دستور پخت نان بدون گلوتن
طرز تهیه بیسکویت فلورانس
طرز تهیه بیسکویت فلورانس
۱۳۹۸-۰۸-۲۸
دستور پخت نان ببری
۱۳۹۸-۰۸-۳۰

دستور پخت نان بدون گلوتن

  • زمان آماده سازی و پخت
  • آمادگی:
  • پختن:
  • به علاوه زمان افزایش
  • آسان
  • 1 نان (10-12 تکه) درست می کند
  • فاقد گلوتن
  • گیاه خواری

یک نان ساده برای هرکسی که رژیم بدون گلوتن را دنبال می کند. این را بپزید و از آن برای تهیه ساندویچ یا نان تست استفاده کنید یا به سادگی آن را در کره بمالید.

 

 

بررسی غذایی

تغذیه: در هر برش (12)
مواد مغذیواحد
کیلوکالری136
چاق3 گرم
اشباع می شود1 گرم
کربوهیدرات23 گرم
قندها1 گرم
فیبر0.5 گرم
پروتئین4 گرم
نمک0.52 گرم

 

مواد لازم

  • 400 گرم آرد سفید بدون گلوتن (مزرعه کبوترها در اکثر سوپر مارکت ها موجود است)
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 7 گرم کیسه مخمر خشک با عملکرد سریع
  • 284 میلی لیتر دوغ (یا همان مقدار شیر کامل با کمی آب لیمو)
  • 2 عدد تخم مرغ
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

دستورالعمل

مرحله 1

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد/160 درجه سانتی گراد/گاز گرم کنید 4. آرد ، نمک و مخمر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید . در یک کاسه جداگانه ، دوغ ، تخم مرغ و روغن را با هم مخلوط کنید. مواد مرطوب را با خشک مخلوط کنید تا خمیر چسبناکی به دست آید.

گام 2یک قالب نان 900 گرم چرب کنید ، یا یک ورقه پخت را آردپاشی کنید . با دستهای روغنی ، خمیر را به شکل سوسیس برای یک نان یا یک توپ برای لپه شکل دهید. در صورت تهیه نان ، خمیر را در قالب قرار دهید. برای یک لپه ، آن را روی ورقه پخت قرار دهید و قسمت بالای آن را با یک چاقوی تیز تکه تکه کنید. روی آن را با یک تکه فیلم چرب روغنی بپوشانید و به مدت 1 ساعت در جایی گرم بگذارید ، یا تا یک سوم دیگر افزایش یابد.

مرحله 3به مدت 50-60 دقیقه بپزید تا طلایی شود و خوب روییده باشد. روی قفسه سیمی بچرخانید  و بگذارید حداقل 20 دقیقه قبل از برش خنک شود.

کدام آرد بدون گلوتن برای نان بهتر است؟

وقتی صحبت از پختن با آرد بدون گلوتن می شود ، یک نوع آرد وجود ندارد که همه چیز را انجام دهد. در عوض ، ترکیبی از حداقل سه آرد برای ایجاد ویژگی های ایده آل یک نان بدون گلوتن با بافت کاملاً بافتی که خرد نمی شود و جامد نیست ، ضروری است.

حداقل 50 flour آرد شما باید از یک آرد سبک باشد ، مانند آرد ذرت زرد (نسخه آسیاب شده از پولنتای درشت تر از ذرت/ذرت) ، آرد جو دوسر بدون گلوتن ، آرد برنج قهوه ای یا سفید موجود در دسترس است. آرد برنج؛ 25٪ از آرد استفاده شده باید سرشار از پروتئین و فیبر باشد تا ساختار نان ایجاد شود. این آردها شامل آرد نخودچی (که بعنوان آرد گرم نیز شناخته می شود) ، آرد سویا ، آرد سیب زمینی ، آرد تف یا ترکیبی از آنها می شود. 25 درصد نهایی باید آرد نشاسته ای باشد مانند آرد ذرت (که معمولاً برای غلیظ شدن سس ها استفاده می شود و گاهی نشاسته ذرت نیز نامیده می شود) ، پیکان ، تاپیوکا یا نشاسته سیب زمینی (متفاوت از آرد سیب زمینی که از کل سیب زمینی تهیه شده است) یا دوباره مخلوطی از همه آنها اینها به بستن خمیر کمک می کند.

برخی از مارک ها مخلوط آماده ای از آرد را به فروش می رسانند که ثابت شده است هنگام پخت نان خوب عمل می کند. اگر در حال شروع کار هستید آرد نان Doves Farm گزینه خوبی است.

آیا می توانید از مخمر در نان بدون گلوتن استفاده کنید؟

بله-مخمر یک قارچ است و به طور طبیعی فاقد گلوتن است. با این حال ، همیشه توصیه می شود که مواد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در مورد مخمر خشک با نشاسته گندم مخلوط نشده است. اگر از مخمر تازه استفاده می کنید ، مطمئن شوید که کاملاً بسته شده است تا به گندم نانوایی آلوده نشود.
اگر ترجیح می دهید از مخمر استفاده نکنید ، می توانید یک نان نوشابه با استفاده از دوغ و بی کربنات سودا به عنوان عامل افزایش دهنده تهیه کنید.

نکاتی در مورد تهیه نان بدون گلوتن

  • هنگام مخلوط کردن خمیر نان ، بیشتر با آن مانند یک خمیر رفتار کنید تا یک خمیر. شما نیازی به قلاب خمیر نخواهید داشت ، فقط یک دست و پا زدن معمولی روی همزن غذا و نیازی به ورز دادن آن ندارید ، فقط آن را مخلوط کنید تا تمام جیب های خشک ناپدید شوند.
  • خبر خوب این است که نیازی نیست همه کارهای سنگین ورز دادن را انجام دهید که گلوتن را در نان معمولی کار می کند. می توانید به سادگی آن را شکل دهید و روی یک سینی یا در یک قالب قرار دهید.
  • آرد بدون گلوتن اغلب به مایع بیشتری نسبت به آرد معمولی گندم نیاز دارد. اگر دستور غذا مقدار زیادی مایع را نسبت به آنچه در هنگام تهیه نان به آن عادت کرده اید نیاز دارد ، نگران نباشید.
    نان بدون گلوتن به مخمر بیشتری نسبت به نان معمولی احتیاج دارد زیرا باید بدون کشش گلوتن در گندم کار بیشتری انجام دهد.
  • نان بدون گلوتن ممکن است طول بکشد تا بلند شود و فقط به یک پخت نیاز دارد زیرا از فرآیند برگشت به عقب سود نمی برد و دومین افزایش مانند نان معمولی.
  • نان بدون گلوتن معمولاً مرطوب تر است و برای حفظ شکل خود با مشکل روبرو می شود ، بنابراین بهتر است آن را در یک بول تهیه کرده یا در قالب یا قالب نان پخته و پخته شود. در صورت پخت نان ، روی قالب نان را با کاغذ مخصوص نچسب بپزید و دو طرف آن را با روغن بپاشید تا به شما کمک کند نان را بعد از پخت از قالب خارج کنید.
  • آردهای بدون گلوتن کمتر از آرد گندم قهوه ای می شوند ، بنابراین آمادگی را فقط در مورد رنگ طلایی قضاوت نکنید.
  • دمای داخلی نان باید به 105 درجه سانتیگراد در داخل برسد. اگر کاوشگر دیجیتال دارید ، این دقیق ترین راه برای تشخیص پختن نان است.
  • پختن نان بدون گلوتن بیشتر طول می کشد ، بنابراین فر را روی 180 درجه سانتیگراد روشن کنید ، به جای دمای 200 درجه سانتیگرادی که معمولاً نان را در آن می پزید.
  • همه نان ها خواستار محیطی گرم هستند. اطمینان حاصل کنید که همه مواد شما دارای یک درجه حرارت هستند و مستقیماً از یخچال استفاده نمی شوند.
  • انفجار اولیه بخار هنگام پخت نان به بالا آمدن نان کمک می کند. این امر هنگام پختن نان های بدون گلوتن نیز مفید است. سعی کنید مقداری تکه یخ به یک سینی در قسمت پایین بیفزایید یا درست قبل از قرار دادن نان داخل و بستن درب ، از اسپری آب استفاده کنید.
  • نان را به آرامی خنک کنید. آن را از فر خارج کرده و بگذارید 10 دقیقه داخل قالب خنک شود قبل از اینکه بخواهید نان را از قالب خارج کرده و روی قفسه سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود. اگر نان را در قالب بگذارید ، ممکن است پایه خیس شود.
  • نان خود را در یخچال نگهداری نکنید زیرا رطوبت را از بین می برد.

آیا می توانم از دستگاه نان استفاده کنم؟

اگر دستگاه نان دارید ، می توانید از این دستور غذا در آن استفاده کنید. با این حال ، تفاوت اصلی بین یک پخت معمولی و یک پخت بدون گلوتن این است که هیچ خمیری از خمیر ایجاد نمی شود. خمیر فقط یکبار با نان بدون گلوتن بالا می آید. ابتدا باید بررسی کنید که آیا این تنظیم در دستگاه شما وجود دارد یا خیر.

این برنامه باید یک چرخه مخلوط 20 دقیقه ای داشته باشد ، پس از آن یک ساعت افزایش می یابد و با یک ساعت پخت به پایان می رسد.

هنگام استفاده از نان ساز ، ابتدا مایع را داخل آن و آردها را روی آن اندازه بگیرید ، به این ترتیب از چسبیدن قطعات خشک به تابه جلوگیری می کنید. بررسی کنید که آرد به درستی بعد از چرخه مخلوط شدن ترکیب شده است و در صورت عدم استفاده از یک کاردک لاستیکی برای مخلوط کردن هر قسمت خشک استفاده کنید.

آیا می توانم آن را گیاهی کنم؟

نان بدون گلوتن را می توان بدون تخم مرغ تهیه کرد ، اما به خاطر داشته باشید که بدون گلوتن ، این آردهای بدون گلوتن نیاز به یک چسب برای کمک به ژل شدن ترکیبات دارند. محبوب ترین چسب گیاهی ، پودری به نام پوسته پسیلیوم است ، به عنوان یک قاعده کلی ، شما حدود 5٪ از وزن خشک را استفاده می کنید ، اما احتمالاً باید چندین بار دستور العمل را تهیه کنید تا آن را با قوام دلخواه تنظیم کنید. به این معمولاً قبل از افزودن به خمیر همراه با مایعی که استفاده می کنید ، هیدراته می شود. مایع را به ژل تبدیل می کند.

دانه های کتان و دانه های چیا نیز به عنوان عامل اتصال دهنده به جای تخم مرغ ، مانند aquafaba (نمک نخود) و آگار آگار (ژلاتین گیاهی) مفید هستند.

بررسی غذایی

ارزش غذایی: در هر وعده
مواد مغذیواحد
کیلوکالری1117
چربی47 گرم
اشباع می شود9 گرم
کربوهیدرات146 گرم
قندها83 گرم
فیبر8 گرم
پروتئین23 گرم
نمک0.9 گرم

مواد لازم

دستورالعمل

بیسبصسث

 
مواد مغذیواحد
زمان آماده سازی و پخت1117
سطح47 گرم
نوع
دسته بندی146 گرم
  
  
  
  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *