خواص شگفت آور بادام

خواص شگفت آور بادام

بادام یکی از محبوب ترین مغزهای درختی جهان است. بادارم بسیار مغذی و سرشار از چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. در این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنت وبگردون 9 فایده بادام برای سلامتی آورده شده است.

 1. بادام مقدار زیادی مواد مغذی دارد!

با اینکه بادام درختی بومی خاورمیانه است، اما ایالات متحده در حال حاضر بزرگترین تولید کننده جهان است. بادام هایی که می توانید در فروشگاه ها خریداری کنید معمولاً پوسته آن را برداشته اند و مهره خوراکی داخل آن نمایان می شود. آنها به صورت خام یا بو داده به فروش می رسند. همچنین برای تولید شیر بادام، روغن، کره، آرد یا خمیر – که به عنوان مارزیپان نیز شناخته می شود، از بادام درختی استفاده می شود.

بادام دارای مشخصات مغذی چشمگیری است. یک وعده 1 اونسی (28 گرم) بادام حاوی موارد زیر است:

  • فیبر: 3.5 گرم
  • پروتئین: 6 گرم
  • چربی: 14 گرم (9 عدد از آنها تک اشباع نشده)
  • ویتامین E: 37 درصد از RDI
  • منگنز: 32 of از RDI
  • منیزیم: 20 of از RDI
  • آنها همچنین حاوی مقدار مناسبی مس ، ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و فسفر هستند.

این همه از یک مشت کوچک است که تنها 161 کالری و 2.5 گرم کربوهیدرات قابل هضم را تأمین می کند.

توجه به این نکته ضروری است که بدن شما 10 تا 15 درصد کالری خود را جذب نمی کند زیرا برخی از چربی ها برای آنزیم های گوارشی غیرقابل دسترسی است. همچنین بادام سرشار از فیتیک اسید است، ماده ای که مواد معدنی خاصی را متصل کرده و از جذب آنها جلوگیری می کند.

در حالی که اسید فیتیک به طور کلی یک آنتی اکسیدان سالم تلقی می شود ، مقدار آهن، روی و کلسیم دریافتی از بادام را نیز کمی کاهش می دهد.

خلاصه بادام آجیل درختی بسیار محبوب است. بادام سرشار از چربی های غیر اشباع سالم، فیبر، پروتئین و مواد مغذی مهم مختلف است.

 

 

 2. بادام حاوی آنتی اکسیدان است!

بادام منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها از استرس اکسیداتیو محافظت می کنند، که می تواند مولکول های سلول های شما را آسیب برساند و باعث التهاب، پیری و بیماری هایی مانند سرطان می شود.

آنتی اکسیدان های قوی موجود در بادام تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست متمرکز شده است. به همین دلیل، بادام سفید شده – آنهایی که پوست آنها برداشته شده است – از نظر بهداشتی بهترین انتخاب نیستند.

یک کارآزمایی بالینی روی 60 مرد سیگاری نشان داد که حدود 3 اونس (84 گرم) بادام در روز نشانگرهای زیستی استرس اکسیداتیو را تا 23 تا 34 درصد در یک دوره چهار هفته ای کاهش می دهد. این یافته ها نتایج مطالعه دیگری را تأیید می کند که نشان می دهد خوردن بادام همراه با وعده های غذایی اصلی برخی نشانه های آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهد.

خلاصه: بادام سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند سلول های شما را از آسیب اکسیداتیو، که عامل اصلی پیری و بیماری است، محافظت کند.

 

 

 3. بادام سرشار از ویتامین E است!

ویتامین E خانواده ای از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است. این آنتی اکسیدان ها در غشای سلولی بدن شما جمع شده و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E در جهان است، زیرا تنها 1 اونس 37 درصد از RDI را تامین می کند. چندین مطالعه دریافت بیشتر ویتامین E را با میزان کمتر بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر مرتبط کرده اند.

خلاصه: بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E در جهان است. دریافت مقدار زیادی ویتامین E از غذاها با مزایای بیشماری برای سلامتی مرتبط است.

 بیشتر بخوانید: فواید قارچ برای سلامتی

 

 4. بادام به کنترل قند خون کمک میکند!

آجیل ها کربوهیدرات کمی دارند اما چربی های سالم، پروتئین و فیبر زیادی دارند. این امر آنها را به یک انتخاب عالی برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل می کند. یکی دیگر از نعمت های بادام، میزان قابل توجه بالای منیزیم آنهاست. منیزیم یک ماده معدنی است که در بیش از 300 فرایند بدن از جمله کنترل قند خون نقش دارد. RDI فعلی منیزیم 310-420 میلی گرم است. 2 اونس بادام تقریبا نیمی از این مقدار – 150 میلی گرم از این ماده معدنی مهم را تأمین می کند.

جالب اینجاست که 25 تا 38 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دچار کمبود منیزیم هستند. اصلاح این کمبود سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و عملکرد انسولین را بهبود می بخشد.

افراد بدون دیابت نیز در صورت مصرف مکمل منیزیم، مقاومت به انسولین را کاهش می دهند. این نشان می دهد که غذاهای دارای منیزیم بالا مانند بادام ممکن است از سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 جلوگیری کند، که هر دو از مشکلات عمده سلامتی هستند.

خلاصه: بادام سرشار از منیزیم است، ماده معدنی که بسیاری از مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند. مصرف زیاد منیزیم ممکن است پیشرفت های عمده ای در سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 ایجاد کند.

 

 

 5. منیزیم همچنین برای سطوح فشار خون مفید است

منیزیم موجود در بادام ممکن است به کاهش سطح فشار خون نیز کمک کند. فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. کمبود منیزیم منجر به فشار خون بالا شدید شده صرف نظر از اینکه موجب اضافه وزن هم میشود.

مطالعات نشان می دهد که اصلاح کمبود منیزیم می تواند منجر به کاهش شدید فشار خون شود. اگر توصیه های رژیم غذایی منیزیم را رعایت نمی کنید ، افزودن بادام به رژیم غذایی شما می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

خلاصه سطوح پایین منیزیم به شدت با فشار خون بالا ارتباط دارد و نشان می دهد که بادام می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

بیشتر بخوانید: 10 فایده شگفت آور تخم مرغ برای سلامتی

 

 6. بادام می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد!

سطح بالای لیپوپروتئین LDL در خون شما-که به کلسترول “بد” نیز معروف است-یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است. رژیم غذایی شما می تواند تاثیرات عمده ای بر سطح LDL داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که بادام به طور موثری LDL را کاهش می دهد.

یک مطالعه 16 هفته ای روی 65 نفر مبتلا به پیش دیابت نشان داد که رژیم غذایی که 20 درصد کالری بادام را تامین می کند، سطح کلسترول LDL را به طور متوسط ​​12.4 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد.

مطالعه دیگری نشان داد که خوردن 1.5 اونس (42 گرم) بادام در روز کلسترول LDL را 5.3 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می دهد در حالی که کلسترول HDL “خوب” را حفظ می کند. همچنین شرکت کنندگان چربی شکم خود را از دست دادند.

خلاصه خوردن یک یا دو مشت بادام در روز می تواند منجر به کاهش خفیف کلسترول LDL “بد” شود که به طور بالقوه خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

 

 

 7. بادام از اکسیداسیون مضر کلسترول LDL جلوگیری می کند

بادام نه تنها سطح LDL را در خون شما کاهش می دهد. آنها همچنین LDL را از اکسیداسیون محافظت می کنند، که گامی مهم در توسعه بیماری های قلبی است. پوست بادام غنی از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که از اکسید شدن کلسترول در لوله های آزمایش و مطالعات روی حیوانات جلوگیری می کند.

این ترکیب زمانی که با سایر آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E ترکیب شود، حتی قوی تر می شود. یک مطالعه انسانی نشان داد که خوردن بادام به مدت یک ماه سطح کلسترول LDL اکسید شده را تا 14 درصد کاهش می دهد. این امر باید به مرور زمان منجر به کاهش خطر بیماری های قلبی شود.

خلاصه کلسترول LDL “بد” می تواند اکسیده شود، که گامی مهم در ایجاد بیماری های قلبی است. نشان داده شده است که خوردن بادام باعث کاهش قابل توجه LDL اکسید شده می شود.

 

 

 8. خوردن بادام گرسنگی را کاهش می دهد!

بادام کربوهیدرات کمی دارد و پروتئین و فیبر بالایی دارد. پروتئین و فیبر هر دو احساس سیری را افزایش می دهند. این می تواند به شما کمک کند کالری کمتری بخورید. یک مطالعه چهار هفته ای روی 137 شرکت کننده نشان داد که یک وعده روزانه 1.5 اونسی (43 گرم) بادام به میزان قابل توجهی گرسنگی و میل به غذا را کاهش می دهد.

مطالعات متعدد دیگر اثرات مبارزه با گرسنگی آجیل را تایید می کنند.

خلاصه در حالی که آجیل ها کربوهیدرات کمی دارند، پروتئین و فیبر بالایی دارند. مطالعات نشان می دهد که خوردن بادام و سایر مغزها می تواند سیری را افزایش داده و به شما در خوردن کالری کمتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز انبه برای سلامت

 

 9. بادام برای کاهش وزن موثر است!

آجیل حاوی مواد مغذی متعددی است که بدن شما برای تجزیه و هضم آن تلاش می کند. بدن شما حدود 10 تا 15 درصد کالری آجیل را جذب نمی کند. علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که خوردن آجیل می تواند متابولیسم را کمی افزایش دهد. آجیل ها واز جمله بادام به دلیل داشتن خاصیت سیری، یک افزودنی عالی برای رژیم کاهش وزن موثر هستند.

در یک مطالعه، رژیم کم کالری با 3 اونس (84 گرم) بادام باعث کاهش 62 درصدی کاهش وزن در مقایسه با رژیم غنی شده با کربوهیدراتهای پیچیده شد. مطالعه دیگری بر روی 100 زن دارای اضافه وزن نشان داد کسانی که بادام مصرف می کردند نسبت به افرادی که رژیم فاقد آجیل داشتند وزن بیشتری از دست دادند. آنها همچنین بهبودی در دور کمر و دیگر نشانگرهای سلامتی نشان دادند.

با وجود چربی زیاد ، قطعاً بادام یک غذای مفید برای کاهش وزن است. بادام و سایر مغزها کالری بسیار بالایی دارند. به عنوان میان وعده ، آنها باید در لیست سیاه پرخورها قرار بگیرند.

خلاصه اگرچه بادام کالری بالایی دارد، اما به نظر نمی رسد خوردن آن باعث افزایش وزن شود. برخی مطالعات حتی برعکس را نشان می دهند و نشان می دهند که بادام می تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

 

 

 خط پایانی

بادام حاوی مقدار زیادی چربی سالم، فیبر، پروتئین، منیزیم و ویتامین E است. فواید بادام برای سلامتی شامل کاهش سطح قند خون، کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول است. آنها همچنین می توانند گرسنگی را کاهش داده و باعث کاهش وزن شوند.

با توجه به همه موارد، بادام به همان اندازه که یک غذا می تواند به کمال برسد بسیار مناسب است.

 

بیشتر بخوانید: با خواص حیرت انگیز کرفس بیشتر آشنا شوید!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *