راهنمای آکنه های مربوط به قاعدگی
,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
چطور اضطراب را مهار و کنترل کنیم؟
۱۴۰۰-۰۷-۱۰
درمان بی خوابی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
درمان بی خوابی
۱۴۰۰-۰۷-۱۰

راهنمای آکنه های مربوط به قاعدگی

به نظر می رسد که نفخ، گرفتگی و تند بودن در حالی که همه خارج می شوند به اندازه کافی بد نیست، برخی از ما نیز دچار آکنه دوره ای می شویم. در واقع، 65 درصدبرخی از مردم آکنه خود را در دوران قاعدگی بدتر می کنند.

در این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون آنچه در مورد مدیریت و درمان آکنه های مربوط به دوره باید بدانید و اینکه آیا با جوش های ناشی از آسیاب یا کیست های سرسخت و دردناک چانه سر و کار دارید، باید بدانید.

 

ابتدا بدانید با چه چیزی سر و کار دارید!

قبل از شروع به نبرد، همیشه بهتر است بدانید حریف شما کیست. در مورد آکنه های دوره ای، این بدان معناست که چگونه می توان یک وقفه هورمونی را از یک قاعده معمولی متمایز کرد.

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که زمان بندی را بررسی کنید. آکنه های مربوط به پریود بیشتر در طول هفته منتهی به پریود یا در طول دوره قاعدگی شما شعله ور می شوند. بعلاوه، هنگامی که قاعدگی شما به پایان می رسد یا به پایان می رسد، تمایل به بهبود یا بهبود دارد.

از قبل آکنه دارید؟ ممکن است متوجه شوید که در این مدت بدتر می شود. اگر تمایل به داشتن پوستی شفاف دارید، ممکن است متوجه یک یا دو جوش شوید که ظاهر می شود.

 

انواع لک

فکر می کنید جوش فقط جوش است؟ نوح انواع مختلف لک وجود دارد. دانستن تفاوت بین آنها می تواند به شما کمک کند بهترین درمان آکنه را محدود کنید.

اینها بازیکنان اصلی هستند:

  • جوش های سر سیاه وقتی یک منافذ مسدود باز می ماند، جوش به سطح پوست شما بالا می آید و سیاه به نظر می رسد.
  • سر سفید اینها زیر سطح پوست شما می مانند. آنها زمانی بسته می شوند که منافذ مسدود شده بسته می شوند و باعث می شوند قسمت بالای آن سفید به نظر برسد.
  • پاپول ها این یک نوع آکنه التهابی است. اینها جوش های کوچک مزاحم هستند که شبیه برجستگی های صورتی به نظر می رسند. آنها تمایل به صدمه زدن دارند.
  • پوسچول یکی دیگر از انواع آکنه های التهابی، پوسچول ها در قسمت پایین قرمز هستند. قسمت بالای آن سفید یا زرد است و پر از چرک است.
  • ندول ها اینها در عمق پوست ایجاد می شوند. آنها معمولاً بزرگ، جامد و دردناک هستند.
  • کیست. این نوع لک عمیق و پر از چرک است. آنها دردناک هستند و می توانند زخم ایجاد کنند.

 

چرا قبل از پریود آکنه ظاهر می شود؟

هورمون های شما در طول چرخه قاعدگی شما در نوسان است. درست قبل از شروع قاعدگی، سطح استروژن و پروژسترون کاهش می یابد. این می تواند غدد چربی شما را ترشح کند و سبوم بیشتری ترشح کند، یک ماده چرب که باعث چرب شدن پوست شما می شود. بیش از حد می تواند منجر به انسداد منافذ و جوش شود.

هورمون ها همچنین می توانند التهاب پوست و تولید باکتری های ایجاد کننده آکنه را افزایش دهند.

این نوسانات هورمونی درست قبل از پریود ممکن است مسئول سایر موارد مربوط به دوره سرگرمی، از جمله بدخلقی، درد سینه و مدفوع عجیب و غریب (معروف به PMS ) باشد.

PMS همچنین با افزایش استرس همراه است، که ممکن است آکنه را بدتر کند.

برخلاف سایر علائم PMS، آکنه های مربوط به پریود همیشه با شروع قاعدگی از بین نمی روند. شما می توانید هورمون های خود را نیز در این مورد سرزنش کنید.

تستوسترون، هورمونی مردانه که همه ما بدون در نظر گرفتن جنسیت در بدن خود داریم، بسته به سطح سایر هورمون ها، بر ما تأثیر متفاوتی می گذارد.

هنگامی که سطح هورمون شما در اواخر دوره قاعدگی متغیر است ، تستوسترون همچنین می تواند حساسیت غدد چربی را ایجاد کند. باز هم، نتیجه چربی بیشتر و انسداد منافذ است.

 

ممکن است در اطراف چانه شما جوشهای بد ظاهر شود!

آیا متوجه یک درد عمیق و ضربان دار در چانه یا در امتداد خط فک خود شده اید؟ بروز آکنه هورمونی، به ویژه کیست، در این نواحی غیر معمول نیست. آنها ممکن است در ظاهر چندان ظاهر نشوند، اما می توانند دنیایی از درد را ایجاد کنند.

نکته حرفه ای

سعی نکنید کیست چانه بزنید. به طور جدی. شما برنده نخواهید شد، و فقط منجر به درد بیشتری می شود و خطر زخم شدن را افزایش می دهد.

 

همچنین ممکن است متوجه شوید که آن بالا ظاهر می شود

مشاهده هرگونه توده در نزدیکی ناحیه واژن می تواند زنگ خطرهای مهمی را به صدا درآورد. قبل از وحشتزدن ، بدانید که برخی از افراد قبل از پریود دچار شکستگی فرج می شوند. هورمون ها می توانند در بروز این مشکل مقصر باشند، اما دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، پد های قاعدگی می توانند به پوست شما بمالند، فولیکول های مو را تحریک کرده و منجر به رشد موها و فولیکولیت شوند.

سایر محصولات دوره ای نیز می توانند باعث ایجاد درماتیت تماسی شوند، که واکنش به چیزی است که پوست را لمس می کند. تامپون، پد و دستمال مرطوب معطر می توانند این کار را انجام دهند.

 

 

چگونه می توان جوش های عمیق و دردناک را تسکین داد

جوش های عمیق و کیست هایی که گاهی اوقات با پریود همراه می شوند برای برخی بسیار دردناک هستند، اما مواردی وجود دارد که می توانید برای تسکین درد انجام دهید.

برای تسکین در هنگام شکست دردناک، سعی کنید:

  • یک کمپرس گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه، سه یا چهار بار در روز برای تسکین درد و کمک به خارج شدن چرک
  • کمپرس سرد یا یخ 5 تا 10 دقیقه در یک زمان برای از بین بردن درد و تورم
  • بنزوئیل پراکسید برای از بین بردن باکتری ها

 

چگونه می توان یک شکست فعال را مهار کرد

آکنه های مربوط به دوره می توانند به خصوص سرسخت باشند. شما می توانید با ترکیبی از محصولات بدون نسخه (OTC) به تسریع روند بهبود کمک کنید.

مبارزان خود را انتخاب کنید!

در اینجا آنچه را باید جستجو کنید و چگونه آن را در روال معمول خود قرار دهید:

  • یک روز شستن صورت خود را دو بار با استفاده از یک پاک کننده nonsoap ملایم، مانند Cetaphil آرام تمیزکننده پوست های .
  • از پدهای اسید گلیکولیک برای از بین بردن سلول های مرده پوست ، کاهش التهاب و ترویج رشد پوست جدید استفاده کنید.
  • از درمان نقطه ای بنزوئیل پراکسید OTC با قدرت پایین تر ، مانند 2.5 درصد استفاده کنید.
  • از محصول OTC سالیسیلیک اسید ، مانند پاک کننده یا کرم ، برای شفاف نگه داشتن منافذ استفاده کنید.
  • از درمان لکه روغن درخت چای استفاده کنید . روغن درخت چای بوده استنشان داده شده  برای از بین بردن باکتری ها و بهبود آکنه خفیف تا متوسط.

در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که می توانید برای مقابله با جوش صورت انجام دهید:

  • از محصولات تحریک کننده مانند کرم های ضد آفتاب چرب، لوازم آرایشی، روغن ها و کانسیلرها خودداری کنید.
  • از پوست خود در برابر اصطکاک در برابر چیزهایی مانند یقه محکم، بند یا کلاه ایمنی محافظت کنید.
  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را در صورت امکان از نور خورشید و استفاده از مرطوب کننده های غیر روغنی با کرم ضد آفتاب محدود کنید.
  • بعد از فعالیت هایی که باعث عرق کردن می شوند صورت خود را بشویید.
  • طبق دستورالعمل از محصولات آکنه استفاده کنید. استفاده زیاد از آن باعث تحریک و خشک شدن پوست شما می شود.

 

چگونه برای چرخه بعدی خود را آماده کنیم

یکی از ناامیدکننده ترین جنبه های آکنه دوره ای این است که معمولاً به طور مداوم برمی گردد. در اینجا کارهایی است که می توانید در طول چرخه خود انجام دهید تا دو قدم جلوتر از هورمون های مزاحم باشید.

محصولات آکنه بدون نسخه

همان محصولاتی که می توانند به یک شکست فعال کمک کنند، همچنین می توانند به شما در جلوگیری از یکی دیگر کمک کنند. محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها، مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک، می توانند به حذف سلول های مرده پوست و جلوگیری از انسداد منافذ کمک کنند. آنها همچنین به تحریک رشد سلول های جدید پوست کمک می کنند تا پوست شما صاف تر و شفاف تر به نظر برسد.

محصولات سالیسیلیک اسید نیز گزینه مناسبی هستند. آنها بدون نسخه در دسترس هستند از 0.5 تا 5 درصد. آنها از انسداد منافذ پوست جلوگیری می کنند تا از بروز جوش جلوگیری شود. برای جلوگیری از سوزش، با قدرت کمتری شروع کنید و راه خود را بالا ببرید تا بدانید که پوست شما چه چیزی را می تواند تحمل کند.

رژیم غذایی

برخی وجود دارد شواهد و مدارک تنظیم سطح قند خون با خوردن غذاهایی که دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) هستند می تواند به آکنه هورمونی کمک کند. GI اندازه گیری میزان افزایش سطح قند خون توسط یک غذا است.

غذاهای با GI بالا بوده اند نشان داده شده برای تشدید آکنه آنها عبارتند از:

  • غذاها و نوشیدنی های شیرین
  • نان سفید
  • سایر غذاهای بسیار فرآوری شده

بسیاری از همین غذاها با افزایش التهاب مرتبط است که در آکنه نیز نقش دارد.

اگر می توانید، سعی کنید مصرف این غذاها را محدود کنید. نیازی نیست که به طور کامل از آنها اجتناب کنید، اما کاهش آنها ممکن است به پوست شما تقویت کند.

درمان های تجویزی

اگر بعد از سه دوره درمان OTC و درمان خانگی همچنان به آکنه دوره ای مبتلا هستید ، در مورد تجویز درمان های آکنه با پزشک خود یا متخصص پوست صحبت کنید.

آنها ممکن است استفاده از یک یا ترکیبی از موارد زیر را توصیه کنند:

  • رتینوئیدها می توانند آکنه خفیف تا متوسط ​​را درمان کنند. آنها می توانند برای پیشگیری طولانی مدت استفاده شوند.
  • نشان داده شده است که قرص های ضد بارداری آکنه هورمونی را بهبود می بخشد.
  • آنتی آندروژن ها مانند اسپیرونولاکتون نیز می توانند مفید باشند. اسپیرونولاکتون بدون نسخه تجویز می شود، اما شناخته شده است که برای آکنه موثر است.

 

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنید؟

آیا متوجه مسائل دیگر چرخه خود شده اید، مانند دوره های نامنظم ؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) می تواند دلیل آن باشد.

PCOS یک اختلال هورمونی شایع است که می تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند.

در صورت داشتن آکنه همراه با هر یک از موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • پریودهای نامنظم یا از دست رفته
  • موهای زائد صورت و بدن
  • افزایش وزن یا مشکل در کاهش وزن
  • لکه های تیره پوست در پشت گردن و سایر نواحی ( acanthosis nigricans )
  • نازک شدن مو و ریزش مو

 

نتیجه نهایی

جوش و آکنه ظاهر میشوند، به ویژه در دوران قاعدگی ، پس سخت نگیرید. می توانید از هورمون های خود برای این کار تشکر کنید. درمان های بدون نسخه آکنه و برخی از تغییرات در روال معمول شما باید برای از بین بردن جوش ها کافی باشد. اگر به نظر نمی رسد که آن را کاهش دهند، با پزشک خود در مورد درمان نسخه ای صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *