دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

هند که عمیقاً سنتی و در عین حال شگفت‌انگیز بی‌پایان است، یکی از آن مقاصدی است که در فهرست سطل هر مسافری قرار می‌گیرد. آنها ممکن است رویای رفتن به آگرا برای دیدن تاج محل را با شکوه تمام یا کاوش در کاخ های سلطنتی پراکنده در سراسر راجستان داشته باشند. دیگران خود را مجذوب مناظر خیره کننده دارجلینگ و ریشیکش یا سواحل کارت پستال عالی گوا می‌شوند.

شهرهای بزرگ هند نیز وجود دارد – دهلی نو، بمبئی و کلکته – که هر کدام شخصیت متمایز خود را دارند. حوصله گشتن در معابد ، بازارها و خیابان های رنگارنگ بزرگترین مراکز شهری هند غیرممکن است. سخت ترین قسمت سفر به هند این است که دقیقاً در سفر خود چه چیزی را ببینید.

چه به یک سفر حماسی با کوله‌پشتی بروید یا یک تعطیلات لوکس، ماجراجویی خود را با این لیست از بهترین مکان‌های دیدنی در هند برنامه‌ریزی کنید.

1. آگرا

 

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

تاج محل در آگرا

اگر فقط یک نماد برای نشان دادن تمام هند وجود داشت، آن تاج محل بود. این بنای تاریخی الهام بخش میلیون‌ها گردشگر می‌شود تا هر ساله به آگرا سفر کنند و قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شوند و ساختاری باشکوه را ببینند که در طلوع خورشید تابش می‌کند. اما آگرا به دلایلی فراتر از معروف ترین جاذبه هند، در صدر فهرست بهترین مکان های دیدنی در هند قرار دارد.

شهر در اوتار پرادش مملو از بناهای تاریخی شگفت‌انگیز مغول است ، مانند مقبره ایتماد الدوله و مقبره اکبر، که از بالا تا پایین با طرح‌های مرمر منبت کاری خواب‌آور تزئین شده‌اند. به علاوه، گردشگران می توانند یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو را نیز ببینند: قلعه آگرا. آگرا با وجود شگفتی های بسیار در یک مکان، شهری است که گردشگران در هند باید از آن دیدن کنند.

2. دهلی نو

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

مقبره همایون

با وجود شلوغی و هرج و مرج، دهلی نو چیزهای زیادی را به گردشگران پیشنهاد می کند که دوست داشته باشند. پایتخت رنگارنگ هند پیوند کامل میراث و مدرنیته است. دهلی قدیم شامل برخی از ارزشمندترین جاذبه های کشور، از جمله مسجد جاما، قلعه سرخ، و گذرگاه خرید چاندی چوک است. اما در سرتاسر شهر پراکنده، گردشگران می‌توانند مکان‌های بی‌شماری دیگر با اهمیت معنوی و فرهنگی را کشف کنند.

از مهمترین جاذبه های گردشگری دهلی نو می توان به معبد نیلوفر آبی اشاره کرد. دروازه هند؛ مقبره همایون؛ و بلندترین مناره هند، قطب منار. روزهای خود را با کاوش در این مکان‌های مسحورکننده، و سوخت‌گیری در غرفه‌های چای کنار خیابان و رستوران‌های سطح‌بالا پر کنید.

3. بمبئی

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

دروازه هند و هتل قصر تاج محل در بمبئی

آیا می خواهید یک طرف جهانی تر از هند را ببینید؟ به شهر پرانرژی و ساحلی بمبئی بروید – خانه کارآفرینان فوق‌العاده ثروتمند و داغ‌ترین بازیگران بالیوود. گردشگران هرگز از هتل های پنج ستاره یا رستوران های لذیذ این شهر لوکس دور نیستند. و حتی اگر این فعالیت‌ها خارج از بودجه باشند، یک سفر دریایی در Marine Drive دوست داشتنی باعث می‌شود وقتی نگاهی اجمالی به ساحل دیدنی و ساختمان‌های پر زرق و برق آرت دکو بیندازید ، احساس سلطنت کنید .

همچنین می‌توانید بخش محلی اصیل‌تر بمبئی را در «بازار دزدان» یا ایستگاه راه‌آهن چرچگیت ببینید ، جایی که هر روز صدها هزار ناهار خانگی برای تحویل به کارکنان اداری شهر بسته‌بندی می‌شود.

مطمئن شوید که یک روز را به بازدید از پارک ملی سانجی گاندی و کاوش در حکاکی‌های 2000 ساله غار کانهری اختصاص می‌دهید.

4. راجستان

 

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

معبد گادی ساگار در جیسالمر، راجستان

راجستان که به «سرزمین پادشاهان» ترجمه شده است پر از بقایای پادشاهان و ملکه های قرون گذشته است. این ایالت غربی در میان کاخ‌های درخشان ، قلعه‌های باشکوه و جشنواره‌های پرجنب‌وجوش، سزاوار نقشی برجسته در سفر شما به هند است.

جیپور ، بخشی از مدار توریستی مثلث طلایی، که شامل آگرا و دهلی نو نیز می شود، یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در راجستان است. این شهر که «پاریس هند» نام دارد، به‌خاطر ساختمان‌های صورتی رنگ، کاخ مجلل شهر، و جواهرات‌فروشی‌های بسیار معروف است.

« شهر آبی»، جودپور ، تجربه‌ای به همان اندازه فراموش‌نشدنی را در قلعه مهرانگر در بالای تپه به گردشگران ارائه می‌دهد .

اودایپور با خیابان‌های گل‌کاری‌شده و مجموعه کاخ شهر خارق‌العاده‌اش ، جایی که خانواده سلطنتی هنوز هم در آن زندگی می‌کنند، عاشقانه‌ای را به جریان می‌اندازد.

و جایسالمر با ساختارهای ماسه‌سنگ زرد و عمارت‌های تاریخی خود مانند افسانه‌های شب‌های عربی است که جان گرفته است . مهم نیست در کجای این ایالت بیابانی قرار بگیرید، اسیر جادوی راجستان خواهید شد.

5. ریشیکش

 

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

ریشیکش

ریشیکش از اواخر دهه 1960، زمانی که بیتلز زمان خود را در آشرام ماهاریشی ماهش یوگی گذراند – در حال حاضر یک سایت متروکه که تبدیل به یک جاذبه توریستی غیرعادی برای طرفداران شده است، مورد توجه مسافران معنوی قرار گرفته است.

این شهر در دامنه‌های هیمالیا در سواحل رودخانه مقدس گنگ واقع شده است و به عنوان مرکزی برای یوگا و زیارت عمل می‌کند. در این اقدام شرکت کنید، یا فقط از صدای ناقوس های معبد و گشت و گذار از دو پل معلق ریشیکش لذت ببرید، که اغلب توسط خانواده های قاطع میمون ها محافظت می شود . فاصله خود را حفظ کنید.

6. بنارس

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

شخصی مقدس در رودخانه گنگ در بنارس

بنارس یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که به طور مداوم مسکونی شده است، مسلماً مقدس ترین مکان در هند است. فعالیت‌های معنوی در امتداد رودخانه مقدس گنگ انجام می‌شود، جایی که زائران غسل می‌کنند و عزاداران بستگان اخیراً درگذشته را در منظره عابران می‌سوزند.

از سوی دیگر، گردشگران طعم معنویت خود را با قایق سواری طلوع خورشید، رهاسازی برکات گلی که روی رودخانه شناور هستند، و تماشای مراسم سرود پر از آتش هندوها از گهات های شیب دار می یابند.

دور از آب، خیابان های شهر قدیمی مانند پیچ ​​و خم بی پایانی می پیچند و می چرخند. افسانه ها حاکی از آن است که هنوز نقشه دقیقی از بنارس وجود ندارد، و هنگامی که شهر هزارتویی را برای خود تجربه کنید، تمایل به باور آن خواهید داشت.

7. امریتسار

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

معبد طلایی در امریتسار

امریتسار، “جواهر پنجاب” ادعای شهرت خود را با معبد طلایی قابل توجه خود مطرح کرده است. یکی از مقدس‌ترین مکان‌های جهان برای سیک‌ها، این سازه طلاکاری شده منظره‌ای قابل مشاهده است که در نور خورشید می‌درخشد و در حوض بزرگی که اطراف آن را احاطه کرده است منعکس می‌شود.

این جاذبه همچنین دارای بزرگترین آشپزخانه اجتماعی جهان است که هر روز به 100000 نفر (از جمله گردشگران کنجکاو!) عدس و کاری سرو می کند.

هنگامی که در امریتسار هستید، برنامه ریزی کنید که یک بعد از ظهر را در مرز پاکستان بگذرانید تا مراسم عقب نشینی ضرب و شتم را ببینید . نگهبانان غاز از رقبای بلندمدت هند و پاکستان در هنگام غروب در یک مراسم فوق العاده که هرگز فراموش نخواهید کرد دروازه های مرزی را باز و بسته می کنند. زودتر به آنجا بروید و با موسیقی بالیوودی با مردم محلی در خیابان برقصید.

8. گوا

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

ساحل پالولم، گوا جنوبی

هند فقط مملو از شهرهای بزرگ و مکان های مقدس نیست، بلکه سواحل باورنکردنی در جنوب گوا نیز دارد. امتداد شن‌های طلایی آن در امتداد دریای عرب چیزی را برای هر نوع توریستی ارائه می‌کند، چه علاقه‌مند به معاشرت با جمعیت کوله‌پشتی در کلبه‌های ساحلی آرام باشید یا یک استراحت زیبا در استوایی در یک استراحتگاه پنج ستاره.

یکی از بخش های منحصر به فرد گوا ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی است. این ترکیب را در سراسر مقصد تجربه خواهید کرد، از معماری باروک و کلیساهای جامع گرفته تا کاری های تند ویندالو و غذاهای دریایی آن.

9. کرالا

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

قایق خانگی در کرالا

به سمت جنوب گوا بروید و سواحل را با آب های خلوت آرام در کرالا عوض کنید. هیچ چیز به اندازه تجربه پریدن روی یک قایق خانه سنتی روی کاهگلی در آلپی (همچنین به نام آلاپوزا ) و شناور شدن به آرامی در میان تالاب ها و رودخانه های حاشیه نخل، چه به عنوان یک سفر یک روزه یا یک ماجراجویی شبانه، نمی شود. شما از غذاهای هندی تازه پخته شده روی آب و مناظر طبیعی زیبا و حیات وحش لذت خواهید برد.

کرالای راحت مانند هوای تازه از شدت شهرهایی مانند دهلی نو و جیپور در شمال است. زمانی را در اینجا برنامه ریزی کنید که به استراحت از هرج و مرج نیاز دارید.

10. غارهای آجانتا و الورا

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

معبد کایلاسا، غارهای الورا

سفر در زمان هنوز برای مسافران یک واقعیت واقعی نیست، اما می‌توانید در غارهای آجانتا و الورا در ماهاراشترا بسیار نزدیک شوید. هر دوی این غارها که جزو میراث جهانی یونسکو هستند، حکاکی‌های پیچیده‌ای از حداقل 1500 سال پیش دارند.

غارهای آجانتا قدیمی‌ترین غار از این دو جاذبه هستند که حدود 30 غار بودایی را در قرن دوم قبل از میلاد در صخره‌ها بریده‌اند.

در حدود 100 کیلومتری جنوب غربی، غارهای الورا شامل تقریباً سه دوجین کنده کاری بودایی، جین و هندو است که معروف ترین آنها معبد کایلاسا (غار 16) است، یک ساختار عظیم اختصاص داده شده به لرد شیوا که دارای مجسمه های فیل در اندازه واقعی است . کنده کاری های باشکوه در هر دو سایت شما را پر از شگفتی می کند.

11. دارجلینگ

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

دارجلینگ با کوه پوشیده از برف Khangchendzonga در دوردست

گشت و گذار در هند خیلی بهتر از آن چیزی نیست که در دارجلینگ کشف خواهید کرد. ایستگاه تپه در بنگال غربی به دلیل مزارع سرسبز چای سبز ، قله‌های پوشیده از برف شگفت‌انگیز (از جمله Khangchendzonga ، سومین کوه مرتفع جهان)، و صومعه‌های بودایی آرام، محبوب است. این مکان عالی برای ترتیب دادن یک سفر کوهستانی یا دوچرخه سواری در کوهستان است.

یکی از محبوب ترین کارهایی که در دارجلینگ انجام می شود، سوار شدن در راه آهن هیمالیا دارجلینگ است. « قطار اسباب‌بازی » 140 ساله که توسط یک لوکوموتیو بخار عتیقه کار می‌کند، گردشگران را به دو ساعت سواری سرگرم‌کننده از دارجلینگ به غوم می‌برد – سفری که مرتباً به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین سفرهای قطار در جهان به حساب می‌آید.

12. کلکته

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

یادبود ویکتوریا در کلکته

سومین شهر بزرگ هند، کلکته، شاهکار رو به زوال هند سابق بریتانیا است که مملو از معماری دوران استعمار است . بهترین کارهایی که باید در کلکته انجام دهید شامل دیدن بنای یادبود ویکتوریا، بنای یادبود مرمر سفید که دارای موزه ای با ده ها گالری است، و خیابان پارک، یک گذرگاه معروف با مغازه ها و رستوران هایی است که 24/7 شلوغ هستند، به خصوص در طول تعطیلات.

اما کلکته به همان اندازه که در مورد احساسات است، به سایت ها می پردازد. این شهری است که به نحوی احساسات شما را با فراز و نشیب های زندگی در منظره ای ساده در هر خیابان القا می کند. خودتان را آماده کنید و برای تجربه باز باشید.

13. احمدآباد

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

چاله آدالاج استپ‌ول که به‌خوبی حکاکی شده است در حومه احمدآباد

بزرگترین شهر در گجرات ، احمدآباد، یک کلانشهر پر سر و صدا و پر سر و صدا است که به نحوی بر گردشگرانی که به اینجا راه پیدا می کنند، پیروز می شود. شهر تاریخی احمدآباد در سال 2017 به دلیل معماری غنی، دیوارها و دروازه‌ها و معابد مهم هندو و جین، عنوان جذاب اولین شهر میراث جهانی یونسکو را در هند به دست آورد.

در ساحل غربی رودخانه سابارماتی ، گردشگران می توانند در اطراف Sabarmati Ashram ، مقر گاندی از سال 1917 تا 1930 پرسه بزنند. موزه آن درباره زندگی قهرمان هندی صحبت می کند و عینک های نمادین و چرخ چرخان او را به نمایش می گذارد. وقتی در شهر هستید، غذاهای خیابانی را امتحان کنید—بعضی می گویند این غذا در تمام هند بهترین است.

14. شیملا

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

شیملا

هنگامی که درجه حرارت در دهلی نو و سایر شهرهای شمال هند افزایش می یابد، گردشگران و مردم محلی به طور یکسان به آب و هوای خنک تر در ایستگاه های تپه ای راه پیدا می کنند که محبوب ترین آنها شیملا است. هوای ابری و دامنه‌های جنگلی یک فرار رضایت‌بخش از گرما و همچنین مکانی آرام برای گذراندن آخر هفته یا بیشتر است. جو در قسمت مرکزی تپه ای شهر، جایی که تردد ممنوع است، به اندازه حومه های دیدنی دلپذیر است.

زمانی که در منطقه هستید، راه‌آهن Kalka-Shimla را که یک میراث جهانی یونسکو است، رزرو کنید. این راه آهن 96.6 کیلومتری، که بیش از یک قرن است راه‌اندازی شده است، به خاطر مناظر خیره‌کننده و تجربه‌ی قدیمی‌اش مشهور است.

 

 

 

15. میسور

 

دیدنی ترین جاذبه های توریستی هند

کاخ میسور

در حالی که از نظر فرهنگی متفاوت است، جنوب هند به اندازه شمال مسحورکننده است – فقط برای دیدن خود از میسور دیدن کنید. سومین شهر بزرگ در کارناتاکا به عنوان پایتخت فرهنگی این ایالت در نظر گرفته می شود که به دلیل ابریشم با کیفیت بالا ، سنت نقاشی میسور، و معابد هندوی هیپنوتیزم کننده با کنده کاری های خدایان که تقریباً ابرها را لمس می کنند، مشهور است.

بیشتر گردشگران برای دیدن کاخ ثبت شده در میراث جهانی از میسور دیدن می کنند. این جاذبه عظمت هند را با تزئینات آینه‌ای بی‌پایان، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، درهای چوبی حکاکی‌شده و کف‌های موزاییک پیچیده‌ای که شبیه داخل یک کالیدوسکوپ است، به سطح بالاتری می‌برد. این کاخ به عنوان یکی از بهترین نمونه های کشور از طراحی هندو ساراسنیک در نظر گرفته می شود. برای دیدن کاخ در شب، زمانی که با هزاران چراغ چشمک زن روشن می شود، حتما تاب بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *