تمرین پرس سرشانه دستگاه
تمرین چکش دمبل
تمرین چکش دمبل
۱۴۰۰-۰۲-۰۶
تمرین تی بار
تمرین تی بار
۱۴۰۰-۰۲-۰۷
تمرین پرس سرشانه دستگاه

تمرین پرس سرشانه دستگاه

تمرین پرس سرشانه دستگاه

چه بخواهید عضله آن ناحیه را منزوی کنید و چه یک تمرین ترکیبی بیشتر بخواهید ، تمرینات شانه بسیار مختلفی وجود دارد که دانستن اینکه کدام یک را باید انجام دهید و چه موقع دشوار است. دستگاه پرس شانه یک وسیله مفید است که می تواند سهم مهمی در تمرین شانه شما داشته باشد. نحوه و چگونگی استفاده از آن را برای دستیابی به اهداف تناسب اندام به طور موثر مشخص کنید. دراین مقاله از بخش ورزش مجله ایننترنتی وبگردون به برسی تمرین پرس سرشانه دستگاه می پردازیم.



دستگاه پرس شانه چیست؟

کف سالن های بدن سازی با دستگاه های مختلف بسته بندی شده است. دستگاه پرس شانه یک بیت مقاومت ثابت است که شما را از حالت نشسته فشار می دهد. به آن پرس شانه نشسته نیز می گویند.

مقاومت ثابت به این معنی است که الگوی حرکتی که هنگام استفاده از دستگاه انجام می دهید کاملاً ثابت است. شما نمی توانید نحوه حرکت وزن را کنترل کنید. شما فقط حرکتی را که دستگاه اجازه می دهد دنبال می کنید. این باعث می شود که استفاده از وزنه های آزاد متفاوت باشد ، در صورتی که نحوه حرکت آنها به خود شما بستگی دارد.

میزان مقاومت روی دستگاه را می توان به راحتی تغییر داد ، اغلب با تنظیم وزن پین که نشسته است. یا اینکه چند صفحه روی آن بارگیری شده است.

چگونه از دستگاه پرس شانه استفاده کنید؟

ابتدا روی صندلی هاپ بزنید و مطمئن شوید که با قد شما تنظیم شده است. میله ها باید در ارتفاع شانه باشند. باید به راحتی نشسته باشید ، در حالی که پشت به بالشتک است ، پاها را روی زمین قرار داده و زانوها را در زاویه قائم و به اندازه عرض شانه خم کنید.

میله هایی که در جلوی شما قرار دارند را با یک چسب محکم (وارده) بگیرید. آرنج شما خم خواهد شد.

وزنه را به سمت بالا و بالای سر خود فشار دهید. الگوی حرکت توسط دستگاه ثابت می شود. در بالا مکث کنید ، اما آرنج را قفل نکنید.

با یک حرکت آهسته و کنترل شده به سمت پایین پایین بیایید و جلوتر از مرحله بعدی کشش وزن را در پایین نگه دارید. اجازه ندهید که وزن به مکان آرامش خود پایین بیاید

 

عضلات کلاه آیا دستگاه پرس شانه کار می کند؟

با کمال تعجب ، عضلات شانه ها.

استفاده از دستگاه به جای وزنه های آزاد آن را به یک تمرین منزوی تبدیل می کند. این بدان معنی است که فقط یک حرکت مفصل درگیر است و تعداد گروه های عضلانی درگیر نیز کمتر است.

شما توسط پد پشتیبانی می شوید ، به این معنی که نیازی به درگیر کردن عضلات تثبیت کننده کلیدی برای کمک به شما در انجام آن نیست.

به شما امکان می دهد عضلات شانه ها را بهتر هدف بگیرید. به طور خاص ، فشار شانه دستگاه ، دلتوئیدها را هدف قرار می دهد.

پرس شانه با وزنه رایگان در مقابل پرس شانه ماشینی

هر کس در مورد ورزش تنظیمات خاص خود را دارد. برخی ترجیح می دهند از دستگاه استفاده کنند و برخی دیگر به سمت وزنه های آزاد می روند. مهم است که درک کنید چگونه آموزش با هر یک از آنها می تواند متفاوت باشد.

هنگام استفاده از وزنه های آزاد برای انجام فشار دادن شانه یا سر ، کارهای بیشتری در بدن انجام می شود. شما به تنهایی ایستاده اید و برای انجام مطبوعات ، باید خود را تثبیت کنید و سایر گروه های عضلانی را درگیر کنید تا به شما در انجام این کار کمک کنند. پرس شانه با وزن آزاد ماهیت کاملاً ترکیبی دارد. این نیاز به پشتیبانی از عضلات کوچکتر از شانه های شما مانند روتاتور کاف شماست. این همچنین از هسته و پایین بدن شما می خواهد تا هنگام انجام حرکت شما را درگیر و تثبیت کند.

هنگام استفاده از دستگاه اسمیت مانند پرس شانه ، گروه های بزرگ عضلانی مانند دلتوئیدها را با تمرکز بیشتر هدف قرار می دهید. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود سنگین تر شوید ، زیرا عضلات ضعیف مانع اجرای آن نمی شوند. اگر به دنبال افزایش قدرت یا رشد عضلات در یک منطقه خاص هستید عالی است.

بنابراین ، همه چیز به اهداف آموزشی شما بستگی دارد. فقط بخاطر داشته باشید که برای ایجاد قدرت و تحمل بدن کاملاً گرد و کامل ، نگه داشتن ورزشهای ترکیبی بخشی اصلی از برنامه روزانه موثرترین راه برای انجام این کار است.

پرس نظامی چیست؟

پرس نظامی نوعی پرس شانه است که به دلیل منشأ نظامی ، از سبک خاصی پیروی می کند. شما به جای اینکه عرض شانه از هم فاصله داشته باشید، پاها را کنار هم نگه دارید. و شما از یک وضعیت دندانه دار بدون حرکت حرکت می کنید. این یک حمله کامل به عضلات شانه است. انجام این کار بسیار سخت است و متوجه خواهید شد که در اینجا باید کمی سبک شوید.

پرس سربار چیست؟

پرس سربار و پرس شانه تقریباً به جای یکدیگر استفاده می شوند. بعضی اوقات افراد هنگام استفاده از هالتر از آن بعنوان پرس سر استفاده می کنند و هنگامی که از دمبل استفاده می کنند فشار شانه می دهند. اما نه همیشه. به این وابسته است که از که میپرسید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *