طرز تهیه تارت کرامبل سیب
دستور پخت کوکی موز و غلات
دستور پخت کوکی موز و غلات
۱۴۰۱-۰۳-۰۵
چیز کیک ژله ای تمشک بدون پخت
چیز کیک ژله ای تمشک بدون پخت
۱۴۰۱-۰۳-۰۸

طرز تهیه تارت کرامبل سیب

شیرینی ترد، کره ای، شیرینی شور، پر کردن سیب تیز و مقدار زیادی رویه خرد شده – اینها مواد تشکیل دهنده یک تارت کرامبل سیب عالی هستند. دستور غذای کرامبل من کمی با موارد معمول متفاوت است، زیرا من به جای مالیدن در کره سرد خرد شده از کره ذوب شده استفاده می کنم. نتیجه یک کرامبل ناهموار دوست‌داشتنی است که به تارت بافت می‌افزاید و پوششی روستایی و خانگی می‌افزاید. چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟

 

طرز تهیه تارت کرامبل سیب

مواد لازم:

برای شیرینی:

200 گرم آرد ساده، به علاوه برای گردگیری

پودر شکر 2 قاشق غذاخوری

100 گرم کره سرد، مکعبی خرد شده

1 عدد تخم مرغ متوسط، زده شده

½ قاشق چایخوری آب لیمو

2 قاشق چایخوری آب بسیار سرد

 

برای پر کردن:

4 سیب بزرگ براملی (حدود 1.2 کیلوگرم)، پوست کنده، هسته گرفته و به صورت تکه تکه شده

شکر 140 گرم

1 قاشق غذاخوری آب

 

برای رویه کرامبل:

275 گرم آرد ساده

100 گرم جو دوسر نورد شده

شکر قهوه ای روشن 125 گرم

225 گرم کره بدون نمک ذوب شده

بلغور 2 قاشق غذاخوری

خامه دوبل یا کاسترد، برای سرو

 

دستور پخت

  1. برای تهیه شیرینی، آرد و پودر قند را در ظرفی با هم مخلوط کنید. کره خرد شده را اضافه کنید و آن را با نوک انگشت خود بمالید تا مخلوط به نظر آرد سوخاری خوب درآید. تخم مرغ را با آب لیمو و آب مخلوط کنید. در مرکز مخلوط آرد یک چاه ایجاد کنید و مخلوط تخم مرغ را داخل آن بریزید. با یک دست مایع را داخل آرد بمالید تا شیرینی ها به هم برسند. اگر کمی خشک شد، مقداری آب اضافه کنید. وقتی خمیر شروع به چسبیدن کرد، به آرامی ورز دهید تا به شکل یک توپ در بیاید. داخل فیلم بپیچید و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.
  2. خمیر را روی سطح کار کمی آردپاشی شده باز کنید و به شکل دایره ای به ضخامت حدود 3 میلی متر باز کنید. خمیر را در پایه و کناره های یک قالب تارت 25 سانتی متری شل فشار دهید و خمیر اضافی را روی لبه آویزان کنید. پایه را با چنگال سوراخ کنید، سپس به مدت 15 دقیقه در یخچال بگذارید.
  3. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد/گاز 6 از قبل گرم کنید. جعبه شیرینی خنک شده را با کاغذ روغنی و لوبیا پخت بپوشانید.
  4. ظرف شیرینی را به مدت 12 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که لبه شیرینی قهوه ای طلایی روشن شود در فر بپزید. لوبیاها و کاغذ پخت را بردارید و 5 تا 8 دقیقه دیگر بپزید یا تا زمانی که کیسه شیرینی ترد و قهوه ای طلایی شود. پس از سرد شدن، لبه آن را با دقت کوتاه کنید تا خمیرهای آویزان شده از بین برود و لبه آن صاف شود.
  5. برای فیلینگ، سیب، شکر و آب را در یک قابلمه بزرگ و عمیق بریزید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و هر از گاهی هم بزنید. ظرف را با درب بپوشانید و مخلوط را به آرامی بجوشانید. به آرامی بپزید تا سیب نرم شود اما نریزد. کنار بگذارید تا خنک شود.
  6. برای تهیه کرامبل، آرد، جو دوسر و شکر قهوه ای را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید، سپس کره ذوب شده را به آن اضافه کنید تا مخلوط به شکل خرده های درشت در بیاید.
  7. بلغور را روی پایه تارت پخته شده بپاشید – این کار به پاک شدن آب سیب کمک می کند و از خیس شدن پایه جلوگیری می کند. فیلینگ سیب خنک شده را داخل کیس بریزید. رویه کرامبل را روی تمام فیلینگ سیب بپاشید و تارت را در دمای 200/180 درجه سانتیگراد فن/گاز 6 به مدت 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که کرامبل ترد و قهوه ای طلایی شود بپزید. 8
  8. تارت را گرم و به صورت ورقه ای با خامه یا کاسترد سرو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *