با درد پوکی استخوان چه کنیم؟

با درد پوکی استخوان چه کنیم؟

پوکی استخوان به خودی خود دردناک نیست اما وقتی شرایط شدید باشد، می تواند منجر به شکستگی و سایر مشکلات دردناک شود. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی راهکارهایی برای درد پوکی استخوان میپردازیم.

این درد معمولاً شدیدتر از دردهایی است که بسیاری از افراد با افزایش سن احساس می کنند. اما لازم نیست فقط لبخند بزنید و تحمل کنید. شما و پزشک خود طیف وسیعی از گزینه ها را دارید که به شما در یافتن تسکین کمک می کند.

شکستگی فشاری و درد پوکی استخوان

شایع ترین علت درد پوکی استخوان شکستگی فشاری ستون فقرات است. می تواند باعث شود:

  • کمردرد ناگهانی و شدید که هنگام ایستادن یا راه رفتن با دراز کشیدن بدتر می شود
  • با پیچ خوردن یا خم شدن بدن خود مشکل داشته باشید و هنگام انجام این کار درد داشته باشید
  • از دست دادن قد
  • ستون فقرات خمیده به نام کیفوز، همچنین به عنوان “قوز داوگر” شناخته می شود.

استخوان ها در پوکی استخوان شکننده هستند. شکستگی ها حتی در حرکات ساده ای که خطرناک به نظر نمی رسند، رخ می دهد، به عنوان مثال برداشتن یک کیسه مواد غذایی، چرخاندن برای پیاده شدن از ماشین یا کمی لمس روی فرش.

التیام شکستگی ها ممکن است ماه ها طول بکشد. وقتی استخوان شروع به ترمیم می کند، درد باید از بین برود. با این حال، برای برخی از افراد، درد پوکی استخوان می تواند بیشتر طول بکشد.

در صورت درد، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما در یافتن راه هایی برای مدیریت آن کمک کنند.

دارو برای درد پوکی استخوان

داروها رایج ترین روش برای کنترل درد پوکی استخوان است. پزشک می تواند برخی از داروها را برای شما تجویز کند یا برخی از داروهای بدون نسخه را که می توانید از داروخانه خریداری کنید، توصیه کند. داروهایی که ممکن است کمک کنند عبارتند از:

  • مسکن هایی مانند استامینوفن، آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن. آنها برای اکثر افراد بی خطر هستند، اما اگر آنها را به مدت طولانی مصرف کنید ممکن است باعث تحریک معده و خونریزی یا مشکلات کبدی شوند. بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.
  • تجویز داروهای ضد درد. آنها می توانند به شما کمک کنند در کوتاه مدت احساس بهتری داشته باشید. اما برخی موارد وجود دارد که نباید برای مدت طولانی مصرف شوند. بنابراین اگر درد طولانی مدت ناشی از پوکی استخوان دارید، ممکن است انتخاب خوبی نباشند.
  • داروهای ضد افسردگی. این می تواند به افراد در مقابله با درد مزمن کمک کند. در صورت امتحان مسکن دیگری که کمکی نکرده است، پزشک ممکن است یکی را برای شما تجویز کند.

امداد جسمانی

پزشک شما ممکن است تکنیک های دیگری را پیشنهاد کند که می تواند به شما در کاهش درد کمک کند:

  • گرما و یخ. دوش آب گرم یا بسته گرم باعث سفت شدن ماهیچه ها می شود. سرما می تواند نواحی دردناک را بی حس کرده و تورم را کاهش دهد.
  • فیزیوتراپی. درد پوکی استخوان ممکن است فعالیت بدنی را برای شما سخت کند. اما وقتی زیاد حرکت نمی کنید ممکن است احساس بدتری داشته باشید. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما در یافتن یک برنامه ورزشی ایمن کمک کند و حرکاتی را به شما آموزش دهد که به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید.
  • بریس و ساپورت. بریس پشتی می تواند درد را پس از شکستگی ستون فقرات تسکین دهد. همچنین می تواند به شما اجازه دهد در حالی که ستون فقرات شما در حال بهبود است به طور عادی حرکت کنید. اما بسته به مدت زمان طولانی می تواند ماهیچه های شما را ضعیف کند. اگر از بریس استفاده می کنید، به محض اینکه پزشک شما گفت بی خطر است، ورزش را برای تقویت عضلات پشتشروعکنید.
  • طب سوزنی، طب فشاری و ماساژ درمانی. همه این درمان ها ممکن است به کاهش درد و تنش کمک کنند. اما مطمئن شوید که قبل از استفاده از این درمان ها با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما اطلاع دهند که کدام یک برای شما بی خطر است و در یک پزشک به دنبال چه چیزی باشید.

درمان ذهن و بدنی درد

تحقیقات نشان داده است که برخی از انواع کمک های روانی می توانند به افراد اجازه دهند دردهای طولانی مدت را کنترل کنند. ممکن است یک یا چند مورد از این درمان های بدن و بدن برای شما مفید باشد:

  • تصاویر هدایت شده به شما کمک می کند تا بر کلمات، عبارات یا تصاویر دلپذیر تمرکز کنید. توجه شما را از درد شما دور می کند.
  • آموزش آرامش به شما می آموزد که چگونه تمرکز کنید و نفس عمیق بکشید. این باعث شل شدن ماهیچه ها و تسکین دردها و تنش ها می شود.
  • بیوفیدبک از دستگاه خاصی استفاده می کند که به شما کمک می کند تا کنترل عملکردهای اصلی بدن مانند ضربان قلب و تنش عضلانی را یاد بگیرید. این می تواند به شما در تسلط بر مهارت های آرامش و تسکین درد کمک کند.
  • گفتگو درمانی زمانی می تواند مفید باشد که درد شما باعث ایجاد استرس احساسی و افسردگی شود. این احساسات می تواند باعث آسیب بیشتر شما شود. یک درمانگر می تواند به شما در یادگیری روش های سالم برای مقابله با استرس کمک کند که می تواند مدیریت درد را آسان تر کند.

عمل جراحی

اگر دارو، فیزیوتراپی، استراحت یا سایر تکنیک ها برای درد شما موثر نباشند، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند.

دو نوع جراحی برای درمان شکستگی های فشاری وجود دارد: ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی. در عمل ورتبروپلاستی، پزشک از سوزن برای تزریق مخلوط سیمان استخوان به شکستگی استفاده می کند تا به ترمیم آن کمک کند. با استفاده از کیفوپلاستی، پزشک شما یک بادکنک کوچک را در شکستگی باد می کند تا فضایی توخالی ایجاد کند. سپس پزشک آن را با مخلوط سیمان استخوان پر می کند. به نظر می رسد اگر در 8 هفته پس از شکستگی ستون فقرات انجام دهید، این روش ها بهترین کار را می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *