خطر پوکی استخوان در مردان
با درد پوکی استخوان چه کنیم؟
با درد پوکی استخوان چه کنیم؟
۱۴۰۰-۰۶-۰۱
پوکی استخوان و مشکلات عاطفی
پوکی استخوان و مشکلات عاطفی
۱۴۰۰-۰۶-۰۱

خطر پوکی استخوان در مردان

زنان چهار برابر بیشتر از مردان به بیماری پوکی استخوان دچار می شوند، اما مردان همچنان به آن مبتلا می شوند. برای آنها، معمولاً بعداً در زندگی رخ می دهد. در سن 70 سالگی، مردان از نظر میزان از دست دادن استخوان به زنان نزدیک می شوند. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی خطر پوکی استخوان در مردان میپردازیم.

از آنجا که مردان هنگام ابتلا به پوکی استخوان سن بیشتری دارند، عوارض ناشی از شکستگی استخوان ها می تواند برای آنها جدی تر باشد. استخوان های لگن، ستون فقرات و مچ بیشتر در حال شکستن هستند.

همراه با سن، سایر موارد مرتبط با پوکی استخوان در مردان عبارتند از:

  • بیماریهای مزمن که کلیه ها، ریه ها، معده و روده ها را تحت تاثیر قرار می دهند یا سطح هورمون ها را تغییر می دهند
  • استفاده منظم از داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها (نوعی داروی استروئیدی که التهاب را مهار می کند) یا سایر داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن
  • سطح پایین تستوسترون
  • عادات ناسالم مانند سیگار کشیدن، نوشیدن زیاد الکل، دریافت مقدار کمی کلسیم و ویتامین D و ورزش نکردن کافی
  • مسابقه به نظر می رسد مردان سفید پوست بیشترین خطر را دارند
  • قاب بدنه کوچک

می توانید برای محافظت از خود گام هایی بردارید. خوردن غذاهای غنی از ویتامین D و کلسیم شروع خوبی است. مکمل ها ممکن است به شما در تامین آن مواد مغذی ضروری برای استخوان سازی کمک کنند، در صورتی که آنها را در غذای خود دریافت نمی کنید. ورزش منظم نیز به ساختن استخوان های قوی کمک می کند. ممکن است به داروهای پوکی استخوان نیاز داشته باشید. با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *