راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

راهنمای بازدیدکنندگان کاخ دوج ونیز

کاخ دوج (Palazzo Ducale) یکی از زیباترین ساختمانهای اروپایی است که به راحتی قابل تشخیص است، نه تنها مرکز حکومت در دوران جمهوری ونیز بلکه محل اقامت دوژ بود. کاخ اولین رهبران قدرتمند یک قلعه چوبی تیره و تار با برجهای دفاعی عظیم بود و پس از چندین آتش سوزی، قلعه به یک قصر به سبک بیزانسی تبدیل شد. این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون راهنمای بازدیدکنندگان کاخ دوج ونیز است.

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

کاخ دوج

بنایی که امروزه مشاهده می کنید عمدتا در قرن 14 ساخته شده است و نمای مشرف به پیازتا متعلق به نیمه اول قرن 15 است. اگرچه کاخ در حال حاضر موزه است، برخلاف بیشتر موزه ها، این نقاشی ها مخصوصاً برای تزئین کاخ دوج ایجاد شده اند، که بعداً اضافه نشد.

آثار هنری، زیبایی نمادین و تاریخ جالب کاخ دوج، آن را به یکی از جاذبه های اصلی ونیز برای گردشگران تبدیل کرده است. مطمئناً با راهنمای این بازدید کننده برای کاوش در قصر دوج، همه نکات برجسته را خواهید دید.

 

 

جلوه و نمای بیرونی

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

نمای بیرونی کاخ دوج

 

ظاهر متمایز این شاهکار معماری گوتیک از نحوه طراحان آن ناشی می شود که بخش عظیمی از کاخ را بر روی یک محوطه دوتایی از ستون های باریک و تقریبا ظریف مرمری استریایی متوقف کرده اند. آنها با ایجاد یک قسمت فوقانی به طرز چشمگیری روشن، به این تعادل بصری دست یافتند، سطح آن تقریباً توری با نقوش مرمر صورتی ورونا، سوراخ شده توسط پنجره های قوس دار زیبا بود.

این اثر هیچ چیز جذاب نیست و با قرنیزی از مرلون ها و گلدسته هایی که به نظر می رسد کاخ را به آسمان می برد، تقویت می شود. نما گاهی اوقات به عنوان استعاره ای برای خود شهر در نظر گرفته می شود، وزن عظیم آن با پایه ای از شمع های چوبی که به کف تالاب رانده شده است پشتیبانی می شود.

مطمئن باشید که پا پس می گذارید و نما را به عنوان یک اثر هنری کامل تحسین می کنید، اما از ستون های جداگانه، سرستون های زیبا تراشیده آنها و مجسمه هایی که تزئین نما بر مشرف به کانال بزرگ و پیازتا است، غافل نشوید. یادآور گذشته تلخ کاخ – در داخل بسیاری از آنها را خواهید یافت – دو ستون (نهم و دهم) از سنگ مرمر قرمز هستند، که بین آنها یکبار حکم اعدام صادر شده بود.

 

پورتا دلا کارتا

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

Porta della Carta ، ورودی اصلی کاخ، پیوند بین کاخ دوج و کلیسای سنت مارک است که توسط برادران Giovanni و Bartolomeo Bon در اواسط سال 1400 ایجاد شده است. این یکی از دو نمونه کامل گوتیک ونیزی (دیگری Ca ‘d’Oro ) محسوب می شود. دور تا دور آن مجسمه های زینتی و تمثیلی تراشیده شده است، و در بالای آن دوژ فرانچسکو فوسکاری در مقابل شیر سنت مارک زانو زده است.

نمادگرایی در اینجا قوی است و نشان می دهد که در جمهوری ونیز، فرد در برابر قدرت دولت سر تعظیم فرود آورد. مجسمه فعلی یک نسخه قرن نوزدهمی از نسخه اصلی است که با حمله ارتش ناپلئون به ونیز در 1797 نابود شد. نام Porta della Carta به معنی دروازه کاغذی است و تصور می شود از کسانی آمده است که در اینجا منتظر بودند تا درخواست خود را به اعضای شورا. از ستون ستون کنار دروازه به عنوان تریبونی برای اعلام قوانین جمهوری استفاده شد.

 

 

پل آه ها

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

اگر تا به حال آن را ندیده اید، قبل از ورود به کاخ برای گشت و گذار، تا انتهای نما در سمت کانال بزرگ قدم بزنید تا یکی از مشهورترین نمادهای ونیزی، پل Ponte dei Sospiri – پل را مشاهده کنید. از آه ها

منحنی برازنده و آثار سنگی ظریف پل قوسی محصور باروک که کاخ دوج را با طبقه اول زندان متصل می کند، داستان تلخ آن را تکذیب می کند. از طریق گریل سنگی این پل بود که زندانیان آخرین تصویر خود را از ونیز مشاهده کردند ، هنگامی که برای صدور حکم به دادگاه منتقل شدند، از آنجا به زندان یا بدتر. احکام صادره توسط قضات ونیزی به اندازه قوانین جمهوری بی رحمانه شناخته شده بود.

 

 

طاق فوسکاری و اسکالا دی گیگانتی

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

طاق فوسکاری و اسکالا دی گیگانتی

 

پورتا دلا کارتا منجر به حیاط مرکزی بزرگ، از طریق Foscari طاق. اگرچه به وضوح گوتیک، تزئینات غنی از ستون ها، طاقچه ها و برجک ها در حال حاضر تأثیرات رنسانس را نشان می دهند، به ویژه مجسمه های آدم و حوا که توسط آنتونیو ریزو مجسمه شده اند.

او همچنین Scala dei Giganti ،Staircase of the Giants را طراحی کرد که در مجاورت طاق قرار گرفته و به آپارتمان های دولتی در طبقه بالا منتهی می شود. در بالاترین فرود خود، دوگها تاجگذاری شدند – یا در مورد دوج مارینو فالیرو، سر بریده شد. این راه پله نه به خاطر ابعاد بزرگ خود، بلکه به دلیل دو چهره بزرگتر از زندگی مریخ و نپتون توسط ژاکوپو سانسوینو، که در سال 1567 خلق شده و نماد قدرت ونیز در خشکی و دریا است، نامگذاری شده است.

در سمت چپ راه پله مکانی است که سناتورها در آنجا تجمع می کردند، Cortile dei Senatori، با جلوی رنسانس اواخر و تزئینات زیبای مرمری. از حیاط، می بینید که اگرچه به نظر می رسد یک ساختمان مربع شکل است، اما این کاخ در واقع تنها سه بال دارد، و چهارمین ضلع آن توسط Basilica di San Marco ( بازلیکای سنت مارک) مجاور تشکیل شده است. حیاط که تا حد زیادی توسط آنتونیو ریزو پس از آتش سوزی در سال 1483 طراحی شد، یک شاهکار رنسانس است.

 

تورهای داخلی

 

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

درب حک شده در کاخ دوج

 

در حالی که نمای بیرونی و حیاط کاخ دوج از دیدنی های معماری و نمادهای ونیز هستند، شما واقعاً باید تالارها و راه پله های دیدنی را ببینید که در داخل دیوارهای آن قرار گرفته است. راههای مختلفی وجود دارد.

می توانید بلیط موزه های میدان مارک سنت مارک را تهیه کنید، که شامل چندین موزه دیگر در اطراف میدان است اما هدایت نشده است و اغلب به معنی پیوستن به صف های طولانی منتظر ورود است. یا می توانید آن را به عنوان بخشی از تور 2 ساعته Skip The Line: Basilica سنت مارک و تور کاخ دوج ببینید، که در صف ایستاده در اینجا یا در کلیسا صرفه جویی می کند و شامل راهنمای مهم ترین نکات برجسته و تاریخ است.

در حالی که یک پذیرش عمومی یا تور ترکیبی به شما امکان می دهد سالا دل مگیور کانسیلیو، اسکالا اردو، سالا دل کلگیو و سالا دل سناتو را ببینید، چندین مکان جذاب دیگر برای بازدید در کاخ دوج تنها برای تورهای راهنما باز است. اتاق پذیرش عمومی شامل اتاق سه رئیس شورای ده نفر نیست. سالن تفتیش عقاید؛ و Stanza della Tortura ، جایی که اعترافات از زندانیان به محض تماشای قضات گرفته می شد.

سایت رسمی: http://palazzoducale.visitmuve.it/fa

 

سالا دل مگیور کانسیلیو

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

سالا دل مگیور کانسیلیو

 

این تالار شورای بزرگ، که بین سالهای 1340 تا 1355 ساخته شد، مقر مجلس زیرین پارلمان ونیز بود. هم به دلیل گستردگی (54 متر در 25 متر) و هم به دلیل تناسبات هماهنگ آن باعث می شود که زیاد نباشد. اندازه آن یک امر کاربردی بود: هنگامی که شورا جلسه داشت، این اتاق باید بیش از 1800 شهروند دارای حق رای را در خود جای دهد. همه تصمیماتی که جمهوری را به یک قدرت جهانی تبدیل کرد در اینجا مورد بحث قرار گرفت.

بزرگترین هنرمندان زمان خود – پیسانلو ، جیوانی بلینی ، کارپاچیو و تیتیان – در نقاشی اتاق شرکت کردند، اما آتش سوزی در سال 1577 بسیاری از آثار آنها را از بین برد. Tintoretto و Veronese نقاشی های اتاق جدید را به همراه Palma the Younger و Francesco Bassano انجام دادند. بهشت تینتورتو تمام دیوار را در پشت صندلی های دوج و بالاترین مقامات پر می کند، ابعاد آن 22 در هفت متر است و آن را به عنوان بزرگترین نقاشی روغنی جهان رتبه بندی می کند.

شاهکار دیگر سقف است، با تابلوهای نقاشی شده توسط Veronese که ونیز را در محاصره خدایان نشان می دهد و تاج آن پیروزی است. همچنین به دنبال دوج پونته برای ادای احترام به ونیز توسط Tintoretto و استقبال ونیز از ملت های فتح شده در اطراف تاج و تخت خود توسط Palma the Younger به سقف باشید. در بین پرتره های نقاشی شده دوگس متوجه خواهید شد که یکی از آنها به رنگ سیاه رنگ آمیزی شده است. این دوج مارینو فالیرو است که در راه پله غول ها سر بریده شد.

 

 

اسکالا اورو

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

سقف Scala d’Oro

 

پله های غول پیکر در حیاط ممکن است از نظر اندازه آن چشمگیر باشد، اما از نظر ضربه، هیچ چیز در اینجا نمی تواند پله های اصلی و جانبی باشکوه اسکالا اورو، پله های طلا را شکست دهد. این خانه ها به دلیل تزئین طلای غنی خود از Loggia در طبقه اول (به یاد داشته باشید که در ایتالیا طبقه اول یک طبقه از طبقه همکف است) به طبقه دوم و از آنجا به دفاتر و اتاقهای پذیرایی در طبقه سوم منتهی می شوند.

در دوران جمهوری، فقط اعضای شورا و مهمانان افتخاری دوج مجاز به استفاده از آنها بودند. راه پله احتمالاً توسط سانسوینو در سال 1583 آغاز شد و توسط اسکارپاگینینو در حدود 1550 تکمیل شد.

 

 

سالا دل کلژیو و سالا دل سناتو

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

سالا دل کلژیو و سالا دل سناتو

 

از نظر بسیاری که زیباترین اتاق در کل قصر محسوب می شود، سالا دل کلژیو جایی است که Collegio – کابینه – به ریاست دوژ ملاقات کرد و جمهوری مهمترین بازدیدکنندگان خود را پذیرفت. به ویژه هماهنگ است، با وحدت تزئینات آن که در برخی از اتاق های دولتی دیگر در کاخ وجود ندارد.

بر فراز تخت دوج، نقاشی بزرگ ورونزی 1578 وجود دارد که نشان می دهد دوژ به خاطر پیروزی بر ترکان در نبرد مهم لپانتو شکرگزاری می کند. سقف برجسته دارای چندین نقاشی ورونزی عالی دیگر است که نمادی از آرمانهای بزرگ ونیز است و نقاشی های دیواری توسط تینتورتو یا شاگردان او است.

سه اتاق قابل توجه دیگر در میان این گروه از اتاق های شورای طبقه سوم قرار دارند. Sala dell’Anticollegio مجاور اتاق نقاشی توسط Tintoretto ،Paolo Veronese و Jacopo Bassano ، اتاق انتظار هیئت های خارجی بود. ناپلئون تجاوز جنسی معروف اروپا به ورونس را به پاریس برد، اما بعداً بازگردانده شد.

مجلس سنا در سالا دل سناتو، یک اتاق مجلل با تابلوهای سقفی زیبا، ملاقات کرد تا دستورالعمل های سیاست گذاری و تصمیم گیری در مورد صلح و جنگ را اتخاذ کند. نام Sala delle Quattro Porte به چهار در آن اشاره دارد که هر یک با سنگ مرمر کمیاب احاطه شده و مجسمه هایی روی آن پوشانده شده است. اتاق طراحی شده توسط Andrea Palladio است و سقف و نقاشی های دیواری مربوط به استودیو Tintoretto است. نقاشی های تیتیان و تیپولو هستند.

 

سالا دل Consiglio dei Dieci

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

سالا دل Consiglio dei Dieci

 

در مجاورت Sala delle Quattro Porte گروهی از اتاقها قرار دارند که اینها جنبه دیگری از عملکرد داخلی جمهوری ونیک را نشان می دهند. شورای ده نفره، که در سالا دل کانسیلیو دی دیچی نشسته بود، دادگاه مخفی دولتی بود که مسئول پلیس مخفی بود و بر همه جنبه های زندگی عمومی و خصوصی کنترل داشت.

هیچ اعتراضی علیه قضاوت آنها وجود نداشت. این اتاق زیبا است، دارای روکش چوبی، تذهیب و نقاشی هایی است که شامل مشتری ورونس، هارلینگ رعد و برق در برابر ناسزا و جونو، تاج دوک را به ونیز ارائه می دهد.

در کنار در سالا دلا بوسولا، جایی که دعوت شدگان برای حضور در شورای ده نفر منتظر بررسی قرار گرفتند، بوکا دی لئون (دهان شیر) قرار دارد. این ارقام دارای یک شکاف باز برای یک دهان هستند، جایی که می توان به صورت مخفیانه اعتراضات را رد کرد. تجسس کنندگان، که در Sale dei Inquisitori ملاقات کردند، قاضی های بررسی کننده بودند. وظیفه آنها این بود که در صورت لزوم با تشویق به اعتراف، مجرمان را بازجویی کنند. تصویری که در وسط سقف وجود دارد، بازگشت پسر بی اسیر Tintoretto است.

 

آپارتمانهای کاخ دوج

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

سقف منبت کاری شده در  icelight

این اتاق ها در طبقه دوم بال شرقی به طرز شگفت آوری کوچک هستند. هر دوژ خود آپارتمان خود را مبله کرد، و ناپلئون با آنچه باقی مانده بود، اما حتی با مبلمان کمی، آپارتمان ها را از نظر هنر و دکوراسیون جالب کرد. مفصل ترین آن Sala degli Scarletti با سقف حک شده است. یک شومینه 1501 توسط آنتونیو و تولیو لومباردو ؛ و دو ماهواره نقاشی دیواری، یکی توسط تیتیان.

در Sala dello Scrutinio ، فیلم تسخیر زارا از Tintoretto را خواهید دید، و Sala Erizzo سقف قرن شانزدهم و دودکش سنگ مرمر و گچ دارد. در یک گالری عکس کوچک در پشت سوئیت، آثاری از جیووانی بلینی، بوکاچیو بوکاچینو، تیپولو و تینتورتو، و همچنین چند تابلوی چوبی نقاشی شده از شیاطین توسط هیرونیموس بوش وجود دارد.

 

پریگیونی (زندان ها)

 

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

پریگیونی (زندان ها)

ورود عمومی مردم به قصر شامل سلولهای بدنام زندان نیست که کازانووا در سال 1755 فرار افسانه ای و جسورانه خود را انجام داد. اما چندین تور خصوصی گروههای کوچکی را از طریق تختخواب و سلولهای زیرزمینی کم نور در اعماق پوززی (چاه ها) و داخل آنها انجام می دهند. سلول کازانووا در بالاترین سطح.

تقریباً هیچکس فرار نکرد، و به ویژه از این سلولهای کم ارتفاع درست در زیر سقف سربی که در تابستان مانند کوره بودند می ترسیدند. دسترسی به پریگیونی از روی پل آه معروف است و پس از دیدن این سلول های تیره و غیرقابل زندگی، ناامیدی کسانی را که از آن عبور کرده اند احساس خواهید کرد.

یک نور جانبی جالب به سلول شماره 10 در پوززی در مرمت در 1980s کشف شد. زیر خاک و آهک نقاشی ای از ریکاردو پروکولو، نقاش نقاشی دیواری که در زمان تفتیش عقاید در سال 1549 در اینجا زندانی شد ، متهم به بدعت لوترانی بود.

 

 

اسلحه خانه

راهنمای بازدیدگنندگان کاخ دوج ونیز

اسلحه خانه

بازدیدکنندگانی که به تاریخ نظامی ونیز علاقه دارند – و کسانی که ذوق و سلیقه عجیب و غریب را دارند – نمی خواهند Armory را که مجموعه های خود را در روزهای شورای ده نفره آغاز کرده بود، به عنوان انباری برای اسلحه های غیر مهم، از دست بدهند. نگهبانان کاخ و نیروهای پشتیبان آنها از کارخانه های کشتی سازی Arsenale.

این اتاق ها لباس های زرهی متعلق به قرن 15 و 16 را با شمشیر، شمشیر، پشمی و تیر کمان نشان می دهند. برای اینکه در مورد کسانی که قرار بود از آنها محافظت کنند اشتباه نکنید، بسیاری از آنها با CX نوشته شده یا نقاشی شده اند – برای شورای ده. نمونه های برجسته ای از سلاح گرم از قرن 16 و 17، دستگاه های شکنجه، لباس زره برای اسب و زره هایی که در مسابقات استفاده می شود، تیر کمان، شمشیر و آثار ترکیه ای که در نبرد لپانتو در 1571 گرفته شده است.

برخی از نمایشگاه ها بسیار خارق العاده هستند، از جمله “سینه شیطان” که هنگام باز شدن چهار تپانچه مخفی (در صورت از دست رفتن یکی؟) شلیک کرد. کلیدی که هنگام چرخاندن باعث ایجاد یک دارت مسموم می شود. و هارکبوس 20 بشکه، سلف مسلسل. گویی همه اینها به اندازه کافی بر ماهیت وحشیانه زندگی ونیزی ها در دوران دوگ ها گواهی نمی دهد، شمشیری عظیم وجود دارد که برای اعدام های عمومی در میدان سنت مارک استفاده می شود.

 

 

محل اقامت در نزدیکی کاخ دوج

ما این هتل ها و مهمانپذیرهای دلپذیر را که در دسترسی آسان به کاخ دوج قرار دارند توصیه می کنیم:

  • هتل لوکس 4 ستاره مورسکو دارای اتاقهای تزئین شده منحصر به فرد و باغ خصوصی است که در ونیز نادر است. صبحانه شامل می شود و میهمانان می توانند از کتابخانه مجهز هتل لذت ببرند.
  • هتل Antiche Figure با قیمت متوسط ​​تر، یک پالازو متعلق به قرن 15 با دکوراسیون سنتی ونیزی را اشغال کرده است. پرسنل به خصوص مهمانپذیر هستند و موقعیت مکانی مناسب ایستگاه قطار سانتا لوسیا است.
  • هتل پاگانلی تنها چند قدم از کاخ دوج فاصله دارد و در صومعه ای سابق واقع شده است و دارای اتاقهای زیبا و مبله سنتی است. تراس پشت بام جذاب دارای منظره ای رو به روی کانال بزرگ است و صبحانه در آن گنجانده شده است.
  • درست در پایین خیابان از ایستگاه بخار San Zaccaria و کمتر از 5 دقیقه پیاده روی تا کاخ دوج ، هتل کامپیلو دارای اتاقهای کوچک جذاب و بوفه صبحانه است. نرخ ها برای مکان اصلی بسیار اندک است.
  • در خیابان فرعی آرام و نزدیک به ایستگاه اتوبوس آبی فرودگاه ، هتل سان مویز با قیمت پایین تنها پنج دقیقه با کاخ دوج فاصله دارد. اتاقهای هتل 3 ستاره تا حدودی قدیمی هستند ، اما راحت هستند و پرسنل بسیار راحت هستند.
  • برای انتخاب گزینه های برتر بیشتر ، به صفحه PlanetWare’s Where To Stay in Venice مراجعه کنید.

 

نکات و تاکتیک ها: چگونه از بازدید خود از کاخ دوج بیشترین استفاده را ببرید

  • زمان بندی: این یکی از جاذبه های برتر شهر است، بنابراین انتظار داشته باشید که در صف منتظر بمانید. بهترین زمان برای رسیدن صبح زود و حوالی ظهر است که گروه های تور برای صرف ناهار می روند. از طرف دیگر، یکی از سفرهای خطی ذکر شده در بالا را رزرو کنید.
  • راحتی: کفش مناسب پیاده روی بپوشید. اگر در زندان ها گشتی بزنید، یک مجموعه بزرگ با پله های زیاد و گذرگاه های تاریک و ناهموار است.
  • غذا و نوشیدنی: کافه ها و رستوران ها در اطراف میدان سنت مارک و در امتداد کانال بزرگ ، تنها چند قدم تا کاخ دوج قرار دارند.

 

رسیدن به کاخ دوج

  • با یک دستگاه بخار، سیستم ترانزیت شناور ونیز ، به ایستگاه های سان مارکو یا سان زاکاریا بروید، نزدیکترین به کاخ دوگس. علائم خیابان در سراسر شهر به سان مارکو اشاره دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *