توصیه هایی به کسانی که تازه مادر شدند

توصیه هایی به کسانی که تازه مادر شدند

به‌عنوان یک مادر جدید، احتمالاً اینترنت را برای یافتن نکاتی که برای اولین‌بار مادرتان می‌بینید و هر توصیه‌ای به مادر جدیدی که می‌توانید پیدا کنید، جستجو کرده‌اید. از این گذشته، هیچ کس واقعاً هرگز به شما یاد نمی دهد که چگونه مادر باشید. این ذاتا یکی از آن چیزهایی است که شما در حال حرکت یاد می گیرید.

تبدیل شدن به یک مادر برای اولین بار می تواند یکی از شادترین و در عین حال ترسناک ترین دوران زندگی شما باشد. شما برای استقبال از بسته جدید شادی خود هیجان زده هستید، اما هنوز عصبی هستید که واقعاً نمی دانید چه کاری انجام دهید. خوبه! من اونجا بودم. در اینجا بهترین نکات من برای تازه مادران وجود دارد!

15 نکته ضروری برای اولین بار مادر

وقتی صحبت از مادر شدن به میان می‌آید شادی‌ها و مشکلاتی وجود دارد ، اما شما می‌توانید با این نکات جدید مادر راحت‌تر کنار بیایید!

1. به دل خود اعتماد کنید

بهترین توصیه به یک مادر جدید این است که به دل خود اعتماد کنید. با توجه به اینکه قبلاً هرگز این کار را نکرده اید، به راحتی می توانید خودتان را به عنوان یک مادر جدید حدس بزنید. با این حال، من می خواهم شما را تشویق کنم که به شهود و شهود مادر خود اعتماد کنید.

شما با ابزار لازم برای مادر شدن خلق شده اید. پس این بدان معناست که باید به آن تلنگرهای داخلی که ممکن است داشته باشید اعتماد کنید که به شما می گوید چیزی کاملاً درست نیست یا همه چیز خوب است. خودتان را حدس نزنید! دلیلی وجود دارد که می گویند “مامان ها بهتر می دانند!”

2. برای یادگیری به خود لطف بدهید

فرزندپروری شامل آموزش در حین کار است. برخلاف یادگیری نحوه رانندگی با ماشین یا حتی شروع یک کار جدید، هیچ کتابچه راهنمای کاربر وجود ندارد. این یکی از آن نکات جدید مادر است که باید خود را برای آن آماده کنید.

شما باید این واقعیت را بپذیرید که از روز اول همه چیز را متوجه نخواهید شد – مهم نیست چند کتاب خوانده باشید.

در واقع، شما هرگز همه چیز را متوجه نخواهید شد. به خود این لطف را بدهید که اشتباه کنید و در راه یاد بگیرید. فرزند شما به یک پدر و مادر کامل نیاز ندارد. آنها فقط به یک والدین فعلی نیاز دارند که بهترین کار خود را انجام دهد و هر روز بهتر شود .

 

 

3. کمک بخواهید

اگرچه مادران اغلب به عنوان ابرزنان تحسین می شوند، اما واقعیت این است که ما اینطور نیستیم. ما طوری طراحی شده بودیم که برای همه در همه زمان ها همه چیز باشیم. از نظر فیزیکی غیرممکن است! به همین دلیل توصیه ما به یک مادر جدید این است که کمک بخواهید.

درخواست کمک به ویژه در مراحل اولیه مادر شدن، زمانی که بدن شما در حال بهبودی است، اهمیت دارد و شما در حال بازگشت به شیار همه چیز هستید. همه چیز می تواند برای شما به عنوان یک مادر بسیار شلوغ شود.

در این مدت به شریک زندگی خود، خانواده و سایر افرادی که به آنها اعتماد دارید تکیه کنید. این کاملاً خوب و طبیعی است که در حین فهمیدن چیزها کمک بخواهید.

4. اجازه دهید دیگران به شما کمک کنند

درخواست کمک یک چیز است، اما در واقع پذیرش کمکی که ارائه می شود چیز دیگری است. حقیقت این است : قرار نیست همه کارها را آنطور که شما انجام می دهید انجام دهند. خوبه

خانه شما ممکن است آنطور که می خواهید تمیز نشود، اما تمیز خواهد بود. به دیگران اجازه دهید به روش خودشان به شما کمک کنند تا باری را از روی دستانتان بردارید.

اگر توانایی دارید، کسی را استخدام کنید تا به شما کمک کند. این می تواند شامل تحویل غذا، خدمات نظافت، خدمات خشکشویی و غیره باشد. بنابراین یکی از مهمترین نکات ما برای اولین بار این است که به دیگران اجازه دهید به شما کمک کنند.

11 فایده تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد

5. بهبودی خود را عجله نکنید

اگرچه ممکن است فکر کنید که بدن شما می تواند به فعالیت های عادی بازگردد، اما نمی تواند. حتی اگر احساس می کنید که می توانید دنیا را تسخیر کنید، به پزشک خود گوش دهید و در عوض استراحت کنید.

شما به تازگی یکی از بزرگترین معجزات موجود را پشت سر گذاشته اید. بدن شما برای بازیابی به زمان نیاز دارد. روند بهبودی خود را عجله نکنید یا بدتر از آن، با شکست مواجه نشوید زیرا بیش از حد خود را طولانی کرده اید. به خودت زمان بده تا شفا پیدا کنی

بهبودی پس از زایمان برای هر مادری متفاوت است، اما در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید در طول بهبودی انتظار داشته باشید .

6. مراقب خودت باش

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین توصیه‌های مامان جدید این است که از خودتان مراقبت کنید . هر چقدر هم که احمقانه به نظر برسد وقت گذاشتن برای خود با یک نوزاد جدید، ضروری است. شما نمی توانید بدون ریختن در خودتان بدهید.

مراقبت از خود به عنوان یک مادر جدید می تواند به سادگی غذا خوردن، دوش گرفتن یا حتی دزدی برای مدتی تنهایی باشد. سلامتی شما – جسمی، ذهنی و عاطفی – به اندازه سلامت کودک شما مهم است، پس آن را در اولویت قرار دهید.

اگر ایده‌هایتان کم است، در اینجا راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها بودجه خود را نادیده بگیرید . و مطمئن شوید که از هک های مختلف مادر استفاده کنید تا زمان بیشتری برای شما اختصاص دهد

7. مسیر فرزندپروری خود را ترسیم کنید

توصیه ما به یک مادر جدید این است که مسیر فرزندپروری خود را پیدا کند که برای شما و فرزندتان بهترین کار را دارد. واقعیت این است که هرکسی در مورد نحوه تربیت فرزندتان نظری خواهد داشت. ممکن است بخواهید به سر کار خود برگردید. شما ممکن است بخواهید یک مادر در خانه باشید.

شاید والدین شما، همسرتان و البته غریبه‌های کاملاً غریبه همگی نظر خودشان را دارند. اینکه چگونه پدر و مادر شوید به شما و شریک زندگیتان بستگی دارد.

نکته مهم این است که فرزند شما سالم باشد، پرورش یابد، دوست داشته شود و آموزش داده شود که یک شهروند سازنده و مهربان دنیا باشد. بنابراین روش فرزندپروری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

8. با چرخش و کامل نبودن چیزها خوب باشید

ممکن است در اوایل زایمان و زایمان متوجه شوید که به عنوان والدین در حال چرخش هستید. همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. شما باید با پیوتینگ مشکلی نداشته باشید.

آنقدر به انجام کاری متعهد نباشید که تصویر بزرگتر را فراموش کنید. یکی از بزرگ‌ترین توصیه‌های جدید مادر این است که با مشت‌ها رول بزنند. همه چیز عالی نخواهد بود، و این اشکالی ندارد.

9. با سرعت خود پیش بروید

به خاطر داشته باشید که والدین و مادر شدن یک ماراتن است و یک مسابقه نیست. در مورد چیزی عجله نکنید زمانی را که برای بهبودی، تنظیم و رسیدن به نوسان عادی جدید خود نیاز دارید، اختصاص دهید.

اگر از امتیاز مرخصی زایمان برخوردار هستید ، در صورت لزوم تمام وقت خود و بیشتر را در نظر بگیرید. شما نباید از مراقبت از خود و نوزادتان احساس بدی داشته باشید.

10. خودتان را با مادران دیگر مقایسه نکنید

یکی از بزرگترین تله های مادر شدن، مقایسه خود با مادران دیگر است . از تجزیه و تحلیل داستان های زایمان و زایمان گرفته تا سرعت “بازگشت” به وزن قبل از نوزاد. همه اینها غیر ضروری است و واقعاً می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عزت نفس شود. همه اینها می تواند به سرعت به یک مادر فانک منجر شود.

در عوض، به یاد داشته باشید که شما در سفر خود هستید و هیچ دو نفری شبیه هم نخواهند بود. شما باید این طرز فکر را حتی فراتر از فاز والدین جدید خود حفظ کنید. توصیه ما به یک مادر جدید این است که به آنچه هستید اطمینان داشته باشید و خود را با هیچ کس دیگری مقایسه نکنید.

11. فرزندتان را با بچه های دیگر مقایسه نکنید

مقایسه برای بچه ها از بدو تولد شروع می شود. وزن و رشد آنها بلافاصله در مقابل سایر کودکان در محدوده سنی آنها ترسیم می شود. این در را برای مقایسه سایر جنبه های رشد کودک شما باز می کند

این مقایسه‌ها اغلب توسط افرادی با نیت خوب تداوم می‌یابد که می‌پرسند آیا فرزند شما به نقاط عطف خاصی رسیده است که سایر کودکان در سن خود به آن رسیده‌اند.

بدانید که فرزندتان با سرعت خودش رشد خواهد کرد. آنها را عجله نکنید و احساس نیاز نکنید که آنها را با هیچ کودک دیگری مقایسه کنید. آنها در زمان مناسب شکوفا خواهند شد.

12. در سکوت رنج نکشید (توصیه اصلی من به یک مادر جدید)

ذکر این نکته ضروری است که افسردگی پس از زایمان یک چیز واقعی است. بدن شما پس از تولد فرزند، تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می کند. این همراه با استرس ناشی از تازه پدر بودن، می تواند شما را دچار افسردگی کند.

در سکوت رنج نکشید و فکر نکنید که تنها هستید. بر اساس CDC، حداقل یک زن از هر 8 زن علائم افسردگی پس از زایمان را تجربه می کند. این بدان معناست که رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

خبر خوب این است که در صورت نیاز کمک و پشتیبانی در دسترس است. با صحبت کردن با پزشک خود شروع کنید. اگر احساس می‌کنید که با مادر شدن درگیر هستید، می‌توانید منابع آنلاین را نیز پیدا کنید .

کمک گرفتن یکی از مهم ترین نکاتی است که برای اولین بار برای مادر باید اعمال کنید. ( اگر شما یک مادر خجالتی هستید، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد )

13. برای آینده فرزندتان آماده شوید

مهمترین توصیه ما به یک مادر جدید این است که از نظر مالی آماده شود. شاید فکر کنید خیلی زود است که به آینده فرزندتان فکر کنید، اما اینطور نیست! اکنون زمان شروع برنامه ریزی برای مواردی مانند شهریه دانشگاه و آینده مالی است.

باز کردن یک حساب پس انداز تحصیلی (ESA) یا حساب 529 را در نظر بگیرید . این حساب های مزیت مالیاتی به شما این امکان را می دهد که برای تحصیل فرزندتان پول بگذارید. همچنین مهم است که اگر اتفاقی برای شما بیفتد به آینده مالی آنها فکر کنید.

شما و شریک زندگی تان باید مطمئن شوید که بیمه نامه های زندگی مناسب و همچنین یک طرح املاک به روز شده دارید . همچنین، یادگیری نحوه صرفه جویی در پول و ایجاد بودجه مناسب نیز ضروری است!

برای مادران مجرد: یاد بگیرید که چگونه بودجه خود را بر اساس درآمد مادر مجرد خود برنامه ریزی کنید و از نکات کلیدی برای کمک به مدیریت مالی به عنوان یک مادر مجرد استفاده کنید.

14. با یک قبیله ارتباط برقرار کنید

در جامعه ارزش وجود دارد، به خصوص به عنوان یک مادر جدید. یکی از بهترین توصیه‌های ما برای مادران جدید این است که سعی کنید قبیله‌ای از مادران را پیدا کنید که بتوانید حتی قبل از بچه دار شدن با آنها ارتباط برقرار کنید. معمولاً می‌توانید گروه‌های حمایت از مادران را به صورت آنلاین یا در جامعه محلی خود پیدا کنید.

اکنون زمان بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده‌هایی است که قبلاً والدین جدید را پشت سر گذاشته‌اند.  از این شبکه برای پرسیدن سوالات، یافتن منابع و فقط یک تابلوی صدا استفاده کنید.

15. فرصت هایی برای استراحت پیدا کنید

بنابراین این ممکن است یکی از ابتدایی ترین نکات برای مادران جدید باشد اما می تواند چالش برانگیز نیز باشد. شاید شنیده باشید که به عنوان یک والدین جدید، خواب وجود ندارد.

اگرچه کمی کم خواب خواهید بود ، اما واقعیت این است که باید زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. شما نمی توانید در حالت خالی کار کنید – این پایدار نیست.

اگرچه ممکن است همیشه نتوانید در حالی که کودک خواب است بخوابید، اما در نهایت باید این کار را انجام دهید. به همین دلیل درخواست کمک بسیار مهم است.

شاید این مبادله شیفت با شریک زندگی خود یا کمک گرفتن از کسی در طول روز باشد تا بتوانید بخوابید. به یاد داشته باشید، شما در حال بهبودی پس از یک رویداد پزشکی بزرگ هستید. شما نیاز به استراحت و ریکاوری دارید.

توصیه های پایانی به یک مادر جدید

این نکات را برای اولین بار برای مادر برای یافتن تعادل در زندگی خود امتحان کنید. اما توصیه نهایی ما به یک مادر جدید این است که تمام لحظات را گرامی بدارند . زمان‌های شب‌های بی‌خوابی و بطری‌های بی‌پایان سریع‌تر از آنچه که می‌دانید می‌گذرد.

هر لحظه را در آغوش بگیرید و خیلی به خودتان سخت نگیرید. به زودی متوجه خواهید شد که همه ما فقط در حال تلاش برای کشف آن هستیم. بنابراین از سفر خود لذت ببرید و در طول راه تعداد زیادی بغل و بوس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *