1. بیشتر مسواک بزنید و نخ دندان بکشید!

پلاک، تجمع چسبناک روی دندان های شما، باکتری هایی را که باعث بوی بد دهان می شوند، جمع آوری می کند. غذای به دام افتاده نیز بر مشکل می افزاید.

حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حداقل یکبار نخ دندان بکشید. اگر نگران تنفس خود هستید، هر دو را کمی بیشتر انجام دهید. هرچند در کارها زیاده روی نکنید. اگر بیش از حد مسواک می زنید، می توانید دندان های خود را خراب کرده و آنها را در برابر پوسیدگی آسیب پذیر کنید.

 

2. دهان خود را بیرون بکشید!

علاوه بر طراوت بخشیدن به نفس، دهانشویه با از بین بردن باکتری ها محافظت بیشتری می کند. طعم نعناع تازه می تواند به شما احساس خوبی بدهد. اما مطمئن باشید دهانشویه ای که انتخاب می کنید میکروب های ایجاد کننده بوی بد دهان را از بین می برد. فقط بو را نپوشانید. روزانه با یک دهانشویه خوب بشویید و بوی بد دهان را در منبع آن متوقف کنید.

اگر دهان خود را بعد از غذا خوردن با آب معمولی تکان دهید، می توانید به تنفس خود کمک کنید. می تواند ذرات غذا را که در دندان شما گیر کرده اند از بین ببرد.

 

3. زبان خود را تمیز کنید!

روکش معمولی روی زبان شما می تواند میزبان باکتری های بد بو باشد. برای از بین بردن آنها، به آرامی زبان خود را با مسواک خود مسواک بزنید.

اگر برس شما خیلی بزرگ است و به راحتی به پشت زبان شما نمی رسد، یک سوهان را امتحان کنید. پاملا ال کوینونز، رئیس بهداشت سابق می گوید: “آنها به طور خاص برای اعمال فشار حتی بر سطح ناحیه زبان طراحی شده اند. این کار باکتری ها، بقایای غذا و سلول های مرده را که مسواک زدن به تنهایی قادر به مراقبت از آنها نیست حذف می کند.” انجمن متخصصان دندانپزشکی آمریکا

 

4- از غذاهایی که نفس شما را ترش می کند خودداری کنید!

پیاز و سیر متخلفان بزرگ هستند. اما مسواک زدن بعد از خوردن آنها کمکی نمی کند. دندانپزشک ریچارد پرایس، سخنگوی انجمن دندانپزشکان آمریکا می گوید موادی که باعث ایجاد بوی بد می شوند، وارد جریان خون شما شده و به ریه ها منتقل می شوند، جایی که آنها را بیرون می دهید.

بهترین راه برای جلوگیری از مشکل؟ آنها را نخورید یا حداقل قبل از رفتن به محل کار یا ملاقات با دوستان از آنها اجتناب کنید.

 

 

5. عادت دخانیات را ترک کنید!

علاوه بر این باعث سرطان، سیگار کشیدن می تواند لثه آسیب برساند، لکه دندان های خود را، و شما بوی بد دهان است. تکه های نیکوتین بدون نسخه می تواند به کنترل این خواسته کمک کند. اگر شما نیاز به کمی کمک، یک وقت ملاقات با دکتر خود به بحث در مورد ترک سیگار کشیدن برنامه ها یا نسخه داروها که می تواند کمک به شما بدهد تا تنباکو برای خوب است.

 

6. نعناع بعد از شام را کنار بگذارید و به جای آن آدامس بجوید!

باکتری های موجود در دهان شما عاشق قند هستند. آنها از آن برای تولید اسید استفاده می کنند. این کار باعث فرسودگی دندان های شما می شود و باعث بوی بد دهان می شود. به جای آن آدامس بدون قند بجوید.

کوینونس می گوید: “صمغ بزاق را تحریک می کند، که مکانیسم دفاعی طبیعی دهان در برابر اسیدهای پلاک است که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شود.”

 

7. لثه های خود را سالم نگه دارید!

بیماری لثه باعث بوی بد دهان می شود. باکتری ها در جیب هایی در قسمت پایین دندان جمع می شوند که بو ایجاد می کند. در صورت ابتلا به بیماری های لثه، دندانپزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که به پریودنتیست مراجعه کنید که متخصص درمان آن است.

 

8. دهان خود را مرطوب کنید!

اگر بزاق دهان کافی ایجاد نکنید، ممکن است دچار پوسیدگی دندان و بوی بد دهان شوید. اگر دهان شما خشک است، در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

آدامس بدون قند بجوید یا آب نبات سفت بدون قند بمکید. همچنین شب ها بخور بخورید تا هوای خانه خود را مرطوب کند.

 

9. به پزشک خود مراجعه کنید!

اگر بوی بد دهان شما با وجود تمام تلاش شما ادامه پیدا کرد، با پزشک خود وقت بگیرید. آنها بررسی می کنند که آیا مشکلات شما مربوط به یک بیماری است یا خیر.