14 جاذبه و کاری که باید در لوکا انجام دهید!
راهنمای سندرم توره
راهنمای سندرم توره
۱۴۰۰-۰۶-۲۰
سوره حمد,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
سوره حمد
۱۴۰۰-۰۶-۲۰

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

مانند بسیاری از ایتالیا، لوکا دارای سابقه تسلط بر لیست طولانی مهاجمان و فرمانروایان است: رومی ها، استروگوت ها، لمباردها، فرانک ها، اسکالیگری ورونا، فلورانس، ناپلئون (که آن را به خواهرش الیسا باچیوچی داد) و خانه بوربن. به در تمام این موارد، لوکا موفق شد شهری زیبا بسازد که نقش مهمی در تاریخ معماری از دوره لومبارد به بعد داشته است.

 

اگرچه کلیساهای اولیه قرون وسطایی آن، که تا حدی با مصالح باستانی ساخته شده بودند، در قرن دوازدهم تغییر و مرمت شدند، کلیساهایی که امروزه می بینید از زیباترین کلیساهای توسکانی هستند. برای مرور کلی دیوارهای اطراف را قدم بزنید، سپس در آنجا اقامت کنید تا از یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای کوچک ایتالیا لذت ببرید. با لیست برترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که باید در لوکا انجام دهید، در مورد آن بیشتر بدانید.

 

1. برج گینیگی

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

در مرکز شهر قدیمی با دیوارها، نمی توانید متوجه برج برجسته ای شوید که بلوط های آن در بالای آن رشد کرده است. متعلق به Case dei Guinigi است، مجموعه ای از دو عمارت متعلق به خانواده نجیب که در ابتدای قرن پانزدهم دوره ای از صلح و رفاه را برای لوکا به ارمغان آورد.

این دو کاخ که در مقابل یکدیگر ایستاده اند، در قرن 14 تا 15 ساخته شده و بعداً تغییر یافته است. یکی در حال حاضر موزه ملی را در خود جای داده است . می توانید از برج بالا رفته و شهر را از زیر درختان در ارتفاع 44.25 متری مشاهده کنید، مطمئناً یکی از غیرمعمول ترین کارها در لوکا است.

آدرس: از طریق S. Andrea ، Lucca

 

 

2. Anfiteatro Romano (آمفی تئاتر روم)

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

آنفی تئاتر رومانو (آمفی تئاتر رومی)

با قدم زدن در مرکز تاریخی لوکا ، نمی توانید به منحنی عجیب و غریب برخی از خیابان ها توجه نکنید. اگر به دقت نگاه کنید، طاق های پر شده ای غیر معمول را در سنگ کاری ساختمان ها خواهید دید و در نهایت به گذرگاهی خواهید رسید که به میدان دل مرکاتو (Piazza del Mercato) منتهی می شود. این فضای بیضی شکل عجیب و غریب که توسط ساختمانهای چند طبقه احاطه شده بود، زمانی داخل محوطه رومی لوکا بود و ساختمانها رد پای دیوارهای سنگی عظیم آن را که در بقایای آن تعبیه شده دنبال می کنند.

آمفی تئاتر رومی در قرن دوم قبل از میلاد ساخته شد و در طول حملات بربرها تا حد زیادی تخریب شد. بقایای آن در حال حاضر چند متر زیر سطح خیابان قرار دارد. در قرون وسطی، خانه هایی روی دیوارهای روبنایی ساخته شد که طرح بیضی شکل عرصه را حفظ کردند.

 

 

3. دیوارهای شهر را پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید

 

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

شهر قدیمی لوکا در محدوده ای از دیوارها به طول 4.195 کیلومتر با یازده سنگر و شش دروازه محصور شده است. این دیوارها که 12 متر ارتفاع و 30 متر ضخامت در پایه دارند ، توسط مهندسان فلاندری بین سالهای 1504 تا 1645 ساخته شده اند تا از منطقه مستطیلی شهر محافظت کنند.

بین سالهای 1823 و 1832، ماریا لوئیجیا از بوربون (خواهر ناپلئون ، که لوکا را به عنوان بخشی از دوک پارما به او داده بود)، استحکامات قدیمی را به باغ عمومی تبدیل کرد.

پیاده روی – و یا دوچرخه سواری – در اطراف باروهای سایه دار درختان را برای تماشای شهر قدیمی با کاخ ها و کلیساهای آن از دست ندهید. بعدازظهرهای یکشنبه، یکی از محبوب ترین مکان ها برای رفتن در لوکا است. دروازه های شهر قدیمی نیز جالب هستند، به ویژه Porta San Pietro در ضلع جنوبی، Porta Santa Maria در ضلع شمالی و Porta San Donato در انتهای غربی.

 

 

4. کلیسای جامع

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

کلیسای جامع

نمای شگفت انگیز رومانسک با طاق ها و ستون های ظریف تراشیده سرنخ گنجینه های داخل کلیسای جامع لوکا است که در قرن سیزدهم از کلیسای قبلی بازسازی شد. رواق در اواسط قرن سیزدهم با مجسمه های زیبا توسط صنعتگران لومبارد تزئین شد.

در درگاه اصلی چهار صحنه زیبا از قرن 13 از زندگی سنت مارتین، اثر نیکولا پیسانو ، حک شده است. در سمت راست متصل به اردوگاه عظیم ، 69 متر ارتفاع ، از تراورتن و آجر رنگ روشن است. در اسکله سمت راست رواق حکاکی شده است هزارتو، مخصوصاً جالب است زیرا ممکن است پیش از پیچ و خم معروف Chartres با همان الگو باشد.

درست در سمت راست منبت کاری مشهور اوایل قرن سیزدهم سنت مارتین و گدا ، یکی از بهترین نمونه های مجسمه سازی رومانسک لوکا است. از دیگر نکات برجسته داخلی داخلی قرن 14 تا 15 می توان به منبر ماتئو سیویتالی (98-1494) اشاره کرد. نقاشی های مقدس توسط Doménico Ghirlandaio. شیشه های رنگ آمیزی در اپسید متعلق به حدود 1485؛ مجسمه ای از سنت انجیل مقدس توسط Iácopo della Quercia در سمت چپ حرم. و در مجاور Cappella del Santuario ، 150ona مدونا زیبا توسط Fra Bartolommeo.

در قسمت سمت چپ آرامگاه چشمگیر اولیه قرن پانزدهم ایلاریا دل کارتو ، اثری استاد از ایکوپو دلا کوئرسیا ، قرار دارد. بزرگترین گنج کلیسای جامع ولتو سانتو است، مجسمه ای از مسیح بر روی صلیب. این مجسمه معروف است که توسط نیکودموس از چوب درخت سرو ساخته شده است و هر 13 سپتامبر در یک راهپیمایی رسمی در خیابان ها حمل می شود. موزه کلیسای جامع دارای گنجینه های دیگری است، مانند سرودهای قرون وسطایی و کارهای پیچیده طلا ، از جمله صلیب توسط پیسانی.

آدرس: Piazza San Martino ، I-55100 Lucca

 

 

5. سان میشل در فورو

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

سان میشل در فورو

با نمای خیره کننده اش که مانند سطل کیک عروسی تزئین شده و در یک میدان وسیع در مرکز تاریخی شهر قرار گرفته است، جای تعجب نیست که سان میشل در فورو اغلب با کلیسای جامع لوکا اشتباه گرفته می شود. کلیسای سان میشل که در محل تالار گفتگوی رومیان قرار داشت، از قرن 12 تا 14 ساخته شد و نمای آن از سنگ مرمر منبت کاری شده و خیره کننده نفس گیر است، به ندرت طرحی را در چهار لایه ستون های پیچیده آن تکرار می کند.

بر فراز آنها یک فرشته بزرگتر از اندازه واقعی مایکل قرار دارد. شخصیت رومانسک داخلی حفظ شده است و توسط تراکتوتا مدونا و کودک توسط آندریا دلا روبیا برجسته شده و در قسمت چپ، یک تابلو نقاشی قرن 15 از مقدسین روخ ، سباستین ، ژروم و هلن، یکی از فیلیپو بهترین آثار لیپی

آدرس: میدان سان میشله ، لوکا

 

 

6. سان فردیانو

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

سان فردیانو

 

کلیسای سن فردیانو، که به اسقف قرن ششم لوکا اختصاص داده شده است، بین سالهای 1112 تا 1147 ساخته شد و در ابتدا جهت معمول را داشت، در حالی که کانکس در انتهای شرقی قرار داشت. با این حال، در قرن سیزدهم، این برج افزایش یافت و تعمیدگاه و Cappella della Santa Croce در سمت راست و چپ ورودی کنونی در کلیسا گنجانده شد.

یک اپسید جدید با محراب در انتهای غربی ساخته شد و جهت را برعکس کرد تا ورودی به دیوارهای شهر که تا آن زمان برپا شده بود نگاه نکند. قسمت زیرین نما ساده است، اما در بالای آن موزاییک عظیمی از مسیح قرار دارد که توسط دو فرشته به همراه 12 حواریون در زیر آن، به سبک ایتالیایی-بیزانسی کار شده و به برلینژیرو برلینگیری نسبت داده شده است. این یکی از تنها دو کلیسا در کل توسکانی با نمای تزئین شده با موزاییک است (دیگری سان مینیاتو آل مونته در فلورانس است).

در اولین نمازخانه سمت راست یک فونت بسیار زیبا در اواسط قرن دوازدهم وجود دارد که در قرن 18 شکسته شد و دوباره در سال 1952 کنار هم قرار گرفت. چهارمین نمازخانه در سمت چپ ، Cappella Trenta (1413) ، دارای گوتیک تزئین شده است پلی پتیک مرمر با نقش برجسته های قرن 15 توسط Iácopo della Quercia ، Madonna and Child with Saints.

آدرس: میدان سان فریدیانو ، لوکا

 

 

7. میدان ناپلئون

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

میدان ناپلئون

 

میدان اصلی لوکا در سمت غرب محدود به نمای زیبا از Palazzo della Provincia است که از سال 1578 به بعد در محل Palazzo قبلی ساخته شده است. در جنوب غربی Palazzo della Provincia کلیسای سان رومانو قرار دارد که توسط دومینیکن ها در سال 1280 ساخته شده است. نما ناتمام است

این کلیسا شامل مقبره سنت رومانوس (1490) است. نزدیک گوشه شمال شرقی میدان ناپلئون، کلیسای کوچک سن ژوستو متعلق به قرن دوازدهم، با نمای شدید از ماسه سنگ و نوارهای مرمر، و همچنین یک ورودی اصلی تزئین شده است. فضای داخلی به سبک باروک در اواسط قرن 17 بازسازی شد.

 

 

8. Palazzo Pfanner-Controni

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

پالازو پفانر-کانترونی

 

Palazzo Pfanner-Controni، درست در داخل دیوارها در ضلع شمالی شهر قدیمی لوکا، در سال 1667 ساخته شد. این تالار به دلیل ایوان دو طبقه باز با راه پله، خلق هماهنگ رنسانس ، مشهور است. باغ زیبای باروک، یکی از جاذبه های اصلی، در قرن هفدهم اضافه شد و منسوب به فیلیپو جووارا، معمار مسئول بسیاری از آثار در تورین است.

اگرچه این باغ بزرگ نیست، اما مجسمه های عظیم ، درختان عجیب و غریب، پرچین ها، خانه لیمو، استخر و چشمه را در چیدمانی هماهنگ قرار داده است که باعث می شود بسیار بزرگتر به نظر برسد. در داخل پالازو نقاشی های دیواری متعلق به قرن 18 توسط Pietro Paolo Scorsini و مجموعه ای از وسایل پزشکی وجود دارد.

آدرس: Via degli Asili 33 ، لوکا

 

 

9. موزه پوچینی

 

موزه پوچینی
موزه پوچینی

 

خانه ای که آهنگساز معروف جیاکومو پوچینی در 22 دسامبر 1858 در آن متولد شد، اکنون یک موزه کوچک است که مملو از یادگاری های شخصی از زندگی و کار او است. پوسترهایی که اپراها، موسیقی، نامه ها و اثاثیه او را تبلیغ می کنند، آپارتمان کوچک را پر کرده اند و مجسمه ای از آهنگساز در پیازتای بیرون ایستاده است.

طرفداران پوچینی همچنین باید به دنبال دی سیمو کافه در Via Fillungo ، مورد علاقه هنرمندان و نوازندگان، از جمله پوچینی، باشند. هنوز هم مانند زمانی که پوچینی در آن رفت و آمد می کرد، با مبلمان اصلی خود بسیار زیبا به نظر می رسید. پوچینی آنقدر قهرمان محلی است که تقریباً در هر روز از سال، چیزی را در لوکا خواهید دید که مربوط به موسیقی اوست.

آدرس: Corte San Lorenzo 9، Via di Poggio، Lucca

 

 

10. Torre delle Ore

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

توره دل سنگ

 

Torre delle Ore (نام کامل آن Torre dell’Orologio است ، اما هیچ کس آن را چنین نمی نامد) یک برج ساعت است و بلندترین برج از چندین برج است که خط افق لوکا را نشان می دهد. این ساعت از اواخر قرن چهاردهم ساعت را در خود جای داده است و هنوز می توانید قسمتهایی از مکانیسم قدیمی را در بالای آن مشاهده کنید. در ساعت 1700 با یک ساعت مدرن جایگزین شد ، و این همان ساعتی است که امروز ساعت را به صدا در می آورد.

برای تماشای چشم انداز شهر می توانید 200 پله را صعود کنید ، اما زمان را با دقت تنظیم کنید تا در هنگام به صدا در آمدن زنگ در بالای آن قرار نگیرید – سر و صدا بسیار کر کننده است. با تهیه بلیط ترکیبی برای این و برج گیجیینی در هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

 

11. پونته دلا مادالنا

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

 

Ponte della Maddalena با عبور از رودخانه Serchio در نزدیکی شهر Borgo a Mozzano ، فقط یک شگفتی از مهندسی و ساخت اولیه قرون وسطایی نیست ، آنقدر دوست داشتنی است که باعث الهام بخشیدن به نسل هنرمندان شده است. جذابیت آن در شکل غیر معمول و برازنده آن است که رودخانه را در یک طاق بلند و سه طاق کوچکتر گسترده است. بزرگترین دهانه آن 37.8 متر است و جاده باریک سنگ فرش شده بر روی طاق منحنی باریک خود بالا و پایین می رود.

تصور می شد که در اواخر قرن 11 ساخته شده است ، این گذرگاه مهم در Via Francigena بود ، یک مسیر مهم زیارتی قرون وسطایی که زائران را از فرانسه به رم می آورد. این پل در بین مردم به عنوان پل پل شیطان (Ponte del Diavolo) شناخته می شد و افسانه ای در مورد توافق بین سازنده و شیطان دارد (افسانه ای که در پل های قرون وسطایی در سراسر اروپا رایج است).

Ponte della Maddalena قبل از اینکه سطح آب توسط یک سد در اواخر دهه 1940 بالا برود ، باید چشمگیرتر باشد ، اما امروزه قوس مرکزی آن هنگامی که در سطح رودخانه منعکس می شود ، یک دایره تقریباً کامل را تشکیل می دهد.

شما می توانید از مرکز لوکا با ماشین ، اتوبوس یا قطار در کمتر از نیم ساعت به اینجا برسید. Ponte della Maddalena در راه شهر آبگرم گرمایی Bagni di Lucca است که با توقف در پل ، یک سفر دلپذیر بعد از ظهر را انجام می دهد.

 

 

12. Museo Nazionale (موزه ملی)

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

نمایشگاه در Museo Nazionale

 

ویلا گینیگی برای پائولو گینیگی ساخته شد که از 1400 تا 1430 بر لوکا حکومت می کرد و اکنون مجموعه هنری غنی موزه ملی را در خود جای داده است. خود ساختمان ، با ایوان و مجموعه ای از پنجره های سه گانه که به صورت طاق بندی شده اند ، معمول سبک گوتیک متاخر توسکانی است.

این موزه دارای مجموعه های قابل توجهی از مجسمه سازی اتروسکی و رومی است که بسیاری از آنها از گورستان کشف شده در سان کنکوردیو در سال 1982 کشف شده است. مجسمه سازی و هنرهای دیگری از کلیساهای قرون وسطایی لوکا ، از جمله تابلو نقاشی قرن سیزدهم صلیب توسط Berlinghiero وجود دارد. برلنگیری و آثار دیگر هنرمندان توسکانی.

آدرس: Via della Quarquonia ، I-55100 Lucca

 

 

13. کلیسا و تعمیدگاه سن جیووانی و سانتا رپاراتا

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

کلیسای سن جووانی

 

کلیسای مقدس و غسل تعمید آن در قرن چهارم ، زمانی که کلیسای جامع بود ، ایجاد شد ، اما بازسازی های بعدی آن را به طور معمول به سبک رومانسک توسکانی تبدیل کرده است ، با تزئینات داخلی بعدی (از جمله کلیسای باروک قرن 16 و سقف قهوه ای).

این سایت رومی بود و اگر با دقت به ستون ستون های شبستان نگاه کنید ، سنگ بازیافتی رومی بازیافتی را مشاهده خواهید کرد. در کاوش های زیر کلیسا موارد بیشتری از تاریخ رومی و متأخر این سایت وجود دارد. فرود بیایید تا خرابه ها و موزاییک های یک خانه رومی و حمام های گرمایی قرن اول، مقبره های Longobard مربوط به قرن 7 بعد از میلاد و یک تعمیدگاه از اوایل قرون وسطی را بیابید.

همچنین می توانید از برج ناقوس برای مشاهده چشم اندازها بالا بروید. در عصر ، کلیسا با آریاهای پوچینی زنگ می زند ، به عنوان خانه برنامه های مجموعه ای در طول سال که شامل خوانندگان و موسیقیدانانی است که کارهای او را در برنامه های شبانه اجرا می کنند.

آدرس: میدان سان جیووانی

سایت رسمی: www.puccinielasualucca.com

 

 

14. سفر یک روزه به کارارا

دیدنی ها و جاذبه های لوکا

معدن سنگ مرمر در کارارا

 

در بالای ساحل شمال لوکا، شهر کارارا بیشتر به دلیل معادن سنگ مرمر شناخته می شود، جایی که میکل آنژ شخصاً برای انتخاب قطعات کامل برای آثار خود رفت. کلیسای جامع Sant’Andrea ، از طریق در 11th قرن 14 ساخته شده است، یک مشتق از زبان لاتین و گوتیک نمای زیبا با یک پنجره گل رز ظریف، حک شده از سنگ مرمر محلی و یک درگاه ورودی بسیار تزئین شده است.

کلیسای Madonna delle Grazie نیز دارای تزئینات مرمرین مجلل است. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارزشمند ، Museo Civico del Marmo (موزه مرمر) تاریخچه سنگ مرمر را از زمان رومیان تا کاربردهای هنری و فنی امروزی نشان می دهد. در اینجا ، شما می توانید انواع مختلف سنگ مرمر را مقایسه کنید و ببینید چرا میکل آنژ سنگ تقریبا شفاف کارارا را برای کارهای مهم خود ترجیح داده است. همچنین می توانید از کارگاه های سنگ تراش و معادن خود در بالای شهر دیدن کنید.

آدرس: Via Fillungo ، Lucca

 

 

محل اقامت در لوکا برای گشت و گذار

ما این هتل های جذاب در لوکا ، چند قدمی شهر قدیمی و کلیسای جامع را توصیه می کنیم:

  • در انتهای فوقانی از قیمت هتل لوکا، سن لوکا کاخ هتل دارای 26 اتاق زیبایی مبله دو جداره و وسایل در داخل شهر دیواره قدیمی. دوچرخه و صبحانه هر دو رایگان است.
  • Alla Corte Degli Angeli یک هتل بوتیک مقرون به صرفه است و اتاقهای آن با نقاشی های دیواری نقاشی شده با دست تزئین شده است. این خیابان در یک خیابان آرام است و صبحانه خوش طعم در نرخ متوسط ​​گنجانده شده است.
  • در همان محدوده قیمت متوسط ، و با تراس مهمان مشرف به دیوارهای شهر ، Albergo Celide خانوادگی در حاشیه منطقه عابر پیاده قرار گرفته است ، فاصله کمی تا همه جاذبه ها دارد ، اما دسترسی آسان با ماشین آسان است. هنگام گشت و گذار در شهر ، اتومبیل خود را در محل پارکینگ اختصاصی بگذارید و از دوچرخه های رایگان هتل استفاده کنید.
  • بودجه قیمت ایل Seminario تختخواب و صبحانه دارای اتاق های خانوادگی، و تمام اتاقها دارای یخچال و فریزر. صبحانه گنجانده شده است ساختمان تاریخی در مرکز شهر قدیمی آسانسور ندارد.
  • و حتی بیشتر بودجه دوستانه تختخواب و صبحانه Anfiteatro تشکیل شده توسط عرصه های باستانی – – به وضوح از اتاق مهمان نشسته قابل مشاهده مجاور به معروف پیازا Anfiteatro، که دیوار است. اتاقها ، بسیاری از آنها با سقف های چوبی روباز ، به زیبایی تزئین شده اند و صبحانه بسیار مفیدی است.

 

 

نکات و تورها: چگونه از بازدید خود از لوکا بیشترین استفاده را ببرید

  • تور پیاده روی: مقدمه ای عالی برای اولین بازدید شما، پیاده روی و کاوش در لوکا است . دو ساعت قدم زدن در خیابان ها و میادین ، ​​ریشه های رومی شهر، کلیساها و برج های قرون وسطایی و دیوارهای رنسانس بعدی آن را بررسی می کند.
  • بازدید از لوکا از فلورانس : یک مرور خوب از این شهر جذاب داشته باشید و نکات برجسته آن را ببینید و آن را با یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد توسکانی در سفر پیزا و روز لوکا از فلورانس ترکیب کنید. این تور بعد از ظهر را در لوکا می گذراند ، جایی که یک تور پیاده روی از کلیسای جامع، برج Guinigi و Piazza dell ‘Anfiteatro بازدید می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *