تمرین دستگاه پله
تمرین دیپ سینه
تمرین دیپ سینه
۱۴۰۰-۰۲-۰۶
تمرین فلای دمبل
تمرین فلای دمبل
۱۴۰۰-۰۲-۰۶
تمرین دستگاه پله

تمرین دستگاه پله

تمرین دستگاه پله

در اینمقاله از بخش ورزش مجله ایننترنتی وبگردون به بررسی مزایای تمرین دستگاه پله می پردازیم.



 

تمرین دستگاه پله چیست؟

تمرین پله دستگاه تناسب اندام ثابت شبیه تردمیل یا اسکی فضایی است. با این وجود، تمرین پله به جای دویدن در محل، پله ها را می چرخاند، بنابراین می توانید برای مدت زمان دلخواه از پله ها در یک مکان بالا بروید.

 

مزایای تمرین دستگاه پله:

تمرین پله یک ماشین قدرتمند است که می تواند تجربه تناسب اندام شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. بیایید روش های بی شماری را که تمرین پله از سلامت روحی و جسمی شما بهره می برد، بررسی کنیم:

 

1. بهبود سلامت قلب و عروق

بیا با آن روبرو شویم. همه ما یک پله طولانی طی کرده ایم و نفس نفس می کشیم. خوشبختانه با تمرین می توانیم استقامت خود را بهبود ببخشیم. چشمگیرترین مزیت تمرین پله تقویت سلامت قلب و عروق است.

پس از تمرین مداوم، تسخیر همان پله طولانی که قبلاً شما را به چالش کشیده است آسان خواهد بود. تکرار ورزش کاردیو در تمرین دستگاه پله سلامت قلب شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد!

 

2. میزان بهبود متابولیسم

تمرین دستگاه پله می تواند در طی تمرین خیلی سریع کالری بسوزاند. در حقیقت ، فقط سی دقیقه کوهنوردی متوسط ​​می تواند بیش از 280 کالری بسوزاند. همانطور که گفته شد، مزایای این متابولیسم افزایش یافته فراتر از تمرین است.

ورزش های قلبی عروقی در واقع میزان متابولیسم استراحت شما را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، دو ساعت پس از بالا رفتن از تمرین پله، می توانید روی کاناپه نشسته باشید و بدن شما با کارآیی بیشتری نسبت به قبل از صعود کالری می سوزاند.

 

3. کواد قوی تر

بالا رفتن از پله ها به درگیری عضلانی قابل توجهی به ویژه در پاها نیاز دارد. هنگامی که از پله ها بالا می روید ، عضلات چهار سر ران شما وظیفه کشیدن زانو را بر عهده دارند.

در نتیجه، این حرکت تکراری باعث ایجاد تنش مکانیکی و فشار متابولیکی در چهار گوش شما می شود که باعث افزایش هیپرتروفی عضلات چهار سر ران می شود. پس از یک جلسه طولانی در تمرین پله، شما احساس سوختگی عمیقی در چهار گوش خود خواهید کرد.

 

4. همسترینگ های قوی تر

همسترینگ ها نیز در حرکت کوهنوردی نقش بسزایی دارند. برای اینکه حرکتتان را به جلو و بالا ببرید، همسترینگ تماس بگیرید تا مفصل ران شما گسترش یابد. سعی کنید همزمان از دو یا سه پله بالا بروید تا سودهای همسترینگ خود را به حداکثر برسانید!

 

5. Glute قوی تر

درست مثل همسترینگ، گلوتئوس ماکسیموس نیز وظیفه کشیدن مفصل ران را دارد. برای اینکه تنش را به حداکثر برسانید و تعریف گلوتان را بهتر کنید، پس از هر مرحله پای خود را صاف کنید و گلوت را فشار دهید.

همانطور که در تمرین دستگاه پله راحت تر می شوید، می توانید هنگام کوهنوردی تمرینات پرانتزی مانند عقب زدن یک پا را انجام دهید!

 

6. گوساله های قوی تر

هر بار که روی پله ها قدم می گذارید ، گوساله ها آخرین عضلاتی هستند که منقبض می شوند تا شما را به سمت بالا فشار دهند. تمرین پله ابزاری عالی برای تعریف و پرورش گوساله ها است. اگر می خواهید گوساله های خود را هدف بگیرید، در هر مرحله با انگشتان پا به سمت بالا فشار دهید.

 

7. عضلات شکمی قوی تر

هسته خود را ببندید و شکم های خود را قبل از هر مرحله سفت کنید. این نه تنها باعث بالا رفتن حالت بهتر هنگام بالا رفتن می شود، بلکه شکم شکم شما نیز تمرین خواهد کرد!

 

8. استخوان های قویتر

یکی دیگر از مزایای جالب تمرین دستگاه پله این است که کوهنوردی در واقع به تقویت استخوان ها کمک می کند. هنگامی که ما یک ورزش تحمل وزن مانند بالا رفتن از پله ها را انجام می دهیم ، بدن ما با ساختن استخوان های محکم پاسخ می دهد.

هرچه پیرتر می شوید، حفظ سلامت استخوان اهمیت بیشتری پیدا می کند و تمرین پله می تواند به شما کمک کند!

 

9. بهبود سلامت مفاصل

بالا رفتن از پله ها تمرین کم ضربه ای تلقی می شود. این بدان معناست که تمرین پله نسبت به سایر تمرینات قلبی مانند دویدن، استرس، پاها و زانوها را تحت فشار قرار می دهد. بنابراین ، شما نمی توانید از مزایای تمرین پله بهره مند شوید بدون اینکه دچار آتل شکم، مشکلات زانو یا مشکلات مفصلی شوید که ممکن است از اشکال دیگر ورزش ناشی شود.

تمرین دستگاه پله بر روی مفاصل شما آسان است بنابراین می توانید بدون درد تمرین کنید!

 

10. هیت ذهنی بهبود یافته

ثابت شده است که ورزش های هوازی مانند شنا، دویدن و بالا رفتن از پله باعث کاهش احساس اضطراب و افسردگی می شوند. در حالی که مکانیسم دقیق آن ناشناخته است، دانشمندان معتقدند که افزایش جریان خون در مغز ناشی از ورزش ممکن است در این امر نقش داشته باشد.

ورزش های قلبی عروقی باعث ترشح اندورفین می شود، که به کاهش استرس و بهبود سلامت روان شما کمک می کند! ‍

 

11. بهبود مقاومت ذهنی

اگرچه فشار آوردن به حد مجاز در هر فعالیت بدنی می تواند مقاومت ذهنی شما را تقویت کند ، اما نکته خاصی در مورد StairMaster وجود دارد. با هر مرحله، شما از نیروی جاذبه سرپیچی می کنید و به سمت بالا حرکت می کنید. چند چیز پاداش آورتر از رسیدن به بهترین نتیجه شخصی در تمرین پله وجود دارد.
تمرینات دشوار در تمرین دستگاه پله مقاومت ذهنی شما را ایجاد می کند!

 

12 دسترسی

بالا رفتن از پله ها یکی از تمرینات قابل دسترسی است. اگر به دستگاه دسترسی ندارید، می توانید درست در خانه برای یک تمرین قاتل از پله ها بالا بروید. با این حال، اگر به سالن بدنسازی دسترسی دارید، به راحتی دستگاه تمرین پله را پیدا خواهید کرد.

از آنجا که افراد بیشتری تمایل به استفاده از تردمیل و اسکی فضایی دارند، تمرین دستگاه پله معمولاً برای استفاده باز است. در ورزشگاه محلی خود از این سنگهای قیمتی پنهان استفاده کنید!

 

13. موفقیت پایدار

آخرین مزایای تمرین دستگاه پله در مورد پایداری است. برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود، باید به آرامی قدرت و مقاومت خود را افزایش دهید. با استفاده از تمرین پله می توانید سرعت دستگاه را تغییر دهید تا هر تمرین را با سطح آمادگی فعلی خود تنظیم کنید.

با پیشرفت، می توانید از پله ها با سرعت بیشتری یا برای مدت زمان طولانی تری بالا بروید!

 

نتیجه گیری

تمرین دستگاه پله یک تمرین فوق العاده قلب و عروق را ارائه می دهد که برای همه افراد ورزشکار در دسترس است. با این حال، اگر به دستگاه دسترسی ندارید، نیازی نیست که این مزایای تمرین پله را از دست دهید! درعوض ، می توانید نزدیکترین پله را پیدا کرده و به دنبال آن بروید.

شما می توانید با ساختن قدرت، بدن خود را مجسمه سازی کنید ، استقامت خود را بهبود ببخشید و در کل با پله ها سالم شوید. از مزایای فراوان تمرین پله امروز بهره مند شوید!

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *