جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه

جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه

دیزاین جزیره برای آشپزخانه یکی از انواع مدل‌های طراحی کابینت یا دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. جزیره آشپزخانه سبکی خاص و مدرن برای طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه است. جزیره مشکی هم یکی از خاص‌ترین و شیک‌ترین مدل‌های جزیره آشپزخانه است. در این مقاله تعدادی از جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه سبکی خاص از طراحی کابینت آشپزخانه است. در سبک از طراحی دکور آشپزخانه، یک کابینت آزاد به عنوان جزیره در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. جزیره معمولا برای مصارف مختلفی در آشپزخانه طراحی می‌شود. در برخی طراحی‌ها از جزیره به طور چندگانه برای تعبیه سینک ظرفشویی، گاز، کانتر و میز بار استفاده می‌شود.

طراحی جزیره آشپزخانه ممکن است برای اهداف مختلفی باشد. این اهداف می‌تواند طراحی مدرن و متفاوت، استفاده بهتر از فضای کوچک آشپزخانه، افزایش فضای ذخیره‌سازی و تقسیم بندی فضای آشپزخانه باشد.

جزیره آشپزخانه

مدل های مختلف جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه معمولا به شکل مستطیلی یا چهارگوش و در مرکز آشپزخانه طراحی می‌شود. با این حال، مدل‌های مختلف و جدیدی هم از جزیره آشپزخانه طراحی شده است. این مدل‌ها معمولا در شکل هندسی جزیره، امکانات تعبیه شده در آن و همچنین ابعاد و ویژگی‌های ظاهری از هم متفاوت هستند. برخی از مدل‌های مختلف جزیره آشپزخانه عبارتند از:

  • جزیره ال شکل
  • جزیره تک منظوره (صرفا به عنوان کانتر یا سینک یا گاز)
  • جزیره هلالی
  • جزیره تلفیقی با کابینت های کلاسیک یا سایر کابینت های مدرن
  • جزیره چند منظوره

هر کدام از این مدل‌ها بستگی به نیاز و خواسته مشتری و همچنین ابعاد و اندازه آشپزخانه دارد. رنگ هر مدل جزیره بر اساس رنگ کل کابینت یا طراحی آشپزخانه انتخاب می‌شود. کابینت با رنگ مشکی یکی از شیک‌ترین مدل‌هاست.

جزیره مشکی آشپزخانه

جزیره مشکی آشپزخانه به عنوان یکی از مدرن‌ترین انواع کابینت و دیزاین داخلی آشپزخانه است. جزیره مشکی آشپزخانه علاوه بر جلو و نمای مدرن و لوکسی که به آشپزخانه می دهد دسترسی شما به وسایل را راحت‌تر می‌کند. مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه بسیار متنوع و متفاوت است. مولفه‌هایی که بعث تفاوت مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه می‌شوند عبارتند از:

  • ترکیب رنگ کابینت جزیره آشپزخانه
  • جنس متریال استفاده شده در ساخت جزیره
  • شکل هندسی جزیره
  • بخش های مختلف تشکیل دهنده جزیره

هر کدام از این مولفه ها به تنهایی یا در کنار مولفه‌های دیگر می‌توانند مدل خاصی از جزیره مشکی آشپزخانه را رقم بزنند. در مدل‌های جدید و مدرن معمولا طرح‌های تلفیقی زیادی را می‌بینیم. خلاقیت در طرح‌های مدرن حرف اول را می‌زند. در جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه معمولا مولفه‌های بکر و تازه‌ای دیده می‌شود.

جدیدترین مدل های جزیره مشکی

جدیدترین مدل های جزیره مشکی آشپزخانه معمولا رو به سوی مدرن‌تر شدن پیش می‌روند. البته همچنان سبک‌های تلفیقی کلاسیک و مدرن طرفداران خاص خودش را دارد. تنوع در مدل‌های جدید و مدرن خیلی بیشتر از مدل‌های قدیمی است. لوازم آشپزخانه مدرن اعم از گازهای صفحه‌ای و لمسی، سینک ظرفشویی و شیرآلات و غیره در مدرن‌تر کردن ظاهر جزیره تاثیر زیادی دارند. در ادامه به برخی از جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه اشاره می‌کنیم.

جدیدترین مدل های جزیره مشکی

جزیره مشکی آشپزخانه مدرن

با اینکه دیزاین جزیره در تمامی مدل‌های خود سبکی مدرن است ولی جزیره مدرن ویژگی‌های به‌خصوصی دارد. جزیره مشکی آشپزخانه مدرن معمولا به شکل هندسی منحنی است. حتی ممکن است از شکل منحنی تنها برای طراحی یک طرف جزیره استفاده شود. معمولا جزیره مدرن در سمت منحنی به عنوان میز ناهارخوری استفاده می‌شود.

جزیره مشکی آشپزخانه کلاسیک

این نوع جزیره مشکی معمولا به شکل چهارگوش و ساده است. برای کانتر جزیره ممکن است از سنگ یا کابینت طرح چوب استفاده شود. این جزیره ممکن است در کنار کابینت با طرح چوب یا کلاسیک طراحی شود.

جزیره مشکی آشپزخانه براق

رنگ کابینت و جزیره آشپزخانه یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های آن است. جزیره مشکی آشپزخانه ممکن است تماما به صورت تک رنگ باشد. معمولا رنگ مشکی مات یا براق در جزیره مشکی آشپزخانه استفاده می‌شود. رنگ مشکی براق یکی از جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه است. این رنگ به جزیره نمای درخشان‌تری می‌دهد. البته رنگ مشکی براق باید با رنگ سایر کابینت‌ها هم همخوانی داشته باشد. مثلا در کنار رنگ ملایم و خنثی و یا حتی رنگ متضاد به کار می‌رود.

جزیره مشکی آنتیک

انتخاب متریال و جنس جزیره یکی از فاکتورهای تعیین کننده در مدل است. جزیره مشکی آنتیک یکی از جدیدترین جزیره‌های آشپزخانه است. در این مدل از طرح چوب برای طراحی جزیره یا ساخت کانتر استفاده می‌شود. این چوب برای طراحی نوستالژیک و فانتزی به کار می‌رود و صرفا محدود به نمای ظاهری جزیره است.

جزیره مشکی آنتیک

جزیره مشکی با رنگ متضاد

یکی دیگر از جدیدترین مدل‌های جزیره آشپزخانه طراحی با رنگ متضاد است. مثلا جزیره مشکی در کنار کابینت سفیدرنگ یا با رنگ روشن به کار می‌رود. این طراحی باعث متمایز شدن جزیره و برجسته شدن نمای آن می‌شود. البته این تضاد رنگ باید با دکوراسیون داخلی آشپزخانه و یا حتی خانه تناسب داشته باشد. استفاده از رنگ‌های تند مثل زرد و قرمز در کنار جزیره مشکی می‌تواند فضای آشپزخانه را از یکنواختی خارج کنید. به‌خصوص برای تنوع دادن به فضای آشپزخانه و برای طول مدت موقت جذاب است.

جزیره مشکی با قفسه های باز

جزیره مشکی با قفسه‌های باز یکی دیگر از جدیدترین مدل‌های جزیره آشپزخانه است. این مدل با فضای باز بیشتری برای جا دادن صندلی‌های زیر کانتر مناسب‌تر است. از قفسه‌های باز این مدل جزیره می‌توان برای ظروف و لوازم لوکس و تزیینی استفاده کرد.

نکات مهم در طراحی جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه

اگر به دنبال طراحی مدرنی برای آشپزخانه خود به شکل جزیره‌ای هستید، بهتر است به نکات مهمی که در جدیدترین طراحی‌ها به کار می‌رود توجه کنید. خلاقیت یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در طراحی‌های جدید است. استفاده از ابزارهای جانبی یا وسایل مجزا مثل صندلی‌ها، لوازم آشپزخانه، دکور و غیره می‌تواند به بروز خلاقیت شما کمک زیادی کند. توجه به ابعاد و اندازه آشپزخانه و انتخاب جزیره‌ای مناسب تا حد زیادی در خلق ظاهر زیبای جزیره کمک می‌کند. الگو گرفتن از طرح‌های جدید را از یاد نبرید. لزومی ندارد که طرح‌های دیگر را کپی کنید بلکه می‌توانید از آنها الهام بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *