جاذبه های توریستی توسکانی
لوپوس نوزادان,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
لوپوس نوزادان
۱۴۰۰-۰۷-۰۹
20 جاذبه محبوب هنگ کنگ
20 جاذبه محبوب هنگ کنگ
۱۴۰۰-۰۷-۱۰

جاذبه های توریستی توسکانی

بدون شک مشهورترین منطقه ایتالیا در میان مسافران خارجی، توسکانی تصاویری عاشقانه از شهرهای تپه ای شگفت انگیز برج های قرون وسطایی ، چشم اندازهای سرسبز تپه های کم ارتفاع و مزارع گل آفتابگردان را به تصویر می کشد. زندگی در شهرت سختی است، اما توسکانی این کار را با سهولت انجام می دهد.

این چشم انداز با برخی از بهترین شهرها و جاذبه های ایتالیا پر شده است: فلورانس ، برج پیزا ، سیهنا و لوکای کوچک دوست داشتنی. جزیره البا و مجموعه ای از شهرهای تپه ای را که هر کدام دارای شخصیت و تاریخ متمایز خود هستند، اضافه کنید و در نظر بگیرید که این مهد یکی از بزرگترین انقلاب های هنری و فلسفی در تاریخ اروپا – رنسانس بود.

 

جاذبه های توریستی توسکانی

جای تعجب نیست که همه می خواهند از توسکانی دیدن کنند. کتابهای کاملی نوشته شده است که دارای جاذبه های گردشگری ، روستاهای مورد بازدید و کارهایی است که در حومه توسکانی انجام می شود ، اما در اینجا کرم را خواهید دید – آن مکانهای برتر که نمی خواهید از دست بدهید.

مطمئناً با این لیست از جاذبه های برتر توسکانی بهترین مکان ها را برای بازدید پیدا خواهید کرد.

 

 

1. میدان دل دوومو و رنسانس فلورانس

 

جاذبه های توریستی توسکانی

میدان دل دوومو و رنسانس فلورانس

 

هیچ نقطه ای روی زمین نمی توانید عمیق تر از فلورانس به قلب و روح دوران رنسانس وارد کنید ، جایی که همه چیز در آنجا آغاز شد. این شهر – متفکران اومانیست ، نقاشان ، مجسمه سازان ، صنعتگران ، معماران و اشرافی که حامیان آن از نبوغ هنری حمایت و پرورش داده و به آن آزادی ایجاد داده بودند – ایتالیا و متعاقباً اروپا را از دوران تاریکی بیرون کشید و وارد عصر روشنگری شد. به

هر کجا را که نگاه کنید ، بهترین نمونه های این تولد دوباره را خواهید یافت ، اما بیشترین تمرکز در میدان و اطراف پیازا دل دوومو است . گنبد بزرگ برونلسکی بر خط افق مسلط است . در کنار آن برج مرمری جیوتو قرار دارد . در زیر غسل تعمید با شاهکارهای غیبرتی ، درهای برنزی بی نظیر دروازه های بهشت ​​وجود دارد .

در داخل هر یک از اینها گنجینه های بیشتری وجود دارد و آنهایی که دیگر مناسب نیستند یا برای محافظت از آنها در برابر آب و هوا حذف نشده اند ، در مجاور Museo del Duomo نمایش داده می شوند ، جایی که آثار میکل آنژ ، دوناتلو و دیگر نام های بزرگ را در آن خواهید یافت. هنر رنسانس.

اگر این کافی نیست ، چند قدم تا کلیسای سان لورنزو و آرامگاه مدیچی میکل آنژ پیاده بروید . سان لورنزو تنها یکی از کلیساهای بسیاری در فلورانس است که با آثار استادان رنسانس پر شده است. سانتا کروچه صلیب بی نظیر Cimabue را در خود جای داده است و سانتا ماریا نولا دارای آثاری از Giotto ، Ghiberti و Brunelleschi است.

 

 

2. گالری اوفیزی ، فلورانس

 

جاذبه های توریستی توسکانی

گالری اوفیزی ، فلورانس

 

در هیچ کجای دنیا مجموعه زیبایی از نقاشی های دوران رنسانس ایتالیا به اندازه اوفیتزی وجود ندارد ، کاخ سابق مدیچی بین میدان ولا سیگنوریا و پونته وکیو. نه تنها اندازه و وسعت مجموعه تقریباً قریب به اتفاق است ، بلکه تصویری جامع از چگونگی تحول انقلاب رنسانس فلورانس در هنر غرب را ارائه می دهد.

آثار همه هنرمندان بزرگ فلورانس قرن 14 تا 16 را مشاهده خواهید کرد ، و همچنین آثار قبلی که سیر تحول در سبک ها و موضوعات را نشان می دهد ، مشاهده خواهید کرد. معروف ترین اثر در اینجا تولد زهره بوتیچلی است ، اما سایر افراد آشنا را خواهید دید.

در مجموعه اول گالری ها ، آثار به ترتیب زمانی آویزان شده اند ، بنابراین می توانید تغییرات را به ترتیب مشاهده کنید. به عنوان مثال ، مدونا تاج و تخت Cimabue با نقاشی بعدی با همان موضوع توسط Giotto مقایسه می شود که سبک واقعی تری از نقاشان دوره رنسانس را نشان می دهد. در اینجا موارد بسیار بیشتری از نقاشی های دوران رنسانس وجود دارد و یک هنر دوست می تواند یک روز کامل را در اینجا بگذراند و همه آنها را تحسین کند.

 

 

3. برج پیزا و Campo dei Miracoli

 

جاذبه های توریستی توسکانی

برج پیزا و Campo dei Miracoli

 

نماد ایتالیا ، برج معروف Torre Pendente – برج کج – در کنار دوئومو (کلیسای جامع) و غسل تعمید در فضایی باز معروف به Campo dei Miracoli ، میدان معجزه ، ایستاده است. ساختمانها در واقع ترکیبی معجزه آسا از استعدادهای هنری هستند و طاقهای مرمرین ظریف برج ناقوس قرن 12th پیزا آن را به یکی از نقاط دیدنی بزرگ ایتالیا تبدیل کرده است ، حتی اگر کاملاً صاف باشد.

اما اینطور نیست و تعداد کمی از گردشگران می توانند در برابر هیجان تا حدودی نگران کننده صعود از پله های 294 به قله کج آن مقاومت کنند. در ترکیب با اردوگاه شامل میراث جهانی یونسکو ، کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا ، نمونه قطعی سبک معماری پیسان ، با نمای باشکوه ، درهای برنزی و منبر توسط جیووانی پیزانو است. یکی دیگر از منبرهای مرمرین ، شاهکاری از 1260 توسط نیکولا پیسانو در غسل تعمید مجاور ، یکی از شاهکارهای بزرگ مجسمه سازی رومانسک است.

کامپو سانتو تصور می شود که با shiploads زمین از جلجتا، تماس با صلیبیون آورده به طوری که Pisans می تواند در خاک مقدس دفن پر شود. Museo dell’Opera del Duomo (Museo dell’Opera del Duomo) در حال تکمیل این مجموعه قابل توجه و نگه داشتن برخی از گنجینه های نفیس آن است . این موزه در کنار شاهکارهای نقره ای بی ارزش ، گلدوزی های خیره کننده ، مقبره ها ، مجسمه سازی و نقاشی ها ، بهترین نمای نزدیک از برج کج را به نمایش می گذارد.

 

4. کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا در سیهنا

جاذبه های توریستی توسکانی

 

کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا در سیهنا

 

در میان بهترین کلیساهای ایتالیا ، کلیسای جامع باشکوه Sienna یک اثر هنری در داخل و خارج است. نمای خیره کننده ایجاد شده توسط جیووانی پیسانو با نقوش مرمر سفید ، سبز و قرمز ، تزئین شده با مجسمه ها ، موزاییک های ونیزی در بالای درها و پنجره ای زیبا از گل رز ، تزئین شده است. این یکی از بهترین آثار گوتیک ایتالیایی است.

نوارهای متناوب از سنگ مرمر سیاه و سفید به فضای داخلی منتقل می شوند که با سقفی از ستاره های طلایی در یک میدان آبی پوشانده شده است. کف در صفحات موزاییک مرمر از صحنه های کتاب مقدس سنگ فرش شده است.

نکات برجسته این فضای داخلی مملو از هنر ، منبر مرمرین تراشیده شده توسط نیکولا پیسانو ، Cappella Chigi (Chappi Chapel) طراحی شده توسط معمار بزرگ باروک ، Giovanni Lorenzo Bernini شامل دو مجسمه او و Cappella San Giovanni Battista (Chapel of St. جان تعمید دهنده) در قسمت سمت چپ مجسمه ای از دوناتلو و نقاشی های دیواری توسط پینتوریکیو.

نقاشی های دیواری رنگارنگ Pinturicchio در کتابخانه Piccolómini ، در راهروی سمت چپ قرار دارد ، جایی که نسخه های خطی موسیقی قرن 15 پرفروش به نمایش در آمده است. گنجینه های بیشتری در پیشخدمت ، مقبره ، سرداب و غسل تعمید طاقی پیدا خواهید کرد.

در فاصله کمی از دوئومو ، میدان دل کامپو واقع در شهر Siena قرار دارد ، یک میدان بزرگ به شکل اسکالو که یکی از زیباترین و صحنه های مسابقه اسب دوانی معروف ایتالیا ، پالیو محسوب می شود .

 

 

5. دیوارهای لوکا و Centro Storico (مرکز تاریخی)

 

جاذبه های توریستی توسکانی

دیوارهای لوکا و Centro Storico (مرکز تاریخی)

 

لوکا یک شهر زیبا است که از زمان لومبارد در تاریخ معماری جایگاه مهمی دارد. کلیساهای قرون وسطایی اولیه آن ، که تا حدی از سنگهای رومی و قبلی ساخته شده بود ، بعداً در قرون وسطی به روز شد و تعدادی از زیباترین نمونه های معماری رومانسک توسکانی را به جا گذاشت .

رواق کلیسای جامع در اواسط قرن سیزدهم با مجسمه سازی زیبا از جمله آثار نیکولا پیسانو تزئین شد و سان میشل در فورو شخصیت رومانسک خود را برجسته می کند که با نمونه های برجسته آثار آندره آ دلا روبیا و فیلیپو لیپی برجسته شده است.

یکی از جذاب ترین جاذبه های لوکا این است که در کنار مناظر دیدنی – کلیساها ، هنرها و موزه ها – لوکا مملو از تجربیات لذت بخشی است: صعود به بالای درخت سایه دار برج گینیگی ، قدم زدن یا دوچرخه سواری در امتداد دیوارهای وسیع با درختان که شهر را احاطه کرده اند و گشت و گذار در غرفه های بازار در داخل یک میدان بیضی شکل محصور که زمانی آمفی تئاتر رومی بوده است.

اینها خاطراتی است که از این شهر کوچک دوست داشتنی و توسکانی دوست خواهید داشت.

 

 

6. برجهای سان جیمینیانو

 

 

برج های سان جیمینیانو

 

برای دیدن ظاهر توسکانی در قرون وسطی ، شهر قرون وسطایی تقریبا بکر سن جیمینیانو را انتخاب کنید. این ایستگاه در Via Francigena ، اصلی ترین مسیر برای حجاج و تجار به رم بود ، و هنگامی که این مسیر در اواخر قرون وسطی کاهش یافت ، ساختمان جدید متوقف شد و این شهر در بالای تپه به حال خود رها شد.

هنگامی که یونسکو تبلیغ مرمت خود را آغاز کرد ، هنوز 13 برج از 70 برج اصلی خود را حفظ کرد و به سان جیمینیانو خط افق بی بدیل آن را بخشید. با وجودی که ساختمان قبل از رنسانس متوقف شده بود ، هنرمندان این دوره برای تزئین فضای داخلی کلیساهای سان جیمینیانو به اینجا آمدند ، بنابراین آثار دومینیکو گیرلاندایو ، بنوزو گوزولی ، و بندتو دا مایانو را کشف خواهید کرد.

اما بیشتر از قدم زدن در خیابان های باریک پیچ در پیچ آن و قدم زدن در دیوارهای قرن بیستم دست نخورده آن لذت خواهید برد تا برج هایی را که به همان اندازه خانه های مستحکم برای خانواده های رقیبی که آنها را ساخته بودند ، نماد وضعیت بودند ، تحسین کنید.

در قرون وسطی در داروسازی و Herbarium قرن 14th و در کلیسای کوچک رومانسک سن ایکوپو ، که توسط شوالیه های تمپلار در بازگشت از جنگ صلیبی اول ساخته شده بود ، بیشتر تحقیق کنید .

 

 

7. Piazzale Michelangiolo و San Miniato در فلورانس

 

فلورانس از Piazzale Michelangiolo

 

نمای نمادین فلورانس ، گنبد باشکوه برونلسکی بر فراز مرکز تاریخی آن ، از منظره ای مشرف به آرنو ، در پیازازل میکل آنژیولو (بیشتر غلط به عنوان میکل آنژ نوشته شده است) است. در مرکز تراس مجسمه داوود میکل آنژ ایستاده است . می توانید از باغ های بوبولی به آنجا صعود کنید یا از مرکز با اتوبوس بروید.

تراس در طول روز مملو از اتوبوس های مسافرتی و مردم است ، اما هنگام غروب آفتاب و هنگام غروب ، جادویی است ، گنبد بزرگ و برج جیوتو غرق در نورافکن ها هستند.

با این حال ، روزها بروید و داخل کلیسای دوست داشتنی سان مینیاتو را ببینید ، کمی بالاتر در پشت میدان. در پشت نمای برجسته راه راه آن از سنگ مرمر سبز و سفید ، نمای داخلی موزاییک های رومانسک توسکانی ، کف مرمر منبت کاری شده ، چوب رنگ آمیزی شده ، نقاشی های دیواری و تراکت کوته لعابی قرار دارد. با این حال ، برجسته در Sacristy است ، جایی که دیوارها با صفحات چوبی رنگ آمیزی قرن 14 پوشانده شده اند.

آدرس: Via delle Porte Sante ، 34 ، فلورانس

 

 

8. اتروسک و روم ولتررا

 

 

ولتررا

 

در حالی که ممکن است فکر کنید وقتی یک شهر تپه ای توسکانی را مشاهده کرده اید ، همه آنها را دیده اید ، در واقع آنها بسیار متفاوت هستند ، هر کدام شخصیت و ویژگی های خاص خود را دارند. ولترا میراث غنی اتروسکی و رومی آن ، همراه با برخی از نکات برجسته قرون وسطایی است.

ولترا که در زمان اتروسک ها در حال حاضر مرکز مهمی برای معدن سازی و هنرمندی آلاباستر بود ، یکی از دوازده شهر اتحادیه اتروسک بود و مدتها قبل از تبدیل شدن به شهر رومی در سراسر شبه جزیره تجارت می کرد.

کل منطقه دارای نقاط باستانی است و یافته های حاصل از کاوش ها باعث غنی سازی مجموعه های برجسته موزه اتروسک می شود که در دوران ماقبل تاریخ و روم به همان اندازه قوی است. اما هیچ چیز مانند دیدن خود این سایت ها نیست ، که می توانید به راحتی در طاق و دیوارهای اتروسک انجام دهید .

در Parco Archeologico ، بقایای یک آکروپلیس باستانی با دو پایه معبد از قرن دوم قبل از میلاد و بقایای دیگر که لایه هایی از ساختمانهای اتروسکی ، رومی و قرون وسطایی را نشان می دهد ، خواهید یافت.

در منطقه بزرگ باستان شناسی Vallebuona یک تئاتر رومی متعلق به قرن اول است که دارای صندلی ، گودال ارکستر و قسمت هایی از صحنه سالم است ، همراه با حمام های حرارتی بعدی.

در مرکز تاریخی آن به قرون وسطی بروید ، جایی که چندین برج برج قرون وسطایی از قرون 12 و 13 پیدا خواهید کرد . موزه کاری آلاباستر و پالازو ویتی ، مملو از مجموعه های ارزشمند هنر آلاباستر ، در بین شهرهای تپه ای منحصر به فرد است.

 

 

9. گالری Accademia

 

جاذبه های توریستی توسکانی

 

گالری Accademia

پس از بازدید از گالری Uffizi ، ممکن است احساس کنید که به اندازه کافی هنر رنسانس را دیده اید. اما این می تواند برخی از نمادین ترین آثار میکل آنژ ، از جمله دیوید را از دست بدهد. بله ، ممکن است قبلاً نسخه ها را در Piazza della Signoria و Piazzale Michelangelo دیده باشید ، اما هیچ چیز با تاثیر مجسمه مرمریت اصلی مقایسه نمی شود ، آنقدر واقعی که به نظر می رسد در حال رفتن از پایه است.

برای قدردانی از تکنیک میکل آنژ ، به دنبال چهار مجسمه برده بران ناتمام باشید ، که به نظر می رسد به جای اینکه از سنگ مرمر تراشیده شده اند در تمام مدت آنجا بوده اند ، همین الان توسط هنرمند از آن رها شده اند.

شما می خواهید یک بلیط را از قبل رزرو کنید و حتی در آن صورت منتظر بمانید. یا می توانید از خطوط موجود در هر دو موزه با پرش از خط: فلورانس آکادمی و تور گالری Uffizi که مستقیماً شما را به ورودی می برد ، اجتناب کنید و راهنمای شما را به مهم ترین آثار هدایت کند.

 

 

10. آریزو

 

میدان پیازا گرانده در آریزو ، توسکانی

 

از زمان روم تا دوران رنسانس، شهر کوچک تپه ای آریزو هنرمندان و شاعران را به خود جذب کرد و آثاری که برای غنی سازی کلیساها و کاخ های آن به جا گذاشتند ، امروزه اصلی ترین جاذبه های گردشگری آریزو را تشکیل می دهند . معمار و هنرمند بزرگ واساری در اینجا زندگی می کرد ، و شما می توانید در کاخ کوچک او ، Casa del Vasari گشتی بزنید تا نقاشی های دیواری داخلی تقریباً پر زرق و برق او را با کارهایش برای کلیساها و ساختمانهای عمومی در فلورانس و جاهای دیگر مقایسه کنید.

در آریزو ، ستون زیبای او از Palazzo delle Logge ، به همراه یک صلیب باشکوه متعلق به قرن سیزدهم توسط Cimabue در سان دومینیکو و پنجره های استاد فرانسوی شیشه های رنگ آمیزی ، Fra Guillaume de Marcillat ، در دوئومو را کشف خواهید کرد.

آثار دیگران – Andrea della Robbia ، Piero della Francesca و Nicola Pisano – کلیساهای آن را تقویت می کند. کلیسای پاریس ، Pieve di Santa Maria ، بهترین نمونه توسکانی شرقی از معماری رومیسک پیسان است. آریزو مکان مناسبی برای دیدن آثار چندین استاد در یک شهر کوچک و محیطی مناسب برای مسافران است.

 

 

11. البا

 

البا

 

بزرگترین جزیره واقع در توسکانی، البا ، یک کشتی 10 کیلومتری از بندر پیومبینو در سرزمین اصلی است. آب و هوای معتدل، زیبایی دیدنی، جاذبه های تاریخی و غواصی عالی در ساحل پر از صخره باعث محبوبیت روزافزون آن در بین گردشگران شده است.

گذشته آن بازتابی از بسیاری دیگر از جزایر مدیترانه ای با دوره های کنترل توسط پیزا است. جنوا؛ لوکا؛ اسپانیا؛ و پس از شکست در سال 1814 ، توسط ناپلئون، که به او حق حاکمیت کامل بر جزیره اعطا شد. یادآوری های او در همه جا وجود دارد: میدان ناپلئون، از طریق ناپلئون، محل اقامت رسمی ویلا دئی مولینی در شهر اصلی پورتوفریرو ، و عقب نشینی تابستانی ویلا ناپلئون در دامنه های جنگلی مونت سان مارتینو.

استراحتگاه های ساحلی پروکیو و مارسیانا مارینا در غرب پورتوفریرو هستند و در داخل قلعه پوجیو و روستای مارسیانا با قلعه ای ویران شده قرار دارد. می توانید برای تماشای چشم اندازها با تله کابین به بالای بلندترین قله جزیره ، مونته کاپان (Monte Capanne ) بروید یا در حدود یک ساعت از مونت پرونه از پوجیو بالا بروید. Porto Azzurro یک بندر کوچک ماهیگیری زیبا است که توسط اسپانیایی ها در قرن 17 تقویت شد.

 

 

جاذبه های توریستی توسکانی

نقشه جزیره البا (تاریخی)

 

12. مونتپولچیانو

 

جاذبه های توریستی توسکانی

مونتپولچیانو

 

خانواده های مهم نجیب زاده در این شهر در بالای تپه قدرت و ثروت خود را بیشتر از سایر شهرهای توسکانی حفظ کردند و هنرمندان برجسته رنسانس از فلورانس و سیهنا را به خود جلب کردند ، بنابراین این شهر مملو از ساختمانهای زیبا از آن دوره است. برخی از بهترین کاخ ها میدان اصلی ، Piazza Grande را احاطه کرده اند ، اما تقریباً در هر نقطه ای که در این دهکده زیبا قدم بزنید، معماری با ارزش عکس را خواهید یافت.

کلیسای سان بیاجیو با تناسب زیبا، ساخته شده از تراورتن طلایی ، یکی از بهترین بناهای دوران رنسانس محسوب می شود. اگرچه این کلیسا و کلیساهای دیگر مملو از گنجینه های هنری هستند ، اما این تصویر خود شهر است که بر فراز تپه آن تاج می گذارد و از دامنه ها به سمت دره دیدنی پایین می رود، به عنوان یکی از زیباترین روستاهای توسکانی در ذهن شما ماندگار می شود.

 

 

 

13. ویلاها و باغهای مدیچی

 

ویلاها و باغ های مدیچی

 

در حالی که خاندان مدیچی مرکز تجارت و حمایت هنری خود را در فلورانس تشکیل می داد، در تابستان بسیاری از آنها به تپه های نسیمی اطراف شهر تخلیه شدند. در اینجا ، آنها ویلاهایی احاطه کردند که توسط هکتار باغ و پارک شکار احاطه شده بود، جایی که آنها از همان هنرمندان ، مجسمه سازان و معماران برای استخدام دنیاهای فانتزی برای لذت فصلی خود استفاده کردند.

درخشان ترین این اقامتگاه های تابستانی مدیچی ، ویلا دی پوجیو کایانو ، بین فلورانس و پیستویا است، اما بسیاری دیگر ارزش یک سفر یک روزه از فلورانس را دارند. ویلا لا پترایا، که به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی ایتالیا تبدیل شد، در محوطه ای بسیار زیبا با باغ های تراس دار و چشم انداز فلورانس قرار گرفته است. ویلا دی کاستلو همسایه دارای باغ های برجسته ای است که پر از فواره، غار و مجسمه است.

 

 

14. کارنوال ویارجیو (کارناوال)

 

 

جاذبه های توریستی توسکانی

چهره های پاپیه ماشه در کارناوال ویارجیو

 

اگرچه مشهورترین – و شلوغ ترین – کارناوال ایتالیا در ونیز است، اما ویارجیو تا حد زیادی سرگرم کننده و دیوانه کننده است و شرکت در آن بسیار ارزان تر است. مانند ونیز، خیابانهای این شهر ساحلی در شمال پیزا شب و روز پر ازدحام است. با تجلیل از لباس دور بیشتر رویدادهای اجتماعی، از جمله توپهای نقاب دار در هتل ها، در بیشتر ماه فوریه ادامه دارد.

نکات برجسته رژه های بزرگ مجسمه های غول پیکر ماپی است که از روزنامه های بازیافت شده و با دست ساخته شده و روی مدل های سفالی ایجاد شده است. غول های رنگ آمیزی شده چهره های اساطیری و تمثیلی را نشان می دهند و اغلب کاریکاتورهایی از افراد مشهور، به ویژه رهبران سیاسی، به تصویر می کشند.

قدمت Carnevale di Viareggio به سال 1873 برمی گردد، زمانی که اولین رژه برگزار شد، و دو بار در هفته این ارقام در میان جمعیتی که در La Passeggiata ، پیاده روی ساحلی ویارجیو قدم می زنند حرکت می کنند. برخی از این پیکره ها به ارتفاع 21 متر (70 فوت) از تماشاگران بلند می شوند و رژه با گروه ها، گروه های فولکلور محلی و دیگر سرگرم کنندگان همراه است.

غروب های تابستانی ، La Passeggiata تقریباً شلوغ است، زیرا بازدیدکنندگان ساحل در گردشگاهی که بین ماسه های وسیع و ردیف هتل های Art Nouveau امتداد دارد قدم می زنند.

سایت رسمی: https://viareggio.ilcarnevale.com/fa

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *