حقایقی درباره اعتیاد به شکر
برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
۱۴۰۰-۰۶-۲۴
12 جاذبه گردشگری برتر مودنا
12 جاذبه گردشگری برتر مودنا
۱۴۰۰-۰۶-۲۴

حقایقی درباره اعتیاد به شکر

شکر و قند عامل بسیاری از بیماری ها و ضعف سیستم ایمنی بدن است. در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون حقایقی درباره اعتیاد به شکر را بررسی میکنیم.

قند سم زدایی: هیپ یا امید؟

رژیم غذایی مرسوم برای سم زدایی از قند، وعده شما را برای خوردن شیرینی خاتمه می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. اما آیا کار می کند؟ در اینجا حقیقت در مورد هوس قند و نحوه مهار دندان شیرین شما آمده است.

 

آیا واقعاً می توانید به قند وابسته شوید؟

برخی از افراد از غذاهای شیرین به نحوی استفاده می کنند که سالم نیستند ، حتی اگر این یک اعتیاد واقعی نباشد. برخی علائم: شما هوس قند می کنید ، کنترل خود را از دست می دهید و بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید می خورید.

 

مغز شما در مورد شکر

قند به تمام سلول های مغز سوخت می دهد. مغز شما همچنین شکر را به عنوان پاداشی می بیند ، که باعث می شود شما همچنان به دنبال آن باشید. اگر اغلب شکر زیادی مصرف می کنید ، این پاداش را تقویت می کنید ، که ترک عادت را دشوار می کند.

 

 

افزایش سریع قند …

چرا هنگام خوردن آب نبات ظهر عجله دارید؟ قند موجود در آن – که کربوهیدرات ساده نامیده می شود – به سرعت در جریان خون شما به گلوکز تبدیل می شود. سطح قند خون شما افزایش می یابد کربوهیدراتهای ساده همچنین در میوه ها ، سبزیجات و محصولات لبنی یافت می شوند. اما اینها دارای فیبر و پروتئین هستند که روند را کند می کند. شربت ، نوشابه ، آب نبات و شکر روغنی این کار را نمی کنند.

 

قندهای پایین

بدن شما برای دریافت انرژی باید گلوکز را از جریان خون به داخل سلول های شما منتقل کند. برای انجام این کار، لوزالمعده شما انسولین، یک هورمون را تولید می کند. در نتیجه، سطح قند خون شما ممکن است به طور ناگهانی افت کند. این تغییر سریع قند خون باعث می شود احساس سستی و لرزش کنید و به دنبال شیرینی های بیشتری باشید تا قند “بالا” را به دست آورید. بنابراین آن غذای قندی ظهر شما را برای خوردن بدتر آماده کرده است.

 

نشاسته می تواند برابر قند باشد!

فکر می کنید شما دندان شیرینی ندارید ، اما مشتاق شیرینی ، چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده هستید؟ این غذاهای نشاسته ای کربوهیدراتهای پیچیده ای هستند که بدن آنها را به قندهای ساده تجزیه می کند. خوردن نشاسته بدون غذاهای بهتر می تواند قند خون را مانند قند افزایش دهد و سقوط کند. برنج سفید و آرد سفید این کار را انجام می دهند. نشاسته های بسیار تصفیه شده مانند نان سفید ، پاستیل ، کراکر و ماکارونی بدترین هستند.

 

آیا رژیم های سم زدایی شکر موثر است؟

با آنتی اکسیدان ها هیدراته ,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردونشوید: روزانه یک فنجان آب کرفس بنوشید!

با آنتی اکسیدان ها هیدراته ,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردونشوید: روزانه یک فنجان آب کرفس بنوشید!

آیا می توانید عادت قند خود را با ترک بوقلمون سرد کنار بگذارید؟ برخی از برنامه های سم زدایی از قند از شما می خواهند که از همه شیرینی ها اجتناب کنید. یعنی همه میوه ها، لبنیات و غلات تصفیه شده. ایده این است که سیستم خود را از قند پاک کنید. چنین تغییراتی در رژیم غذایی بسیار شدید است و نمی توان آن را ادامه داد. تغییراتی که فقط در کوتاه مدت می توانید انجام دهید به این معنی است که به عادت های قدیمی خود باز می گردید.

 

سلیقه خود را دوباره آموزش دهید!

شما آنقدر که فکر می کنید نیازی به شکر ندارید. در واقع ، شما می توانید جوانه های چشایی خود را آموزش دهید تا از چیزهایی که شیرین نیستند لذت ببرند. سعی کنید هر هفته یک غذای شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید. به عنوان مثال ، بعد از شام دسر را منتقل کنید. شروع به قرار دادن شکر کمتر در قهوه یا غلات کنید. با گذشت زمان ، شما نیاز خود را به آن طعم قند از دست خواهید داد.

 

شیرینی های مناسب انتخاب کنید!

لازم نیست شیرینی را کنار بگذارید. فقط آن را از منابع دیگر دریافت کنید. به جای شکر ، انواع توت های تازه یا میوه های پوره شده را روی بلغور جو دوسر امتحان کنید. از میوه های خشک شده ، یخ زده یا کنسرو شده (بدون شکر اضافی زیاد) کاوش کنید. یک لیوان شیر کم چرب یا ماست کم قند می تواند به شما کمک کند.

 

عادت را در مراحل کودکی اصلاح کنید!

اگر تغییرات کوچک و ساده ای در رژیم غذایی خود ایجاد کنید، ادامه دادن آنها آسان است. با خوردن میوه و سبزیجات بیشتر شروع کنید. آب اضافی بنوشید. برچسب مواد غذایی را بررسی کنید و آنهایی را انتخاب کنید که قند زیادی ندارند. هر هفته کمی شکر را حذف کنید. پس از چند هفته، از این که چقدر آن را از دست داده اید شگفت زده خواهید شد.

 

از پروتئین کمک بگیرید!

خوردن پروتئین راهی آسان برای مهار هوس قند است. غذاهای سرشار از پروتئین به آرامی هضم می شوند و احساس سیری طولانی مدت را در شما حفظ می کنند. پروتئین مانند کربوهیدرات ها و قندهای تصفیه شده قند خون شما را افزایش نمی دهد. پروتئین هایی مانند مرغ بدون چربی، ماست کم چرب، تخم مرغ، آجیل یا لوبیا را انتخاب کنید.

 

 

فیبر بخورید!

فیبر به طرق مختلف به مبارزه با خارش قند کمک می کند. اول اینکه شما را سیر نگه می دارد. غذاهای سرشار از فیبر نیز به شما انرژی بیشتری می دهند. از آنجا که آنها قند خون شما را افزایش نمی دهند، پس از آن هیچ تصادف گرسنه ای وجود ندارد. میوه، سبزیجات و غلات کامل را انتخاب کنید. یا مقداری کره بادام زمینی را روی سیب بمالید تا ترکیبی از پروتئین/فیبر باشد.

 

بیرون بروید!

ورزش می تواند میل شدید به قند را از بین ببرد و به طور کلی شیوه غذا خوردن شما را تغییر دهد. شما احساس بهتری دارید و غذاهای سالم تری می خواهید. کارهایی را که دوست دارید انجام دهید ، مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری یا شنا. آهسته شروع کنید و حداقل 150 دقیقه در طول هفته کار کنید.

 

آیا شیرین کننده های مصنوعی می توانند کمک کنند؟

برخی از مطالعات نشان می دهند که شیرین کننده های مصنوعی ممکن است شما را وادار به قند بیشتری کنند. این می تواند کنترل وزن را دشوارتر کند. مشکل این است که برخی از کارشناسان می گویند که شیرین کننده های مصنوعی به شما کمک نمی کند طعم شیرینی را از بین ببرید. به بدن خود توجه کنید. آیا شیرین کننده ها شما را وادار به قند بیشتری می کنند؟ اگر چنین است ، به دنبال طعم شیرین آن در جاهای دیگر باشید.

 

قندهای “سالم” را نیز محدود کنید!

عسل ، شکر قهوه ای و آب نیشکر ممکن است سالم به نظر برسند. اما شکر قند است. چه از زنبورها باشد یا از نیشکر، می تواند باعث افزایش قند خون شما شود. عسل و قندهای تصفیه نشده کمی از نظر مواد مغذی بیشتر هستند، اما کالری آنها هنوز هم محاسبه می شود.

 

چقدر قند زیاد است؟

اگر مانند اکثر مردم ایالات متحده هستید ، روزانه 19 قاشق چایخوری یا بیشتر قند اضافه می خورید. این مقدار به 285 کالری می افزاید، که کارشناسان بهداشت می گویند بسیار زیاد است. چقدر باید قند بخورید؟ طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، روزانه بیش از 6 قاشق چای خوری برای زنان توصیه نمی شود. یعنی حدود 100 کالری. مردان باید حداکثر 9 قاشق چای خوری مصرف کنند. یعنی حدود 150 کالری.

 

شکر با هر نام دیگری

شما همیشه کلمه “قند” را روی برچسب مواد غذایی نمی بینید. گاهی اوقات نام دیگری دارد ، مانند موارد زیر:

شهد آگاو
شربت برنج قهوه ای
شربت ذرت با فروکتوز بالا
دکستروز
آب نیشکر تبخیر شده
گلوکز
لاکتوز
شربت مالت
ملاس
ساکارز

مراقب مواردی باشید که در هر چند ماده اولیه هر شکلی از قند را ذکر کرده اند یا بیش از 4 گرم شکر دارند.

 

شکر پنهان در غذا

شکر می تواند در غذاهایی پنهان شود که انتظارش را ندارید. اگرچه شیرین به نظر نمی رسند، اما سس گوجه فرنگی ، سس باربیکیو و سس ماکارونی می توانند مقدار زیادی شکر داشته باشند. سس سالاد کم چرب، نان، لوبیای پخته شده و برخی قهوه های طعم دار نیز همینطور است. عادت به خواندن برچسب ها داشته باشید. قبل از برخورد با سبد خرید، غذاهای پر قند را فیلتر کنید.

 

آیا قند باعث دیابت می شود؟

خود قند باعث دیابت نمی شود. اما مقدار زیادی گرگرفتگی قند می تواند شما را به آنجا نشان دهد. مصرف بیش از حد هر چیزی، از جمله شکر، می تواند یک پوند باشد. بدنهای سنگین ممکن است برای استفاده از انسولین، هورمونی که قند خون را کنترل می کند، کار سخت تری داشته باشند. وقتی بدن شما در برابر انسولین مقاومت می کند، قند خون و خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *