکن است شب خواب آرام و آرام نداشته باشید.

مشابه سایر عملکردهای بدن، خواب برای رفاه عمومی شما ضروری است. خواب خوب در حفظ سلامتی و سلامتی شما کمک زیادی خواهد کرد. شما باید هر کاری که لازم است را امتحان کنید و خوب بخوابید. با صحیح قرار دادن وضعیت خواب خود شروع کنید.

بیشتر بخوانید: 35 غذای عالی و ضد پیری پوست

 

1 Comment

  1. صمیم گفت:

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *