تمرین اسکی فضایی
تمرین دوچرخه ثابت
۱۴۰۰-۰۲-۰۵
تمرین رَک پول
۱۴۰۰-۰۲-۰۶

تمرین اسکی فضایی

اگر معمولاً برای استفاده از دستگاه اسکی فضایی بدنسازی خود در ساعت های شلوغ باشگاه باید در صف منتظر بمانید، تنها نیستید. دستگاه اسکی فضایی یکی از پرطرفدارترین دستگاه های قلب در مراکز تناسب اندام است. همچنین یک گزینه عالی برای تجهیزات ورزشی در خانه است.

بنابراین چه چیزی باعث محبوبیت این دستگاه کم کار  می شود؟ این 10 مزیت را بررسی کنید و خود تصمیم بگیرید. مقاله از بخش ورزش مجله ایننترنتی وبگردون  به بررسی تمرین اسکی فضایی و مزایای این حرکت می پردازیم.



 

مزایای ماشین اسکی فضایی

1. توان و قدرت قلبی خود را تقویت کنید

ورزش های هوازی، که به آن کاردیو نیز گفته می شود، یک قسمت اصلی از یک برنامه تمرینی متعادل است. هنگامی که ورزش هوازی انجام می دهید، قلب و ریه های شما باید بیشتر کار کنند تا عضلات خون و اکسیژن بیشتری تأمین کنند.

دستگاه اسکی فضایی به شما امکان می دهد تمرین هوازی خوبی داشته باشید، که می تواند قلب ، ریه ها و عضلات شما را تقویت کند. این به نوبه خود می تواند به ایجاد استقامت و استقامت شما کمک کند.

با اسکی فضاییمی توانید هم تمرینات با فاصله زمانی زیاد و هم تمرینات قلبی با حالت پایدار را انجام دهید.

 

2. کالری زیادی بسوزانید

اگر به دنبال راهی برای خرد کردن کالری سوزی خود در مدت زمان کوتاه هستید، اسکی فضایی را بپرید. بسته به وزن شما ، این دستگاه کاردیو می تواند در مدت 30 دقیقه حدود 270 تا 400 کالری بسوزاند. انتهای پایین دامنه نشان دهنده شخصی با وزن 125 پوند است، در حالی که انتهای بالاتر برای شخصی با وزن 185 پوند است.

سوزاندن کالری بیشتر از مقدار مصرفی می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای افزایش کالری سوزی ، شدت تمرینات اسکی فضایی خود را افزایش دهید.

 

3. فشار کمتری روی مفاصل خود وارد کنید

هنگامی که اسکی فضاییبه صحنه دستگاه قلب در دهه 1990 برخورد کرد ، دوندگان با مفاصل دردناک و آسیب دیدگی بیش از حد از این فکر که می توانند سیستم قلبی عروقی خود را آموزش دهند در حالی که مقداری از فشار وارده بر مفاصل را از بین می برند ، خوشحال شدند.

زانوها ، مچ پا ، باسن و سایر مفاصل شما می توانند هنگام دویدن یا انجام سایر تمرینات کاردیو با ضربه زیاد ضربه بزنند. از آنجا که پاهای شما هرگز با اسکی فضایی از روی پدال بلند نمی شوند، این دستگاه یک نوع تمرین کم کاردیو را با ضربه کم ارائه می دهد.

یک مطالعه 2014 منبع معتبر نشان داد که یک تمرین اسکی فضایی می تواند تحمل وزن را در مقایسه با دویدن ، آهسته دویدن و تمرینات مشابه به طور قابل توجهی کاهش دهد. به عبارت دیگر، با اسکی فضایی می توانید بدون ساییدگی همراه با ورزش با تأثیر زیاد، تمرین را ادامه دهید.

 

4- هر دو یک تمرین بالاتنه و پایین تنه داشته باشید

دستگاه اسکی فضایی دسته دار از معدود دستگاه های کاردیو است که می تواند یک تمرین بدنه بالا و پایین بدن را برای شما فراهم کند. نکته اصلی برای به حداکثر رساندن مزایای قسمت بالای بدن این است که وزن و مقاومت خود را به طور مساوی تقسیم کنید. به عبارت دیگر، دستان خود را به همان سرعت که پاها را حرکت می دهید، پمپ کنید.

اگر اسکی فضایی به درستی انجام شود، می تواند گلوتها ، همسترینگ ، چهار پا ، قفسه سینه ، کمر ، عضلات دو سر ، عضلات سه سر و عضلات اصلی شما را هدف قرار دهد.

 

5. چربی بدن را بسوزانید

به دلیل توانایی بالای کالری سوزی، اسکی فضاییمی تواند به شما کمک کند تا در مدت زمان کمتری چربی بدن را از دست داده و عضلات خود را تنش دهید، خصوصاً اگر روی کار فاصله ای تمرکز داشته باشید. برای به حداکثر رساندن چربی سوزی ، باید بر شدت تمرینات خود تمرکز کنید منبع معتمد.

آموزش اینتروال را به تمرینات اسکی فضایی خود با نسبت 2 به 1 در نظر بگیرید: 30 ثانیه کار با شدت بالا ، به دنبال آن 15 ثانیه بهبودی ، یا 60 ثانیه کار با شدت بالا، و به دنبال آن 30 ثانیه بهبودی. در دوره های بهبودی حرکت پاها را متوقف نکنید. حرکت پدال ها را ادامه دهید اما با سرعت کمتری.

 

6. عضلات خاص پا را هدف قرار دهید

می توانید مقاومت و شیب پدال های پا را به صورت اسکی فضایی تغییر دهید. با این کار می توانید عضلات مختلف بدن را از جمله چهار پا ، گلوت ، همسترینگ و ساق پا هدف قرار دهید.

با افزایش شیب، ممکن است احساس کنید که قسمت پایین بدن شما در حال سوختن است. اگر پدال های پا را پایین تنظیم کنید ، ممکن است احساس کنید چهار چرخهایتان بیشتر کار می کنند. به علاوه، از آنجایی که پدال های پا برعکس می شوند ، می توانید جهت گام خود را تغییر دهید و بیشتر بر روی همستر و گلوت خود تمرکز کنید.

 

7. تعادل خود را بهبود ببخشید

ورزش های تحمل وزن می توانند به تقویت استخوان ها کمک کنند. اما آیا می دانید این نیز می تواند تعادل شما را بهبود بخشد؟ اگر صاف بایستید و دستهای اسکی فضایی خود را رها کنید، می توانید عضلات اصلی خود را هدف قرار داده و روی تعادل خود کار کنید.

فقط مطمئن شوید که مقاومت و شیب در سطح قابل کنترل تنظیم شده است تا بتوانید بدون استفاده از دستگیره ها با خیال راحت از دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید.

 

8- بعد از آسیب دیدگی بدن را حفظ کنید

اگر از آسیب دیدگی پرستاری می کنید و نمی توانید در فعالیتهای بدنی منظم خود شرکت کنید ، تمرین اسکی فضایی می تواند یک روش عالی برای ایجاد یا حفظ تناسب اندام شما باشد. از آنجایی که این یک تمرین کم ضربه است ، فشار بسیار بیشتری نسبت به تمرینات با شدت زیاد، مانند دویدن ، دویدن یا پریدن ، روی مفاصل شما فشار می آورد.

تمرین روی اسکی فضایی بعد از آسیب دیدگی ممکن است به شما کمک کند دامنه کامل حرکت خود را بازیابید. همچنین می تواند ضمن تقویت استرس از ناحیه آسیب دیده ، به تقویت عضلات و مفاصل نیز کمک کند.

 

9. از گزینه های متنوع لذت ببرید

دستگاه های اسکی فضایی معمولاً انواع برنامه های تمرینی از قبل برنامه ریزی شده را ارائه می دهند که از تپه نوردی ، آموزش داخلی و سایر گزینه های قابل تنظیم تقلید می کنند که به شما کمک می کند نوع تمرین مورد نظر خود را بدست آورید.

 

10. سریع یاد بگیرید

یکی از مزایای اسکی فضایی این است که یادگیری نحوه استفاده از آن طولی نمی کشد. اگرچه منحنی یادگیری با این دستگاه نسبتاً آسان است، اما اگر قبلاً از آن استفاده نکرده اید ، می توانید از یک مربی شخصی راهنمایی بخواهید. آنها می توانند نکاتی در مورد نحوه استفاده صحیح از آن و نوع تمرینی که ممکن است برای اهداف تناسب اندام شما مناسب باشد ، به شما ارائه دهند.

هنگام شروع اسکی فضایی، ممکن است بخواهید فقط از پدال های پا استفاده کنید. هنگامی که به حرکت ماشین عادت کردید ، می توانید دسته ها را اضافه کنید.

 

اشکالاتی

هیچ چیز هرگز آنطور که به نظر می رسد کامل نیست و این شامل دنیای تناسب اندام نیز می شود. با تمام مزایای استفاده از اسکی فضایی، نکات منفی نیز باید در خاطر داشته باشید.

جان ام. مارتینز، پزشک، پزشک پزشکی مراقبت های اولیه در Pain Free Running ، می گوید: “حرکت روی اسکی فضایی کمی متفاوت از دویدن یا راه رفتن است، بنابراین عضلات پا و هسته به طور متفاوتی فعال می شوند.” “اگر بدن با الگوهای جدید شلیک عضله و الگوهای حرکتی سازگار نشود، ممکن است این تفاوت در فعال سازی عضلات به طور بالقوه منجر به آسیب شود.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: از آنجا که اسکی فضایی ضربه کمتری نسبت به دویدن یا راه رفتن دارد، به دلیل استرس کمتری که روی پاها وارد می شود، ممکن است کاهش قدرت پا را کمتر ببینید.

به دلیل همین تأثیر کمتر، دکتر مارتینز می گوید شما همچنین ممکن است در مقایسه با دویدن یا وزنه برداری بهبود کمتری در تراکم استخوان مشاهده کنید. این به این دلیل است که بارهای بیشتر یا ضربه بیشتر باعث افزایش و بهبود تراکم استخوان در قسمت پایین بدن می شود.

 

نکته پایانی

گنجاندن دستگاه اسکی فضایی در برنامه تناسب اندام می تواند به تقویت قلب، ریه ها و عضلات کمک کند ، در حالی که باعث تقویت استقامت، تعادل و سوزاندن کالری زیادی می شود. اگر مشکلات مفصلی دارید یا می خواهید بعد از آسیب دیدگی بدن خود را بسازید یا حفظ کنید، این گزینه عالی است.

اگرچه این مربی کم تأثیر برای اکثر سطوح تناسب اندام یک انتخاب عالی است، اگر قصد تقویت پاها و ایجاد تراکم استخوان را دارید، انجام سایر تمرینات در برنامه روزمره نیز ضروری است. این امر به ویژه برای دوندگان و ورزشکاران قابل رقابت بسیار مهم است.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *