بوتاکس یا فیلر: چطور بفهمیم کدامیک برای ما مناسبتر است؟
مجله اینترنتی وبگردون
15 نکته تایید شده از متخصصین پوست برای پوست عالی
۱۴۰۰-۰۱-۱۳
تمرین اسکال کراشر با میله لاری
۱۴۰۰-۰۱-۱۳

بوتاکس یا فیلر: چطور بفهمیم کدامیک برای ما مناسبتر است؟

افزایش دوربین های تلفن های هوشمند ، عکس های سلفی و اکنون تماس های ویدئویی به معنای تمرکز بیشتر بر چهره ما بیش از هر زمان دیگری است – که می تواند منجر به صرف زمان بیشتری برای بررسی بازتاب شما ، تجزیه و تحلیل هر خط و چروک شود. علاوه بر محصولات ضد پیری بی پایان موجود در بازار که می توانند به درمان این خطوط کمک کنند ، گزینه دیگری نیز وجود دارد: مواد تزریقی صورت.

شما ممکن است از تحقیقات اولیه خود در مورد مواد ضد چروک تزریقی مانند بوتاکس و مواد فیلر بدانید – اما اگر واقعاً تفاوتی پیدا نکردید، ما در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون هستیم تا به جزئیات ریزه کاری درباره هر یک از این مواد تزریقی از جمله قیمت بپردازیم. تفاوت ، عامل درد ، که طولانی تر طول می کشد، کدام یک را بدست آوریم ، و بسیار مهم است ، که از کجا باید بگیریم.

بوتاکس چیست؟

در صورت نیاز به جوان سازی ، “بوتاکس ، یا سم بوتولینوم ، نوتوتوکسینی است که به طور موقت عضله ای را که به آن تزریق می شود فلج می کند ، و باعث کاهش چین و چروک و کشیدن پوست پوشاننده می شود” ،بنیانگذار جراحی پوست و زیبایی منهتن. “این برای درمان چین و چروک های پویا استفاده می شود ، که چین و چروک ها و خطوطی است که هنگام تحریک چهره آنها صورت می گیرد.” بوتاکس خود یک مارک خاص (و محبوب) از نوروتوکسین است. دیگر شامل Dysport ، Xeomin و Jeuveau است.

فیلر چیست؟

کوری ال. هارتمن ، متخصص پوست در بیرمنگام ، آلاباما ، می گوید: “فیلر ها ژل های تزریقی هستند که برای افزایش حجم در مناطقی از پوست عمل می کنند.” “وقتی چین ها ، شکاف ها ، چین ها یا چین و چروک هایی را می بینید ، می توان از فیلر های مختلف با قوام مختلف برای جایگزینی میزان صدا ، اصلاح کسری و ایجاد جلوه ای چسبناک استفاده کرد.”

دو نوع اصلی مختلف فیلر وجود دارد:

  • آنهایی که از اسید هیالورونیک (HA) و
  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA) ساخته می شوند.

هر ماده فیلر دارای خصوصیات خاص و منحصر به فردی است. به همین دلیل است که انتخاب انژکتوری که در درک آناتومی و رئولوژی این محصولات تجربه شده بسیار مهم است.

“فیلر های HA از نظر سازگاری و ویسکوزیته های مختلف در مارک های مختلف وجود دارد و می توان از آنها در سراسر صورت ، از جمله شقیقه ها ، فرورفتگی ها ، چین های لب بینی ، استخوان های گونه ، چانه ، جوراب ، بینی ، پیشانی ، گردن استفاده کرد – تقریباً در همه جا ، “دکتر هارتمن می گوید. دکتر هنری می گوید: “برخی از مواد فیلر  HA ، مانند Belotero Balance Plus ، نرم تر هستند و برای خطوط ریز و سطحی مناسب هستند.” او اغلب از این محصول به عنوان محصول نهایی یا لمس کننده یاد می کند ، زیرا باعث ایجاد اثر هوایی می شود. “دیگران مانند Juvéderm Voluma لیفت بیشتری ایجاد می کنند تا گونه های تیز یا چانه بیشتری ایجاد کنند.” دکتر کسی برای کسی که ظاهری کاملاً طبیعی دارد ، Restylane Defyne را پیشنهاد می کند ، فیلری که برای حرکت با پوست ساخته شده است.

CaHA ماده سنگین تر و کم عفو کننده ای است که بهتر است به منظور تقلید از استخوان به صورت عمیق تزریق شود و از ساختار ساختاری برخوردار باشد ، بنابراین عمدتا در گونه ها ، خط فک و پایین صورت استفاده می شود.

تفاوت اصلی بین نوروتوکسین های تزریقی مانند بوتاکس در مقابل فیلر ها: بوتاکس باعث آرامش حرکت عضلات و خطوطی می شود که در اثر حرکت یا چین و چروک های پویا ایجاد می شوند.فیلر ها حجم را جایگزین می کنند تا چین ها ، شیارها و چین هایی را که در حالت استراحت صورت وجود دارد اصلاح کنند.

 

چگونه – و چه زمانی بوتاکس یا  فیلر انتخاب کنیم؟

در حالی که ما بسیار دوست داریم پاسخی آسان که برای اولین بار آزمایش آن قابل تزریق است ، هر دو پزشک می گویند که این واقعا به بیمار و نیازها و خواسته های آنها بستگی دارد. دکتر هنری می گوید: “پیری فرآیندی پویا است که برای هر فرد متفاوت است.” “بر اساس ژنتیک فرد ، ممکن است قبل از افتادگی چروک شود یا قبل از چروک شدن” فرو رود “.

دکتر هارتمن موافق است ، اما اظهار داشت که بسیاری از بیماران وی با بوتاکس شروع می کنند ، زیرا نگرانی ها در سنین پایین رخ می دهد و بوتاکس پتانسیل کمتری برای خرابی دارد. دکتر هارتمن می گوید: “من بوتاکس را به نوک پا زدن در انتهای کم عمق استخر لوازم آرایشی تشبیه می کنم.” “این طعم خوبی از احساس تزریق و انتظارات از درمان به کسی می دهد.” اکنون که تعاریف را پایین آوردیم ، وقت آن است که دقیقاً یاد بگیریم از کجا استفاده کنیم:

پیشانی:

توصیه می شود با بوتاکس شروع کنید.بیشتر افراد با بوتاکس می توانند بهبود محسوسی در خطوط پیشانی خود داشته باشند، به خصوص اگر این روش در سنین پایین تر قبل از آنکه خطوط در پوست حفر شود و حتی در حالت استراحت نیز نمایان شود ، شروع شود.

یک نقطه در پیشانی وجود دارد که دکتر هارتمن به دنبال بوتاکس نمی رود: خط بالای ابرو (او آن را “ویرگول” می نامد) که درمان آن با بوتاکس دشوار است “از ترس ایجاد افتادگی ابرو مخوف ، “او می گوید. در عوض ، وی فیلر ای را که در اعماق عضله فرونتالیس پیشانی قرار داده شده است گزینه ای عالی برای این محل می داند. “این مدت طولانی تر از بوتاکس است و به عضله چیزی می دهد که به جای محدود کردن عملکرد عضله از طریق اعصاب کنترل کننده ، در برابر آن کار کند.”

چشم و اطراف چشم:

بوتاکس و فیلر ها بسته به آنچه که شما قصد درمان آن را دارید ، می توانند معجزه کنند تا ناحیه چشم را احیا کنند. برای جلوگیری از کبودی و خطر لخته شدن لکه ها ، که می تواند منجر به کوری شود ، حتماً به یک متخصص پوست با مجوز هیئت مدیره مراجعه کنید؛ صورت جایی نیست که بتوانید به یک تزریق کننده بی تجربه اعتماد کنید.

 

گونه ها:

فیلر راهی است که باید برای گونه ها پیش رفت ، زیرا باعث بهبودی و برجستگی استخوان گونه می شود تا اثر بیشتری از نور ، سایه و کانتور ایجاد کند.” دکتر هنری موافقت می کند و به طور خاص Restylane Lyft ، Juvederm Voluma یا Radiesse را برای گونه ها توصیه می کند. او می گوید: “همه آنها توانایی بالابردن عالی دارند و نتیجه طبیعی می دهند.

 

لب ها:

وقتی صحبت از دهان شما می شود ، واقعاً بستگی دارد که شما چقدر سریع امیدوار باشید که نتایج را ببینید ، چقدر می خواهید دوام داشته باشند و به دنبال چه چیزی هستید.

فیلر ها گزینه خوبی برای کمک به صاف کردن خطوط اطراف لب [لبخند] هستند که شروع به شکل گیری می کنند و همچنین باعث آبرسانی ، حجم و جرقه لب می شوند. با فیلر ها ، نتایج فوری را می بینید که باید هشت تا 12 ماه طول بکشد.

✔️ بوتاکس گزینه خوبی برای “تلنگر لب” ظریف است که در آن عضله اطراف دهان را شل می کنید تا لب را کمی بالا بکشید یا از خونریزی رژ لب جلوگیری کنید. دکتر هنری توضیح می دهد هنگامی که از بوتاکس بر روی لب استفاده می کنید ، اثر آن کندتر است زیرا “این محصول به تدریج قسمت هایی از عضله را فلج می کند”. “نتایج اولیه دو تا پنج روز پس از تزریق شروع می شود و در دو هفته به اوج خود می رسد.” با این حال ، دکتر هارتمن هشدار می دهد که “شما در میزان بوتاکسی که می توانید در لب استفاده کنید محدود هستید ، زیرا مقدار زیاد می تواند توانایی جویدن صحیح ، کنترل ریزش یا صحبت صحیح را مختل کند.”

 

هزینه بوتاکس و فیلر چقدر است؟

فیلر ها همچنین گران تر از دو ماده تزریقی هستند. دکتر هنری می گوید ، “بوتاکس به طور معمول از 250 تا 600 دلار در هر منطقه متغیر است ، در حالی که بسته به مکان ، جغرافیای عمل و محصول مورد استفاده از مواد فیلر از 600 تا 1250 دلار متغیر است.”

تمام این گفته ها ، عمر فیلر ها (از جمله Juvéderm) بیشتر از بوتاکس است. نتایج فیلر برای هر مکان از نه ماه تا دو سال قابل مشاهده است ، در حالی که بوتاکس به طور معمول سه تا چهار ماه طول می کشد.

 

آیا هنگام دریافت داروهای تزریقی عوارض جانبی وجود دارد؟

هر دو نوع تزریقی عوارض جانبی بالقوه ای دارند:

درد در حین عمل. هر دو با سوزن تجویز می شوند بنابراین احتمال ناراحتی جزئی همراه با روش ها وجود دارد ، اما بیشتر این درد را می توان با یک ماده بی حس کننده موضعی قبل از عمل بهبود بخشید. از نظر عامل درد ، “این به ناحیه تزریق شده بستگی دارد ؛ اما به طور کلی ، هر دو روش کاملاً قابل تحمل است”. اما از سوزن های کمی بزرگتر برای فیلر استفاده می شود ، بنابراین هر دو متخصص توافق دارند که فیلر ها ممکن است حداقل ناراحت کننده باشند

هر زمان که سوزن درگیر شود ، احتمال کبودی و تورم موقتی نیز وجود دارد.  بعد از درمان ها از کمپرس یخ و همچنین مکمل ها و کرم های ضد کبودی حاوی آرنیکا ، بروملین و ویتامین K استفاده کنید.

ویژگی های “منجمد”. دکتر هنری می گوید ، وقتی صحبت از بوتاکس می شود ، “بوتاکس اضافی یا نادرست قرار گرفته می تواند منجر به یخ زدگی پیشانی ، پتوز (پلک های بیش از حد سنگین) یا لبخند ناهموار شود.” حتی با اشتباه بوتاکس ، “آنها اغلب با گذشت زمان اصلاح می شوند و طی سه تا چهار ماه یا کمتر از بین می روند.”

زدن فیلر بیش از حد یک ناحیه و همچنین تزریق داخل رگ و آسیب رساندن به پوست پوشاننده ، نگران کننده است. هرچند می توان با انتخاب یک تزریقکار آموزش دیده ، مانند یک متخصص پوست با مجوز تخته ، که از قدرت تشریح آناتومی برخوردار است ، به کاهش این خطر کمک کرد.

 

منبع

Comments are closed.