ترس از خواب

ترس از خواب

در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی ترس از خواب میپردازیم. استراتژی هایی که میتواند به کاهش ترس از خواب کمک کند.

تریسی کولتر در 10 سال گذشته، هر شب، برای خوابیدن تلاش می کند. دقیقه می گذرد، سپس ساعت. کولتر از لیست وظایف خود در روز بعد و تمام مسئولیت هایش به عنوان مدیر روابط عمومی ناراحت می شود. اوضاع را بدتر می کند، او می داند که یک کامیون زباله ساعت 3 بامداد می آید و او را بیدار می کند – فکری که فقط او را مضطرب تر می کند.کولتر، 38 ساله، که در شهر نیویورک زندگی می کند، می گوید: “این یک چرخه مداوم است که به بقیه نیاز ندارم و این نگرانی را برای من ایجاد می کند.

من شبهایی دارم که می نشینم و بدون هیچ خوابی آشپزی می کنم .” بعضی شبها می ترسد بخوابد.رفتن به خواب ممکن است مانند یک عمل طبیعی به نظر می رسد، اما برای برخی از مردم، خواب یک منبع از ترس است. الکساندر اوبولسکی، روانپزشک متخصص تروما و استرس و استادیار روانپزشکی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو می گوید نگرانی از خواب در واقع نوعی اضطراب عملکردی است.

به عنوان مثال، برخی از افراد مسن نگران می شوند زیرا میزان خواب آنها کاهش می یابد. اوبولسکی می گوید: “آنها مضطرب می شوند زیرا فکر می کنند به اندازه کافی نمی خوابند.

 

از این پهلو به آن پهلو شدن و غلتیدن

اغلب، ترس از خواب نتیجه اختلال خواب است. “ترس خواب بسیار شایع است. بی خوابی، که تقریباً 40 Americans از آمریکایی ها را در یک زمان مبتلا می کند، شایع ترین علت این ترس است. وقتی افراد به خواب مورد نیاز خود نمی رسند، نگران می شوند.

اما نگرانی در مورد آن فقط بی خوابی را بدتر می کند. ما خواب را به یک شغل تبدیل کرده ایم.ما فکر می کنیم، خدای من، من باید به اندازه کافی بخوابم تا همه چیز کار کند. آنها نگران خواب هستند، بنابراین نمی توانند بخوابند.

 

تحت تعقیب کابوس های مزمن قرار گرفته اید؟!

شلبی هریس ، PsyD ، CBSM ، مدیر برنامه داروهای خواب رفتاری در مرکز اختلالات خواب و بیداری مرکز پزشکی Montefiore در شهر نیویورک می گوید: کابوس های مزمن یکی دیگر از اختلالات خواب آور است که می تواند باعث ترس شود. کودکان به ویژه آسیب پذیر هستند، اما بزرگسالان – به ویژه کسانی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند – نیز کابوس می بینند.

جونی آلدریچ، 57 ساله، از وینستون سالم، NC، پس از اینکه همسرش را چهار سال پیش به دلیل سرطان مغز از دست داد، از خواب می ترسید. پس از تشنج او، او مجبور شد تصمیم سختی را برای تعلیق درمان بگیرد، تجربه ای که او را آسیب زا کرد.

هر شب، او کابوس هایی می دید که از او درخواست می کرد به او کمک کند، اما او نتوانست. او تکان می خورد. آلدریچ سرانجام از یک مشاور کمک گرفت و مصرف داروهای ضد اضطراب را برای کمک به خواب شروع کرد. آلدریچ، مدیرعامل انتشارات Cancer Lifeline می گوید: “من هنوز داروهای ضد اضطراب را در دوز بسیار کم مصرف می کنم، زیرا در غیر این صورت از نتایج آن می ترسم .” “حتی یکی از آن کابوس ها ارزشش را ندارد. و من هنوز دیرتر از آنچه باید بخوابم تا مطمئن شوم که واقعاً خسته شده ام.

 

ترس های مربوط به آپنه خواب

برخی دیگر از خواب ناراحت هستند زیرا دارای شرایط بهداشتی هستند. به عنوان مثال، افرادی که آپنه خواب دارند، می ترسند که در خواب تنفس خود را متوقف کنند.

هریس می گوید ترس نادر است، اما ممکن است زمانی رخ دهد که فردی برای اولین بار متوجه شود که دچار آپنه خواب است و منتظر یک دستگاه CPAP (فشار مداوم مثبت راه هوایی) برای درمان این بیماری است.

هنگامی که آپنه کنترل می شود، مردم بهتر می دانند که شب ها چندین بار از خواب بیدار نمی شوند. بنابراین چه کاری می توانید برای از بین بردن ترس از خواب انجام دهید؟ در اینجا آنچه کارشناسان پیشنهاد می کنند:

 

تفکر خود را تغییر دهید!

مانند بسیاری از نگرانی ها، ترس از خواب همه چیز را در مورد چشم انداز مطرح می کند. به جای این که به تاثیرات منفی بی خوابی بپردازید، به خودتان یادآوری کنید که داشتن شب های بد گاه و بیگاه طبیعی است و بیداری های شبانه گاه به گاه انتظار می رود.

اگر مضطرب هستید زیرا پیش بینی اختلال دارید، به خود بگویید که انتظار آن را داشته باشید. ادلوند می گوید: “من یک متخصص داخلی را می شناختم که در تماس بود و نمی توانست بخوابد زیرا همیشه منتظر تماس بود.” “من به او گفتم فقط انتظار تماس داشته باشد و نگران این موضوع نباشد ، و بعد از آن خیلی بهتر خوابید.”

بهداشت خوب را تمرین کنید.

اصول اولیه:

  • هر شب ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح همان ساعت از خواب بیدار شوید.
  • چهار تا پنج ساعت قبل از خواب از خوردن و نوشیدن کافئین خودداری کنید.
  • در برابر میل به چرت زدن مقاومت کنید.
  • دو ساعت قبل از خواب از ورزش خودداری کنید.
  • اتاق خواب خود را خنک و تاریک نگه دارید.
  • فعالیت های اتاق خواب خود را به خواب و رابطه جنسی محدود کنید.

اگر نمی توانید بخوابید، برخیزید و کاری خسته کننده انجام دهید.یک کتاب خسته کننده را روی میز تخت خود نگه دارید.

همچنین، یک روال آرامش بخش ایجاد کنید. با انجام هر کار شبانه بدن خود را برای خواب آماده کنید. ادلوند می گوید، یک روال آرامش بخش که شامل حمام گرم، گوش دادن به موسیقی یا تنفس عمیق است، می تواند در صورت داشتن بی خوابی مفید باشد.

 

دریافت کمک پزشکی را در نظر بگیرید.

اگر اختلال خواب دارید که از بین نمی رود، مانند بی خوابی یا کابوس های مزمن، با یک متخصص خواب صحبت کنید.

بی خوابی را می توان با درمان رفتاری شناختی یا داروهای خواب درمان کرد. کابوس های مزمن ممکن است نیاز به تمرین تصویری داشته باشند که شامل بازنویسی و تمرین نسخه جدید کابوس در طول روز باشد. همچنین می توان با داروهای مختلف تجویز کرد. اگر فکر می کنید دچار آپنه خواب یا بیماری دیگری هستید که خواب شما را مختل می کند، باید با پزشک خود مشورت کنید.

برای کولتر، تمرین برای یک ماراتن در سال 2008 یک استراحت موقت از بی خوابی را فراهم کرد. او همچنین با خوردن داروی خواب آرام می شود، اگرچه می گوید که همیشه موثر نیست. او اکنون در نظر دارد که به متخصص خواب مراجعه کند و در همین حال، دوباره شروع به دویدن کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *