درمان بیماری التهاب لگن
تشخیص درد مزمن لگن
علل و علائم درد مزمن لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۲
درمان افتادگی اندامهای لگن
انواع افتادگی اندام های لگن
۱۴۰۰-۰۶-۰۲

درمان بیماری التهاب لگن

بیماری التهابی لگن (PID) یک عفونت دستگاه تناسلی زنان است. معمولاً در اثر عفونت مقاربتی ایجاد می شود. اگر آن را دارید، به احتمال زیاد پزشک به شما آنتی بیوتیک می دهد، اما گاهی اوقات ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان باشد.در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی درمان های خانگی مثانه پر کار میپردازیم.

اصول اولیه

PID می تواند قسمت های مختلف دستگاه تناسلی شما، از جمله رحم، لوله های فالوپ و تخمدان ها را تحت تاثیر قرار دهد. اگر به درستی درمان نشود، ممکن است با عفونت های مکرر مواجه شوید، یا ممکن است بچه دار شدن را برای شما سخت کند.

چندین نوع عفونت باکتریایی می تواند به شما PID بدهد، از جمله سوزاک، کلامیدیا و مایکوپلاسما ژنیتال. سالانه حدود 770،000 زن به آن مبتلا می شوند.

داروها

چندین نوع مختلف آنتی بیوتیک در برابر بیماری موثر است، و ممکن است چندین نوع به شما داده شود تا با هم مصرف کنید.

به احتمال زیاد به مدت 2 هفته آنتی بیوتیک مصرف می کنید. شما همیشه باید دستورالعمل ها را دنبال کنید و همه آنها را رعایت کنید، حتی اگر احساس بهتری دارید.

علائم شما باید ظرف 3 روز بهبود یابد. در غیر این صورت، باید به پزشک مراجعه کنید ، زیرا ممکن است لازم باشد چیز دیگری را امتحان کنید.

بستری شدن در بیمارستان

در موارد جدی تر، درمان شما ممکن است شامل ماندن در بیمارستان باشد. برای این شاید چندین دلیل وجود داشته باشد:

  • شما آنتی بیوتیک مصرف کرده اید و علائم شما بهبود نمی یابد. ممکن است پزشک از شما بخواهد آزمایش های بیشتری انجام دهید تا علت آن را دریابید.
  • شما باید آنتی بیوتیک با IV مصرف کنید. برای مثال ، اگر نمی توانید قرص ها را پایین نگه دارید، پزشک از شما می خواهد آنتی بیوتیک ها را مستقیماً با مایعات داخل وریدی به بدن خود وارد کنید.
  • شما ایجاد کرده ایم چیزی است که به نام “توربوشارژر-تخمدان آبسه.” این زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از لوله تخمدان یا لوله فالوپ با مایع آلوده پر شود که باید تخلیه شود. معمولاً ابتدا آنتی بیوتیک های IV تجویز می شود تا ببیند آیا عفونت را برطرف می کند یا خیر.
  • شما از معده مریض هستید، استفراغ می کنید یا تب شدید دارید. پزشک شما ممکن است نتواند مشکل شکمی دیگری مانند آپاندیسیت را رد کند.

به شریک خود بگویید!

شما باید در مورد بیماری خود به هرکسی که در 60 روز گذشته با آن رابطه جنسی داشته اید اطلاع دهید. اگر بیش از 60 روز از رابطه جنسی شما گذشته است، به آخرین شریک خود که باید تحت درمان قرار گیرد، اطلاع دهید.

هنگامی که تحت درمان PID هستید، نباید رابطه جنسی داشته باشید، و همچنین شریک زندگی خود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *