چطور از آب مروارید جلوگیری کنیم؟
آب مروارید چیست و چه علائمی دارد؟
۱۴۰۰-۰۷-۰۳
11 جاذبه گردشگری زمستانی سوئیس
11 جاذبه گردشگری زمستانی سوئیس
۱۴۰۰-۰۷-۰۳

چطور از آب مروارید جلوگیری کنیم؟

آب مروارید عامل اصلی نابینایی در ایالات متحده است. هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از آنها وجود ندارد، اما ایجاد برخی تغییرات در شیوه زندگی ممکن است شانس شما را برای رسیدن به آنها کاهش دهد. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی پیشگیری از آب مروارید می پردازیم.

درست غذا بخورید!

شما نمی توانید کاری در مورد سن یا سابقه خانوادگی خود انجام دهید، اما می توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید. برخی تحقیقات نشان می دهد که خوردن غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند ویتامین C و E ممکن است به جلوگیری از آب مروارید کمک کند. اگر از قبل آب مروارید دارید، ممکن است رشد آنها کند شود.

منابع خوب ویتامین C عبارتند از:

  • مرکبات (پرتقال ، گریپ فروت ، لیموترش و غیره)
  • گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی
  • فلفل قرمز و سبز
  • کیوی
  • کلم بروکلی
  • توت فرنگی
  • جوانه بروکسل
  • طالبی
  • سیب زمینیها

برای دریافت ویتامین E، به روغن های گیاهی مانند آفتابگردان، گلرنگ یا جوانه گندم توجه کنید. آجیل، به ویژه بادام، منابع خوبی از ویتامین E هستند. بادام زمینی نیز همینطور. سبزیجات سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی نیز همینطور هستند. برخی از غذاها – شاید حتی غلات صبحانه مورد علاقه شما – حاوی ویتامین E اضافی هستند.

شاید نام لوتئین و زآگزانتین را نشنیده باشید. این دو ویتامین دیگر هستند که می توانند از چشم شما در برابر آب مروارید محافظت کنند. تخم مرغ هم مانند سبزیجات سبز و برگ دار آنها را دارد.

مطمئن شوید که هر روز میوه و سبزیجات می خورید. پنج وعده می تواند بیش از 100 میلی گرم ویتامین C و 5 تا 6 میلی گرم لوتئین و زآگزانتین را تأمین کند. فقط دو وعده آجیل می توانند 8 تا 14 میلی گرم ویتامین E تامین کنند. اگر به نظر می رسد که همه اینها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، مولتی ویتامین یا مکمل را در نظر بگیرید. اما همیشه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

 

ترک سیگار

شما می دانید که سیگار کشیدن برای ریه ها و قلب شما مضر است، اما برای چشم شما نیز بسیار مضر است. در مورد آب مروارید، سیگار کشیدن یک عامل خطر است که می توانید آن را کنترل کنید.

سیگار کشیدن رادیکال های آزاد بیشتری در چشم شما ایجاد می کند. اینها مواد شیمیایی هستند که به سلول ها آسیب می رسانند. آنتی اکسیدان ها – همه آن مواد شیمیایی خوب که از میوه ها و سبزیجات دریافت می کنید – با مواد شیمیایی بد مبارزه می کنند. اما سیگار کشیدن مواد شیمیایی خوب را از بین می برد. و سموم زیادی تولید می کند که می تواند باعث آب مروارید شود.

اگر این عادت را کنار بگذارید، ممکن است از آب مروارید جلوگیری کند، حتی اگر در مدت زمان طولانی سیگار زیادی کشیده اید. با پزشک خود در مورد برنامه ها و داروهایی که می توانند به ترک شما کمک کنند مشورت کنید.

اگر سیگار نمی کشید، آن را امتحان نکنید.

 

عینک دودی بزنید!

عینک آفتابی می تواند ظاهر خنکی به شما بدهد. آنها همچنین می توانند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهند.

علم نشان می دهد که اشعه ماوراء بنفش (UV) می تواند باعث تغییراتی در چشم شما شود. و محققان اکنون می دانند که اشعه ماوراء بنفش در واقع به پروتئین های لنز شما آسیب می رساند.

گزینه های زیادی برای عینک آفتابی وجود دارد که ظاهر خوبی داشته و در عین حال از چشم شما محافظت می کند. هنگام خرید سایه، به دنبال نوعی باشید که:

  • 99 تا 100 درصد اشعه های UVA و UVB را مسدود کنید
  • 75 تا 90 درصد نور مرئی را از بین ببرید
  • فرم صورت خود را متناسب با قاب نزدیک چشم خود قرار دهید
  • رنگ خاکستری داشته باشید که هنگام رانندگی مفید است

 

الکل را محدود کنید!

لازم نیست آن لیوان شراب را همراه شام ​​رها کنید. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن بیش از حد الکل می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده است که اگر روزانه کمتر از دو نوشیدنی معمولی بنوشید، احتمال ابتلا به آب مروارید کمتر از زمانی است که هرگز هرگز مشروب نخورده اید. اما تحقیقات همچنین نشان می دهد که نوشیدن بیش از دو نوشیدنی در روز (حدود 20 گرم الکل) این شانس را افزایش می دهد.

 

قند خون را کنترل کنید

اگر دیابت دارید، می دانید که کنترل قند خون چقدر مهم است . اما آیا می دانستید که می تواند از آب مروارید نیز جلوگیری کند؟ این به این دلیل است که افرادی که دیابت دارند بیشتر از افرادی که مبتلا نیستند به بیماری چشم مبتلا می شوند.

اگر قند خون شما بیش از حد طولانی بماند لنز شما متورم می شود. لنز شما همچنین قند خون را به سوربیتول تبدیل می کند. وقتی این ماده در عدسی چشم شما جمع می شود، وضوح کمتری می بینید و ممکن است آب مروارید ایجاد شود.

 

 

امتحانات منظم چشم داشته باشید!

چشم پزشک می تواند مشکلات را زود تشخیص دهد. اگر بین 40 تا 64 هستید ، باید هر 2 تا 4 سال یکبار یک معاینه کامل چشم انجام دهید. (معاینه “کامل” به این معنی است که چشم پزشک مردمک چشم شما را گشاد می کند).

اگر بالای 65 سال دارید، باید هر 1 تا 2 سال یکبار امتحان بگیرید.

اگر شانس شما برای بیماریهای چشمی بالا است، ممکن است پزشک چشم شما بخواهد بیشتر اوقات به شما مراجعه کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *