10 تمرین یوگا برای از بین بردن سرماخوردگی و آنفولانزا

10 تمرین یوگا برای از بین بردن سرماخوردگی و آنفولانزا

تغییرات جزئی در هوا و همه کسانی که دارای ایمنی متوسط ​​یا پایین هستند همیشه گلودرد و سرماخوردگی دارند.  اگرچه به نظر می رسد بدون هیچ ایجاد اختلال خاصی در زندگی شما باشد، اما ممکن است بسیار آزار دهنده باشد. کمترین آن نتیجه این است که انرژی را میگیرد و فرد را کاملا خسته می کند. در این مقاله از بخش یوگا  مجله اینترنتی وبگردون به بررسی تمرینات یوگا برای درمان سریعتر سرماخوردگی میپردازیم.

هوای سرد باعث سرماخوردگی نمی شود اما باعث ایجاد تماس با ویروس های موجود در هوا می شود.

 

سرماخوردگی چگونه شروع می شود؟

اگر کسی در اطراف شما به ویروس آلوده باشد، می توانید آن را نیز بگیرید ، یعنی سرماخوردگی مسری است. تماس ساده سطح، مانند قاشق، دستگیره در، صفحه کلید یا هر چیزی که دهان یا بینی شما را لمس کند ، می تواند ویروس را به شخص دیگری منتقل کند. ویروس سرماخوردگی نیز از طریق هوا منتقل می شود، بنابراین اگر فرد مریضی دارید که در اطراف شما عطسه می کند، در نهایت سرمامیخورید.

این ویروس خود را به مخاط بینی و گلو متصل می کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما سیگنال دریافت می کند، سلول های سفید خون را برای حمله به ویروس ها ارسال می کند.

 

یوگا چگونه به درمان سرماخوردگی کمک می کند؟

یوگا به شما کمک می کند تا سرما را از بین ببرید زیرا باعث تعادل سیستم های دلسوز (پاسخ / مبارزه) و پاراسمپاتیک (استراحت) می شود. سیستم ایمنی به سلول های سفید خون کمک می کند تا به آنها در مبارزه با ویروس ها کمک کند. این گلبولهای سفید خون معمولاً در تیموس که در قفسه سینه قرار دارد ، در گردش هستند. بنابراین، با کمک آساناهای یوگا (به طور عمده وارونگی) می توانید این گلبول های سفید خون را به همراه سرشار از خون تازه به سر و گلو بکشید و این به تسکین سینوس های آسیب دیده و احتقان کمک می کند.

 

10 آسانای اساسی در یوگا برای تسکین سرما

1. اوتاناسانا

اوتاناسانا
اوتاناسانا

اصطلاحاً Uttanasana یا Standing Forward Bend برای افزایش گردش خون شناخته شده است. این تمرین کمک می کند تا مجاری سینوس پاکسازی شود و در نتیجه انسداد از بین برود و تنفس کاملتری ایجاد شود. سیستم عصبی را نشاط می بخشد و استرس و تنش را از بین می برد.

 

2. آدو موخا سانواناسانا

آدو موخا سانواناسانا
آدو موخا سانواناسانا

Adho Mukha Svanasana یا کشش سگ رو به پایین آسانایی است که قلب شما بالاتر از سر قرار می گیرد. نیروی کششی معکوس وجود دارد که هنگام انجام آن اتفاق می افتد، و این به گردش مناسب لنف و خون کمک می کند. وارونگی خفیف باعث جریان آزاد سلولهای سفید خون در بدن می شود و همچنین به تخلیه سینوس ها کمک می کند.

 

3. اوستراسانا

اوستراسانا

این آسانا که ژست شتر نیز نامیده می شود، سینه را باز می کند و تمام معابر را پاک می کند. تا زمانی که در این وضعیت هستید سعی کنید تا جایی که می توانید نفس بکشید بسیار ضروری است. این به شما کمک می کند تا تمام مناطق مسدود شده که باعث سرما می شوند باز شود.

 

4. ویپاریتا کارانی

ویپاریتا کارانی
ویپاریتا کارانی

The Legs Up The Wall Pose یک ژست عالی برای تمرین برای مقابله با بیماری های تنفسی است. وقتی این آسانا را تمرین کنید، متوجه خواهید شد که از سردرد یا کمردرد همراه با سرماخوردگی راحت شده اید. تمرین این آسانا باعث آرامش ذهن و قدرت شما می شود زیرا بدن شما با سرماخوردگی مقابله می کند و به شما در کاهش خستگی کمک می کند، که معمولاً بدنبال سرماخوردگی است. این آسانا به سلول های ایمنی کمک می کند تا از طریق بدن شما حرکت کنند.

 

5. ستو باندهاسانا

ستو باندهاسانا
ستو باندهاسانا

Setu Bandhasana یا Bridge Bridge یک آسانای همه کاره است. این یک روش عالی برای باز کردن قفسه سینه است. همچنین خون تازه ای به سر می فرستد که به باز شدن بیشتر سینوس ها کمک می کند. این آسانا همچنین غدد تیموس، یکی از اعضای اصلی سیستم ایمنی بدن را فعال می کند.

 

6. دنوراسانا

دنوراسانا
دنوراسانا

Dhanurasana یا ژست کمان به پشت ، سینه ، گردن و معده شما کشش خوبی می بخشد. همچنین باعث باز شدن قفسه سینه و گردن شما می شود. از این رو، هنگامی که سرما خورده اید، تنفس را بهبود می بخشد. این آسانا یک آرامبخش عالی است، به خصوص اگر به دلیل سرما خود را قادر به خوابیدن نمی دانید. این آسانای تقویت کننده است و نیاز به تنفس کامل و کامل دارد. در صورت تنگی نفس، سعی نکنید برای مدت طولانی تری در این حالت بمانید.

 

7. هالاسانا

هالاسانا
هالاسانا

این ژست برای کسانی که سینوزیت دارند و غده فوق کلیه را ترمیم می کنند بسیار مفید است. گردش خون را در بدن بهبود می بخشد و همچنین مسیر مشخصی برای سم زدایی ایجاد می کند. این وضعیت سیستم پاراسمپاتیک شما را مجدداً تنظیم می کند و به شما این امکان را می دهد تا بدن به طور موثرتری بهبود یابد، بنابراین به شما کمک می کند تا به بدن خود برسیدو از شر سرماخوردگی خود خلاص شوید.

 

8. ماتسیاسانا

ماتسیاسانا
ماتسیاسانا

هنگامی که این آسانا را تصور می کنید، سینه شما بلند شده و گلو باز می شود. این تنفس شما را بهبود می بخشد و به درمان سرماخوردگی کمک می کند. در هنگام سرماخوردگی، فرد می تواند از طریق بالشتک، تقویت کننده یا یوگا از قسمت پشتی قفسه سینه حمایت کند و به بهبودی مطلوب کمک کند.

 

9. سلامبا سیرساسانا

سلامبا سیرساسانا
سلامبا سیرساسانا

این ممکن است یکی از پیچیده ترین و پیچیده ترین آساناهای یوگا به نظر برسد. این بدن بدن شما را احیا می کند و همچنین به شما کمک می کند تا سکوت زدایی کنید زیرا خون راکد از انگشتان پا خارج می شود و از طریق قلب فیلتر می شود و برای تخلیه سر شما بیشتر حرکت می کند. این آسانا همچنین ایمنی شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا با سرماخوردگی مقابله کنید. در طول یک دوره سرد، توصیه می شود که در صورت احساس گمراهی یا نیاز به حمایت بیشتر، وضعیت بدن را به سمت دیوار امتحان کنید.

 

10. شاواسانا

شاواسانا
شاواسانا

Shavasana ژست عمیق استراحت است. گاهی اوقات، هنگامی که سرما می خورید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بدن خود استراحت دهید. به آن انرژی می بخشد و به آن کمک می کند تا در برابر ویروس های سرماخوردگی بهتر مبارزه کند.

 

آیا تا به حال برای تسکین سرماخوردگی یوگا تمرین کرده اید؟ سرماخوردگی، سینوس یا آنفولانزا گرچه چنین بیماری اساسی است، اما واقعاً می تواند شما را پایین بیاورد. دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، همراه با مصرف دوز معمول داروهای خود، یوگا نیز انجام دهید. احساس خیلی بهتری خواهید داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *