تعبیر خواب زبان

تعبیر خواب زبان

زبان در خواب بی هیچ تاویل و تعبیر ی اشاره به خود است و هر حالتی که زبان ما در خواب داشته باشد می توانیم وضع و موقعیت خویش را در بیداری قیاس و مجسم کنیم. در این مورد تمام موبران اتفاق نظر دارند که زبان در خواب اشاره به خود زبان است.

اگر در خواب ببینیم که زبانمان دراز شده چیزهائی می گوئیم که نفع ما در گفتن آن سخنان نیست. یا گستاخی می کنیم یا فضولی و خلاصه زبان درازی از ما سر می زند. چنانچه ببینیم زبان ما پهن شده خواب ما می گوید که به وقت لزوم نمی توانیم از حق خویش دفاع کنیم.

ابن سیرین از دانیال نبی نقل می کند:

که اگر ببینید که زبانتان آماس کرده و بزرگ شده به قدر همان آماس سود می برید و نعمت می یا بید .اگر ببینید که زبانتان موی در آورده به سبب زبان خود گرفتار محنت و اندوه می شوید.

اگر ببینید که زبانتان بیش از حد دراز شده با سخنان خود موجبات رنجش دیگران را فراهم می آورید و چنانچه ببینید زبانتان شرحه شرحه و قاش قاش شده است نشان آن است که به کسی تهمت و افترا می زنید بی آن که دلیلی داشته باشید.

اگر در خواب ببینید که زبانتان دو شاخه شده در میان مردم به نفاق و دوروئی حرف می زنید و آن چه بر زبان می آورید در دل ندارید و آن چه خیر دیگران در آن است نمی گوئید و اگر ببینید که اصلا زبان در دهان ندارید جائی که باید از خویشتن دفاع کنید عاجز می مانید و سکوتی زیان بار انتخاب می کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *