جاذبه های گردشگری بولزانو
12 جاذبه گردشگری برتر برشیا
12 جاذبه گردشگری برتر برشیا
۱۴۰۰-۰۶-۲۵
کاوش در کاخ پیتی و باغهای بوبولی فلورانس
کاوش در کاخ پیتی و باغهای بوبولی فلورانس
۱۴۰۰-۰۶-۲۵

جاذبه های گردشگری بولزانو

بولزانو که غالباً توسط مسافرانی که در بزرگراه در مسیر دریاچه گاردا و ورونا در حال حرکت بودند نادیده گرفته می شود، شایسته توجه بیشتر است. تاریخ منحصر به فرد این منطقه سودیترول ترکیبی جالب از فرهنگهای ایتالیایی و ژرمانی را به آن می بخشد. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به بررسی جاذبه های گردشگری بولزانو می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

این را در نام خیابان ها، معماری، غذا و زبان متوجه خواهید شد. علائم معمولاً دو زبانه هستند و شما در کافه ها به اندازه ایتالیایی آلمانی خواهید شنید. بازار کریسمس که هر دسامبر پیازا والتر را پر می کند، می تواند در هر نقطه ای از بایرن باشد، مملو از منبت کاری های چوبی آلپ، نان زنجبیلی و سنت تعطیلات آلمانی.

بولزانو علاوه بر دیدنی های خود، به عنوان دروازه غربی جاده دیدنی دولومیت، که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است، ارزش بازدید دارد. با لیست ما از جاذبه های گردشگری برتر در بولتزانو، بهترین مکانهای دیدنی و کارهایی را که باید در این شهر زیبا کوهستانی انجام دهید کشف کنید.

 

 

1. Museo Archeologico dell’Alto Adige

جاذبه های گردشگری بولزانو

نمایشگاه در Museo Archeologico dell’Alto Adige

اگر از بولزانو عبور می کنید و چیز دیگری نمی بینید، برای دیدن اتزی ، مرد یخی حیرت انگیز در موزه باستان شناسی توقف کنید. در هیچ جای دیگری در جهان نمی توانید به مردی نگاه کنید که 5300 سال در یخ نگهداری شده است و لباس و تجهیزات او را که همراه او در اعماق یخچال طبیعی منجمد شده است ببینید.

“فریتز یخ زده” به عنوان بخشی از یک نمایشگاه جذاب و خوب طراحی شده از ساکنان ماقبل تاریخ در دولومیت ها نمایش داده می شود. اتزی و دارایی ها، زندگی و زمان او تنها موضوعاتی نیستند که در موزه مورد بررسی قرار می گیرند. این منطقه از دوره پارینه سنگی تا دوره های قبل از قرون وسطی را مستند می کند.

سایت رسمی: www.iceman.it

 

 

 

2. کلیسای جامع

جاذبه های گردشگری بولزانو

کلیسای جامع بولتانو

در گوشه جنوب غربی میدان کلیسای کلیسای گوتیک (قرن 14 تا 15) قرار دارد که همچنین کلیسای جامع است. این برج دارای گلدسته ای زیبا، به ارتفاع 65 متر، از سنگ نگاره باز تراشیده شده در ماسه سنگ است که از سال 1504 تا 1519 ساخته شده و از سقف قابل توجه کاشی های طرح دار امتداد یافته است.

در اطراف کلیسا قدم بزنید تا درهای آن را ببینید – یک درگاه رومانسک با شیرهایی که ستون ها را پشتیبانی می کنند (و نقاشی دیواری 1475 مدونا)؛ یک درب برنزی زیبا؛ و در ضلع شمالی، در شراب حکاکی شده. این یکی از بهترین پورتال های گوتیک بالا در تیرول است.

در فضای داخلی یک منبر گوتیک وجود دارد که از ماسه سنگ تراشیده شده است و توسط یک ستون تکیه داده شده است، محرابی از سنگ مرمر چند رنگ باروک و یک کلیسای کوچک باروک با نقاشی های دیواری مربوط به قرن هجدهم. در جاهای دیگر نقاشی های دیواری مربوط به قرن 14 و 15 وجود دارد. این گنجینه به دلیل نمونه های زیبا از آثار طلایی قرن 18 و هنر مقدس، به ویژه هیولای طلایی برج ناقوس کلیسای جامع، با ارتفاع 136 سانتی متر ، ارزش بازدید دارد.

 

3. کلیسای دومینیکن و کلیسای سنت جان

کلیسای گوتیک دومینیکن در قرن سیزدهم ساخته شد – یکی از اولین بناهای گوتیک در سودیرول – و در سال 1498 بازسازی شد تا سه شبستان فعلی به آن داده شود. نقاشی های دیواری زیبا در اواخر قرن 14 در دیوار غربی کلیسا وجود دارد و در صخره نقاشی هایی از فردریش پاچر وجود دارد که مربوط به سال 1496 است.

محراب مربوط به سال 1655 است. با این حال، Cappella di San Giovanni (کلیسای سنت جان) دارای گنجینه هنری واقعی است، یک چرخه نقاشی دیواری باشکوه از مدرسه Giotto ، قطعاً بهترین در Sudtirol. به ویژه به دنبال نقاشی های دیواری پیروزی بر مرگ و فرار به مصر باشید. قدمت خود نمازخانه به 1180 می رسد.

 

 

4. تله کابین رنون

جاذبه های گردشگری بولزانو

نمایی از تله کابین Renon

یکی از کارهای مورد علاقه برای انجام در بولزانو، سوار شدن بر روی تله کابین Renon از بولزانو تا فلات سوپرابولزانو (به آلمانی Oberbozen) است. در عرض 12 دقیقه، تله کابین 4560 متری، که در سال 2009 افتتاح شد ، 950 متر ارتفاع دارد و چشم اندازهای شهر جای خود را به چشم اندازهای پانوراما از دولومیت می دهد.

گوندولا هر چهار دقیقه یکبار حرکت می کند و 30 مسافر را در خود جای می دهد، بنابراین حتی در زمان های شلوغ نیز انتظار بسیار کمی وجود دارد. همچنین می توانید دوچرخه یا کالسکه سوار شوید. در بدو ورود به سوپرابولزانو، نشانه هایی را برای تفرجگاه فروید دنبال کنید، مسیری پیاده روی که به نقل از زیگموند فروید نقطه گذاری شده است. ایستگاه پایه برای تله کابین حدود 10 دقیقه پیاده تا میدان والتر بولزانو است.

 

 

5. قلعه رونکولو

جاذبه های گردشگری بولزانو

کاستل رونکولو

قلعه رنکولو متعلق به قرن سیزدهم، واقع در بالای بولزانو ، واقع در بالای بولزانو ، دارای خزانه ای حیرت انگیز از نقاشی های دیواری قرن 14 و 15 است. برخلاف بیشتر کسانی که از آن دوران باقی مانده اند، نقاشی های دیواری رونکلو نه موضوعات مذهبی، بلکه صحنه هایی از زندگی روزمره دربار را به تصویر می کشد.

مردان شکار می کنند و در مسابقات جوانمردی شرکت می کنند و خانم ها از گالری ها تماشا می کنند و نگاهی اجمالی به زندگی در قلعه قرون وسطایی و لباس روزگار می دهند. نقاشی های دیواری دیگر به داستان های شاه آرتور یا تریستان و ایزولد اشاره های ادبی می کنند. آنها در وضعیت قابل توجهی خوب هستند و بزرگترین و بهترین مجموعه ای از نقاشی های دیواری قرون وسطایی که امروزه باقی مانده اند را تشکیل می دهند. دسترسی به قلعه از طریق اتوبوس های رایگان پیازا والتر آسان است.

 

 

6. موزه کوه مسنر

جاذبه های گردشگری بولزانو

موزه کوه مسنر

سالن ها، حیاط و حتی برج های قلعه فیرمیان مملو از نمایشگاه ، آثار هنری و آثار به جا مانده از قله های اطراف است. مجموعه های کوهنوردی راینولد مسنر تصویری کاملاً گرد از رابطه بین دولومیت ها و افرادی که در بین آنها زندگی کرده اند و تلاش کرده اند آنها را فتح کنند ارائه می دهد.

این موزه تاریخ کوهنوردی، تاریخ طبیعی دولومیت ها و تأثیر کوه ها بر دین و فرهنگ را از اولین صعودها تا گردشگری کوهستانی مدرن دنبال می کند.

سایت رسمی: www.messner-mountain-museum.it

 

 

7. میدان والتر و ویا پورتیچی

پیازا والتر و Via dei Portici

میدان مرکزی بولزانو ، میدان والتر (Waltherplatz) است، یک فضای باز وسیع که بازارها و جشنواره ها در آن برگزار می شود ، به ویژه بازار سالانه کریسمس در ماه دسامبر. در شمال Via dei Portici (Laubengasse)، خیابان اصلی خرید شهر، با خانه های شهری خوب قرن 17 وجود دارد.

Palazzo Mercantile (1708-27)، اکنون اتاق بازرگانی، در ضلع جنوبی خیابان، تنها نمونه یک پالازوی ایتالیایی در بولزانو است. در انتهای غربی Via dei Portici بازار میوه ، Piazza delle Erbe، با چشمه نپتون قرار دارد. در یک میدان کوچک در انتهای شرقی، تالار شهر قرار دارد، ساختمانی به سبک باروک که در سال 1907 ساخته شد. خیابانهای اطراف آن مملو از ساختمانهایی با سبکهای مختلف معماری است، برخی از آنها دارای نمای رنگ آمیزی شده است.

 

 

 

8. صومعه فرانسیسکن

صومعه فرانسیسکن

کمی در شمال میدان میدان اربه صومعه فرانسیسکن قرار دارد. قدمت کلیسای آن به اواخر دهه 1300 برمی گردد و سقفی طاقدار از قرن 15 و پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی قرن بیستم دارد. در نمازخانه بانو یک محراب گوتیک متاخر از چوب کنده کاری شده و نقاشی شده توسط هانس کلاکر، از حدود 1500 است.

در صومعه های گوتیک متعلق به قرن 14، نقاشی های دیواری در سنین مختلف وجود دارد، در حالی که نمازخانه سنت ارهارد چرخه ای از نقاشی های دیواری گوتیک اولیه از قرن 14 را به نمایش می گذارد.

 

 

9. سفر روزانه دولومیت جاده (Strada delle Dolomiti)

استرادا دل دولومیتی (جاده دولومیت)

بولتانو انتهای غربی یکی از دیدنی ترین مسیرهای رانندگی اروپا است که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی برای “برخی از زیباترین چشم اندازهای کوهستانی در هر نقطه، با دیوارهای عمودی، صخره های شفاف و تراکم زیاد باریک ، عمیق و عمیق” ذکر شده است. دره های طولانی “

یونسکو در کنار زیبایی مناظر یخبندان، اهمیت زمین شناسی و پرونده های فسیلی 18 قله باشکوه پوشیده از برف را ذکر کرده است. زیبایی این مسیر بین بولزانو و شهر پیست اسکی المپیک Cortina D’Ampezzo این است که می توان با ماشین بدون تورهای وحشتناک و برآمدگی های شدید بسیاری از مسیرهای کوهستانی، با ماشین به آن گشت و گذار کرد.

رانندگان ماجراجو می توانند دره های جانبی متعددی را که از مسیر تابش می کنند کاوش کنند تا روستاهای کوهستانی بی انتها و چشم اندازهای بیشتری را بیابند. تعدادی از آسانسورهایی که اسکی بازان را در زمستان به مناطق برفی بلند می برند در تابستان نیز گردشگران را با خود حمل می کنند.

ترکیبی از قله های کوهستانی دیدنی، تفریحات در فضای باز و روستاهای عجیب آلپ، این منطقه را به یکی از محبوب ترین مکانهای دیدنی شمال ایتالیا تبدیل کرده است و شما به راحتی می توانید بهترینها را در یک سفر یک روزه از بولتانو مشاهده کنید.

اما حرکت در این مسیر با ماشین به این معناست که راننده از آشکار شدن منظم مناظر در هر جهت غافل می شود. شما می توانید این مشکل را با تور شخصی روز با ماشین حل کنید: جاده بزرگ دولومیت ها. تور خصوصی با راهنمای راننده از هتل شما شروع می شود و تا گردنه پوردوی 2،239 متری و گذرگاه سلا (2،244 متری) صعود می کند، با تله کابین اختیاری به ساس پوردوی و زمان برای خرید منبت کاری های محلی در کوه آلپ دوست داشتنی.

 

 

10. Naturmuseum Sudtirol

خانواده های دارای کودک و کسانی که علاقه خاصی به حیات وحش و زمین شناسی منطقه Sudtirol دارند باید از این موزه کوچک دیدن کنند. نمایشگاه های دائمی تشکیل دولومیت ها را از صخره های دریاهای گرم در عصر تریاس توضیح می دهند.

از آنجایی که دولومیت های غربی تحت تاشو قرار نگرفته اند، این تنها جایی است که دانشمندان می توانند ساختارهای صخره های فسیلی را مطالعه کنند. سایر نمایشگاه های دائمی شامل یک آکواریوم 9.000 لیتری صخره های مرجانی، آکواریوم های آب شیرین و تعدادی نمایشگاه تعاملی است که برای کودکان طراحی شده است. همه سنین شیفته تماشای مورچه ها در محل کار در مزرعه بزرگ مورچه ها هستند.

 

 

 

11. باغهای Castel Trauttmansdorff

باغهای Castel Trauttmansdorff

در شهر آبگرم مرانو ، شمال غربی بولتانو و قدم زدن در زیر گذرگاه های قرون وسطایی خیابان خرید 800 ساله آن، قلعه تراوتمنسدورف واقع شده است، که به خاطر باغهای زیبا گل معروف است.

بیش از 80 منظره باغ شامل “جنگل های جهان” با مخروطیان آمریکای شمالی و شرق آسیا، سرخس ها و تراس های برنج و چای است. “باغ های خورشیدی” با درختان مرکبات و گیاهان معطر مدیترانه را کاوش می کند. کلبه ای انگلیسی با باغ، پیچ و خم، باغ های رنسانس و باغ های آبی از جمله مکان هایی هستند که در این سفر گیاه شناسی در سراسر جهان باید از آنها دیدن کرد.

مرانو یک سفر یک روزه خوب از بولزانو است که کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

سایت رسمی: www.trauttmansdorff.it

 

 

12. Castel Tirolo

کاستل تیرولو

از Porta Passiria در Merano ، یک جاده چهار کیلومتری از دره گیلف عبور می کند و از Castello San Zeno (قرون 12 و 13) و دامنه های مونته بندتو تا روستای تیرلو بالا می رود. از اینجا، 25 دقیقه پیاده روی دارید، از بالای Castel Fontana عبور کرده و از میان یک تنگه باریک به Castel Tirolo (Schloss Tirol) متعلق به قرن دوازدهم می رسید.

در قرن های 12 و 13 ، این قلعه محل اقامت کنت های تیرول بود، منشاء نام کل منطقه تیرول (تیرول). دیوار مدور، که در حدود 1100 بعد از میلاد ساخته شده است، یکی از قدیمی ترین دیوارهای مدور محافظت شده است که در هر جایی باقی مانده است.

این قلعه در حال حاضر دارای موزه منطقه ای است که تاریخ منطقه، زندگی روزمره در قرون وسطی و داستان خود قلعه را پوشش می دهد. جذاب ترین سری نمایشگاه ها، جدول زمانی رویدادها در تاریخ پرآشوب این منطقه است که به بخشهای پنج یا شش ساله تقسیم شده است. عکس ها و مصنوعات به گونه ای چیده شده اند که هر دوره در سطح متفاوتی قرار دارد، چند پله بالاتر هنگام صعود از برج بزرگ.

سایت رسمی: www.schlosstirol.it

 

 

 

13. Monumento della Vittoria (بنای یادبود پیروزی)

یادبود پیروزی

از طریق موزئو از طریق پل تالورا، به یک طاق بزرگ پیروزی، بنای پیروزی می رسد، که در سال 1928 به دستور شخصی موسولینی ساخته شد تا بر الحاق سودیرول (تیرول جنوبی) توسط ایتالیا پس از جنگ جهانی اول تأکید کند.

اگرچه این پیام به “شهدای جنگ جهانی اول” اختصاص داده شده است، اما پیام در نماد و کتیبه فاشیستی آن برای مردم آلمانی زبان تحریک آمیز بود و هنوز هم بحث برانگیز است (که حصار اطراف آن را تشکیل می دهد). در پشت بنای یادبود یک پارک و میدان ویتوریا قرار دارد، جایی که بیشتر ساختمانهای بنایی به سبک منطقی را خواهید دید. شنبه ها بازار بزرگی میدان را پر می کند.

 

 

محل اقامت در بولزانو برای گشت و گذار

ما این هتل های عالی را به بهترین جاذبه های گردشگری بولزانو توصیه می کنیم:

  • مشرف به میدان اصلی از پیازا والتر، چهار ستاره هتل GREIF ارائه می دهد اتاق های لوکس و خدمات، و همچنین به عنوان یک صبحانه کامل و رایگان و یک سالن پشت بام با منظره کوه.
  • در چند قدمی میدان والتر و کلیسای جامع، هتل Figl با مدیریت خانوادگی دارای اتاقهای آرام و راحت برای مهمانان و کارکنان انگلیسی زبان است. بوفه صبحانه سخاوتمندانه شامل می شود و یک سالن باغ در حیاط وجود دارد.
  • خارج از مرکز شهر، اما با یک استخر سرپوشیده زیبا، آبگرم و سایر امکانات تفریحی، Four Points by Sheraton Bolzano مکانی مناسب برای اقامت برای خانواده ها با قیمت مناسب است.
  • اتاقهای ویلا آنیتا یک تختخواب و صبحانه مقرون به صرفه با اتاقهای بزرگ در محیطی آرام، یک پیاده روی کوتاه تا مرکز شهر و پنج دقیقه تا کلیسا و موزه طبیعت فرانسیسکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *