تاریخچه مختصری از یوگا
مراقبه ذن و مزایای آن
مراقبه ذن و مزایای آن
۱۴۰۰-۰۲-۲۷
8 تمرین جالب یوگا برای کودکان
8 تمرین جالب یوگا برای کودکان
۱۴۰۰-۰۲-۲۷

تاریخچه مختصری از یوگا

یوگا وزوز می کند! همه جا هست در بیلبوردها، در مقالات پژوهشی و سالن های سخنرانی. اما همه چیز از کجا شروع شد؟ این خرد باستانی چگونه بوجود آمد؟ یوگا چه چیزی است که ارائه می دهد؟ آیا این یک راه حل جادویی برای همه بیماری ها است؟ پاسخ به همه اینها و موارد دیگر را در تاریخچه مختصر زیر یوگا از بخش یوگا مجله اینترنتی وبگردون دریابید.

 

تاریخچه یوگا

یوگا از یک کلمه سانسکریت “yuj” گرفته شده است که به معنای آزادانه “اتحاد” است. این راهی است که فرد از طریق آن با تمام وجود متحد می شود. سنگین به نظر می رسد ، درست است؟ این اساساً به این معنی است که چگونه شما موجودی جداگانه نیستید بلکه بخشی از یک انرژی بیشتر هستید. این آگاهی شما را افزایش می دهد و باعث می شود که خود را پاک کنید و از بین بریزید از همه چیزهایی که به عنوان بخشی از فرهنگ ، خانواده و تحصیلات خود آمیخته اید. این باعث می شود شما دریابید که چیزی بیشتر از آنچه در اطراف می بینید وجود دارد. این یک عمل عمیقاً معنوی است که بخشی از فلسفه ، دین ، ​​علم و ورزش است.

یوگا به دوران وداها یا حتی قبل از آن برمی گردد. در اولین ریگ ودا در مورد یوگا اشاره شده است و اثبات تصویری نیز در مهر تمدن دره سند وجود دارد. باگاواد گیتا و شانتی پروا از مهاباراتا با جزئیات در مورد آن صحبت می کنند. بعداً، پاتانجالی “Yoga Sutras” را تهیه کرد که به عنوان کتاب اصلی یوگا شناخته شد و از او بعنوان “پدر یوگا” استفاده کرد. بیایید نگاهی به یکی از جنبه های مهم آن بنام “هشت اندام یوگا” بیندازیم.

 

ماتسیاسانا

ماتسیاسانا

 

هشت اندام یوگا

Patanjali در کتاب خود “Yoga Sutras” در مورد “هشت اندام یوگا” صحبت می کند که Ashtanga به طور خلاصه در متن زیر توضیح داده است.

  • یاما
  • نیاما
  • آسانا
  • پرانایاما
  • پراتیاهارا
  • دارانا
  • دهیانا
  • صمدی

1. یاما

یاما در مورد معیارهای اخلاقی زندگی توضیح می دهد. این به ما می گوید که چگونه زندگی خود را اداره کنیم و بر صداقت و صداقت فشار می آورد. این امر ما را به رفتارهایی هدایت می کند که دوست داریم دیگران با آنها رفتار کنند. یاما از ما می خواهد که مسیر عدم خشونت، حقیقت و خویشتنداری را دنبال کنیم.

 

2. نیاما

نیاما تأمل و تأمل را تأکید می کند. درباره نظم و معنویت صحبت می کند. این انرژی برتر را باور دارد و به ما توصیه می کند که آن را بشناسیم و دعا کنیم. نیاما مسیری است که در آن خود را مطالعه می کنید ، پاک می مانید ، قناعت می کنید و تسلیم حق تعالی می شوید.

 

3. آسانا

این جنبه از یوگا بر روی بدن انسان متمرکز است. بدن مقدس و پرورش دهنده محسوب می شود و مراقبت از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آسانا یک تمرین بدنی است که با ایجاد نظم و تمرکز بدن را برای مراقبه آماده می کند. بدن شما را برای یک سفر معنوی آماده می کند.

 

4. پرانایاما

پرانایاما کنترل نفس است و فرایندی است که شما آگاهانه نفس می کشید و از طریق استنشاق و بازدم ذهن ، بدن و روح را بهم متصل می کنید. نفس انرژی پرانیک است و مصرف آن و پر کردن بدن با آن باعث قدرت و انرژی می شود.

 

5. پراتیاهارا

پراتیاهارا زمانی است که به درون خود بپیچیم و بیشتر در مورد خود بشناسیم. ما آگاهانه تلاش می کنیم تا از نیروهای خارجی دوری کنیم و تمرکز خود را بر روی وجود درونی خود بگذاریم که توسط محرک های بیرونی آلوده نشده است. پراتیاهارا جدا شدن از دنیای خارج و مشاهده باطن است.

 

6. دارانا

دارانا در حال آموزش ذهن است تا با تمرکز بر روی یک شی ، فکر یا مانترا ، روی یک مرکز انرژی واحد تمرکز کند. ذهن ما از بسیاری از افکار و ایده ها سرگرم است. اینکه بتوانید آنها را کنترل کنید و اجازه ندهید بر آرامش شما تأثیر بگذارد چالشی است که باید از طریق دارانا تحمل کنید.

 

7. دهیانا

در دهیانا ذهن بدون تمرکز آگاه است. حداقل اندیشه هایی وجود دارد که ذهن آزار دهنده باشد. بی حرکت ماندن در جایی برای تمرکز ، کار ساده ای نیست و زمان می برد. قدرت و استقامت حاصل از اندام های قبلی به دهان کمک می کند.

 

8. سامادی

صمدی حالتی از سرمستی است که از تحقق خود با خدایی و احساس یگانگی با دیگر موجودات زنده حاصل می شود. صمدی سعادت و آرامش می بخشد. خوشبختی و آزادی اهداف اصلی زندگی می شوند و شما روشنگری را تجربه می کنید.

 

این دوست من، این هشت اندام یوگا هستند که بدن شما را گام به گام آماده می کنند تا در نهایت به هدف نهایی حقیقت ، وجد و سعادت برسید. اشتانگا جوهر یوگا را تشکیل می دهد و از آن، مکاتب مختلف عملی با گذشت زمان متولد می شوند. ثروت گسترده دانش یوگا از معلمی به دانشجو منتقل شد و سرانجام به انواع و اشکال مختلف منشعب شد. در زیر با برخی از آنها آشنا می شویم.

 

مراقبه ذن و مزایای آن

مراقبه ذن و مزایای آن

انواع یوگا

  • یوگای اشتانگا
  • یوگای وینیاسا
  • یوگای کوندالینی
  • یونگار یوگا
  • یوگای قدرتمند
  • یوگای بیکرام
  • یوگا Jivamukti
  • یوگای ترمیمی

1. یوگای اشتانگا

 

یوگای اشتانگا مجموعه ای از حالت های یوگا است که گرمای داخلی را ایجاد می کند. مجموعه خاصی از آساناها در هر جلسه یوگای اشتانگا تکرار می شود که شامل تنفس آگاهانه از طریق تمام حالت ها است. اشتانگا به معنی هشت پا است و در دهه 1940 رواج پیدا کرد. این هشت اندام Patanjali’s Yoga Sutras را در تمرین خود به کار می گیرد.

مزایا- یوگای اشتانگا برای ایجاد قدرت هسته ای و افزایش انعطاف پذیری مفید است.

2. یوگای وینیاسا

 

یوگای وینیاسا حرکت و نفس را به روشی یکپارچه ترکیب می کند. هر ژست گرفته شده و با الگوی تنفس خاصی به ژست دیگری تبدیل می شود. یوگای وینیاسا شامل یک حرکت مداوم و سریع است.

مزایا- یوگای وینیاسا عضلات لاغر می سازد و ذهن را آرام می کند.

3. یوگای کوندالینی

 

یوگا کوندالینی سیستمی از تمرینات جسمی و مراقبه ای است که بر بیدار کردن انرژی پیچیده پنهان موجود در استخوان خاک بدن انسان تمرکز دارد. این سبک از یوگا در دهه 1960 محبوب شد.

مزایا- یوگا کوندالینی آگاهی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا با درون خود ارتباط برقرار کنید.

 

4. یونگار یوگا

یوگای آیانگر از وسایل جانبی استفاده می کند و این روش در مورد دقت ، تراز بودن و نحوه ژست گرفتن و همچنین کنترل تنفس در هنگام ژست بسیار خاص است. هر ژست به توجه و زمان خاصی نیاز دارد. برای بهتر جلوه دادن از وسایل جانبی مانند پتو و طناب استفاده می شود.

فواید- یونگار یوگا تعادل و هماهنگی را در بدن شما بهبود می بخشد. شما را از گردن و کمردرد راحت می کند.

 

5. یوگای قدرتمند

نیرو جلسه ای شدید و سریع با اشعه های سخت است. در Power Yoga ، قبل از رفتن به لحظه بعدی ، فقط برای چند لحظه در حالت باقی می مانید. این یوگای وینیاسا است که با شدت انجام می شود. این در دهه 1990 محبوب شد و در اصل توسط بریل بندر بیرچ و برایان کست بنیانگذاری شد.

فواید – یوگای قدرتی سلامت قلب شما را بهبود می بخشد و فشار خون را کاهش می دهد. این یک بررسی از سطح کلسترول شما را کنترل می کند.

6. یوگای بیکرام

یوگای Bikram مجموعه ای از 26 حالت است که شامل دو تمرین تنفس است که به مدت 90 دقیقه در یک اتاق گرم با افزایش رطوبت انجام می شود. این ژست ها از آساناهای یوگای هاتا توسط Bikram Choudhury در دهه 1970 گرفته شده و توسعه یافته است.

مزایا- یوگای بیکرام سموم را از بدن آزاد می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

 

7. یوگا جیواموکتی

یوگای جیواموکتی ترکیبی از مفاهیم جسمی ، مراقبه ای و معنوی است. به غیر از آسانا ، بر عدم خشونت ، اخلاص و کتاب مقدس تأکید دارد. در دهه 1980 توسط شارون گانون و دیوید لایف ساخته شد.

مزایا – Jivamukti Yoga سموم بدن را دفع می کند. انعطاف پذیری و قدرت بدن شما را افزایش می دهد. تعادل را به همراه دارد و جریان خون را در بدن افزایش می دهد.

 

8. یوگای ترمیمی

یوگای ترمیمی روندی آهسته و عمیق است که شما هر حالت را برای مدت طولانی تری در دست می گیرید و تأثیرات هر حالت را کاملاً تجربه می کنید. از وسایل یوگا مانند طناب و پتو برای حمایت از بدن در هر حالت استفاده می شود.

مزایا- یوگای ترمیمی یک روش عالی برای درمان بی خوابی و اضطراب است. بدن شما را آرام و آرام می کند.

 

سبکی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و تمرین کنید. حال ، اجازه دهید به برخی از سوالاتی که در مورد یوگا معمولاً پرسیده می شود پاسخ دهیم.

20 نکته ای که باید قبل از شروع تمرین یوگا بدانید!

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا یوگا  عوارض جانبی دارد؟

اگر با راهنمایی مناسب انجام شود هیچ عارضه جانبی در تمرین یوگا وجود ندارد.

آیا یوگا با ورزش فرق دارد؟

یوگا ذهن، بدن و روح را درگیر می کند و باعث می شود که شما جوان شوید در حالی که ورزش عمدتا روی بدن فیزیکی متمرکز است و پس از یک جلسه شما را خسته می کند.

چه رژیمی مکمل تمرین یوگا است؟

غذاهای گیاهی و مفیدی مانند میوه ها، سبزیجات ، غلات و میوه های خشک برای یک جلسه یوگا مناسب بهترین عملکرد را دارند.

چه زمانی بهترین زمان برای تمرین یوگا است؟

تمرین یوگا صبح با معده خالی بهترین نتیجه را دارد. انرژی بدن شما را برای بقیه روز تحریک می کند.

چند بار باید یوگا تمرین کرد؟

انجام هر روز یوگا حداقل به مدت 20 دقیقه برای بدن مفید است.

اکنون که به دانش اولیه یوگا رسیده اید ، می دانید که این عملی با فلسفه و علم ریشه دار است که از بدن انسان به عنوان ابزاری برای حفظ سلامتی استفاده می کند. ما به طور قطع نمی دانیم که این عمل از چه زمانی و از کجا شکل گرفته است و فقط می توانیم در مورد آن نشخوار کنیم. اما آنچه مهمتر از این است که به خاطر بسپاریم تعداد زندگی هایی است که در حال بهبود است. آرزو می کنیم شما نیز آن را بپذیرید و از مزایای آن بهره مند شوید. در اینجا آرزو می کنم جلسات یوگا را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *