تاثیر عادات خواب کودکان بر وزنشان

تاثیر عادات خواب کودکان بر وزنشان

تحقیقات جدید نشان می دهد که کمبود خواب در دوران کودکی می تواند بعداً منجر به چاقی شود. در این مقاله از بخش فرزند مجله اینترنتی وبگردون به بررسی تاثیر عادات خواب کودکان بر وزنشان میپردازیم.

 

احتمالاً شنیده اید که افزایش تماشای تلویزیون، میان وعده های پرکالری و کاهش فعالیت بدنی با افزایش سریع چاقی کودکان ارتباط دارد. اما تحقیقات اخیر به یک عامل جدید اشاره می کند: کم خوابی .کودکان که نمی خواب به اندازه کافی هستند در معرض خطر بیشتری برای چاقی از کودکانی که انجام خواب به اندازه کافی ندارند.

در یک مطالعه 1،930 کودک 0 تا 13 ساله مورد بررسی قرار گرفتند و الگوهای خواب و وزن آنها را به مدت پنج سال پیگیری کردند. زیمرمن می گوید: کودکان 0 تا 4 ساله در شروع مطالعه “که خواب کافی شبانه نداشتند، پنج سال بعد حدود 80٪ بیشتر در معرض چاقی بودند. این تفاوت بزرگ و معنی داری است.” زیمرمن می گوید: “اگر شما گروهی متشکل از 100 کودک را که خوب نخوابیده بودند، ببرید، حدود 25 نفر چاق می شوند که در غیر این صورت چنین نخواهند بود.

 

ارتباط خواب و چاقی

به همین دلیل است که محققان می گویند “قبل از 5 سالگی یک پنجره بحرانی وجود دارد”، در صورتی که خواب شبانه ناکافی می تواند زمینه چاقی کودکان را برای سالهای آینده فراهم کند. تفاوت بین کسانی که به اندازه کافی خوابیدند و کسانی که خواب کافی نداشتند؟ زیمرمن تخمین می زند که حدود 45 دقیقه.

 

این مطالعه مکانیسم های علت خواب ناکافی و افزایش وزن را بررسی نکرد، اگرچه زیمرمن به عوامل متعددی مشکوک است. زیمرمن می گوید: “بچه های کوچکتر، حتی بچه های 6 و 8 ساله، که کم خواب هستند، ناراحت کننده هستند. و ممکن است با خوردن غذا احساس بهتری داشته باشند.

همچنین، هورمون های دخیل در تنظیم اشتها، لپتین و گرلین، در خواب ناکافی در بزرگسالان دفع می شوند و ممکن است در کودکان نیز همین اتفاق بیفتد.

در نهایت، این احتمال وجود دارد که بچه هایی که واقعاً خسته هستند، قادر به انجام فعالیت بدنی زیادی نیستند یا نمی خواهند. بدیهی است که تحقیقات بیشتری در همه این زمینه ها مورد نیاز است.

 

یک نتیجه شگفت انگیز از این مطالعه: چرت زدن خطر چاقی را کاهش نمی دهد.

نتیجه نهایی؟ زیمرمن می گوید: “خواب کافی [شبانه] یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش خطر چاقی است.

 

به خواب بیشتر کودکان خود کمک کنید!

آیا می خواهید بچه های شما بیشتر بخوابند؟ امی جوردن، دکتری، مدیر بخش رسانه ها و کودکان در حال توسعه مرکز سیاستگذاری عمومی آننبرگ دانشگاه پنسیلوانیا، این نکات را ارائه می دهد.

تلویزیون را خاموش کنید. جوردن می گوید: “تلویزیون به طور موثر کودک را از بیداری به خوابیدن تبدیل نمی کند.” مطالعات نشان می دهد کودکانی که یک ساعت قبل از خواب تلویزیون تماشا می کنند دیرتر بیدار می مانند و به سختی می توانند به خواب بروند.

زمان نمایش را خاموش کنید نور صفحه کامپیوتر، تلویزیون و بازی های ویدئویی برای چرخه خواب/بیداری کودکان اختلال ایجاد می کند. نظریه پردازی صفحه نمایش روشن باعث تاخیر در تولید ملاتونین می شود که برای خواب ضروری است.

با یک کتاب چنگ بزنید. خواندن – حتی برای پنج دقیقه – یک الگوی اطمینان بخش ایجاد می کند و به کودکان یک روال ثابت قبل از خواب می دهد.

رسانه مانیتور. تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در معرض محتوای ترسناک قرار دارند ، به سختی می توانند به خواب بروند و بمانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *