حرکت آونگ گلفی TRX

حرکت آونگ گلفی TRX

دراین مقاله از بخش ورزش مجله ایننترنتی وبگردون به برسی فرم درست حرکت آونگ گلفی TRX، تغییرات و اشتباهات رایج انجام این حرکت می پردازیم. پس با ما باشید ورزشکارها


همچنین به عنوان شناخته شده است: نوسان گلف TRX با چرخش ، نوسان مقاومت گلف نوسان

اهداف: شانه ها ، قسمت فوقانی کمر ، عضلات هسته ای از جمله شکم راست ، مورب و ناحیه راست کننده ستون فقرات (پایین کمر) و قسمت تحتانی بدن برای ثبات و تعادل.

تجهیزات مورد نیاز: تسمه های TRX یا نوارهای مقاومت ضخیم برای اصلاح

سطح: مبتدی تا متوسط


 

از هر بازیکن گلف بپرسید که چالش شماره یک آنها چیست، و احتمال زیادی وجود دارد که بگویند حکت آونگی خود را نشان می دهد. منطقی است، درست است؟ به هر حال، این مکانیک های نوسان است که تعیین می کند توپ را با چه سختی ضربه خواهید زد، تا کجا و به طور قطع چقدر مستقیم حرکت خواهد کرد.

ورزش آونگ گلفی TRX عضلات مورد نیاز برای پایداری را درگیر و تقویت می کند، که به شما در اتصال به زمین کمک می کند تا بتوانید با قوام بهتر توپ را دورتر بزنید.

در حالی که آونگ گلفی TRX برای هدایت بدن شما از طریق حرکت های اساسی یک تاب ابتدایی گلف طراحی شده است، یک نمونه دقیق از نوسان واقعی شما نیست. مربی تعلیق TRX به شما کمک می کند تا در حالی که کمربند شانه خود را بچرخانید تا با قدرت و سهولت کامل بچرخد، عضلات مورد استفاده در الگوهای اصلی حرکت گلف را درگیر کنید. کابل های تعلیق همچنین محیطی از بی ثباتی را ایجاد می کنند که برای انجام صحیح حرکت و اتصال به زمین نیاز به عضلات اصلی خود دارید.

 

فواید حرکت آونگ گلفی TRX

حرکت آونگ گلفی TRX
حرکت آونگ گلفی TRX

آونگ گلفی TRX به طور خاص شانه ها، قسمت فوقانی کمر و عضلات اصلی را در کل حرکت هدف قرار می دهد. عضلات پایین تنه – چهار پا، گلوت و همسترینگ – به ویژه در مرحله چرخش ورزش در تعادل و ثبات نقش دارند.

عضلات اصلی شما، اگر نه همه، در بیشتر حرکاتی که روزانه انجام می دهید دخیل هستند. این شامل فعالیتهای روزمره، ورزش در سالن بدنسازی یا در حین مسابقات ورزشی و حرکات اساسی مانند چرخش ، انعطاف پذیری و کشش است، که توضیح می دهد چرا آنها چنین مکانیکی در مکانیک تاب گلف بازی می کنند.

تمرین الگوی حرکتی آونگ گلفی TRX می تواند به شما کمک کند تا دامنه حرکتی بهتری داشته باشید، در درجه اول از طریق ستون فقرات فوقانی قفسه سینه، شانه ها، باسن و مچ پا.

علاوه بر این، آونگ گلفی TRX می تواند به تقویت هسته شما کمک کند که ممکن است منجر به کاهش کمر درد، بهبود تعادل و خم شدن، کشش و چرخش بهتر تنه شما شود. عضلات هسته قوی تر همچنین می توانند تناسب اندام و عملکرد ورزشی شما را تقویت کنند.

 

دستورالعمل های گام به گام

  • با ایستادن در مقابل مجموعه تسمه های TRX شروع کنید. آنها باید به یک نقطه لنگر در بالای سر شما متصل شوند.
    بندها را تا جایی که می توانید کوتاه کنید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تنش را در تسمه ها در تمام مدت حفظ کنید.
  • دستگیره ها را دقیقاً مانند باشگاه گلف خود بگیرید. کف دست چپ و چپ رو به پایین و کف دست راست رو به بالا است.
    یک قدمی به سمت پهلو بروید تا جایی که پاهای شما از عرض شانه بازتر شده و کمی زانو را خم کنید. این به ایجاد یک پایه محکم برای حرکت کمک می کند.
  • بازوهای خود را مستقیماً جلوی خود باز کنید. آنها باید کمی کمتر از قد سینه باشند. این به درگیر شدن عضلات در الگوی حرکتی کمک می کند که به شما کمک می کند تا در نوسان گلف خود موفق باشید ، اما دقیقاً حرکت نوسان شما را تکرار نمی کند.
  • با دو دست کشش را در نوارها قرار داده و شروع به چرخش به سمت بالای حرکت تاب گلف کنید. روی چرخش کامل شانه تمرکز کنید.
  • سر خود را طوری نگاه کنید که انگار چشم هایتان به توپ است.
  • در بالای حرکت ، بازوهای شما باید مانند آنچه در هنگام آماده شدن برای پایین آمدن حرکت می کنید ، به نظر برسند.
  • حرکت پایین حرکت را از پایین تنه شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که پایه شما پایدار است ، بنابراین شما به زمین متصل هستید. قسمت فوقانی بدن شما نوارهای TRX را به سمت دیگر بدن دنبال کرده و “چرخش” می کند. با حرکت به سمت موقعیت ضربه ، بدن شما را در موقعیت قدرت قرار می دهد.
  • مکث کنید، سپس بندها و بدن را به موقعیت اولیه (وسط) برگردانید.

 

اشتباهات رایج در حرکت آونگ گلفی TRX

آونگ گلفی TRX برای انجام حرکت با فرم و تکنیک مناسب از سطح قدرت، انعطاف پذیری و تحرک خاصی برخوردار است. در اینجا برخی از اشتباهات رایج وجود دارد که باید در طی این تمرین از آنها اجتناب کنید.

 

یک پایگاه ضعیف

در حالی که به نظر می رسد تمرکز این حرکت بیشتر در قسمت بالاتنه باشد، قدرت و ثبات پایین تنه شما به همان اندازه مهم است. شما باید بتوانید این حرکت را در حالی که در حالت گلف قرار دارید، زانوها کمی خم، پشت صاف و پاها از عرض شانه بازتر داشته باشید، انجام دهید. این اتصال به زمین کلید تولید حداکثر قدرت و چرخش است.

 

هسته درگیر نیست

این تمرین شما را ملزم می کند تا هسته خود را در کل حرکت درگیر کنید. اگر این عضلات را شل کنید، می توانید کمرتان را فرو برید که می تواند به کمردرد منجر شود. علاوه بر این ، درگیر نشدن این عضلات باعث از دست دادن قدرت شما در مرحله چرخش ورزش می شود.

 

تسمه های شل

برای موثر بودن این تمرین، بندها باید از نظر طول و کشش مناسب باشند. تا جایی که می توانید آنها را کوتاه کنید تا وقتی بازوها را از روبرو و در طول حرکت دراز می کنید، در بندها تنش دائمی وجود دارد.

 

تنوع و تغییرات

تمرین آونگ گلفی TRX را می توان به روش های مختلف و با تجهیزات مختلف انجام داد.
به اصلاح نیاز دارید؟

اگر به مجموعه بندهای TRX دسترسی ندارید، مشکلی نیست. نوارها و حلقه های مقاومت ضخیم و طولانی به عنوان یک اصلاح برای این تمرین عالی عمل می کنند. مانند نوارهای TRX آنها را لنگر بزنید ، اما به جای اینکه دستان خود را در یک دسته دسته قرار دهید، حلقه را می گیرید. همان دستورالعمل ها را دنبال کنید: نگه داشتن تنش در نوارهای مقاومت، نگاه به سمت پایین مانند اینکه به توپ نگاه می کنید و به بالای چرخش خود بچرخید. مکث کرده و از طریق قسمت پایین حرکت حرکت ادامه دهید.

 

برای یک چالش آماده اید؟

اگر مهارت اصلی ورزش نوسان گلف TRX را فرا گرفته اید، ممکن است بخواهید آن را پیشرفته تر کنید. یک روش عالی برای دشوارتر کردن این حرکت افزایش سرعت حرکت است. اگر می خواهید پایین تنه خود را به چالش بکشید، یک حرکت اسکات را به حرکت خود اضافه کنید. با حرکت تسمه های TRX در حالت شروع حرکت اسکات (قبل از شروع مرحله اول حرکت) را انجام دهید ، پس از بازگشت به مرکز پس از چرخش مجدداً دوباره حرکت را انجام دهید.

 

موارد ایمنی و احتیاط

توانایی اجرای صحیح این حرکت به انعطاف پذیری و تحرک در لگن و شانه های شما نیاز دارد. اگر محدودیت یا شرایط جسمی دارید که مانع چرخش شما می شود، صحبت با مربی شخصی یا فیزیوتراپیست را در نظر بگیرید. آنها می توانند تمرین را مشاهده کنند تا اطمینان حاصل شود که می توانید آن را با فرم مناسب اجرا کنید.

اگر در هر بخشی از این حرکت احساس کمردرد یا درد شانه و بالاتنه می کنید، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و فرم خود را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد چرخش خود را تغییر دهید یا کاهش دهید تا زمانی که تحرک و انعطاف پذیری کافی برای کنترل کامل حرکت را داشته باشید. در صورت ادامه درد ، ورزش را متوقف کنید و قبل از اینکه دوباره آن را امتحان کنید ، با پزشک یا یک متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *