خوردن سیر خام چه مزایا و معایبی دارد؟
نحوه نگهداری سیر
نحوه نگهداری سیر
۱۴۰۰-۰۷-۲۲
سیر چگونه با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه میکند؟
سیر چگونه با سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه میکند؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۲

خوردن سیر خام چه مزایا و معایبی دارد؟

سیر یک خوراکی محبوب است که هم به خاطر طعم منحصر به فرد و هم فواید سلامتی قوی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، سیر معمولاً قبل از افزودن به دستور غذا سرخ شده، بو داده یا پخته می شود.به همین دلیل، بسیاری از مردم مطمئن نیستند که آیا مصرف سیر خام بی خطر است. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون نگاهی دقیق تر به این دارد که آیا می توانید سیر خام بخورید، همراه با مزایا و معایب احتمالی این کار.

آیا می توانید سیر خام بخورید؟

در اکثر دستور العمل ها، سیر معمولاً پخته می شود یا به صورت پودر استفاده می شود. پختن سیر طعم و بافت آن را تغییر می دهد، آن را نرم تر، ملایم تر و خامه تر می کند و طعم و عطر ظریف تری به آن می بخشد. با این حال، می توان آن را به صورت خام و نه پخته میل کرد.

اگرچه سیر خام دارای طعم قوی تر و تندتری است ، اما می توان آن را با خیال راحت مصرف کرد و افزودنی خوبی برای بسیاری از غذاها است.

در حقیقت، سیر خام اغلب به دیپ ، سس و سس هایی مانند ایولی یا پستو اضافه می شود. علاوه بر این، سیر خام حتی ممکن است ترکیبات مفیدتری نسبت به سیر پخته شده در خود حفظ کرده و چندین جنبه از سلامتی شما را بهبود بخشد.

خلاصه: اگرچه سیر خام طعم قوی تر و تندتری نسبت به سیر پخته دارد، اما مصرف آن بی خطر است و می توان آن را به دستور العمل های مختلف اضافه کرد.

 

فواید سیر خام برای سلامتی

سیر منبع عالی آلیسین است، یک ترکیب حاوی گوگرد که دارای مزایای سلامتی بسیاری است. آلیسین، که مسئول طعم و بوی مشخص سیر است، زمانی تولید می شود که سیر تازه خرد شده یا خرد شود.

جالب است که آلیسین می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و در برابر بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سرطان محافظت کند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که بو دادن، جوشاندن، گرم کردن یا ترشی سیر می تواند میزان آلیسین آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

بنابراین، در حالی که مصرف سیر پخته می تواند مفید باشد، در عوض انتخاب سیر خام ممکن است به حداکثر ارزش غذایی آن کمک کند.

در ادامه برخی از مزایای بالقوه سیر خام برای سلامتی آورده شده است:

  • ایمنی را بهبود می بخشد. مطالعات متعدد نشان می دهد که سیر ممکن است به کاهش التهاب و تقویت عملکرد سیستم ایمنی کمک کند ، که ممکن است به دلیل محتوای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین باشد.
  • از سلامت قلب حمایت می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که سیر ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول برای حمایت از سلامت قلب کمک کند.
  • سطح قند خون را تثبیت می کند. سیر ممکن است به کاهش سطح قند خون ناشتا و بهبود مدیریت قند خون کمک کند ، که ممکن است برای مدیریت دیابت نوع 2 مفید باشد.
  • از سلامت مغز محافظت می کند. اگرچه تحقیقات روی انسان محدود است ، مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که مصرف مقادیر زیاد سیر تازه یا عصاره سیر کهنه می تواند حافظه را بهبود بخشد و از سلامت مغز حمایت کند.

خلاصه سیر خام مقادیر بیشتری آلیسین، یک ترکیب مفید حاوی گوگرد را حفظ می کند. ثابت شده است که سیر ایمنی بدن را بهبود می بخشد، سطح قند خون را تثبیت می کند و از سلامت قلب و مغز حمایت می کند.

 

معایب احتمالی خوردن سیر خام

اگرچه سیر خام ممکن است با چندین فایده برای سلامتی همراه باشد، اما باید به چند اشکال احتمالی توجه کرد. اول اینکه سیر خام طعم و بوی بسیار قوی تری نسبت به سیر پخته دارد، که ممکن است برای برخی افراد بی اشتها باشد.

علاوه بر این، اغلب به افرادی که بیماری ریفلاکس معده (GERD) دارند توصیه می شود که برای جلوگیری از سوزش سر دل، مصرف سیر را محدود کنند. در حقیقت، برخی ترکیبات موجود در سیر خام ممکن است دستگاه گوارش را تحریک کنند، که می تواند باعث احساس سوزش در قفسه سینه یا معده شود.

سیر همچنین ممکن است با جلوگیری از تشکیل لخته خون، خطر خونریزی را افزایش دهد. در حالی که استفاده از سیر خام در حد اعتدال بعید است مشکلی برای اکثر بزرگسالان سالم ایجاد کند، افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید قبل از مصرف مقادیر زیاد سیر یا استفاده از مکمل های سیر با پزشک خود مشورت کنند.

خلاصه: سیر می تواند سوزش سر دل را تحریک کند و دستگاه گوارش را تحریک کند. همچنین ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد، به ویژه اگر در مقادیر زیاد مصرف شود یا به صورت مکمل استفاده شود.

 

چقدر باید بخورید؟

هیچ دوز رسمی توصیه شده برای سیر وجود ندارد. با این حال، اکثر مطالعات نشان داده اند که 1-2 حبه در روز می تواند مفید باشد. در فرم مکمل، دوزهای تا 3600 میلی گرم عصاره سیر کهنه نیز موثر است. حتماً قبل از استفاده از مکمل های سیر با پزشک خود مشورت کنید، به ویژه اگر شما دارای بیماری های زمینه ای هستید یا از داروها استفاده می کنید.

در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی منفی پس از خوردن سیر خام، مصرف خود را کاهش داده یا مصرف را قطع کنید. استفاده از سیر پخته به جای خام خوردن آن نیز ممکن است به کاهش عوارض گوارشی مانند سوزش سر دل یا رفلاکس اسید کمک کند.

خلاصه:خوردن 1-2 حبه سیر خام در روز ممکن است مفید باشد. در شکل مکمل، دوزهای حداکثر تا 3600 میلی گرم عصاره سیر پیر در روز موثر است.

 

نتیجه نهایی

اگرچه سیر خام طعم قوی تری دارد و بوی تندتری نسبت به سیر پخته دارد، اما مصرف آن بی خطر است. سیر خام همچنین آلیسین بیشتری دارد، این ترکیب حاوی گوگرد است که مسئول بسیاری از اثرات مفید سیر بر سلامتی است.

برای دستیابی به بهترین نتیجه، روزانه 1-2 حبه را مصرف کنید و در صورت بروز عوارض جانبی مانند سوزش سر دل، رفلاکس اسید یا افزایش خونریزی، میزان مصرف خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *